To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Pedał hamulca wpada do podłogi

cwaniak - 10-03-2013, 19:26

komarsnk napisał/a:
Ale wytłumacz mi: w jaki sposób działający ABS miałby mi odpowietrzyć układ? :)

komarsnk, miałem to samo w Cari ze pedał wpadał w podłogę, odpowietrzyłem wszystkie tłoczki po kilka razy nic nie pomogło. po przeczytaniu kilku dziesięciu lub kilku set wątków znalazłem rozwiązanie, przyczyna słabych hamulców jest zapowietrzona pompa. ale jak odpowietrzyć pompę ???. ''pompa sama się odpowietrza przy ostrym hamowaniu na śliskiej powierzchni ''. wiec tak rozpędzasz Gala i ostro hamujesz tak aby załączał się ABS i tak kilka razy. :D
komarsnk, po próbuj tak jak ja ci napisałem.

deejay - 10-03-2013, 22:01

cwaniak napisał/a:
komarsnk, miałem to samo w Cari ze pedał wpadał w podłogę, odpowietrzyłem wszystkie tłoczki po kilka razy nic nie pomogło. po przeczytaniu kilku dziesięciu lub kilku set wątków znalazłem rozwiązanie, przyczyna słabych hamulców jest zapowietrzona pompa. ale jak odpowietrzyć pompę ???. ''pompa sama się odpowietrza przy ostrym hamowaniu na śliskiej powierzchni ''. wiec tak rozpędzasz Gala i ostro hamujesz tak aby załączał się ABS i tak kilka razy.

komarsnk, po próbuj tak jak ja ci napisałem.


Bzdura .

Po prostu trzeba pożadnie odpowietrzyć uklad hamulcowy sposobem ciśnieniowym i odpowiednim do tego przyrządem , ktory tloczy plyn do układu po ciśnieniem , jesli tradycyjny sposób nie pomaga .
Jesli to nie pomorze , to trzeba szukac przyczyny zapowietrzania sie ukadu .
Poszukaj firmy specjalizującej sie w naprawy ukladu ham. i wykonaj uslugę , bo hamulce to podstawa w samochodzie , a ty widze ze igrasz z zyciem .

Używam takiego sprzetu , piekna sprawa jesli chodzi o odpowietrzanie .

http://narzedzia-merkury....a-hamulcow.html

http://www.youtube.com/watch?v=YQTwJOwYhFw

komarsnk - 10-03-2013, 23:36

deejay, tak się właśnie dziś zastanawiałem w jaki sposób poprzepychać płyn na siłę przez układ :p Dzięki

[ Dodano: 10-03-2013, 23:41 ]
deejay, a przeczytaj proszę mój post ze strony nr 3. Jak myślisz którędy mogło złapać powietrze podczas mocnego hamowania? Bo przez pewien czas od zmiany klocków było wszystko OK...

MlodyMat46 - 25-03-2013, 10:35

Witam! Mam pytanie czy regenerował ktoś pompę hamulcowa w Miśku. Klocki mam dobre, układ odpowietrzony, pedał w podłogę i auto zwalnia a nie hamuje jak trzeba. Na śliskim hamuje jakby lepiej bo i ABS się włącza.... Zaczęło się przy mrozie z -15 stopni. A jeszcze jedno jak się jedzie z górki to hamulce jakby biorą lepiej. Więc czy ktoś robił pompę? Chodzi mi o wymiary uszczelek na tłoku...
komarsnk - 25-03-2013, 10:48

MlodyMat46, ja wymieniam na inną używkę bo zestawów naprawczych brak w katalogach... A mierzyć, szukać, sztukować to można się zarypać... Dam znać w przyszłym tygodniu czy się coś poprawiło.
Krzyzak - 25-03-2013, 10:50

ja rozmontowałem pompę, ale ostatecznie uszczelek nie wymieniałem
wszystkie 3 rodzaje pomp w EA są calowe, ale uszczelki się różnią
zresztą nie musiałem wymieniać, bo przyczyną był pogięty pręcik w środku pompy i przepuszczanie między sekcjami, bo tłok chodził "za daleko"
wtedy wymieniłem też serwo, więc ostatecznie nie wiem, co na 100% było przyczyną "miękkiego pedału"

komarsnk - 25-03-2013, 14:07

Krzyzak napisał/a:
wszystkie 3 rodzaje pomp w EA

No to ekstra.. Nawet nie wiedziałem, że są różne pompy w EA :/

MlodyMat46 - 27-03-2013, 00:41

hmmm..... to skoro są 3 różne rodzaje pompy to skąd się dowiedzieć która będzie pasowała w moim? Pompy odpowiadają rodzajowi zacisku? np. jak zacisk dwutłoczkowy to i pompa np "x" a jak na jeden tłoczek zacisk to pompa "y" ? Czy jakaś inna zasada dopasowania.... Albo po prostu będzie pasowała każda?
Juiceman - 27-03-2013, 06:01

Daj VIN to Ci sprawdzę...
polaff - 27-03-2013, 06:45

MlodyMat46 napisał/a:
Pompy odpowiadają rodzajowi zacisku?
to jest dobrze postawione pytanie. Co niektórzy (w tym ja) swap'owali hamulce (W sensie tarcze, zaciski) wywalali zawór porcjowania i nikomu nie przyszło do głowy zapytać o pompę....
Krzyzak - 27-03-2013, 06:58

nie - pompy się różnią tylko w środku - rodzajami uszczelnień (tak wynika z info od maestro Japaneze)
u mnie np. w 276/26 siedzi pompa od 256/24 a wizualnie od pompy od 276/26 się nie różni
środków tych pomp nie porównywałem - mam rozłożoną pompę 276/26, bo - jak pisałem - zmieniałem całość z serwem i pompy 256/24 nie rozbierałem

polaff - 27-03-2013, 07:08

Krzyzak, ale przez te różnice układy mogą różnie działać. Różny może być rozkład sił hamowania. Może jak po lifcie wyeliminowali zawór porcjowania to jednocześnie zmodernizowali (pozornie kosmetycznie) pompę.
Krzyzak - 27-03-2013, 07:30

polaff napisał/a:
po lifcie wyeliminowali zawór porcjowania
u mnie jest
polaff - 27-03-2013, 07:40

Cytat:
u mnie jest
ktoś pisał, że po lifcie nie ma - może po drugim...
Tomek - 27-03-2013, 08:42

polaff napisał/a:
Cytat:
u mnie jest
ktoś pisał, że po lifcie nie ma - może po drugim...


po każdym lifcie jest



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group