To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wycięcie katalizatora

malina_drizzt - 08-06-2011, 14:36

W pierwszym momencie pomyślałem, że słabo jedzie to twoje 2.5 :D :D
Na jakich oponach?
Ile miałeś w baku?
Mi na benzynie (zatankowane 20l) na w zasadzie już łysych oponach 205 udało się zrobić 8s-8.2s, ale na lepszej drodze i nowszych oponach 215-225 myślę, że mógłbym zejść poniżej 8s.
Widzę w takim razie, że 2.0 bez kata do 100 praktycznie niewiele ustępuje 2.5 :)

mariusz00212 - 08-06-2011, 14:51

w zbiorniku miałem około 20 l paliwa ale dokładnie to nie powiem
rozmiar opon seryjny 195/65/r14
normalnie tankuje pb98 ale ostatnio zatankowałem jakieś 30l od ruskich i czuje po samochodzie, że to nie to samo co na pb98 ale tragedii nie ma.


Pamiętam jak kiedyś puścił tłumik a dokładnie łącznik elastyczny przed pierwszą sondą. wtedy to była rakieta jak spaliny bokiem uciekały
Podczas wyprzedzania na drugim biegu nie wiedziałem w którym momencie obroty się skończyły. spalanie niestety też się podniosło.

Owczar - 08-06-2011, 14:59

Cytat:
rozmiar opon seryjny 195/65/r14


Na tych kołach licznikowe 100 odpowiada rzeczywistym ~92km/h.

mariusz00212 - 08-06-2011, 15:02

jeśli chodzi o opony to nie są z byt rewelacyjne. starałem się nie zrywać na 1 biegu bo było by jeszcze gorzej. ale jeszcze w tym roku się na nich przemęczę. myślałem nad zakupem jakichś felg 17 i do tego opon 205 . myślę, że były by najbardziej odpowiednie do tego silnika

[ Dodano: 08-06-2011, 15:04 ]
Owczar napisał/a:
Cytat:
rozmiar opon seryjny 195/65/r14


Na tych kołach licznikowe 100 odpowiada rzeczywistym ~92km/h.


jeśli dobrze kojarzę to sprawdzałem z nawigacją to przy 100km/h nie było aż takiej różnicy ale to jeszcze muszę sprawdzić

Owczar - 08-06-2011, 15:25

mariusz00212, najlepszy rozmiar to 205/55R16.

Przekłamanie jest o jakieś 8 procent. Przy 140 licznikowego masz 130 rzeczywistego.

Ale nie zbaczajmy z tematu. W tym temacie proszę pisać potwierdzone spostrzeżenia, sposoby omijania sond itp.

mariusz00212 - 08-06-2011, 15:36

właśnie sprawdziłem przy 100km/h na liczniku, nawigacja i telefon z GPS-em pokazywały 94km/h
ale co mnie zdziwiło przy 180 na liczniku obydwa GPS-y pokazują też 180
co jest ? droga równa i prosta zasięg GPS bardzo dobry

Owczar - 08-06-2011, 15:38

Przkłamanie licznika jest nieliniowe.

mariusz00212, proponuję przeczytać regulamin, bo w Polsce nie ma dróg na których możesz jechać 180...

mariusz00212 - 08-06-2011, 15:41

ale ja teraz w Niemczech jestem

Pozdrawiam

polaff - 08-06-2011, 16:50

mariusz00212 napisał/a:
myślałem nad zakupem jakichś felg 17 i do tego opon 205


na polskich drogach taki rozmiar to samobójstwo jeżdżę w fordzie na takich i co chwilkę mam problem z dziurawymi bokami.

dawidoski13 - 08-06-2011, 20:28

mariusz00212, ładnie, równo ciągnie... ale to przez to, że nie masz kata? niemożliwe!
mariusz00212 - 09-06-2011, 09:50

dawidoski13 napisał/a:
mariusz00212, ładnie, równo ciągnie... ale to przez to, że nie masz kata? niemożliwe!



Czemu nie możliwe
z katalizatorem jak pisałem wcześniej słabiej wchodził na wysokie obroty.
autem jeżdżę 2 lata, przebieg to 228 tyś. olej jaki był wcześniej zalany to castrol edge 5w30 i do przebiegu 220tyś taki był zalewany. ale zauważyłem że po przejechaniu ok8 tyś. zaczynało go ubywać przy zalewaniu nowego oleju stan był max. po przejechaniu 10tyś km. dokładnie na środku miedzi min. a max. ostatnio przeszedłem na castrol egde sport 10w60. olej polecił mi znajomy który zajmuje się tuningiem mechanicznym aut i zalewa ten olej do każdego podkręconego auta. po zalaniu tego oleju czuć było wyraźnie jak auto lepiej wchodziło na obroty od 3 tyś. w górę ale przy wysokich obrotach nadal było czuć że auto się dusi więc na warsztat poszedł katalizator i efekt było czuć. jeśli chodzi o drugą sondę to wolałem być zapobiegliwy i od razu coś z nią zrobić niż później miał mi sie zapalić CE. jest kilka sposobów np: emulator sondy tzw. tulejka ale ktoś mi mówił że zdarzają się z tym problemy gdyż sonda podobno odczytuje inną temperaturę spalin i może zapalić się CE. innym sposobem jest ingerencja w elektronikę w wlutowywanie oporników i zwiększanie tolerancji na sondzie jeśli chodzi o czystość spalin. ja wolałem zrobić to w ten sposób: dobrałem do średnicy sondy 1,5cm tulejki miedzianej, i nasadzić na sondę.
Sonda siedzi tam gdzie i wcześniej.
oto moje rozwiązanie prosto i tanio.

[ Dodano: 09-06-2011, 10:26 ]
jeśli chodzi o olej to zerknijcie

http://forum.mitsumaniaki...p=889839#889839

booohal - 09-06-2011, 16:03

mariusz00212 napisał/a:
i nasadzić na sondę.

tak aby zakrywala cala sonde?
i czy z wykrenceniem sondy byly jakies problemy (zapieczona np.)

mariusz00212 - 09-06-2011, 16:12

booohal napisał/a:
mariusz00212 napisał/a:
i nasadzić na sondę.

tak aby zakrywala cala sonde?
i czy z wykrenceniem sondy byly jakies problemy (zapieczona np.)


tak, u mnie tulejka zakrywa całą sondę
z odkręceniem nie miałem żadnego problemu

booohal - 09-06-2011, 16:32

dzieki za odpowiedz. chyba u siebie tez tak zrobie bo kat przy wyzszych obrotach wydaje dziwne dzwieki i potrafi śmierdziec czasami.
smashthedj - 09-06-2011, 16:34

booohal napisał/a:
dzieki za odpowiedz. chyba u siebie tez tak zrobie bo kat przy wyzszych obrotach wydaje dziwne dzwieki i potrafi śmierdziec czasami.

no bez kata ladniej pachnieć nie będzie :P zwlaszcza na LPG - wali jak z kuchenki gazowej..



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group