Dom/garaż/ogród - Budowa domu. Krok po kroku :-)
w_dobro - 30-07-2010, 14:07
Jestem rok po zamieszkaniu i znam swoje błędy
*dom buduj z cegły MAX duży polecam tylko z dobrej firmy
*firmę weź najlepiej rodzinną i patrz pilnuj.. nie ufaj nikomu z wykonawców.
*dobrze przygotowanie podłoża pod fundamenty- zagęszczenie to mało.. czasami warto coś kamieni itd dowieźć
*ocieplnie najlepiej styropian.. jak grubo-> Twoja sprawa
*tynki zewnętrzne- twój wybór
*dach- no cóż, nie polecam gontu na płaski i średnio płaskie powierzchnie(duża szorstkość i zaleganie śniegu w zimie).. polecam dobrą blacho dachówkę..
*jeśli robisz dom mocno oszklony pamiętaj o tym że latem będziesz miał kosmos(nawet mając klimę)
* tynki wewnętrzne.. mam gipsowe jednak jak masz dzieci i nie chcesz się denerwować utrąconymi narożnikami polecam wapienno cementowy
Krzyzak - 30-07-2010, 22:40
w_dobro napisał/a: | mam gipsowe | bo są 2 rodzaje:
twarde i drogie
miekkie i tańsze
Hubeeert - 30-07-2010, 23:04
w_dobro napisał/a: | dom buduj z cegły MAX duży polecam tylko z dobrej firmy |
Znaczy ceramika? Równie dobry jest Ytong a nawet suporeks. Ale masz racje - ceramika jest bardzo OK. Tylko droga.
w_dobro napisał/a: | firmę weź najlepiej rodzinną i patrz pilnuj.. nie ufaj nikomu z wykonawców. | Zdecydowanie nie ufaj - bądź jak najczęściej na budowie i rozliczaj dokładnie za wykonane prace. Przeproś się z łatą i miarką. Poczytaj normy i wszelkie poradniki. Mierz sam - okaże się, że dom jest jednak mniejszy niz deklarują to wykonawcy
w_dobro napisał/a: | dobrze przygotowanie podłoża pod fundamenty- zagęszczenie to mało.. czasami warto coś kamieni itd dowieźć | ? Wylej chudy beton Izoluj dokładnie a raczej nie pozwól murowac zanim nie spreawdzisz izolacji i nie oszczędzaj na niej.
Pamiętaj, że najbardziej wartość domu podnoszą piwnice więc jak nie musisz - odpuść. w_dobro napisał/a: | ocieplnie najlepiej styropian.. jak grubo-> Twoja sprawa | TYLKO WEŁNA. Nie mieszkaj w konserwie
w_dobro napisał/a: | dach- no cóż, nie polecam gontu na płaski i średnio płaskie powierzchnie(duża szorstkość i zaleganie śniegu w zimie).. polecam dobrą blacho dachówkę.. | dachówka ceramiczna - NIGDY blacha. A jak musisz blachę to nie pozwól ciąć szlifierką kontową, wmówić sobie, że MUSI być pogięta i porysowana a folia podarta. No i NIE MUSI być pełnego deskowania pod pokrycie, ale IMHO warto. Rynny i obróbki NIE MUSZĄ być plastikowe, ale mało kto potrafi lutować ocynk czy miedź. Obejrzyj to co wykonawca zrobił wcześniej i posłuchaj jego Klientów. Pamiętaj - im bardziej wymyślny dach tym droższy. Im mniej kominów tym lepiej
A i zapomniałbym VELUX ma cos więcej w ofercie niz tylko okna uchylne. Warto popatrzec w katalog tym bardziej, że pojedynczy to kiepski pomysł. w_dobro napisał/a: | jeśli robisz dom mocno oszklony pamiętaj o tym że latem będziesz miał kosmos(nawet mając klimę) |
A jak nie to będziesz mieszkał w piwnicy. Albo bunkrze. Okna mogą izolować, tyle, że to kosztuje. Duże połacie przeszklone warto na etapie projektowania przygotowac pod zasłonięcie w razie potrzeby - rozwiązań jest mnóstwo a wszystkie zapobiegają nagrzewaniu wnętrza. w_dobro napisał/a: | tynki wewnętrzne.. mam gipsowe jednak jak masz dzieci i nie chcesz się denerwować utrąconymi narożnikami polecam wapienno cementowy | Polecam cementowo wapienne - są jeszcze fachowcy, którzy potrafia je zrobić gładkie jak szkło. Biorą drogo.
ryso - 30-07-2010, 23:52
Ceramika, ceramika i jeszcze raz ceramika i popieram Hubeerta, tynki cementowo-wapienne . 12 lat mieszkam w takim domu, oczywiście mury trójwarstwowe.Pozdrawiam.
jaca71 - 10-08-2010, 17:14
Co do ocieplenia i elewacji - jak kasa pozwoli będzie wełna
Jeszcze mnie jedno zastanawia - ja się na handlu nie znam - o co chodzi z materiałami budowlanymi i instalacyjnymi? Jest sobie cena w hurtowni, a jak się idzie rozmawiać o rzeczywistej kasie to na wejściu dostaje 50% rabatu a mój wykonawca 57-65%. To po jakiego grzyba wystawiać takie kosmiczne ceny skoro człowiek z ulicy ma 50%?
Hubeeert - 10-08-2010, 19:46
jaca71 napisał/a: | To po jakiego grzyba wystawiać takie kosmiczne ceny skoro człowiek z ulicy ma 50%? | Jak się upomni. Jak nie - płaci pełną stawkę.
pamar - 10-08-2010, 20:59
jaca71 napisał/a: | po jakiego grzyba wystawiać takie kosmiczne ceny skoro człowiek z ulicy ma 50%? |
To są wyimaginowane ceny producenta, max upust na towar liczony jest od cen ustalonych przez producenta dla hurtowych (dealerów) klientów, każdy dealer ustala sobie marżę i sprzedaje po najniższej cenie odbiorcom hurtowym, pośrednikom, klientom indywidualnym i "jeleniom"
Jedna uwaga!!! Nie dotyczy to wszystkich mat budowlanych i wzw z tym, jak będziesz coś kupował... nie pytaj o UPUST, tylko o KONKRETNĄ CENĘ, za jaką kupisz potrzebne towary.
Klient którego nie interesuje cena tylko UPUST, skazany jest na "OLANIE"!!!
gulgulq - 17-09-2010, 07:09
w_dobro napisał/a: | Jestem rok po zamieszkaniu i znam swoje błędy
*firmę weź najlepiej rodzinną i patrz pilnuj.. nie ufaj nikomu z wykonawców.
|
nigdy w życiu tego nie rób - jeśli co wyjdzie nie tak konflikt rodzinny na pokolenia
z obcą firmą jest prościej - ma być tak i tak, kasa taka, umowa i w razie "w" można nawet spokojnie do sądu iść albo wywalić ich z budowy
pozostałe punkty:
-ceramika jak najbardziej, najlepiej pustak z wpustem (odpadają spoiny pionowe)
-fundament podstawa - prawidłowe wykopy wraz z ławami, dobrze zazbrojone i nigdy nie wrzucamy do betonu kamieni, cegieł itp..
-ocieplenie - bardziej na styropian (mimo że wełna oddycha) i ściana dwuwarstwowa - zwłaszcza po ostatnich powodziach ściana trójwarstwowa to masakra
-dach - naprawdę bardzo dobra dachówka ceramiczna (straszne pieniądze) lub blachodachówka
- poddasze - jeśli jest możliwość zrobić tzw. stropodach niż więźba plus ocieplenie
- dom mocno oszklony - w lecie wydajesz kasę na klimę w zimie oszczędzasz na ogrzewaniu (nasłonecznienie) pod warunkiem że okna o wysokiej izolacyjności (trój- szybowe)
- narożniki można wzmocnić kątownikami ale tez jestem za tynkiem wapienno-cementowym
pamar - 17-09-2010, 07:32
gulgulq, nie chodzi o to, żeby inwestor był "po rodzinie" z wykonawcą.
gulgulq - 17-09-2010, 08:20
pamar napisał/a: | gulgulq, nie chodzi o to, żeby inwestor był "po rodzinie" z wykonawcą. |
aaa..ekipa tata+synowie+wujki...
potwierdzę
że też ja niekumaty jestem
cns80 - 17-09-2010, 08:35
gulgulq napisał/a: | dom mocno oszklony - w lecie wydajesz kasę na klimę w zimie oszczędzasz na ogrzewaniu (nasłonecznienie) pod warunkiem że okna o wysokiej izolacyjności (trój- szybowe) | Mam takie okna i mocno oszklony dom na wsi, a efektem tego jest zimo w zimie i gorąco latem. Żadna szyba nie izoluje tak jak ściana. Okna polecam tylko tam gdzie to konieczne.
pamar - 17-09-2010, 11:05
gulgulq napisał/a: | - dom mocno oszklony - w lecie wydajesz kasę na klimę w zimie oszczędzasz na ogrzewaniu (nasłonecznienie) pod warunkiem że okna o wysokiej izolacyjności (trój- szybowe) |
Popieram pod dwoma warunkami, jeśli dużo i duże szklenia to jak najmniej okien otwieranych (fix lub imitacja) a po drugie izolacyjność na poziomie 0,73 albo nawet 0,50 W/m2K (1,0 to standard)
I wtedy nie będzie problemu, że:
cns80 napisał/a: | mocno oszklony dom na wsi, a efektem tego jest zimo w zimie i gorąco latem |
Pakiety z powłoką niskoemisyjną 4HT wypełnione kryptonem, zostały specjalnie stworzone do dużych przeszkleń.
cns80 - 17-09-2010, 12:03
pamar napisał/a: | Pakiety z powłoką niskoemisyjną 4HT wypełnione kryptonem, zostały specjalnie stworzone do dużych przeszkleń. | A ich ceny zostały stworzone po to żeby skutecznie skłonić mnie do zmniejszenia liczby okien Policz metr kwadratowy okna i ściany
jaca71 - 18-09-2010, 01:34
pamar napisał/a: | Popieram pod dwoma warunkami, jeśli dużo i duże szklenia to jak najmniej okien otwieranych (fix lub imitacja) a po drugie izolacyjność na poziomie 0,73 albo nawet 0,50 W/m2K (1,0 to standard) |
Okna trój-szybowe na poziomie 0.5 tylko do domów pasywnych z mechaniczną wentylacją z rekuperacją itp.
W klasycznym domu energooszczędnym z pasywną wentylacją takie okna to... pieniądze w błoto.
Generalnie trzeba sobie znaleźć granicę, powyżej której wydawanie kasy na energo-wszytko przestaje być ekonomicznie uzasadnione, bez możliwości zwrotu z rachunków z mediów.
futro68 - 19-09-2010, 21:51
Marcino napisał/a: |
Ja mam sciane z porothermu 25 i dałem właśnie styropian 15cm, na to siatka i 2x klej. Teraz myślę czym tu zagruntować ściany.... bo sam nie wiem jeszcze co i jaki tynk będzie później.
Jest coś uniwersalnego? |
Sorki za późną odpowiedź, generalnie pod tynki mineralne i akrylowe dajesz jeden typ podkładu, pod silikatowe inny, pod silikonowe jeszcze inny. Jeśli mogę coś polecić to najtańszy tynki mineralny "do malowania" a więc bez pigmentów, będzie szaro-biały po położeniu. Potem najlepiej go pomalować farbą np. silikatową. Taki układ zapewni paroprzepuszczalność i małą wrażliwość na warunki zewnętrzne.
|
|
|