To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] Throtle Solenoid Valve System

milo - 04-04-2011, 21:19

Backup power supply zasilanie awaryjne ,dla mnie temat zakończony :lol:
berlov - 04-04-2011, 21:40

a dla mnie niestety nie , choć jak nie uda mi się dojść do właściwej przyczyny pewnie zastosuje takie samo rozwiązanie bo lepsze to niż zdejmowanie klemy co 3 dni.

Póki co, co prawda mi się nie świeci ale 3 dzień jest dopiero jutro :)
Milo a ty u siebie przepustnice czyściłeś ? Bo jak dla mnie, na zdrowy rozsądek , ten błąd może mieć związek z :

1. przepustnicą - która u mnie byłą strasznie zasyfiona
2. ecu - któego jeszcze nie sprawdzałem
3. sterownikiem przepustnicy - też go miernikiem nie sprawdzałem, ale póki co go eliminuję , bo milo go podobno wymienił i błąd jak był tak jest
4. którymś z połączeń pomiędzy tymi elementami - które pobieżnie sprawdzałem, ale chce jeszcze wsztstko na spokojnie rozpiąć , przeczyścić i spiąć

Owczar - dobrze mówie ? Macie jeszcze jakieś sugestie ?

Owczar - 04-04-2011, 21:56

milo napisał/a:
Backup power supply zasilanie awaryjne ,dla mnie temat zakończony


Czyżby? Myślę, że google translator i tłumaczneie dosłowne to nie jest dobre źródło... To w tym wypadku oznacza podtrzymanie pamięci. To jest jedyny pin, na który jest podawane napięcie 12v niezależnie od położenia stacyjki.

Cytat:
1. przepustnicą - która u mnie byłą strasznie zasyfiona

Odpada. U mnie była cała w sadzy i błędu nie wykazywał.
Cytat:
2. ecu - któego jeszcze nie sprawdzałem

Nie słyszałem jeszcze o awarii tego elementu w EA, chyba, że ktoś spalił...
berlov napisał/a:
3. sterownikiem przepustnicy - też go miernikiem nie sprawdzałem, ale póki co go eliminuję , bo milo go podobno wymienił i błąd jak był tak jest

U mnie błąd pokazywało nawet z dobrym zaworem.
Cytat:
4. którymś z połączeń pomiędzy tymi elementami - które pobieżnie sprawdzałem, ale chce jeszcze wsztstko na spokojnie rozpiąć , przeczyścić i spiąć

To już bardziej prawdopodobne.

berlov napisał/a:
Owczar - dobrze mówie ? Macie jeszcze jakieś sugestie ?

Na rozgrzanym silniku odepnij przewód podciśnienia od zaworu sterowania przepustnicą i zobacz czy zmienie się praca silnika. Powinien zacząć głośniej pracować. Czyściłeś przepustnice? Sprawdzałeś jej połączenie z podciśnieniowym zaworem?

milo - 04-04-2011, 22:06

Przepustnicę czyściłem i cały dolot razem z ic błąd zaczał się pojawiać dużo pózniej i nie ma związku z tym,elektrozaworek wymieniłem ale nic nie zmieniło z tego co wynika to tylko ECU, powodzenia, (czasem niekonwencjonalne sposoby są dobre niż męczarnia ) :biggrin:
Owczar - 04-04-2011, 22:15

milo napisał/a:
z tego co wynika to tylko ECU


ECU nie zgłasza błędu bez powodu.

milo napisał/a:
(czasem niekonwencjonalne sposoby są dobre niż męczarnia )


Dla mnie to nie jest niekonwencjonalna metoda, tylko wycinanie kabelków, z nadzieją, że pomoże. Jak nieświadome rozbrajanie bomby. Równie dobrze można wyjąć żaróweczkę w zegarach, bo osiągniesz identyczny efekt. Kontrolka CE się nie będzie świeciła. Tyle, że po włączeniu zapłonu też nie. Ale jakie to ma znaczenie, jak błędów i tak już nie wymrugasz. Fakt, faktem takie rozwiązanie w tym wypadku nie jest problemem, bo sam błąd nie ma wpływu na pracę silnika, ale ja jednak wolę skupić się na przyczynie.

milo - 04-04-2011, 22:24

Łatwo mówić trudniej zrobić następny ruch należy do ciebie Owczar pokaz co potrafisz ,co do błędu jakiegokolwiek to podczas jazdy może się pojawić przełączasz stacyjkę w acc i odczytujesz błędy :biggrin:
Owczar - 04-04-2011, 22:33

milo napisał/a:
Łatwo mówić trudniej zrobić następny ruch należy do ciebie Owczar pokaz co potrafisz


A co ja mam zrobić? Ja tego błędu nie mam. Sugerowałem różne testy, ale zostały zignorowane. Według mnie problem tkwi w zaworze podciśnieniowym, gdyż jego odłączenie od podciśnienia powoduje pojawianie błędu w takich odstępach czasu.

KaWu - 05-04-2011, 16:17

milo, a nie łatwiej było wyjąć żaróweczkę CHE :?: :twisted:
fj_mike - 05-04-2011, 20:27

KaWu napisał/a:
milo, a nie łatwiej było wyjąć żaróweczkę CHE :?: :twisted:

Kolega lubi utrudniać sobie życie ;)

milo - 07-04-2011, 16:37

berlov poradziłeś sobie z problemem ? bo ja zauważyłem po moich modyfikacjach lepiej zdecydowanie odpala rano i ogólnie lepiej chodzi mniej gazu muszę dawać podczas jazdy lepiej wkręca się na obroty :biggrin: :biggrin: :biggrin:
berlov - 07-04-2011, 23:54

Powiem tak - już myślałem że tak , ale jednak nie :( Po czyszczeniu przejechałem przez 5 dni około 400 km i wszystko było super aż do 6 dnia :( I tak jest postęp bo zawsze wywalało błąd znacznie szybciej więc chyba idę w dobrym kierunku.

Jak będę miał trochę wolnego czasu to wszystko jeszcze raz dokłądnie sprawdzę, przeczyszczę i sprawdzę czy są jakieś zmiany po odłaczeniu podciśnienia bo tego jeszcze nie robiłem.

Chce też egr przeczyścić i jego podłączenia tylko muszę go zlokalizować :) ( to nie jest czasem to ufo za/pod przepustnicą w kierunku ściany grodziowej ? bo wiem jest gdzieś koło dolotu , więc jak macie jakieś wskazówki które to jest ustrojstwo to są mile widziane ).

A jak te działania nie przyniosą rezultatu to wykombinowałem że najlepiej by było wpiąć się w zasilanie ecu i zamontowaś pstryczek elektryczek którym będę je mógł odłączać, bo wtedy raz ze nie bede musiał wahlować maską i ustawiać radia i zegarka co 3 dni to dodatkowo będę miał dodatkowy immobiliser :)

[ Dodano: 08-04-2011, 00:30 ]
Właśnie przeczytałem cały post jeszcze raz na spokojnie i jeszcze jedno mi przychodzi do głowy. Z góry zakłądamy że mamy wszystkie wężyki do zaworka dobrze podpięte a tymczasem pewności moim zdaniem nie ma. Ja błąd mam od samego początku więc nie mam pojęcia co było grzebane wcześniej i jak podłączane , a u milo błąd pojawił się po regeneracji turbiny podczas której je odłączał. Niby twierdzi że wszystko podłączył tak jak było , ale nikt nieomylny nie jest...

Mógłby ktoś z was ( ktoś komu błąd nie wyskakuje ) zamieścić fotkę na której widać wyraźnie który przewód podciśnieniowy gdzie jest podłączony ?

milo - 08-04-2011, 15:22

Zamiast odłączania klemy można wyciągnąć bezpiecznik w żółtej obudowie pod maską wystarczy pociągnąć do góry i reset ecu, radia ,zagarek itd

Uploaded with ImageShack.us jeśli zmienisz przewody podciśnieniowe to przy wyższych obrotach będzie lekkie zdławienie przepustnica będzie się przymykać a powinna tylko na wolnych obrotach jak silnik osiągnie temperaturę u mnie już drugi tydzień leci i jest ok i nic nie muszę ustawiać (radia, klima ,zegarek, centralny zamek na pilota) .TO UFO to egr 4-śruby i odkręcony :biggrin:

berlov - 08-04-2011, 22:44

Milo zasadniczo jest mi obojętne czy zdejmę klemę czy wyjmę bezpiecznik skoro i do tego i do tego muszę wyłazić z samochodu i otwierać maskę a potem wszystko od nowa ustawiać - oba rozwiązania są równie irytujące.

Jeśli już będę chciał resetować kompa to tak jak pisałem - za pomocą pstryczka w kabinie którym bede mógł przy okazji odłączać ecu i stosować go jako dodatkowy immobiliser, ale tak czy inaczej jest to rozwiązanie ostateczne bo zdecydowanie wolałbym usunąć przyczynę wywalania błędu.

Skoro masz aparat pod ręką - zamieść dla pewności proszę fotkę EGR ( będzie na przyszłość dla potomnych którzy będą chcieli go zlokalizować , bo nie ma jego zdjęcia na forum a ja przy okazji się upenię że właściwe ufo demontuję ) no i zaworka podciśnienia z oznaczeniem kolorów przewodów podciśnieniowych to chłopaki zobaczą czy mają tak samo u siebie

Owczar - 09-04-2011, 00:41

berlov napisał/a:
zamieścić fotkę na której widać wyraźnie który przewód podciśnieniowy gdzie jest podłączony ?


Pisałem Ci żebyś spisał kolory pasków na wężykach, który gdzie jest wpięty... Wtedy ja sprawdzę u siebie.

milo - 09-04-2011, 15:08

Oto fotka egr [URL=http://imageshack.us/photo/my-images/191/dsc00669pg.jpg/][/URL . . . . . . . . . . . . .... . . .. spróbuję zrobić zdjęcie z przewodami podciśnieniowymi i ich

przewody podciśnieniowe 2.0 td zaznaczyłem kolorami będzie łatwiej,kolor czerwony idzie z pompy vacu do zaworu sterowania egr i do zaworu sterowania przepustnicą poprzez trójnik ( throtle solenoid valve system) kolor różowy- to elektro zawór EGR niebieski z zaworu do- EGR, żółty do przepustnicy, zielony ciśnienie w kolektorze ssącym i czujnik ciśnienia, pomarańczowy -throtle solenoid valve system -błąd 41 :biggrin: orginalne oznaczenia przewodów( białe kreski ) mogą być pomieszane lub nie umyślnie zmienione



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group