Outlander II Ogólne - Koszty wymiany oleju na wesoło
DJ Fazi - 10-12-2011, 21:15
No to u mnie jak ten "20-sto letni " pasjonata od składania i rozkładania motorów i silników tak się starał przy wymianie lusterka że aż zaślepka w dzwiach wygląda jak po masektomi. Gdybym to wcześnie zauważył to chyba by zamawaili nową zaślepkę do wymiany na jego koszt. Nie wiem czym on się do tego plastiku dobierał.
Pozdrawiam
jaceksu79 - 10-12-2011, 21:59
DJ Fazi, pijesz do jakiego ASO? Bo już nie wiem? Ja opisywałem na konkretnym przykładzie..
DJ Fazi - 11-12-2011, 08:07
jaceksu79 napisał/a: | DJ Fazi, pijesz do jakiego ASO? Bo już nie wiem? Ja opisywałem na konkretnym przykładzie.. |
Tak, ale wolę się bardziej nie uzewnętrzniać, bo mogę jeszcze jak kolega Rezon mieć wczasy od forum.
Pozdrawiam
Michal777 - 27-02-2013, 18:41
bonito napisał/a: | jaceksu79 - niestety w moim przypadku olej miał ogromne znaczenie - po powrocie na 75W80 skrzynia działa tak jak przedtem, na 75W90 niskie biegi na zimnym oleju ledwo dały się przełączać!
W każdym razie uważam, że zamiast "kombinować" bez sensu (typowo polska cecha) serwis powinien stosować się do zaleceń producenta, który chyba lepiej zna się na swoim produkcie niż niedouczony doradca serwisowy...
bonito |
Potwierdzam to o czym pisał Bonito. W moim przypadku warsztat wlał z przyzwyczajenia do skrzyni olej 75W90 i pojawił się problem z biegami na zimnym silniku. Po zmianie na 75W80 wszystko wróciło do normy.
Pozdr
Michał
tommay - 14-03-2013, 20:15
to jaki olej w końcu lać? mam na myśli producenta i oznaczenie?
patrycjuszek - 17-03-2013, 18:14
Ja leje ELF Excelium DID 5w30 specjalny do pompowtysków. Wymieniam co 10kkm. Jak mi pękła głowica przy 140kkm to wszystkie ruchome części nie były zużyte i zostały przełożone do nowego odlewu. Poza tym na mocnym sofcie i tym oleju mam przejechane prawie 70kkm i jest ok.
(Wymiana w zaprzyjaźnionym warsztacie 30pln, olej to zależy od promocji od 120-140 za 5l, 4 litry wlewam i mam 1 litr na dolewki)
Co do skrzyni to do manuala wlałem przy 150kkm Liqui Moly GL3+ 75w80 Long Life, jest ok.
(Wymiana oleju w skrzyni w ASO Lublin 50pln brutto plus olej 2l 140pln)
paweldm - 17-02-2015, 15:15
Trochę dziwi mnie różnica w pracy ZIMNEJ skrzyni biegów przy zastosowaniu oleju 75w80 i 75w90, gdyż w niskiej temperaturze mają zbliżoną lepkość (75W), co do rozgrzanej skrzyni, to mógłbym się zgodzić. Ten drugi olej (90) w 100 stopniach celsjusza ma większą lepkość.
[ Dodano: 12-03-2015, 22:29 ]
Może ktoś wrzucić fotkę, które korki są do zlania oleju i wlania w skrzyni biegów. Ze skrzynią rozdzielczą szybko sobie poradziłem. Po oleju widać było, że czas najwyższy był na wymianę. W tylnym moście olej był w miarę świeży. Problem był zaś z odkręceniem śruby od wlewania oleju. Jest w takim miejscu, że ciężko było podejść z normalną nasadką, musiałem przyciąć nasadkę, aby dało się kręcić.
Seawolf - 19-07-2018, 12:39 Temat postu: wymiana oleju Telefon do ASO we Wrocku:
Dzień dobry potrzebuję wymienić olej w skrzyni 2.0 automat 2013 przebieg 80 k km i w transferze jaki koszt?
1500 - 1800 zł...
Naprawdę to kosztuje tak dużo?
barzuc - 19-07-2018, 19:38
Nie to tyle nie kosztuje
Ja jak u siebie wymieniałem w automacie (fakt 3 lata temu) to płaciłem 500zł z olejem - w serwisie, który robi tylko skrzynie automatyczne do tego stopnia, że ASO (w tym z DE) przywożą auta do nich.
Koszty wymiany oleju w pozostałych miejscach (dyfer, przedni / tylny most - nie wiem jak jest konstrukcja przy automacie) - to koszt koło 400zł. U siebie robiłem serwis olejowy ostatnio (silnik + tylny most + dyfer + skrzynia M/T) w ASO i zapłaciłem za robociznę + oryginalny filtr oleju 400zł (w tym podłączenie kompa - ustawienie poziomu oleju przy silniku 4n14) + koszt olejów (niecałe 300zł).
|
|
|