To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi

robertdg - 17-02-2011, 18:52

Stabilizator, amortyzator, wahacz, trzeba sprawdzić ;-)
delacortez - 18-02-2011, 09:38

witam mam podobne objawy z lewej strony stuki na nierównościach i dziurach, ale do tego dochodzi jeszcze brak stabilności na zakrętach, jakby tył uciekał, myślę,że w moim przypadku amortyzator,gdyż po naciśnięciu na tył i rozbujaniu słuchać syknięcia, mam pytanie do was czy trzeba wymieniać amorek z poduszką
marcinzam - 18-02-2011, 09:44

delacortez , tak najlepiej odrazu wymienić górne mocowanie ,lepiej zrobić raz i porządnie
Redlucas - 18-02-2011, 22:09

arturj123 napisał/a:
Koledzy od paru dni męczy mnie stukanie w okolicy lewego koła tylnego. Jest ono słyszalne głównie na nierównościach (nawet lekkich) oraz podczas postoju gdy "bujamy" tyłem. Dodatkowo w pewnym stopniu zarzuca trochę tyłem gdy wjadę w nierówność. Czy ktoś orientacyjnie może mi powiedzieć co to będzie?

W najbliższym czasie podjadę na stację diagnostyczną i upewnię się.


Stację sobie daruj. Jak już to podjedź do mechanika w miarę kumatego bo bzdury prawdopodobnie będzie Ci opowiadał... albo tak jak na początku wątku masz... stacja nie wykryje 90% problemów z zawieszeniem. Trzeba wiedzieć gdzie i co szukać.

Zarzucanie tyłem to podziękowania dla amortyzatorów z tyłu, masz do wymiany. Podobnie jak ja - podziękowania dla wszelakiej maści mości panów z zarządów dróg.

Stukanie to podejrzewam sprężyna lub inne newralgiczne elementy kolumny. Znajdą i wymienią Ci to przy wymianie amorów.

edit: literówka

Jarcev - 19-02-2011, 16:22

Witam , mam taki problem - słysze stukanie a raczej pukanie gdzies z tyłu samochodu , byłem pewien (do dzis) ze to cos w bagazniku puka ta mata albo cos w tym stylu , taki własnie jest dzwiek , wyciagnałem dzis wszytsko z bagaznika i dalej puka , nie wiekszych dziurach nie słychac , najgorzej po takim pofalowanym asfalcie jak sie jedzie . dzwiek taki jakby cos wpadało w chwilowe wibracje ( po 4-6 pukniec po najezdzie w nierównosć)
Hugo - 19-02-2011, 18:30

Jarcev do sprawdzenia gumy drążka stabilizatora, łączniki stabilizatora, stan klocków hamulcowych (jak mocno zużyte), stan amortyzatorów. To na początek.
malina_drizzt - 19-02-2011, 18:36

Jarcev napisał/a:
Witam , mam taki problem - słysze stukanie a raczej pukanie gdzies z tyłu samochodu , byłem pewien (do dzis) ze to cos w bagazniku puka ta mata albo cos w tym stylu , taki własnie jest dzwiek , wyciagnałem dzis wszytsko z bagaznika i dalej puka , nie wiekszych dziurach nie słychac , najgorzej po takim pofalowanym asfalcie jak sie jedzie . dzwiek taki jakby cos wpadało w chwilowe wibracje ( po 4-6 pukniec po najezdzie w nierównosć)

Od jakiegoś czasu też słyszę głuche stukanie w bagażniku co najdziwniejsze bardziej stuka na małych nierównościach. Wymieniłem łączniki z tyłu i nie pomogło.
Stawiam na gumy stabilizatora albo mocowania amortyzatora.

Jarcev - 19-02-2011, 19:13

tez wydawało mi sie ze stabilizator :D ale stan klocków?:D sa masakrycznie zużyte tarcze i klocki , wymieniłem tarcze z przodu a tył na razie został bo po wymianie rozrządu za 1,5 tysia troche bieda :d ale zaciekawiłes mnie :D
arturj123 - 19-02-2011, 20:22

U mnie stukanie powoduje amortyzator, który ma tylko 17% sprawności :) . Drugi amorek z tyłu ma ponad 70%, ale chciałbym 2 na raz wymienić.
malina_drizzt - 19-02-2011, 23:37

Jarcev napisał/a:
tez wydawało mi sie ze stabilizator :D ale stan klocków?:D sa masakrycznie zużyte tarcze i klocki , wymieniłem tarcze z przodu a tył na razie został bo po wymianie rozrządu za 1,5 tysia troche bieda :d ale zaciekawiłes mnie :D

U mnie tarcze i klocki prawie nowe.
W ogóle zawieszenie z tyłu w moim miśku jest dziwne, amortyzatory mam jeszcze oryginalne 190tys. km, a na diagnostyce wyszło mi 85% lewy amorek i 83%prawy, gdzie prawy jest wylany i osłony praktycznie nie spełniają swojej funkcji.
Poza tym porównywałem twardość do gala ze sprężynami eibacha i mój jest sztywniejszy tzn. trudniej ugiąć tył.
Możliwe, że szkopy zamontowały wzmocnione sprężyny, trochę pojeździłem po naszych autostradach :D i zaczęło stukać, tuleje amatorsko przetestowane wydają się być w porządku, pozostają gumy stabilizatora albo mocowania amortyzatora zjedzone przez rudą. :)

Jarcev - 20-02-2011, 09:13

pisali Panowie kilka postów wczesniej że amorki zawsze bedą wykazywały dużą skutecznośc na szarpakach, "rozlany amorek = szrot" :D ja tez mam orginał zawieche eibach - i auto ogólnie trudno ugiąć czy to z tyłu czy to z przodu ;)
Hugo - 20-02-2011, 11:33

Jarcev napisał/a:
ale stan klocków?:D sa masakrycznie zużyte tarcze i klocki
Jarcev napisał/a:
ale zaciekawiłes mnie
Przy mocno zużytych klockach mogą stukać zaciski hamulcowe. Ja tak miałem.
dawido - 27-02-2011, 15:20

witam,podepne sie do tematu.....a wiec u mnie sprawa wyglada tak:cos mi stukalo z przodu lewa strona i pojechalem do mechaniora,wymiana koncowki drazka,wyjezdzam a na nierownosci znow mi stuka.pojechalem do innego mechaniora-diagnoza do wymiany wahacz banan i drozek kierowniczy!
teraz nasowa mi sie pytanie czy jak pojade na szarpaki to dokladnie bede wiedziec co jest do wymiany,czy moze zamiast calego nowego banana wymienic tylko sworzen, no i ten drazek mnie niepokoi.
jakies propozycje?
z gory wielkie dzienx :wink:

robertdg - 27-02-2011, 15:58

dawido, sworzeń niewymienialny, szarpaki niekoniecznie moga pokazać wade
marcinzam - 27-02-2011, 16:51

robertdg, niewymienialny ale zregenerować można


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group