To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Ogólne - Przegląd ASX'a

Trik - 01-08-2011, 23:46

:mrgreen: Niech zgadnę 4500pln :?:
jaceksu79 - 02-08-2011, 00:00

Zaszczepiłem bakcyla ciekawości - jutro się rozdzwonią telefony we wszystkich ASO w Polsce z pytaniem o cenę 3-go przeglądu w ASX-e :mrgreen:
Nie wskazane osobom z problemami sercowymi i z wężem w kieszeni :mrgreen:
Pozdrawiam Dieslowiczów :wink:

bombelini - 21-09-2011, 21:12
Temat postu: Ile kosztuje pierwszy przeglad ASX 1,6
Witam panowie, jestem tu nowy i to mój pierwszy post wiec wybaczcie jak cos źle robię :oops: . W kazdym bądź razie powiedzcie ile może kosztowac pierwszy przeglad ASX 1,6 bo mnie czeka za miesiąc?
Lento Violento - 21-09-2011, 21:44

Od 650 zł do 1400 zł, w zależności od serwisu. Warto więc rozeznać temat i wybrać ten najtańszy. Możesz też we własnym zakresie kupić olej, etc.
tonyhc - 28-09-2011, 19:53

przeglad po 30 tys km - 1800-1500zl
djkynek - 29-09-2011, 09:46

mat777 napisał/a:
tmp napisał/a:
Jeśli więc komuś podoba się ASX a chce przy tym mieć komfort dobrych osiągów to niespecjalnie jest wybór.


Niestety ten komfort nie jest za darmo. Jak już pisałem w innym wątku należy zaliczyć in minus dla diesla:

- już na starcie dopłatę +8tyś. która zwróci się przy około 100tyś przebiegu

potencjalną awarię lub regenerację:
- filtra DPF
- turbiny
- pompy paliwa wysokiego ciśnienia
- bardzo precyzyjnych wtryskiwaczy
- koła dumasowego

oraz dodatkowo:
- przeglądy co 15000
- wrażliwość na jakość paliwa

Z ekonomicznego punktu widzenia dla prywatnego użytku taki zakup należy dobrze przemyśleć. Jeśli wybieramy nowoczesnego diesla dla komfortu dobrych osiągów to oczywiście jak najbardziej taki wybór jest OK ale nic za darmo.

Awaria jednego z tych podzespołów spowoduje, że już nie mamy oszczędności z użytkowania diesla, a dwie awarie mogą oznaczać koszty użytkowania wyższe od benzyny.


Gdy kupowałem ASX 1,6 w sierpniu, roznica w cenie do diesla wynosiła ponad 13 tys.
Żeby mi sie zwrociło te 13 tys zostawione w salonie musze wg moich wyliczen przejechac minimum 300 tys. km Przejechałem 2600 km od połowy sierpnia - róznymi drogami, z roznym składem na pokładzie - okolo 80 % w trasie - rowniez po autostradzie. Póki co zuzycie Pb wyszło srednio 6,2 l/100. Diesel spali moze 1 litr mniej na 100 km - nie wierze, ze mozna zejsc ponizej 5 l/100 km diesla. Czyli co? - przejechane 100 000 km to oszczednosc na paliwie okolo 5200 pln przy obecnej cenie, a gdzie koszty częstszych i droższych serwisów ? Robiac okolo 30 tys rocznie nie zdaze przed sprzedaniem auta po np 4-5 latach odzyskac tego co zostawie w salonie za dielsa, a prezentu dla kolejnego wlasciciela nie mam zamiaru sponsorowac.

krzychu - 29-09-2011, 09:51

No tak tylko jest jeszcze 2 ale:
- nie ma benzyny z 4x4 (pomimo mułowatości 1,6 4x4) chyba znalazł by paru amatorów szczególnie do zimowego cięższego terenu.
- brak 2.0 MIVEC w ofercie.

Wedrowiec - 29-09-2011, 16:20

Tylko ja po doświadczeniach z mułowatym rumuńskim autem benzyny bym nie wziął - nie z takim silnikiem. U mnie jednym z głównych kryteriów wyboru auta było to, że ma przyspieszać. Ale to już kwestia indywidualna jak kto jeździ i jakie ma wymagania - u mnie ASX pali 8l/100 ;)
mat777 - 30-09-2011, 00:01

Napisze jeszcze raz: Jeśli wybieramy nowoczesnego diesla dla komfortu dobrych osiągów to oczywiście jak najbardziej taki wybór (diesel) jest OK ale nic za darmo.

Ekonomiczność nowoczesnego diesla to FIKCJA ale w zamian zyskujemy większą przyjemność z jazdy ale to znowu nie jest za darmo i kółko się zamyka.

Wedrowiec - 30-09-2011, 00:25

robi się mocny OT ;)
pytanie jest następujące: ile by u mnie palił benzyniak o podobnych osiągach przy takim stylu jazdy. W przypadku rumuńskiego auta nie byłem w stanie zejść poniżej 9 - wawa, 7 - trasa gdzie "norma" (z rozmów) to było 7 - 5,5. U znajomych co mają benzyniaki osiągowo nawet teoretycznie słabsze i wg tabelek masa podobna, auta max 3 letnie i nówki cenowo pólka ciut wyżej (np subaru) - i spalanie na poziomie czasami prawie 2x wyższym. Czyli tutaj nawet przy małym przebiegu (max 25K rocznie) bardzo szybko zakup się zwraca. Uśredniając w dół
diesel 20K -> spalanie 8l -> ropa 5 zł = 200 * 8 * 5 = 8 000
benzyna 20K -> 12 l -> 5 zł = 200 * 12 * 5 = 12 000

u mnie diesel był 5K droższy...

edit: wg komputera byłem w stanie na trasie mieć 3,9 ale jak jechałem "standardowo" - norma wg komputera powyżej 5,5

Krzychuuu - 30-09-2011, 01:20

Mój ASX 1.6 benzyna tez pali ok 6 litrów / 100km. Ostatnio po przejechaniu 960km od ostatniego tankowania (resetuję licznik B po tankowaniu) wyświetliła się informacja o niskim stanie paliwa, wg komputera mogłem jeszcze przejechać 120 km.
JCH - 30-09-2011, 08:49

Wedrowiec napisał/a:
u mnie diesel był 5K droższy...
i to jest sensowna różnica, którą wg mnie warto dopłacić. Powyżej 10 tys. zł już nie.

To jak z tym przeglądem po 45k, ile kosztuje :?:
Bo ja zapłaciłem za swój ok. 600 zł + swój olej.

jaceksu79 - 30-09-2011, 09:57

JCH napisał/a:


To jak z tym przeglądem po 45k, ile kosztuje :?:
Bo ja zapłaciłem za swój ok. 600 zł + swój olej.


w czym - w OBK? czy masz może asx-a diesla?

JCH - 30-09-2011, 12:53

jaceksu79 napisał/a:
JCH napisał/a:
To jak z tym przeglądem po 45k, ile kosztuje :?:
Bo ja zapłaciłem za swój ok. 600 zł + swój olej.

w czym - w OBK? czy masz może asx-a diesla?
W OBK oczywiście.
Wedrowiec - 30-09-2011, 14:13

mała poprawka, nie 5K a nie 7K.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group