[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A] Tuning mechaniczny V6
anwi - 30-10-2012, 21:55
wez pod uwagę ze ze u nas jest mało części 6a13TT, najlepiej kupic od razu dwa bo jak coś padnie to później szukanie tygodniami części z dziwnymi cenami(na te wszystkie 6a13TT w Polsce jeżdżące ile już silników ma zmienionych? co drugi czy co trzeci), jak byśmy byli na wyspach oczywiście sprawa by wyglądała inaczej, a 6a13 u nas na pęczki i w normalnej cenie, a tak naprawdę to czym się różnią?? dół silnika jest podobno ten sam?? głowica ma 2 wałki ta sama ilość zaworów, kanały ma wieksze?? nie wiem. moze zamiast pisać ze lepiej zając się czymś innym(niech każdy sam zdecyduje co chce budować/tworzyć) to lepiej pomóc/podpowiedzieć co jest inne, co można przerobić udoskonalić. na VR6 tez kiedyś narzekali, ze sie gotują, ze olej bierze, ze nie trzyma parametrów, a teraz wkładają do wszystkiego, kwestia wyobraźni. ale tak tu na forum bywa ze chłopaki sie napiszą jaki to olej ostatnio wlali do auta i kupili nowe dywaniki. a jak się ktoś pyta gdzie można znaleźć schemat, podpytać o wiązkę to już nikt nic nie wie albo czasu nie ma, i robienie wielkiej tajemnicy np z modowaniem ECU, nikt nie pomyśli ze wspólnymi siłami coś tam można podziałać i coś konstruktywnego można stworzyć.
swinks_UK - 30-10-2012, 22:36
fiole1 napisał/a: |
moim zdaniem takie głupie gadanie, |
Obawiam się, ze głupie gadanie kiedy indziej ma miejsce
Zgadzamy się wszyscy, że grzebanie w aucie i "zrobienie/wzmocnienie" go daje duzą frajdę.
Pytam się, gdzie kończy się rozsądek, a gdzie zaczyna obłęd?
Czy wrzucajac kilka tysięcy waluty na coś co będzie "zapitalać" w okolicach 2.5s do setki i przynosić banana na twarzy, czy te same pieniadze wydane na wół pancerny w którym podniesiemy moc o te kilka/kilkanaście koni?
Piszę tu o moich realiach w UK, myślę, że bez większego trudu można znaleść podobny polski przykład.
W obu przypadkach trzeba się narobić nad projektem.
To w kwestii porównaczej.
No i trochę wiedzy z zakresu budowy silników przydałoby się coniektórym liznąć, by wiedzieć, że każdy silnik ma swój limit możliwości wynikajacy z samej budowy tego silnika. Niestety wolnossak 6a13 jest bardzo blisko tego limitu.
Mówiac brutalnie, to silnik z tzw. "nierozwojowych". No chyba, ze zaczniemy wrzucać turbiny, kompresory itd.
Ale, skoro mamy gotowca 6a13tt, to po co wywalać otwarte drzwi?
Marcino - 31-10-2012, 07:27
swinks_UK napisał/a: | Ale, skoro mamy gotowca 6a13tt, to po co wywalać otwarte drzwi? |
Tak jest gotowiec jeśli chodzi o silnik... ale niestety nasze zwykłe "budy" sie do takich silników nie nadają P&P...
MKV - 01-11-2012, 19:59
Marcino napisał/a: | swinks_UK napisał/a: | Ale, skoro mamy gotowca 6a13tt, to po co wywalać otwarte drzwi? |
Tak jest gotowiec jeśli chodzi o silnik... ale niestety nasze zwykłe "budy" sie do takich silników nie nadają P&P... |
Nie będzie napędu na 4 łapy to na pewno, ale poza tym w czym jeszcze jest problem - skrzynia biegów ?
Misiek :) - 01-11-2012, 20:01
wzmocnienia i przetłoczenia w nadwoziu
danino88 - 04-11-2012, 02:08
Cytat: | wzmocnienia i przetłoczenia w nadwoziu |
aha możesz napisać dokładniej gdzie są te wzmocnienia i przetłoczenia ??
Misiek :) - 04-11-2012, 02:21
danino88 napisał/a: | aha możesz napisać dokładniej gdzie są te wzmocnienia i przetłoczenia ?? |
Nabasu (Maciek z serwisu MM) tłumaczył mi coś o jakichś przetłoczeniach. Ponieważ przełożył legnuma oraz szykuje się do przekładki vr4 to uznałem to za wiarygodne źródło informacji
Marcino - 05-11-2012, 11:09
MKV napisał/a: | Marcino napisał/a: | swinks_UK napisał/a: | Ale, skoro mamy gotowca 6a13tt, to po co wywalać otwarte drzwi? |
Tak jest gotowiec jeśli chodzi o silnik... ale niestety nasze zwykłe "budy" sie do takich silników nie nadają P&P... |
Nie będzie napędu na 4 łapy to na pewno, ale poza tym w czym jeszcze jest problem - skrzynia biegów ? |
Jak by 6A13TT skrecił na cirka 240KM to na jedną ośkę by dało rady jezdzić. Skrzynia powinny wytrzymać..:)
nabassu - 02-12-2012, 23:56
Automat ponoc klęknie. Manuala mozna by wzmocnic. Moze moze...
p.s. VR4 od kundla rozni sie karoserja. Drzwi chyba po 2 lifcie dopiero sa takie same. Podloga wzmocniona, miejsce na wał, mocowanie sanek od VR4.
MKV - 03-12-2012, 00:38
nabassu napisał/a: | Automat ponoc klęknie. Manuala mozna by wzmocnic. Moze moze...
p.s. VR4 od kundla rozni sie karoserja. Drzwi chyba po 2 lifcie dopiero sa takie same. Podloga wzmocniona, miejsce na wał, mocowanie sanek od VR4. |
Jeśli się przekłada do wersji po ostatnim lifcie to podobno nie jest aż tak strasznie?
nabassu - 03-12-2012, 01:15
Po 2 lifcie mozna wkladac komplecik kundelka, czyli 4x4 z sankami.
Samo serducho mozna i do colta Tylko skrzynia...
MKV - 03-12-2012, 06:22
nabassu napisał/a: | Po 2 lifcie mozna wkladac komplecik kundelka, czyli 4x4 z sankami.
Samo serducho mozna i do colta Tylko skrzynia... |
No własnie z tego co słyszałem tylko wydech trzeba przesunąć i można robic 4x4 twin turbo
Juiceman - 03-12-2012, 11:48
nabassu napisał/a: | Samo serducho mozna i do colta Tylko skrzynia... |
Na ET był kolcik CJ'ka z 2.5v6 ponoć p&p tylko łape silnika od FTO trzeba włożyć
swinks_UK - 03-12-2012, 13:16
nabassu napisał/a: | Manuala mozna by wzmocnic. Moze moze...
|
Jakie "może"? Nic nie trzeba. Znam co najmniej 4 różne tzw. VR2 jeżdżace bezawaryjnie z mocą 260 - 300 kucy.
Jedynie trzeba mieć sanki po 2gim lifcie, by tylne turbo się ładnie wpasowało.
MKV - 03-12-2012, 17:09
swinks_UK napisał/a: | nabassu napisał/a: | Manuala mozna by wzmocnic. Moze moze...
|
Jakie "może"? Nic nie trzeba. Znam co najmniej 4 różne tzw. VR2 jeżdżace bezawaryjnie z mocą 260 - 300 kucy.
Jedynie trzeba mieć sanki po 2gim lifcie, by tylne turbo się ładnie wpasowało. |
Czyli mój białas spełnia wszystkie wymagania do swapowania
|
|
|