To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Zaczynamy od zera - Mitsubishi Colt CA4A

mystek - 13-04-2012, 13:04

Oj tam, oj tam, staaare dzieje - Kleju jeździ już Cyborgiem, Paweła jeździ Civiciem, a wykresu MKMa po prostu nie pamiętam :P ale już mi przypomniał na PW, więc reasumując i porównując do wykresów rzuconych mi przez Maćka - dobre kreski wyszły u Area :)
rapart - 13-04-2012, 21:12

Wydech fabryczny - tylko połatany i brak kata. Barana kombinuję właśnie, a potem zajmę się końcowym, na wzór Legalis R. Jest OEM na ebay, ale teraz mnie nie stać niestety... Wtedy mam nadzieję, że przekroczy 120 :P

Wykresy widziałem dwa - Paweli na kolektorze i przepustnicy 4G93, z przelotem na 122? oraz mkm właśnie. U mnie, poza dolotem jest praktycznie seria, więc jestem zachwycony. Miałem gdzieś wykres na 111KM, totalną serię, więc zakładam, że te 6-7 koni udało się wydłubać ;)

Canardsy? 95% aut ma je tylko na pokaz - wystarczy obejrzeć auta w tym stylu ;) To był ten dzień, kiedy się nudziłem i nie miałem co robić - tak zostało i jeszcze mi się to podoba.

Plany? Z zewnątrz już chyba nic się kompletnie nie zmieni. Może usunę wycieraczkę tylną, ale jeszcze się waham. Na pewno zawieszenie pójdzie trochę niżej, na pewno niedługo wpadnie gałka RAZO RA54, baran, przepustnica, kolektor dolotowy, wydech końcowy, fotele, pasy, kierownica docelowa... To bym chciał, a czas pokaże. Na razie pewna jest tylko gałka i baran 4-2-1 ;)

macieekg - 15-04-2012, 15:06

Chociażby w moim temacie na samym początku jest wykres serii.
Cyferki też są prawie seryjne :P

Wygląd już jest dla mnie super, poza tymi canardasami.
Pakiet cyborga już kiedyś mówiłem - super.

Koła nareszcie jakieś konkretne, wydech wygląda jak Remus. Mówisz że to serią? jeśli tak to poproszę dokładniejsze foto z kanału :P
Kiera tymczasowa bardzo fajna, no a dolot i te majstry pod maską jak już pisałem na CM bardzo fajnie wykombinowane. Akumulator seryjny się nie mieścił, że zmieniony został?

Brakuje właśnie tylko przepustnicy i kolektora z 4G93, chociaż kolektor można rozwiercić akurat. No i wydech jakiś kolektor 4-2-1 i przelocik 2-2,25" by się przydał, ciekawe ile wtedy pokażą rolki. Jak zawsze, kibicuję Tobie :)

Misiek :) - 15-04-2012, 15:19

Pamiętaj, aby były wiarygodne pomiary trzeba porównywać na tych samych rolkach. Też mnie ciekawi ile da się wyciągnąć z tego silnika
mkm - 15-04-2012, 15:52

macieekg napisał/a:
jakiś kolektor 4-2-1

A seria jest niby jaka?
Po co z 4G93 :?: co niby ma on dać :?:
Jeżeli cos jest policzone pod pojemność 1600 to prawidłowo działa przy 1600...

macieekg - 15-04-2012, 16:59

Seria też jest 4-2-1 ale jeśli sądzisz, że ten żeliwny odlew ma takie same przepływy jak rurowy to niestety nie masz racji. Po co przepustnica i kolektor z 4G93? Więcej powietrza = więcej mocy i momentu. Poprawnie działa tak, ale samochody seryjne są jakimś kompromisem między osiągami a resztą aspektów. Jak ktoś chce więcej mocy, momentu to kombinuje. Najprostszą drogą są graty z większego silnika, które pasują bez problemów. Podstawa modyfikacji to dolot i wydech.
rosomak1983 - 15-04-2012, 17:07

mkm napisał/a:
Po co z 4G93 co niby ma on dać
Jeżeli cos jest policzone pod pojemność 1600 to prawidłowo działa przy 1600...

bo pawela załozył i niby miał wiecej mocy... z tym ze czarnuch w GTi ma kolektor z 1.6 i ma 139kM :wink:
Co do policzenia to nie zapominajmy ze to auto miejskie wiec jest policzone na kompromis miedzy ekonomia dynamika itp... Wiec nie jest tak ze nic sie nie da wiecej. :wink:

rosomak1983 - 15-04-2012, 17:11

macieekg napisał/a:
Seria też jest 4-2-1 ale jeśli sądzisz, że ten żeliwny odlew ma takie same przepływy jak rurowy to niestety nie masz racji. Po co przepustnica i kolektor z 4G93? Więcej powietrza = więcej mocy i momentu. Poprawnie działa tak, ale samochody seryjne są jakimś kompromisem między osiągami a resztą aspektów. Jak ktoś chce więcej mocy, momentu to kombinuje. Najprostszą drogą są graty z większego silnika, które pasują bez problemów. Podstawa modyfikacji to dolot i wydech.

tylko nie myslmy tutaj kolekora dolotowego z wydechowym bo mowa o obu w róznych czesciach wypowiedzi była.
Po pierwsze w coltach GTI kolektor wydechowy jest takze zeliwny, :wink: A rurowy jest protonach GTi i LRS-ach...

macieekg - 15-04-2012, 17:25

Jak piszę przepustnica i kolektor 4G93 to oczywiście że chodzi o dolot. Kwestię wydechu poruszyłem w dalszej części.

Kolektor wydechowy z GTi bez sensu... Już lepiej z CJ, tam seryjnie były rurowe, albo protona GTi też miały rurowy. Chociaż najlepiej customik jakiś :P

mkm - 15-04-2012, 17:47

macieekg napisał/a:
Jak piszę przepustnica i kolektor 4G93 to oczywiście że chodzi o dolot.

Przepustnica jest większa, ale kolektory dolotowe są takie same :wink:

rosomak1983 - 15-04-2012, 20:42

mkm napisał/a:
Przepustnica jest większa, ale kolektory dolotowe są takie same

nieprawda, kolektor z 1.8 DOHC ma wieksza pojemnosc, z moze i dłuzsze kanały ale tutaj nie daje głowy. Jednak wyraznie połozone obok siebie ten z GTi jest lekko wiekszy, napewno nie sa takie same...

Misiek :) - 15-04-2012, 21:01

najłatwiej zamontować i na hamownie, wtedy będzie pewność jakie ma działanie na silnik
rapart - 15-04-2012, 22:38

macieekg napisał/a:
Akumulator seryjny się nie mieścił, że zmieniony został?

Niestety nie - ten namierzyłem w poprzedniej pracy i byłem zaskoczony jego wymiarami i wagą. Po szybkiej przymiarce okazało się, że idealnie się będzie nadawał do relokacji :)
macieekg napisał/a:
Brakuje właśnie tylko przepustnicy i kolektora z 4G93, chociaż kolektor można rozwiercić akurat. No i wydech jakiś kolektor 4-2-1 i przelocik 2-2,25" by się przydał, ciekawe ile wtedy pokażą rolki. Jak zawsze, kibicuję Tobie :)

Baran pasuje od 4G93 (a takich jest sporo na ebay) i taki właśnie staram się ogarnąć. Na pewno jest wyższy trochę, ale to nie problem - to się zrobi. Grunt, żeby dobrze wyliczone rurki były ;) Na przepustnicą i kolektorem myślę mocno...

macieekg - 16-04-2012, 09:09

Jakie ma parametry ten aku? Prad rozruchowy i pojemność?

Ponawiam pytanie co to jest za wydech końcowy, bo seryjne tak nie wyglądają (chyba że to tylko końcówka).

rapart - 16-04-2012, 11:43

Sprawdzę ten akumulator jak będę przy aucie. Wydech jest seryjny, dospawałem tylko dwie końcówki Ulter. Jedyna różnica w całym układzie wydechowym to brak kata.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group