To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - wyzszosc "drozszych" paliw?

lexus - 03-06-2011, 21:39

PiotrKw napisał/a:
Wiesz .... pewnie jest jakiś wpływ środków dodanych , ale .... zapytaj ile przechodzi przez te pistolety V-Powera a ile Euro Diesla dziennie . Pewnie ze 20-30 razy tyle Euro . I masz odpowiedź
Akurat to było o benzynie bo diesla nie sprawdzałem ,ale masz rację ,co nie oznacza że paliwo może być czystsze
sylb - 04-06-2011, 00:21

Istnieje coś takiego jak Karta Charakterystyki, i musi go posiadać każdy produkt którym się można zatruć. I tu należy się zastanowić czy można od tak sobie cos dolać do paliwa i go potem sprzedawać bez nowej karty charakterystyki. Bo na stronie BP.com jest karta Orlenu a nie ma ich własnych ?
Mis_Uszatek - 04-06-2011, 00:36

ps. o jaką wieżę chodzi

Chodzilo mi o paliwowa wieze Babel...

A jezeli chodzi o Auchom to nie chodzi mi o to co im przywoza na stacje w cysternach. Oni sprzedaja padline i wmawiaja ludziom ze to mieso...

DJ Fazi - 04-06-2011, 01:11

Ja tak krótko.

Zajechałem na Lotosa żeby zatankować Dynamic Diesel, ale akurat cos robili i można było lac tylko zwykły ON i zatankowałem. Ku mojemu zdziwieniu Outek wyraźniej zrobil się mniej żwawy, aż nie mogłem uwierzyć.

Tak więc każdy ma swoje zdanie. Jeszcze kiedyś zrobię tą samą próbe na innej stacji.

13zbyszek13 - 04-06-2011, 07:56

Ale jak można taniej to po co przepacać.
MetalMania - 04-06-2011, 09:09

z doświadczenia wiem, że taniej to raczej nigdy nie wychodzi lepiej...
nad sensem tankowania lepszych paliw można się zastanawiać, bez obiektywnych badań wszystko to spekulacje i subiektywne odczucia.
wczoraj zatankowałem na BP 98 i zobaczymy, czy zauważę jaką różnicę :P

Krzyzak - 04-06-2011, 14:27

Mis_Uszatek napisał/a:
Oni sprzedaja padline i wmawiaja ludziom ze to mieso.

spox - teraz zrozumiałem :) - powiem tak - czy to Biedronka, czy Auchan czy Bomi, to kupuję to, co uważam za zdrowsze - jako przykład zobaczcie sobie serek twarogowy Piątnicy a potem Valbone (jeśli dobrze pamiętam) - w tym drugim jest tyle E, że masakra
albo jogurty - wszelkie dodatki prócz mleka i żywych bakterii (słowo kultur jest tylko marketingowe - bo kto by kupił jogurt z żywymi bakteriami ;) ) ) są zbędne i często niezdrowe - różnice są naprawdę kolosalne...
zawsze jest wybór między produktami lepszymi i gorszymi

ale paliwa to dopóki się nie tankuje rozpuszczalniku w stacji krzak, to będą tej samej jakości - tylko cena jest inna

bastek - 04-06-2011, 15:55

o wyższosci serka z biedronki i nie, w temacie o wyższości paliw, w dziale technicznym.... i nikt nie reaguje? ;)
myślę, że z E w serkach to nie tylko kwestia dodania, ale też napisania na opakowaniu. wiem, że jest wymóg, ale nie wierzę, że serek nie ma E i trwałość kilka tygodni/miesięcy.

a żeby nie było OT - to w paliwach też podobnie. na stacjach-krzakach nie ma napisanego ile jest wody, ile rozpuszczalnika. podobnie nie ma na markowych stacjach....
i prócz jakości ilość. czemu na carrefurze i tesco w lublinie wiecej mi wchodzi do baku (LPG - kilka prób) i w tesco do fabii mojej mamy (40 litrów) wlali 49 litrów? - a zasięgi takie same? paliwo (u nas ) 6 gr. tańsze w porówniu z łukoilem, 12 z orlenem (ok 2,5%/5%), wlewali 3-4 litry wiecej (carrefor) 1-2 litry więcej (tesco) ok. 7%/3,5% wiecej). suma-sumarum drożej za 1 km

nota bene na shellu i na stacji nie-firmowej pogotowia ratunkowego zawsze odbija mi 1-2 litry wcześniej niż na innych, czyli wlewam 1-2 litry mniej, a zasięg taki sam.... feler-shell nie po drodze, a stacja pogotowia ratunk. czynna do 19 i nie można płacić kartą.

i jeszcze jedno. bardzo rzadko widzę taksiarzy na tesco/carrefurze. za to na stacji pogot. ratunkowego bardzo często

mitsu00 - 05-06-2011, 16:32

Hahahahaha...., ale obciach. Dzisiaj w nocy zabraklo mi w trasie paliwa. Trzeba bylo odpowietrzyc system bo bydle odpalic nie chcialo po dolewce. Ale teraz wszystko jest juz cacy.... instrukcja do odpowietrzania jest w instrukcji obsługi auta. Niestety zauwazylem to juz po fakcie, jak juz akumulator rozladowalem po nieudolnych próbach krecenia rozrusznikiem. Przyjechala Assistance i od 1 strzala żabojad zaskoczył :finga: teraz misiek stoi w garazu i akku sie ładuje CITEK:iem. BTW super sprawa z ta ładowarką do akumulatorów.
MetalMania - 06-06-2011, 10:16

No to moje odczucia po przejechaniu jakiś 100km na 98 z Bp:

1. Kultura pracy silnika- lepsza. Nie wiem jak to opisać, może nie tyle ile jest ciszej, ale silnik pracuje inaczej, dźwięk jest taki "czystszy". Czy znaczy to, że pracuje lepiej- pewnie trochę tak.

2. Spalanie- nie widzę różnicy, ciężko dostrzec, bo dużo zależy od przykładania nogi do gazu.

3. Dynamika- nie widzę różnicy, ale moje 2.4 MT jest dość dynamiczne nawet na 95 :)

Rozmawiałem też z koleżanką na temat paliw. Ona do swojego Focusa tankuje lepszego diesla. Jak stwierdziła, jedyna różnica jaką zauważyła, to że jest ciszej. Za to gdy uczyła się jeździć Seicento, różnica w "dynamice" między 95, a 98 była odczuwalna.

Jak dla mnie powód nr 1 jest wystarczający, by tankować 98. 15zł/tankowanie, 100zł/miesiąc to niewiele, jak za poczucie, że silnik ma lepsze paliwko i pracuje lepiej :P

Może kiedyś zdanie zmienię, bo krową nie jestem :wink:

small - 06-06-2011, 15:00

Znajomy mechanik poradził mi, abym tankował raz na trzy razy lepsze paliwo. Podobno lepiej przeczyszcza wszystkie układy, ale ma mniej smaru. Z moich obserwacji różnicę czuć jedynie w kulturze pracy silnika, choć przy 2.0Tdi ciężko mówić o jakiejkolwiek kulturze pracy.
13zbyszek13 - 07-06-2011, 08:21

small napisał/a:
choć przy 2.0Tdi ciężko mówić o jakiejkolwiek kulturze pracy.


Każdy ma swoją kulturę czy komuś się to podoba czy nie. :lol:

Grzesiek_o - 12-09-2011, 22:19

A ja tej zimy nalałem na BP tego drogiego ścier.. - efekt był taki, że po dniu postoju nie dojechałem do pracy. Paliwo. miały czarny osad, który zapchał filtr. Serwis zlał to coś - było ono CZARNE. To zatankowaniu świeżego paliwa i wymianie filtra - autko ruszyło.

BP nie poczuło się do naprawienia szkód. Nie ruszyło go nawet pismo z kancelarii prawniczej. W grę wchodzi tylko sąd. Ale sprawa wątpliwa. Nie udowodnię, że to ich paliwo, skoro zgłaszam się po dwóch dniach. Mogłem przecież przejechać w tym czasie ze 3 tys. km

Ot i tyle.

13zbyszek13 - 13-09-2011, 19:54

Grzesiek_o napisał/a:
A ja tej zimy nalałem na BP tego drogiego ścier.. - efekt był taki, że po dniu postoju nie dojechałem do pracy. Paliwo. miały czarny osad, który zapchał filtr. Serwis zlał to coś - było ono CZARNE. To zatankowaniu świeżego paliwa i wymianie filtra - autko ruszyło.

BP nie poczuło się do naprawienia szkód. Nie ruszyło go nawet pismo z kancelarii prawniczej. W grę wchodzi tylko sąd. Ale sprawa wątpliwa. Nie udowodnię, że to ich paliwo, skoro zgłaszam się po dwóch dniach. Mogłem przecież przejechać w tym czasie ze 3 tys. km


Ja tankuje się znakomitą większość razy w Orlenie, zwykłego diesla i jest Ok.
Wcześniej tankowałem Vervę ale powiem szczerze nie widzę różnicy poza ceną.

xylen - 13-09-2011, 22:00

Jeśli chodzi o benzynę to stwierdziłem wielokrotnie w mojej starej cytrynce ze tankując na BP i Orlenie 95 oktanowke zawsze na paliwie z BP przejeżdżałem w tych samych miejskich rejonach o jakieś 50 km więcej, na trasie Szczecin-Lublin na orlenowskim ledwo do Strykowa na jednym baku dojechałem a później robiąc ta sama trasę na BP po dojechaniu do Strykowa jeszcze jedna kreska mi została, tempo było takie samo... Nowy misiek jest pojony również na BP i po mieście 500km przejeżdża.
Na pewno coś tam do tych paliw dodają, moim zdaniem wszystko zależy od ajenta stacji. czy droższa paliwa są lepsze? dla nowych aut z pewnością tak.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group