[97-04]Galant EAxA/W - Tylna wycieraczka w EA2A
Wiktor - 06-02-2011, 18:48
robertdg napisał/a: | piotrkor1, szyby zahartowane nie poddaje się procesom obróbki, obróbke wykonuje się przed hartowaniem, także musisz szukac gotowego zestawu. |
nie ma najmniejszego problemu z cieciem szyb hartowanych, kilka krotnie przerabiałem sprawę co prawda nie z szybami samochodowymi ale również z hartowanymi jak i ze szkłem hartowanym i odpornym na wys. temp., każdy lepszy zakład szklarski zrobi taki otwór.
piotrkor1 - 06-02-2011, 18:54
Juiceman napisał/a: | Tak trzeba ; ) nie ma sensu zużywać 2x więcej płynu do spryskiwaczy ; ) |
Ja z tego co zrobię przy swoim samochodzie jestem bardzo zadowolony.Założyłem spryskiwacze reflektorów i nie są one od parady to samo będzie z tylną wycieraczką
i z projektem numer 2 grzanymi siedzeniami i klkoma innymi.....
[ Dodano: 06-02-2011, 18:57 ]
Wiktor napisał/a: | robertdg napisał/a: | piotrkor1, szyby zahartowane nie poddaje się procesom obróbki, obróbke wykonuje się przed hartowaniem, także musisz szukac gotowego zestawu. |
nie ma najmniejszego problemu z cieciem szyb hartowanych, kilka krotnie przerabiałem sprawę co prawda nie z szybami samochodowymi ale również z hartowanymi jak i ze szkłem hartowanym i odpornym na wys. temp., każdy lepszy zakład szklarski zrobi taki otwór. |
Dobrze żeby zrobili taki otwór bez wyjmowania szyba ale to raczej niemożliwe?
robertdg - 06-02-2011, 19:02
Wiktor, konsultowalem z gosciem co 20lat robi w szkle, powiedzial ze nie jest to takie proste, ale zawsze mozna próbowac, kupic na allegro za 50-100zł wycieta tylna szybe, bo w takich cenach widzialem i zaniesc zakladowi szklarskiemu, zobaczymy co powiedza, jak zobaczą w którym miejscu ma być dziura.
piotrkor1 - 06-02-2011, 19:23
Mam pytanie do Kolegów z komibi w jakiej pozycji uruchamia się tylna wycieraczka?U mnie jest manetka z płynną regulacją częstotliwosci machania ramieniem bez tego pierścienia.
Wiktor - 06-02-2011, 20:05
ja dwukrotnie docinałem szybę hartowaną do czegoś w rodzaju dużej lampy przemysłowej nie pamiętam teraz dokładnie wymiarów ale ok. 80 cm na 40 cm miała ta szyba , z racji tego że owa lampa znajduje się w miejscu użyteczności publicznej czyli koło szkła mogą znajdować się ludzie było zalecenie żeby był zasłonięty żarnik szkłem hartowanym,
szybę dorobili mi w pierwszym lepszym zakładzie w Kielcach, było to "na poczekaniu" także wydaje mi się że jakaś kosmiczna technologia do takiego docięcia nie jest wymagana, szyba raczej też nie była docinana a później hartowana bo robili to że tak po wiem "przy mnie" nie widziałem dokładnie jak to robią ale byłem fizycznie w zakładzie w tamtym czasie a trwało to może z 10 - 15 min.
Nie wiem również ile lat stażu miał szklarz wykonujący zlecenie może 20 a może 15 ale wiem na pewno że coś ze szkłem hartowanym się da zrobić...
Aby ubiec pyt. czy na pewno było to szkło hartowane, powiem TAK na 100 %. Jak wcześniej wspomniałem 2 krotnie dorabiałem hartowaną szybę, pewnego dnia owa szyba została rozbita i zostały jedynie po niej charakterystyczne kawałki...
po za tym szyby hartowane dość często docina się podczas tuningu samochodów na tzw. "hot rod-y", a dokładniej oryginalne szyby samochodowe skraca się po to aby obniżyć dach, kiedyś nawet na jakimś z forów czytałem o obniżeniu dachu chyba w f. 125p i były tam właśnie skracane szyby samochodowe...
piotrkor1 - 06-02-2011, 20:15
Fachowcem nie jestem w tej dziedzinie ale chyba przy wierceniu działają inne siły
i naprężenia?
robertdg - 06-02-2011, 20:18
Wiktor, mi chodzi o samo usadowienie otworu, gdyż jest on blisko krawedzi szyby, a o tajniki produkcji się sprzeczal nie będe.
piotrkor1 - 06-02-2011, 20:22
robertdg napisał/a: | Wiktor, mi chodzi o samo usadowienie otworu, gdyż jest on blisko krawedzi szyby, a o tajniki produkcji się sprzeczal nie będe. |
Może Japońce laseru użyli u Nas już też dostępny
Wiktor - 06-02-2011, 20:38
robertdg napisał/a: | Wiktor, mi chodzi o samo usadowienie otworu, gdyż jest on blisko krawedzi szyby, a o tajniki produkcji się sprzeczal nie będe. |
wiem gdzie jest otwór, z tym że mój post odnosił się do twojego wcześniejszego gdy napisałeś że z już zahartowanym nie da się nic zrobić,
kiedyś widziałem jak wycinali otwór w na oko 1,5 może 2 cm grubej szybie z tym że klejonej ona raczej ni była hartowana, mieli coś w rodzaju "wierteł" nie takich zwykłych typu HSS tylko pręt zakończony na końcu kulką na której było coś jakby napylone, to wiercenie bardziej wyglądało jak szlifowanie ale przewiercili na wylot, ewentualnie może czymś takim dało by rade.
[ Dodano: 06-02-2011, 20:44 ]
pokusiłem się o poszukaniu w google o wierceniu w szkle hartowanym, z tego co znalazłem okazuje się że powinno dać się wykonać taki otwór, w poniższym linku dopisek wiercenie w szkle hartowanym, także najlepiej zadzwonić i się zapytać czy jest to możliwe
http://ofertyfirm.com.pl/...E-SZCZECIN.html
piotrkor1 - 06-02-2011, 21:01
Wiktor napisał/a: | pokusiłem się o poszukaniu w google o wierceniu w szkle hartowanym, z tego co znalazłem okazuje się że powinno dać się wykonać taki otwór, w poniższym linku dopisek wiercenie w szkle hartowanym, także najlepiej zadzwonić i się zapytać czy jest to możliwe |
Dzięki,wszelkie wskazówki mile widziane.Zapytam się lub zadzwonię
Przesyłka przyszła dzisiaj .Po rozpakowaniu i wyczyszczeniu elementów z farby stwierdziłem, że górny frezowany trzpień jest dość znacznie starty trzeba będzie przegwintować.Silnika nie uruchamiałem, tak jak mi doradziliście sprawdzę go i przesmaruję.
Martwi mnie jednak coś innego.Po uniesieniu klapy bagażnika zlokalizowałem 2 wtyczki,
otwór też i dwa mniejsze obok ten ale i tak bo brakuje tego i myśle, że nie wszystkie Gale to mają jeżeli nie mają tylniej wycieraczki Lepiej zobrazuje to zdjęcie:
<script src='http://img826.imageshack.us/shareable/?i=05022011463.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript> </noscript>
Czy u Was ten element jest ?????????????
Brakuje mi też tych elementów, wysłałem zapytanie w kilka miejsc:
<script src='http://img703.imageshack.us/shareable/?i=542503h8kf7.png&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript> </noscript>
O szybę jeszcze nie pytałem?
[ Dodano: 09-02-2011, 18:06 ]
Dzisiaj zrobiłem kilka zdjęć:bagażnika od strony gdzie powinien być element mocujący silnik wycieraczki i częściowo rozebranego silnika,wdała się troszkę korozja ale wewnątrz jest sporo smaru.
Gorąca prośba do wszystkich Mitsumaniaków aby przy okazji wizyty na szrocie lub w czasie rozbiórki auta na części lub w jakiś inny sposób np.popytać swoich znajomych o ten element.
Z góry dziękuję!!
Oto fotki:
<script src='http://img24.imageshack.us/shareable/?i=zdjcie0016zn.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript> </noscript>
<script src='http://img153.imageshack.us/shareable/?i=zdjcie0017y.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript> </noscript>
[ Dodano: 15-02-2011, 14:34 ]
Sprawy posuwają się pomału na przód
Popytałem się troszkę o potrzebne mi części i oto wyniki:
MB529003 CAP,RR WINDOW WIPER PIVOT -10,61
MR339901 COVER,RR WINDOW WIPER MOTOR- 84,88
MB617301 COVER,RR WINDOW WIPER ARM HEAD - 23,35
MR192814 NOZZLE ASSY,RR WINDOWWASHER - 84,49
MR192813 GASKET,RR WINDOW WASHER NOZZL - 55,88
Cena szyby tylnej to:
2236,14 brutto .
Elementu montażowego silnika nie jestem w stanie ustalić.
U Pana Marka M. jest tylko to:
MB529003 nowy 10,-zł
Czekam jeszcze na wieści stąd:
MITSUSTYLE Piotr Sędłak
ul. Jana Brzechwy 11
43-200 Pszczyna
tel., fax.: +48 32 4470 814
kom.: +48 502 082 388
[ Dodano: 25-02-2011, 20:25 ]
Zamówione to:
MR339901 COVER,RR WINDOW WIPER MOTOR 58,50 zł - dostępne po 10 marca br.
MB617301 COVER,RR WINDOW WIPER ARM HEAD 15,50 zł
MR192814 NOZZLE ASSY,RR WINDOWWASHER 63 zł
MR192813 GASKET,RR WINDOW WASHER NOZZL 39 zł - dostępne po 10 marca br.
Element montażowy silnika 60zł
Szyba w Mitsustyle kosztuje 1720zł na razie nie zamówiona.
Od Pana Marka M. mam to:
MB529003 nowy 10,-zł
Dokupiłem zbiornik z 3 pompkami.Potrzebna jeszcze prawa manetka z pierścieniem od kombi.
Z tego co widać w Marcu ruszam z moim projektem dalej
pompec - 14-04-2011, 15:51
a czy myślał ktoś kiedyś o tym, żeby w kombi zmienić wycieraczkę na wyglądającą nowocześniej? ta ori jest jakaś taka... starawa... teraz auta mają takie zabudowane plastikową osłonką na całej długości... wystarczyłoby znaleźć odpowiednią długość i średnicę wieloklinu... jeszcze się nie przyglądałem uważnie mocowaniu ale pewnie trzeba jeszcze by dopasować sposób montażu...
DziadekMirek - 16-04-2011, 20:11
piotrkor1 jak ci to wyszlo? Czy jest to w ogole wykonalne?
Jestem bardzo ciekawy.
robertdg - 25-04-2011, 22:21
Pozwólcie, że nieco poruszę temat, otóż w PL jeździ jeden (a może i więcej) Galant w sedanie z fabryczną wycieraczką tylnej szyby, ofkors jest to fabryczne LHD a wycieraczka nei była żadnym modem, a żeby było ciekawiej, to ten Galant porusza się nawet kilka kilometrów od mojej miejscowości
A oto wisieńka na torcie :
pitbu77 - 26-04-2011, 08:23
piotrkor1 napisał/a: | Mam pytanie do Kolegów z komibi w jakiej pozycji uruchamia się tylna wycieraczka?U mnie jest manetka z płynną regulacją częstotliwosci machania ramieniem bez tego pierścienia. |
Na prawej dźwigni wycieraczek patrząc od prawej do kolumny kierownicy jest tak:
A. Pokrętło wycieraczki tylnej 3-stopniowe. Poziomy: -1 (impuls do ruszenia wycieraczką + impuls dla spryskiwacza); 0; 1 (o zmniejszonej częstotliwości pracy); 2 (ciągłe).
B. Pierścień obrotowy sterujący częstotliwością pracy wycieraczek przednich
C. Sama dźwignia sterująca wycieraczkami przednimi.
Tylna wycieraczka uruchamiana jest TYLKO przez pokrętło na dźwigni.
piotrkor1 - 29-04-2011, 14:20
DziadekMirek napisał/a: | piotrkor1 jak ci to wyszlo? Czy jest to w ogole wykonalne?
Jestem bardzo ciekawy. |
Jest to wykonalne ale na razie zmieniłem gala na 2.5l i projekt zastygł w miejscu.Brakuje mi też tego skrzydła do montażu silniczka w kufrze i kilka innych rzeczy.Szybę trzeba wymienić na tą z otworem.
[ Dodano: 29-04-2011, 14:21 ]
pitbu77 napisał/a: | piotrkor1 napisał/a: | Mam pytanie do Kolegów z komibi w jakiej pozycji uruchamia się tylna wycieraczka?U mnie jest manetka z płynną regulacją częstotliwosci machania ramieniem bez tego pierścienia. |
Na prawej dźwigni wycieraczek patrząc od prawej do kolumny kierownicy jest tak:
A. Pokrętło wycieraczki tylnej 3-stopniowe. Poziomy: -1 (impuls do ruszenia wycieraczką + impuls dla spryskiwacza); 0; 1 (o zmniejszonej częstotliwości pracy); 2 (ciągłe).
B. Pierścień obrotowy sterujący częstotliwością pracy wycieraczek przednich
C. Sama dźwignia sterująca wycieraczkami przednimi.
Tylna wycieraczka uruchamiana jest TYLKO przez pokrętło na dźwigni. |
Dzięki o to mi chodziło.
|
|
|