To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Przeróbka tylnych lamp w kombi

sveno - 11-05-2011, 11:41

Wypowiem sie za Jackall (sorki) bo widziałem to, oprawka to ori Mitsubishi taka sama jak w światłach stop/postojowe więc P&P trzeba tylko kabelki podłączyć :P
wilk88 - 11-05-2011, 14:59

Wielkie dzięki!
Generalnie fajna opcja, dużo łatwiejsza od wiercenia :)

Jackall - 11-05-2011, 15:10

Małe sprostowanie, oprawki nie pasują p&p. Trzeba z dwóch stron oprawek odciąć dosłownie po 1mm żeby weszła oprawka w gniazdo, później przekręcasz i jest ok.
Mały problem pojawił się jedynie przy zamykaniu zaślepek przez które wymienia się żarówki.
Fabryczne oprawki od przeciwmgielnych nie mają wtyczki do oprawki tylko od razu wychodzą kable bo jak się okazało jest tam na tyle mało miejsca że wspomniana wyżej zaślepka minimalnie odstaje. Nie jest to jakoś bardzo widoczne.
Zrobię zdjęcia co i jak i wstawię później :wink:
A ogólnie jest tak jak napisał Sveno, żarówka jest w fabrycznym miejscu więc nie przewiduje jakiś problemów z władzą czy na przeglądzie :mrgreen:

wilk88 - 11-05-2011, 15:25

Ok, czekamy na zdjęcia co i jak :)
Jackall - 11-05-2011, 18:13

Tak wygląda zamontowana oprawa z wtyczką w miejscu przeciwmgielnych

Zaślepka odstaje minimalnie, gdy ktoś nie wie to nawet nie zauważy :wink:



Porównanie oryginalnej oprawki ze świateł przeciwmgielnych z oprawą od postojowych/stop

Właśnie przez tą różnicę długości zaślepka w tapicerce klapy odstaje.
Można by dać samą oprawkę bez wtyczki ale tak jest bezpieczniej jak chodzi o zwarcie.

A na tych zdjęciach widać ile trzeba odciąć "łapek" żeby oprawka weszła na miejsce.
pierwsza

druga


Jak pisałem prąd do postojowych podciągnąłem z podświetlenia tablicy rejestracyjnej.
W sedanie jest trochę prościej bo wszystkie kable są koło siebie :wink:
Gdyby komuś się nie chciało sprawdzać to powiem od razu, że w montowanej wtyczce prąd należy podpiąć tak:
- czarny masa
- środkowy (cieńszy, zielony w srebrne kropki) to postojowe
- drugi zielony (chyba bez dodatkowych znaków) to przeciwmgielne

Mam nadzieje, że jest to w miarę czytelne a gdyby nie to pytajcie a postaram się odpowiedzieć :mrgreen: ewentualnie jak ktoś przyjedzie do mnie to pomogę w montażu :wink:

Oprawki warto kupić, zdobyć z możliwie jak najdłuższymi kablami we wtyczce co ułatwi późniejsze prace. Ja miałem akurat dosyć krótkie przez zamontowany hak w dawcy ale dla wprawnych rąk wystarczy, że będą miały 4-5 cm.

wilk88 - 11-05-2011, 18:40

Dzięki! Za jakiś czas też pogrzebię ;)

[ Dodano: 11-05-2011, 18:46 ]
Najgorzej pewnie będzie znaleźć takie oprawki

Jackall - 11-05-2011, 19:10

wilk88 napisał/a:
Najgorzej pewnie będzie znaleźć takie oprawki

Poszukaj na aledrogo u ludzi najlepiej ze swojej okolicy którzy mają galanty na części, takich oprawek na pewno nie będzie na osobnych aukcjach. Ja kupiłem swoje od pierwszego gościa do którego zadzwoniłem. Nie są to jakoś wybitnie drogie rzeczy ale pamiętaj żeby kupić z wtyczką i jak najdłuższymi kablami.

Psikus - 11-05-2011, 19:17

Szkoda, że nie świecą się całe te lampy ;) ten patent chodzi mi po głowie od dawna, ale lenistwo bierze górę... Teraz jest jak przedliftowe vr4 :lol:
Jackall - 11-05-2011, 20:50

Psikus napisał/a:
Szkoda, że nie świecą się całe te lampy ;)

Wiem ale efekt jest naprawdę fajny.


Psikus napisał/a:
lenistwo bierze górę...

Cała operacja to maks godzina ze ściąganiem i zakładaniem tapicerki.
Mi to zajęło trochę więcej czasu bo jeszcze naprawiałem brak przeciwmgielnych. Na początek żarówki, bezpieczniki i przekaźniki - wszystko sprawne, później sprawdziłem, że na wtyczce od haka prąd był więc wróciłem do rozwidlenia i po dłuższej analizie okazało się że dwa kabelki były zamienione w kostkach (tak swoją drogą to muszę przyznać że instalacja elektryczna haka jest wykonana bardzo dobrze, mam specjalne rozgałęzienia przed żarówkami i tylko jeden kabel właśnie od przeciwmgielnych jest przecięty :wink: )

Psikus - 11-05-2011, 21:15

Jackall napisał/a:
Cała operacja to maks godzina ze ściąganiem i zakładaniem tapicerki.
może sobie zrobię jak pojadę zbijać bąki ;) tylko jak tu załatwić te oprawki :wink: ?
m6riano - 12-02-2012, 15:24

A tu moje propozycje:

Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro
zrealizuje jeśli prawa lampa z rozbitka będzie miała w 100%sprawne zaczepy żebym mógł ją później wsadzić do swojego..;-)

racenty - 29-02-2012, 14:16

A ma ktoś pomysł z czego podpasywać złącze pod żarówke dwuwłóknową do Cari? Tak wygląda org złącze oraz miejsce w lampie.
outlaw4life - 16-01-2013, 17:15

Siema. Odgrzewam temat bo wlasnie chcialem zabrac sie za przerobke tych swiatel mam juz wszystko co bede tam wsadzac ale za cholere nie wiem jak sciagnać plastikowy klosz lampy? Sa tam zatrzaski ale wyglada na to ze jest to raczej przyklejone na stale i zatrzaski przydaly sie tylko do sklejenia tej lampy w fabryce? jakies pomysly? bo przednie rozklejałem wrzatkiem ale tam bylo szklo a z tylu neistety plastik ktory moze tez nie ciekawie zmatowiec pod wplywem duzej temperatury a suszarka za slaba...
major - 16-01-2013, 18:03

Z tego co się orientuje to nikt nie rozklejał tylnych lamp i jest z tym spory problem( przynajmniej w sedanie). Podgrzanie może spowodować uszkodzenie lampy :!:
m6riano - 16-01-2013, 19:08

Jeśli masz nie swoją a kupną lampe(na marnacje) to spróbuj ją wygrzewać w 90st. w piecyku/kuchence i przez rękawice kucharską podważać nożykiem czy jaką szpachelką,jak nie idzie to dalej do pieca...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group