To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - wymiana akumulatora a obroty?

Bizi78 - 12-01-2020, 11:41

Czyszczenie przepustnicy w GDi to taka oczywista oczywistość jak mawiał klasyk, najlepiej robić ją raz w roku :wink: .
Tylko mechanik niech żadnymi śrubkami na przepustnicy nie kręci bez sensu.
Jeśli Twój mechanik polegnie to umów się na wizytę w Serwisie MitsuManiaków powinni temat ogarnąć 8) .
Możesz także poczytać na forum o uszkodzonym magnesie w przepustnicy i magicznych mini filterkach w pompie WC.
Ogólnie do spraw silnikowych w GDi to musisz mieć ogarniętego w temacie mechanika :rolleyes: .

allmaz - 12-01-2020, 18:42

Ogarnąłem ELM327 :) Nie ma błędów!
Siedziałem, podtrzymywałem gazem, aż w końcu komputer nie wysterował otwarcie przepustnicy na -0.32% ... Dalej to już nawet nie walczyłem. Na Torque Pro (OBD 2 & Car) widać jak pływa ta żółta "strzałka" (tak zrozumiałem, że to wartość optymalna).
Dobra, zadzwonię do swojego, tam pracuje 2 doświadczonych gości, warsztat Mitsubishi, doświadczenie w ASO Mitsubishi. A jak nie - to wycieczka na 100 km, a jak nie to Mitsumaniaki.

Dzięki wielkie!!!

[ Dodano: 15-01-2020, 17:39 ]
Finał sprawy:
Zaprowadziłem auto do mechanika (AutoTW), mechanik wyczyścił przepustnicę. Dodatkową, profilaktycznie, wymieniliśmy akumulator, którego sprawność spadła poniżej 50%.

Effekt: teraz auto odpala, jeździ, wszystko działa. Jedyne co, jak na razie, obroty nie są stabilne jak na mnie. Falują troszeczkę pomiędzy 700 - 900, czasami podgazowuje do 1200 obr/min. Ale silnik nie gaśnie.

Myślę, że znajdę czas i przeprowadzę procedurę, opisaną w FAQ nauki obrotów.

Bizi78 - 15-01-2020, 17:52

Po czyszczeniu przepustnicy należy przeprowadzić naukę obrotów.
ross - 17-01-2020, 20:10

Bizi78 napisał/a:
Po czyszczeniu przepustnicy należy przeprowadzić naukę obrotów.
Ja po odłączeniu akumulatora obroty uczę w taki sposób jadę i gdy złapie temperaturę staję i robie reset klemą następnie jadę w łagodnie kilka kilometrów i obroty są dobre.Gdzieś czytałem ,że w ten sposób komputer Carismy pa
mięta oszczędny styl . To zawsze skutkowało na ustawienia. Problem z obrotami może być też w potencjometrze ustawienia przepustnicy co można łatwo pomierzyć napięcia i ustawić.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group