To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Geometria kół - problemy ze zbieżnością - Lancer CYxA

mazin - 18-03-2010, 16:58

Ja napisze to samo, co przedmówcy, tfu, przedpiścy - z salonu wyjechałem na wyważonych przez nich zimówkach i stalowych felgach. Zrobiłem jakieś 950-980 km (pamiętam, że pierwszy tysiąc przekraczałem już na letnich) i zmieniłem na letnie (a do 1000 km przepisowo, poniżej 3 tys obrotów itd.), bo ociepliło się solidnie i pierwszy raz lancerem na autostradzie pośmigałem na letnich. Letnie (fabryczne dunlopy) zakładałem na alusy u wulkanizatora i prędkości rodem z niemieckich autostrad nie były mu obce - żadnych drgań ponad normę czy dziwnych zachowań. Dopiero ostatniej jesieni, kiedy wróciłem do zimówek z salonu okazało się, że powyżej 110 km/h praktycznie nie da się jeździć - drgania wyrywają kierownicę z dłoni. Podjechałem do tego samego (zaprzyjaźnionego, jeżdżę do niego ponad 10 lat) oponiarza - zdjął, obejrzał dokładnie, pozbawił felgi większości ciężarków, założył swoje - ponarzekał na jajowatość opon - i nie napiszę z jaką prędkością jechałem, bo to wbrew regulaminowi, ale jest o niebo lepiej.
Oczywiście jeżeli coś się przykleiło samoistnie, to efekt będzie bardzo podobny. Dlatego - myjnia, dokładne płukanie (pamiętaj, żeby tarcze nie były rozgrzane, bo je pokrzywisz) - a jeśli nie pomoże, to do dobrego wulkanizatora.

racer1972 - 19-03-2010, 00:31

U mnie nic nie telepie kierownicą o dziwo... nawet na zimowych ale oponiarz się stara :lol:
marmach - 26-03-2010, 07:20

To chyba jednak wina drogi...Dziś przejechałem się innym autem i jest podobnie. Jezdnia stosunkowo niedawno oddana do użytku, małe natężenie ruchu, wygląda na równą, ale...
tom17 - 27-03-2010, 11:11
Temat postu: Re: Drgania kierownicy
marmach napisał/a:
Zauważyłem, że przy prędkościach powyżej 120 kierownica lekko drga. Nie jest to klasyczne "bicie" (prawo - lewo), ale minimalne drgania


Dzisiaj miałem tak samo po wymianie kół od ok. 120 lekkie drgania kierownicy. Wróciłem na poprawke okazało się że jedno koło jest 10g. niedoważone. Po ponownym wyważeniu jest ok.

fenix726 - 27-03-2010, 13:20
Temat postu: Drgająca kierownica
marmach,

Moim zdaiem nie jest to z pewnością wina drogi, te drgania wystepują także u mnie, zaczeło sie to wszystko kiedy zmieniłem oponki na zimowe, drgania w zakresie od 120 w góre nasilające się, za tydzień zmieniam na letnie mam nadzieje ze problem zniknie.

Pozdrawiam :lol:

piomic - 27-03-2010, 17:22

A wyażałeś zimówki przed założeniem?
pfx - 27-03-2010, 18:17

albo po założeniu trzeba wyważać 2 x , albo kazać założyć opony - zrobić ze 200 km i wtedy wyważać. Opona musi się "ubić".
Anonymous - 27-03-2010, 18:22

pfx napisał/a:
albo po założeniu trzeba wyważać 2 x , albo kazać założyć opony - zrobić ze 200 km i wtedy wyważać. Opona musi się "ubić".


To się zgadza.
Należy także pamiętać jeszcze o jednej bardzo ważnej rzeczy ( szczególnie przy innych felgach jak oryginał) - pierścienie centrujące

rybirek - 04-05-2010, 08:51

Ja zauważyłem jeszcze jedną rzecz.
Powyżej prędkości 120km/h , a właściwie w zakresie obrotów 3200-4200 na 5 biegu czuć delikatne "drżenie" kierownicy, a po przekroczeniu 4200 silnik wyraźnie cichnie, drżenie znika i mam wrażenie, że spada spalanie ...?

marmach - 04-05-2010, 09:26

Po zmianie opon na letnie drgania nie ma. Wszystko hula jak trzeba. :wink:
grzes - 05-05-2010, 13:53

Po prostu teraz masz dobrze wyważone koła
krzycho81 - 06-05-2010, 21:04

Kilka dni temu byłem w podobnej sytuacji. Po zmianie opon na letnie kierownica lekko drgała ale w zakresie 60 - 80 km/h. Zajechałem ponownie do wulkanizacji i okazało się, że opony były dobrze wyważone ale zdążyły się wypaczyć ?!? Auto kupiłem zeszłego roku w listopadzie i przejechałem zaledwie 1200 km. Drgania spowodowane spadnięciem ciężarka pojawiają się coś w zakresie od 110 do coś tam 130 km/h i znikają. W moim przypadku winą jest słabej jakości opona i zamiana przednich na tylne załatwiła sprawę. Sprzedawca wyraził marną opinię akurat o tycho Dunlopach. Zaznaczę, że z serwisu korzystałem od dobrych kilku lat i jest uważany za jeden z lepszych w Białymstoku. Dostałem nawet zapewnienie o możliwości otrzymania opinii na piśmie.
Luk - 07-05-2010, 00:56

krzycho81 napisał/a:
okazało się, że opony były dobrze wyważone ale zdążyły się wypaczyć ?!?

Pytanie, jak były przechowywane przez zimę...
Moje mają już 3-ci sezon (2 x zimowały) i nie mam problemów.
krzycho81 napisał/a:
zamiana przednich na tylne załatwiła sprawę.

No załatwiła, ale tak połowicznie... Teraz Ci się tył telepie... Co prawda nie czujesz na kierownicy, ale wibracje na tylnym zawieszeniu masz.

marmach - 07-05-2010, 21:52

Luk napisał/a:
Pytanie, jak były przechowywane przez zimę...

W takiem razie pytanie jak powinno się trzymać opony poza sezonem??

Trik - 07-05-2010, 23:10

marmach napisał/a:
W takiem razie pytanie jak powinno się trzymać opony poza sezonem??

Same czy na felgach?
Bo jak same to ja stawiem je obok siebie na 2 deskach i co jakiś czas obracam o 1/3. Jak na felgach to można jedna na drugą trochę mocniej pompniete niz zwykle.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group