To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - Nowy silnik DID MIVEC!!!!

regon - 22-04-2011, 15:23

rezon napisał/a:
ale przynajmniej cicho i turbiny nie ma (mniej do psucia)

plus frajda z jazdy!!!

mitsu00 - 22-04-2011, 15:48

Nie ma to jak dźwięk dizla 5 cylindrowego VOLVO, lub 6 cylindrowca :mrgreen:
Antyey - 22-04-2011, 16:03

rezon napisał/a:
czyli ok. 40% więcej niż traktory, ale przynajmniej cicho i turbiny nie ma (mniej do psucia)

Czy ja wiem... wiesz, wydaje mi się, że obecnie traktory aż tak dużego spalania jak sugerujesz to nie mają :P Co do hałasu pełna zgoda, jeździłem Outlanderem z 2-litrowym diesel'em na jeździe próbnej - tragedia :) A z turbiną... przestałbyś ludzi stresować, zwłaszcza, że niedługo przesiadam się na diesel i to z dwiema turbinami :P

Trik - 22-04-2011, 16:05

borsak1 napisał/a:
Silnik diesla jest dużo bardziej żywotny niż benzyna

Tak tylko informacyjnie. :lol: Gdzieś było porównanie kosztów części, wiem że to nie ta skala, dla silnika 1,8DID MIVEC i 1,6 MIVEC w ASX. Dla przykładu: komplet sprzęgła do DID ok 13tys złota, a do benzyniaka 2,7 tyś. :twisted: Jak dojdzie jakiś filtr DPF czy inny zonk to będzie ekstra. Poza tym jeśli kupiłeś DID i głównie masz jazdy po mieście (tu wolę mniemać że jednak masz trasy), to wypalanie filtra zepsuje Ci humorek dodatkowymi paroma litrami na 100km (patrz wątek ASX) Regulacja luzów zaworowych co 40Kkm w przypadku DID ok 4 tyś złota (zapewne sprzedawca zapomniał Ci o tym powiedzieć).

rezon - 22-04-2011, 19:45

Antyey napisał/a:
wiesz, wydaje mi się, że obecnie traktory aż tak dużego spalania jak sugerujesz to nie mają
bo nie mają - przecież piszę, że benzyna to 40% więcej. Przy moim stylu jazdy średnia z 85kkm 8,15 zupełnie mi odpowiada.
Antyey napisał/a:
A z turbiną... przestałbyś ludzi stresować, zwłaszcza, że niedługo przesiadam się na diesel i to z dwiema turbinami
TO zacznij składać na naprawę ;) a poważnie to nie jest tak strasznie - jak padnie tylko turbina to jest dość dużo dobrych zakładów regenerujących turbiny. koszt ok. 1,5kzł z 6-cio, albo nawet 12-to miesięczną gwarancją. Przynajmniej do 2.0TDI
Trik napisał/a:
Poza tym jeśli kupiłeś DID i głównie masz jazdy po mieście (tu wolę mniemać że jednak masz trasy), to wypalanie filtra zepsuje Ci humorek dodatkowymi paroma litrami na 100km (patrz wątek ASX)
w skrajnym przypadku, jak ktoś nie przegoni samochodu raz na miesiąc/dwa tylko cały czas jeździ po mieście to po kilkudziesięciu kkm grozi wymiana DPF'a bo dokładnie nie wypali sadzy i spróbujcie udowodnić, że to nie z winy złego paliwa ...
13zbyszek13 - 22-04-2011, 21:35

Antyey napisał/a:
13zbyszek13 napisał/a:
Ale kolego 2,4 po mieście wypali spokojnie 13 l /100 km więc różnica robi się jeszcze większa [...]

W automacie to nawet dość optymistyczne założenie :) Przy napędzie 4x4 i trochę dynamiczcniejszej jeździe mówimy o spalaniu średnim na poziomie 12-13l/100 km :) Miasto 15-16l... Choć muszę przyznać, że jak człowiek chce i się uprze, to można zejść na średnie koło 9l/100 km (ale wtedy nie przekraczamy 120 km/h na autostradach, napęd 4x2 itd).

rezon napisał/a:
przynajmniej w tych, które są w moim zasięgu to diesel zawsze jest droższy o min. 6, a często więcej niż 10kzł. Mowa oczywiście o porównywalnych mocach.

To tu mogę podać za przykład BMW X1 i Volvo XC60... obywa modele mają wersje z diesel'em tańsze niż benzyny. Choć wynika to w znacznej mierze z tego, że po prostu wszystkie silniki dostępne w gamie poniżej powiedzmy 250 bhp to diesel'a a benzyny pojawiają się dopiero powyżej tej mocy.


9 l /100 km raczej nie realne.

DJ Fazi - 22-04-2011, 23:04

Ja, co mi kolega powiedział że lajtowo jeżdżę mam na traktorze 8,8 l/100km mierzone od tankowania do tankowania. Jestem na 100% pewien że na 2,4 miałbym 16l/100km, twierdzę to na podstawie doniesień innego kolegi, który jako agencja ubezpieczeniowa ubezpieczał zagazowanego 3,0 ze stanów jakiemuś klientowi. Ów klient zeznał, że gazu ciągnie 20-22 dm3/100km, więc mimo wszystko paliwo w Polsce nie kosztuje tak jak w Libii 30 gr/l, nawet jak się rozpierpapier coś to i tak mnie mnie to za boli niż dwukrotnie większę* lub częstsze* tankowanie.


*-niepotrzebne skreślić

Pozdrawiam

P.S.: Odkładam na naprawę :-)

Antyey - 22-04-2011, 23:23

13zbyszek13 napisał/a:
9 l /100 km raczej nie realne.

Trasa Bielsko - Opole autostradą. Spalanie w/g komputera pokładowego. Jak najbardziej realne (choć wymaga dużo poświęcenia ze strony prowadzącego :P ). I piszę to nie 'z zasłyszenia' tylko z własnego doświadczenia.

Również jak dopadły III Najjaśniejszą spore opady śniegu, które po prostu nie powzalały jechać szybciej niż 50 km/h to na podobnej (co do odległości) trasie przez śląsk, z napędem 4x4, byłem w stanie utrzymać spalanie poniżej 9l/100 km.

Natomiast, jak wcześniej pisałem, przy normalnej bądź ciut dynamiczniejszej jeździe to mówimy o 13l/100 km w mieszanej i 16-17l/100 km w mieście.

regon - 23-04-2011, 08:53

Antyey napisał/a:
Natomiast, jak wcześniej pisałem, przy normalnej bądź ciut dynamiczniejszej jeździe to mówimy o 13l/100 km w mieszanej i 16-17l/100 km w mieście.


potwierdzam :D , ale i w mieście można ciutkę urwać

MetalMania - 23-04-2011, 18:12

No to co do spalania się dorzucę. Dziś trasa Starachowice- Kłodzko, przez Kraków, odległość 450 km (180 autostrada), czas przejazdu 5 godzin, na autostradzie tempomat tak pomiędzy 120-130. Spalanie według komputera 9.5 litra. Autostrada napęd 2WD, poza 4WD.

Średnie spalanie z 2000 km jakie zrobiłem, w tym wycieczka ze zwiedzaniem Warszawy- korki znaczy, średnie spalanie z tankowania 9,3 l. Fakt, w mieście potrafi pokazać i 15.

Nie jest źle ze spalania, a komfort jazdy wynikający z kultury pracy 2.4 bezcenny... :lol:

13zbyszek13 - 26-04-2011, 08:44

Antyey napisał/a:
Trasa Bielsko - Opole autostradą. Spalanie w/g komputera pokładowego. Jak najbardziej realne (choć wymaga dużo poświęcenia ze strony prowadzącego :P ). I piszę to nie 'z zasłyszenia' tylko z własnego doświadczenia.

Również jak dopadły III Najjaśniejszą spore opady śniegu, które po prostu nie powzalały jechać szybciej niż 50 km/h to na podobnej (co do odległości) trasie przez śląsk, z napędem 4x4, byłem w stanie utrzymać spalanie poniżej 9l/100 km.

Natomiast, jak wcześniej pisałem, przy normalnej bądź ciut dynamiczniejszej jeździe to mówimy o 13l/100 km w mieszanej i 16-17l/100 km w mieście.


Kolego zaloguj się do motostatu / www.motostat.pl /daj sygnaturkę na forum, wpisuj wszystkie tankowania , przebiegi i po 10 tankowaniach będzie widać twoją średnią .
Miałem lagunę 2,0 benzynę i po trasie owszem 8 a po mieście 11 i nie dało się niżej.Dlatego myślę/jestem pewien/ że 2,4 w automacie jest jeszcze bardziej paliwożerne.

[ Dodano: 26-04-2011, 08:45 ]
MetalMania napisał/a:
Nie jest źle ze spalania, a komfort jazdy wynikający z kultury pracy 2.4 bezcenny... :lol:


Każdy wróbelek swój ogonek chwali . :lol:

Antyey - 26-04-2011, 15:00

13zbyszek13 napisał/a:
Kolego zaloguj się do motostatu / www.motostat.pl /daj sygnaturkę na forum, wpisuj wszystkie tankowania , przebiegi i po 10 tankowaniach będzie widać twoją średnią .
Miałem lagunę 2,0 benzynę i po trasie owszem 8 a po mieście 11 i nie dało się niżej.Dlatego myślę/jestem pewien/ że 2,4 w automacie jest jeszcze bardziej paliwożerne.
W życiu nie miałem, ale jestem pewien, że tak jest bo kiedyś wujek mojego dziadka... No ale ok, niech będzie, że nie mam pojęcia ile pali samochód którym jeżdżę od 2.5 roku :) Pewnie dla czystej satysfakcji bym się zalogowa i wrzucił dane w sygnaturkę, ale niestety samochód idzie w odstawkę za mniej niż miesiąc więc... no niestety za krótko aby dostać wiarygodne dane. A w temacie automatu, jest to przekładania CVT która w teorii (i w praktyce, choć zależy od ciężaru nogi) zapewnia mniejsze zużycie paliwa niż skrzynia manualna.

[ Dodano: 26-04-2011, 08:45 ]
MetalMania napisał/a:
Każdy wróbelek swój ogonek chwali . :lol:

Dlatego uważam, że 4 cylindrowe silniki z rodziny N47 są najlepszymi diesel'ami pod słońcem :lol:

13zbyszek13 - 27-04-2011, 10:51

Antyey napisał/a:
No ale ok, niech będzie, że nie mam pojęcia ile pali samochód którym jeżdżę od 2.5 roku :) Pewnie dla czystej satysfakcji bym się zalogowa i wrzucił dane w sygnaturkę, ale niestety samochód idzie w odstawkę za mniej niż miesiąc więc... no niestety za krótko aby dostać wiarygodne dane. A w temacie automatu, jest to przekładania CVT która w teorii (i w praktyce, choć zależy od ciężaru nogi) zapewnia mniejsze zużycie paliwa niż skrzynia manualna.


Nic Ci nie zarzucam że nie masz pojęcia ale po prostu nie wierzę że motor 2,4 benzyna z automatem nawet przy lekkiej nodze po mieście nie spali mniej niż 12 litrów .

Grzesq - 27-04-2011, 12:10

13zbyszek13 napisał/a:


Nic Ci nie zarzucam że nie masz pojęcia ale po prostu nie wierzę że motor 2,4 benzyna z automatem nawet przy lekkiej nodze po mieście nie spali mniej niż 12 litrów .


Dokładnie tak, niestety ale pojemności silnika się nie oszuka :) , musi swoje wypić ;)

borsak1 - 27-04-2011, 12:18

Trik gdybym podchodził do zakupu samochodu zastanawiając się nad tym że może sprzęgło siądzie a może tarcze hamulcowe się pokrzywią a może tempomat siądzie a może coś jeszcze to bym nie kupował samochodu bo i po co przecież by sie zepsuł. To że tarcze się ścierają to ejst normalne to ze sprzęgło się zurzywa też nie jest nowością a jeśli jeździsz po autoryzowanych serwisach i dziwisz się że za zmianę oleju ktoś cię kroi na 1500 zł to nie wiem gdzie widzisz problem. Wystarczy kupić olej dajmy na to ze 10L tj. jakieś 300 zł pewłen synetetyk, filtr bo ja wiem niech będzie nawet 100zł wjeżdzasz na kanał spuszczasz olej, zmieniasz filtr zalewasz nowym olejem i cieszysz się ze masz 1100 zł w kieszeni. A jak chcesz pieczątkę z ASO nie ma sprawy :) . Być może ty nie wierzysz w swojego miśka ja w mojego wierzę był to przemyślany zakup i mam nadzieję że nie będę żałował. I proszę Cię nie porównuj mi tu beznyny do diesla bo nawet jeśli dowalą podatek do diesla (a dowalą na pewno) to i tak ja 100 km przejadę o połowę taniej niż ty w benzynie !!!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group