To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Pod obciążeniem Cari prawie gaśnie.Rzuca siln

Dudi84 - 24-02-2013, 19:05

Kupiłem dzisiaj multimetr. Nigdy nie miałem do czynienia z tym urządzeniem, mam instrukcje obsługi więc wiem jak ustawić urządzenie, ale nie wiem którą igłą wbijam się do wtyczki(czerwoną?) Wiem, że to głupie pytanie, ale ja się po prostu nie znam. Nie wiem kiedy znajdę czas na pomiary. Jutro raczej będzie ciężko i we wtorek też:( Ale jakby się udało dam znać. Mam jeszcze pytania: pomiar wykonuje się na ciepłym czy na zimnym silniku, a drugie: ustawianie napięcia na ciepłym silniku?
Hugo - 24-02-2013, 19:55

Dudi84 napisał/a:
którą igłą wbijam się do wtyczki(czerwoną?)
Tak.
Dudi84 napisał/a:
ustawianie napięcia na ciepłym silniku
Tak.
mateusz8230 - 24-02-2013, 20:12

poczytaj troche na google o tych miernikach,a jeśli masz instrukcję to tam na pewno będzie opisane jak mierzyć napięcie prądu stałego czy coś w tym stylu...:) czy ciepły czy zimny TPS ma te same wartości...Chociąż do nauki obrotów silnik powinien być gorący.
Dudi84 - 07-03-2013, 20:19

Jestem po pomiarach TPSu. Był źle ustawiony-miał napięcie 0,81V... Ustawiłem na 0,64V. Ponieważ nie było znaczącej poprawy jeśli chodzi o ssanie i mieszankę stechiometryczną dzisiaj zrobiłem reset i naukę obrotów. Po tej procedurze wydaje mi się, że jest jeszcze gorzej bo obroty na jałowym spadły niżej niż były po przestawieniu TPSa na prawidłowe napięcie. Po 4 minutach wskakuje na 1400 i tak stoi pomimo przegazowania. Ssania niestety też nie ma :( Narazie nie chce kręcić śrubką SAS bo boje się, że potem już w ogóle nie dojde do ładu. Znalazłem na allegro coś takiego jak sterownik przepustnicy. Czy to możliwe, że jest spalony? Gdzie się znajduje i jak go sprawdzić?
mateusz8230 - 08-03-2013, 20:05

Powyżej około 0,70V dezaktywuje się tryb acelerator position switch (bardzo ważny parametr bez którego bieg jałowy nie istnieje) czy coś takiego więc musi być ustawiony na około 0,64V. Wiesz chyba żadnego sterownika przepustnicy nie ma przed liftem,raczej tylko i wyłącznie krokowy jest i ECU który steruję wszystkim.Jeśli po 4min jest 1400rpm a na zimnym silniku jest bardzo małe obroty to nie ruszaj na razie SAS. Przejedz z 500km,jeśli sytuacja się nie poprawi to będziemy myśleć dalej...Jeśli masz multimetr cyfrowy to możesz sprawdzić krokowy ,poszukaj na forum o tym.
Dudi84 - 08-03-2013, 20:58

Oki, narazie się wstrzymam z tą śrubką SAS. Sprawdzę tylko ten krokowy według wskazań z forum, które już wczesniej znalazłem. Mam jeszcze drugą przepustnicę. Na niej po montażu wywalało mi błąd TPSu. Sprawdziłem miernikiem i okazało się, że TPS też był przestawiony na niej(0,70V), więc teraz ustawiłem go na 0,65V oraz sprawdziłem miernikiem czy krokowy działa i okazało się, że jest sprawny. Bawiłem się trochę śrubką SAS na tej przepustnicy więc ustawienie pewnie się zmieniło. Czy mogę sobie zmieniać te przepustnice żeby sprawdzić jak działa ta druga bez resetu kompa? Czy wtedy namieszam w kompie i znowu będe musiał robić reset? Wtedy na tej drugiej mógłbym pobawić się śrubką SAS :)
mateusz8230 - 09-03-2013, 17:12

Wiesz ciężko mi powiedzieć czy będziesz musiał robić reset,ale jeśli założysz tą drugą i odpali i będzie ok to nie rób resetu bo nie będzie sensu,a ECU i tak sobie wszystko ustawi.Śrubką SAS zwiększasz -wykręcając ,zmniejszasz-wkręcając śrubkę, obroty tzn konkretnie ilość powietrza omijającego silniczek krokowy. Śrubką SAS nie zmieniasz ustawienia TPS, do zmiany jego położenia musiałbyś ruszyć śrubkę Fixed SAS tym samym zmieniasz otwarcie klapy przepustnicy.
Dudi84 - 10-03-2013, 18:19

Wczoraj odpaliłem zimne autko przy odpiętym krokowym i nie zauważyłem żadnej zmiany w porównaniu do pracy silnika z podłączonym krokowcem. Na podpiętym krokowym przy zimnym silniku nie słyszę charakterystycznego cykania po przekręceniu kluczyka na on. Zmierzyłem oporność na poszczególnych pinach krokowca i wypadała różnie, od 27,8 do 32. Na tej drugiej przepustnicy na każdym pinie mniej więcej równo 30. Czy to może być walnięty krokowy? Choć z drugiej strony po kilkunastu kilometrach jazdy na postoju przy kreceniu kierownicą podbijało ładnie obroty, a dzisiaj już tego nie ma. Rzeczywiście w przedlifcie nie ma sterownika przepustnicy, wszystko idzie od kompa silnika. Więc może to on jest uszkodzony. Pomimo ustawienia TPSu na 0,64 ssania nie ma :cry: Już sam nie wiem co mam robić...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group