[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi
robertdg - 17-02-2011, 18:52
Stabilizator, amortyzator, wahacz, trzeba sprawdzić
delacortez - 18-02-2011, 09:38
witam mam podobne objawy z lewej strony stuki na nierównościach i dziurach, ale do tego dochodzi jeszcze brak stabilności na zakrętach, jakby tył uciekał, myślę,że w moim przypadku amortyzator,gdyż po naciśnięciu na tył i rozbujaniu słuchać syknięcia, mam pytanie do was czy trzeba wymieniać amorek z poduszką
marcinzam - 18-02-2011, 09:44
delacortez , tak najlepiej odrazu wymienić górne mocowanie ,lepiej zrobić raz i porządnie
Redlucas - 18-02-2011, 22:09
arturj123 napisał/a: | Koledzy od paru dni męczy mnie stukanie w okolicy lewego koła tylnego. Jest ono słyszalne głównie na nierównościach (nawet lekkich) oraz podczas postoju gdy "bujamy" tyłem. Dodatkowo w pewnym stopniu zarzuca trochę tyłem gdy wjadę w nierówność. Czy ktoś orientacyjnie może mi powiedzieć co to będzie?
W najbliższym czasie podjadę na stację diagnostyczną i upewnię się. |
Stację sobie daruj. Jak już to podjedź do mechanika w miarę kumatego bo bzdury prawdopodobnie będzie Ci opowiadał... albo tak jak na początku wątku masz... stacja nie wykryje 90% problemów z zawieszeniem. Trzeba wiedzieć gdzie i co szukać.
Zarzucanie tyłem to podziękowania dla amortyzatorów z tyłu, masz do wymiany. Podobnie jak ja - podziękowania dla wszelakiej maści mości panów z zarządów dróg.
Stukanie to podejrzewam sprężyna lub inne newralgiczne elementy kolumny. Znajdą i wymienią Ci to przy wymianie amorów.
edit: literówka
Jarcev - 19-02-2011, 16:22
Witam , mam taki problem - słysze stukanie a raczej pukanie gdzies z tyłu samochodu , byłem pewien (do dzis) ze to cos w bagazniku puka ta mata albo cos w tym stylu , taki własnie jest dzwiek , wyciagnałem dzis wszytsko z bagaznika i dalej puka , nie wiekszych dziurach nie słychac , najgorzej po takim pofalowanym asfalcie jak sie jedzie . dzwiek taki jakby cos wpadało w chwilowe wibracje ( po 4-6 pukniec po najezdzie w nierównosć)
Hugo - 19-02-2011, 18:30
Jarcev do sprawdzenia gumy drążka stabilizatora, łączniki stabilizatora, stan klocków hamulcowych (jak mocno zużyte), stan amortyzatorów. To na początek.
malina_drizzt - 19-02-2011, 18:36
Jarcev napisał/a: | Witam , mam taki problem - słysze stukanie a raczej pukanie gdzies z tyłu samochodu , byłem pewien (do dzis) ze to cos w bagazniku puka ta mata albo cos w tym stylu , taki własnie jest dzwiek , wyciagnałem dzis wszytsko z bagaznika i dalej puka , nie wiekszych dziurach nie słychac , najgorzej po takim pofalowanym asfalcie jak sie jedzie . dzwiek taki jakby cos wpadało w chwilowe wibracje ( po 4-6 pukniec po najezdzie w nierównosć) |
Od jakiegoś czasu też słyszę głuche stukanie w bagażniku co najdziwniejsze bardziej stuka na małych nierównościach. Wymieniłem łączniki z tyłu i nie pomogło.
Stawiam na gumy stabilizatora albo mocowania amortyzatora.
Jarcev - 19-02-2011, 19:13
tez wydawało mi sie ze stabilizator ale stan klocków?:D sa masakrycznie zużyte tarcze i klocki , wymieniłem tarcze z przodu a tył na razie został bo po wymianie rozrządu za 1,5 tysia troche bieda :d ale zaciekawiłes mnie
arturj123 - 19-02-2011, 20:22
U mnie stukanie powoduje amortyzator, który ma tylko 17% sprawności . Drugi amorek z tyłu ma ponad 70%, ale chciałbym 2 na raz wymienić.
malina_drizzt - 19-02-2011, 23:37
Jarcev napisał/a: | tez wydawało mi sie ze stabilizator ale stan klocków?:D sa masakrycznie zużyte tarcze i klocki , wymieniłem tarcze z przodu a tył na razie został bo po wymianie rozrządu za 1,5 tysia troche bieda :d ale zaciekawiłes mnie |
U mnie tarcze i klocki prawie nowe.
W ogóle zawieszenie z tyłu w moim miśku jest dziwne, amortyzatory mam jeszcze oryginalne 190tys. km, a na diagnostyce wyszło mi 85% lewy amorek i 83%prawy, gdzie prawy jest wylany i osłony praktycznie nie spełniają swojej funkcji.
Poza tym porównywałem twardość do gala ze sprężynami eibacha i mój jest sztywniejszy tzn. trudniej ugiąć tył.
Możliwe, że szkopy zamontowały wzmocnione sprężyny, trochę pojeździłem po naszych autostradach i zaczęło stukać, tuleje amatorsko przetestowane wydają się być w porządku, pozostają gumy stabilizatora albo mocowania amortyzatora zjedzone przez rudą.
Jarcev - 20-02-2011, 09:13
pisali Panowie kilka postów wczesniej że amorki zawsze bedą wykazywały dużą skutecznośc na szarpakach, "rozlany amorek = szrot" ja tez mam orginał zawieche eibach - i auto ogólnie trudno ugiąć czy to z tyłu czy to z przodu
Hugo - 20-02-2011, 11:33
Jarcev napisał/a: | ale stan klocków?:D sa masakrycznie zużyte tarcze i klocki |
Jarcev napisał/a: | ale zaciekawiłes mnie | Przy mocno zużytych klockach mogą stukać zaciski hamulcowe. Ja tak miałem.
dawido - 27-02-2011, 15:20
witam,podepne sie do tematu.....a wiec u mnie sprawa wyglada tak:cos mi stukalo z przodu lewa strona i pojechalem do mechaniora,wymiana koncowki drazka,wyjezdzam a na nierownosci znow mi stuka.pojechalem do innego mechaniora-diagnoza do wymiany wahacz banan i drozek kierowniczy!
teraz nasowa mi sie pytanie czy jak pojade na szarpaki to dokladnie bede wiedziec co jest do wymiany,czy moze zamiast calego nowego banana wymienic tylko sworzen, no i ten drazek mnie niepokoi.
jakies propozycje?
z gory wielkie dzienx
robertdg - 27-02-2011, 15:58
dawido, sworzeń niewymienialny, szarpaki niekoniecznie moga pokazać wade
marcinzam - 27-02-2011, 16:51
robertdg, niewymienialny ale zregenerować można
|
|
|