To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

mar111cin - 26-05-2009, 15:28

yy czas wtrysku zmienia się przecież wraz z obrotami, obciążeniem i żądanym przyśpieszeniem. tak że jak można ustawić 2,5ms? na stałe ? :|
pitbu77 - 26-05-2009, 23:52

mar111cin napisał/a:
yy czas wtrysku zmienia się przecież wraz z obrotami, obciążeniem i żądanym przyśpieszeniem. tak że jak można ustawić 2,5ms? na stałe ? :|


Na wolnych obrotach 2,5ms - tak samo jak benzyna. To mi utkwiło w pamięci jak zerkałem na laptopa Gazman'a...

KaWu - benzyną podpiera się dopiero powyżej 6000 rpm. Co do czasów wtrysku można manualnie dokonać korekty czasu dla każdego cylindra osobno. Coś w rodzaju takiej dodatkowej "nakładki" na oryginalne czasy. Ale zawsze mogę się mylić :)
Mówisz, że mogę mieć za ubogą mieszankę? Wydaje mi się (chociaż może powinienem porównać mojego Gala z innym na LPG), że to dzięki rodzajowi instalacji tak mało pali. Z tego co czytałem inni także mają wtryski o średnicy 2,2mm i starcza. Jak założę większe to kto wie ile więcej weźmie na setkę.

mar111cin - 28-05-2009, 15:11

hmm właśnie praktycznie prawie że sam odpowiedziałeś na moje następne pytanie.
Skąd wiadomo jaką wydajność mają fabryczne wtryskiwacze benzyny a jaką te od gazu? Ogólnie to jest ciężko porównać.
Najlepiej by było (jest?) jak wtryskiwaczami tymi będzie sterował ECU na podstawie sygnałów z sondy lambda, z tym że tutaj też będzie to zawsze troche inaczej niż przy benzynie.

pitbu77 - 29-05-2009, 13:38

mar111cin: Dlatego wtrysk gazu odbywa się na takie sposoby:
1) wtryski gazu sterowane są przez ECU z korektą komputera inst. gazowej (czyli czasy otwarcia zaworów i ilość gazu są korygowane w oparciu o mapę wtrysku z ECU na bieżąco), lub
2) wtryski gazu sterowane są przez komputer inst. gazowej (kopia mapy z ECU, zapisana raz w pamięci przez co nie jest korygowana na bieżąco zgodnie z warunkami pracy silnika).
Zależy to od rodzaju instalacji oczywiście. Jedne mają swoją mapę (kopię z ECU), inne korygują mapę bezpośrednio z ECU.
Super jest jeśli wtryskiwacze gazowe mają takie same czasy otwarcia jak wtryski benzyny. Różnice w ilości energii jaką uzyskujemy z gazu i benzyny koryguje się poprzez średnicę dysz oraz skok zaworu (co daje nam objętość gazu wtryskiwanego do cylindra). Jeśli ogólnie przyjąć, że z tej samej objętości gazu uzyskamy ~15% mniej energii, wtedy aby mieć tę samą ilość energii należy zwiększyć objętość gazu o ~15% co później przekłada się oczywiście na 15% większe zużycie gazu względem benzyny. Chociaż patrząc po mojej instalacji jakoś nie widzę żeby więcej zużywał na 100km... :mrgreen:

P.S. zatankowałem dzisiaj po raz drugi gazu do pełna... już nie pali tak mało... wyszło 14,4 litra na 100km... Ehhh, a myślałem, że trafiło mi się złote jajo... :)

Anonymous - 03-06-2009, 01:12

Ja u siebie mam instalację Tomasetto. Niestety muszę wyregulować tą instalację, bo autko pracuje nierówno na niskich obrotach, poza tym zdarza się że przygasa lub gaśnie silnik (nawet na benzynie). Niestety ciężko mi odnaleźć fachowca w woj. pomorskim, ewentualnie kujawsko-pomorskim, który zna się na tych instalacjach. Może ktoś z forumowiczów coś wie?
Poprzedni właściciel zakładał instalację w Radomksu - więc nie za bardzo chce mi się jechać przez prawie całą Polskę.

W moim przypadku różnica w jeździe na gazie a benzynie, jest wyraźnie odczuwalna. Mogę zapomnieć o korzystaniu z kick-downu zanim najpierw nie przełączę na benzynę.
Na paliwie LPG z BP i Statoil jest jeszcze OK, ale na wszelkich Orlenowskich, etc. potrafi dławić się na gazie i przełączać na benzynę nawet w mieście przy mocniejszym przyduszeniu pedału gazu.

Co do spalania, to galancik pali przy dynamicznej jeździe w trasie w granicach 110-130 km/h pali ok. 10,5l gazu, a w mieście w granicach 15-17 litrów.
Zbiornik w kole o pojemności 60l (wchodzi do 45l gazu). Im mniej gazu w butli, tzn. po przejechaniu ok. 150 km w miescie, lub 250 km w trasie - coraz częściej występuję zjawisko dławienia się, tak jakby po prostu już mu tego gazu w tej butli brakowało stąd to przełączanie się na benzynę nawet w mieście.

Sam nie wiem, czy potrzebny jest fachowiec od instalacji Tomasetto, który wyreguluję mapę wtrysków, etc., czy też w dowolnym i dobrym warsztacie LPG dokonają ewentualnych poprawek/zmian w instalacji?

Marcino - 04-06-2009, 21:52

Rados,
Jedz do Chwaszczyna, do Pana Jarka - 607555333.
Jak by co to powiedz ze ja ci poleciłem, bo in mi zakładał, i jak do tej pory po 50kkm zadnych kłopotów.
Pozdrawiam

pipi_ja - 06-06-2009, 00:19

No i własnie ja też mam problem z wolnymi obrotami w moim miśku. Gazowałem go we wtorek i nie jestem zadowolony. Od samego poczatku nierówno pracuje na wolnych obrotach.Jest też troche słabszy niż na benzynie.
Szkoda mi było wywalić 4tys na BRC i zdecydowałem się na Zawoli ze sterownikiem 4gas.
@Marcino orientujesz się może jak masz rozwiązaną kwestię wstryskiwaczy do gazu? Chodzi mi o długości wężyków podających gaz do kolektora. U mnie do przedniej głowicy mają ok 5-6 cm a do tej z tyłu koło 10 albo nawet więcej. Gdzieś wyczytałem, że węzyki do obu głowić musza mieć identyczne długości i tu dopatruję się przyczyny złej pracy silnika.
Powiedzcie proszę czy dobrze myslę?? To może być przyczyna?

VirMan - 08-06-2009, 21:42

jako że oś niecośjuż poprawiałem instalatorów , to mogę się wypowiedzieć :)

Mianowicie , jeśli różnica w długosci nie jest jakaś astronomiczna (5 i 15 cm ) to nie ma to znaczenia. najitotniejsze jest to , żeby węzyki były jak najkrótsze i zamontowane możliwie blisko oryginalnych dysz wtryskiwaczy :) pozatym jest kwestia jakości wtrysków , czy poprostu dadzą radę. :)

pipi_ja - 08-06-2009, 22:37

No i sprawa załatwiona. U mnie założone są MagicJet'y,ale to nie one były problemem. Otórz jak sie okazało dysze gazowe wywiercone były za wysoko w kolektorze i to był problem.Dziś rano odstawiłem samochód do poprawki i o dziwo wszystko wróciło do normy. Nie wiem tylko czy jestem przewrażliwiony ale wydaje mi sie, że jest troche słabszy na gazie. Też tak macie?? czy nie czuć u was róznicy? Narazie planuję przejechać z300 km i pojechać na regulację jeżeli mu sie nie polepszy.
Marcino - 08-06-2009, 23:05

Ja mam zamontowane dysze tak:




Wężyki mam takiej samej długości. Dysze lekko pod kątem są.
CO do odczuć.. hmmm ja nie mam żadnych negatywnych na LPG, jak przejedzesz i zobaczysz na spalenie to sam ocenisz czy jest słabszy czy nie po ilości spalanego LPG.
POZdrawiam

VirMan - 09-06-2009, 08:20

dokładnie - zależy od regulacji gazu. - ja niewiele czuję przy mniejszych prędkościach własciwie to nie czuć różnicy - poprostu na benzynie pójdzie 220 , a nagazie 205 :) u mnie jest 3.0 v6 i chodzi na instalacji brc sequent 56 idealnie.

najistotniejsze jest zamontowanie jak fabryka przykazała dysz tam gdzie być mają.. i koniecznie zdemontowanie kolektora , bo znam maików , którzy wiercą na przykręconym i wióry i reszta leci do środka... masakra.. mówiąże przedmucha.... no comment.

sam poprawiłem u łukasza12 dysze , zrobiliśy porządnie i od razu różnica była.

dodam ,że przy normalnej jeździe , czasem z butem , spala koło 15-17 w miescie i 14 na trasie. a nie jeżdżę jakoś bardzo oszczędnie :)

pipi_ja - 09-06-2009, 12:12

Czyli wychodzi na to, że mój gazownik znacznie sobie utrudnił życie bo ja mam dusze wstawionezdecydowanie niżej. Ty Marcino masz w górnej części kolektora a u mnie powtykane są przy samej głowicy. Górna część kolektora(ta w której masz dysze) była zdjęta a otwory wywiercił praktycznie przy samych zaworach. To było w pierwszej wersji, na której nie miałem wolnych obrotów. Z tego co widziałemjak robił potem rozwiercił otwory dysz, dał jakieś większe przejściówki plus jakieś dziwne wężyki które doprowadzają gaz do samego zaworu. Teraz silnik pracuje równiuteńko a co dalej czas pokaze. Nie wiem ile pali bo wczoraj dopiero go odebrałem. Dziś zrobiłem koło 80km i jak by lepiej szedł. Zobaczymy jak sie to wszystko poukłada. Mam nadzieję, że będę zadowolony.

Tak na marginesie dziękuję za odpowiedź i fotki.

Pozdrawiam.

VirMan - 09-06-2009, 12:15

no i masz poprawnie - ciesz się chłopie żeś trafił na dobrego fachowca :) ja wiercę tuż przy wtryskiwaczach benzyny - jak łukasz w końcu umieści te foty to można podejrzeć.
pipi_ja - 09-06-2009, 13:38

To mnie pocieszyłeś VirMan :) )
Jak znajdę troche czasu to też mogę wrzucić fotki jak to u mnie wygląda.

Owczar - 24-06-2009, 19:54

Panowie, w tym temacie dyskutujemy na temat instalacji LPG w silnikach 2,5, a o spalaniu jest osobny temat :axe:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group