To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Tuning? (silnika)

pepi - 29-06-2011, 01:30

Cthulhu napisał/a:
a właśnie jak to jest z "uczącym" się automatem? Rozumiem, że po sflaszowaniu już się nie uczy? Tak samo ECU? A po odpięciu akumulatora? Wiem dużo pytań i w większości pewnie z oczywistą odpowiedzią, ale jakoś mnie to zainteresowało (przez moje niedawne problemy ze źle zaprogramowanym ECU) :roll:
:P

Nie nie  zle myślenie - to nie ma wpływu
Może inaczej zrobię taka przenośnie - ori soft to m3 mieszkanie – uczenie się to wystrój meble itd.
Ja mogę ci dac tez m3 ale z balkonem a wystrój sobie zrobisz po swojemu

satsun napisał/a:
Wracając do tematu EGR, zaślepienie w czymś zaszkodzić może czy raczej będzie to zmiana na plus, nie licząc ekologii ;)


To nie dziala na zasadzie włącznika, nie da się tego ot tak wyłączyć
Wyłączając mielibyśmy efekt jak przy włożeniu do v6 samych turbin i nic wiecej

satsun - 29-06-2011, 01:48

Ja wiem jak działa egr, ale po co sobie spaliny pompować w dolot dla ekologii. Softowo niech sobie "działa", ja bym tylko wstawił blaszkę na zworze, która by zaślepiła to. Dziwi mnie, że w galancie nie słychać o takim działaniu, w innych autach jest dosyć popularny zabieg. Może nie da to nic, ale jakoś wolałbym mieć to zaślepione.
mar111cin - 29-06-2011, 09:22

ale czy przypadkiem za sprawą EGRu silnik również nie nabiera szybciej temperatury, gdy jest zimny?
Owczar - 29-06-2011, 09:41

satsun, zaślepienie EGR w benzynie powoduje wzrost temp spalin. Jeśli zaślepiasz EGR konieczny jest mod w sofcie.

[ Dodano: 29-06-2011, 09:41 ]
Chyba, że masz diesla, tam nie ma z tym problemu.

i9i - 29-06-2011, 23:31

w astrze miałem EGR zaślepiony i jak go sobie odślepiłem to różnicy nie poczułem i nie jestem jedyny, to działa na zasadzie kolega kolegi sobie zaspawał i dostał kopyta... (i przy okazji zrobił remont ale o tym się nie wspomina) a tak na chłopski rozum przy sporej ilości zaworków, czujniczków i rozbudowanym komputerze to chyba lepiej zaczarować soft by komputer go pomijał niż zaślepiać i komputer miałby go traktować jak działający element. Ale to tylko moje skromne zdanie :mrgreen:
Cthulhu - 30-06-2011, 00:19

hmm a w temacie EGRu to zaślepić bardziej opłaca się żeby ten cały syf nie laciał do silnika i tyle, nie?

hmm dalej żadnych propozycji cenowych dla pepiego? :P

do Zabrza mam "tylko" 260km więc może nawet bym się skusił na małą wycieczkę ;) ale to jak rekinka do całkowitego ładu doprowadzę :)

a tak zupełnie btw jak to wszystko by się miało do "podtlenku LPG" starczyła by ponowna kalibracja u gazera czy potrzebne by były jakieś dodatkowe dane czy coś? wiem, głupie pytania, ale to chyba najlepszy temat żeby rozwiać wszelkie wątpliwości :D

mackbeth - 01-07-2011, 14:33

A teraz z innej beczki:
Co wy na to na początek:

http://www.youtube.com/watch?v=iyBrymvAYSA

http://filtry.simota.home...uemart&Itemid=1

plus to:

http://allegro.pl/adapter...1666680398.html

do tego zrobić wydech??

ewentualnie takie cóś:

http://www.ebay.co.uk/itm...=item5d2f4c9624

mar111cin - 01-07-2011, 15:09

jak dla mnie to tylko kawałek ładnie wyglądającej rurki plus ładnie wyglądający kawałek badziewia :)
pipi_ja - 01-07-2011, 17:01

Nie wiem co to daje, ale na miejscu tego gościa wolałbym wydane pieniądze zainwestować w popychacze bo klepią az miło :)
mackbeth - 01-07-2011, 17:02

wiem, wielu ma takie odczucia. Ale patrząc na tą konstrukcję, jeśli jest dobry watershield to miejsce świetne, powietrze będzie chłodne, przepływ powietrza dzięki długiej rurze w miarę laminarny (dobrze dla MAF), wiec... Ten silnik nie jest to hondowa jednostka więc trudno modyfikowalny. Fakt że dolot seryjny jest na granicy możliwości, ale chodzi o to żeby powietrze było zimno i było go sporo ot co. Może mocy to wiele nie zwiększy bez ingerencji w wydech i kolektor ssący, ale myślę że takei coś moze poprawić moment u dołu szczególnie. Ciekaw jestem waszych odczuć, jeśli ktoś ma CAI w galancie.. Bo w eclipse to się sprawdza (według użytkowników tych aut) , auto jest żwawsze z lepszym dołem, a tam też 4g63 jest montowane.
Kamil_Ziomek - 01-07-2011, 20:52

Czy ja wiem czy mamy małe pole do popisu? w końcu mamy 4G63 który jest chyba najczęściej tuningowanym silnikiem. My mamy tylko pecha że mamy taką mizerną głowice sohc.
mar111cin - 01-07-2011, 21:14

no to jest właśnie ból...
ma ktoś zdjęcia zwykłego V6 i VR ze ściągniętymi głowicami? tak żeby można było porównać czy jest to plug&play ; )

mackbeth - 01-07-2011, 21:35

ja patrzyłem na różne zdjęcia.. i tak: głowica z wałkami z evo pasuje, wszystkie otwory sie zgadzają, tylko jeden trzeba by zaślepić. Ale:
Koszt - ok 3500zł+ rozrząd. No i elektronika: nie wiem jak wygląda czujnik wałka przy DOHC, a wiec albo mod softu w naszym ECU (nie wiem czy w każdym sie da) albo ECU z lancera, tylko tam nie jest to identyczne bo reszta czujników inna. Ale jeśli co do czujnika i reszty nie ma wielkiej różnicy, toi jedyne organicznie- koszta. Jakby nie patrzeć za dolot+wydech+głowice+kolektor ssący + przepustnica+wtryski +resztę pierdół do ogarnięcia to tak circa 10k zł, wiec nie mało:( :( Sam silnik z evo 4/5/6/7/8 goły ok 4500... Swap silnika jest możliwy, widziałem foty w necie i pasuje nieźle bez dużej rzeźby.. Niestety w naszej pięknej ojczyźnie ceny są kosmiczne... Dlatego na razie myślę co da się wycisnąć bez bardzo poważnych ingerencji,. Np polerka kolektora ssącego, usunięcie wszystkich zadziorów itd, albo zmiana przepustnicy na większą z Lancera i wtrysków i dolot i wydech- to jest w zasięgu. Macie pomysły, piszcie, bo niestety u nas autek pod tym kątem zrobionych nie ma za wiele:)

Owczar - 02-07-2011, 00:56

Mnie tuning diesla z 90KM do 160KM kosztował niewiele ;) Zamiast rzeźbić w 2.0 lepiej zmienić go na 2,5. Przyjemność z jazdy o niebo lepsza.
mar111cin - 02-07-2011, 01:04

2.5 to za mało ; )


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group