To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A] Tuning mechaniczny V6

anwi - 30-10-2012, 21:55

wez pod uwagę ze ze u nas jest mało części 6a13TT, najlepiej kupic od razu dwa bo jak coś padnie to później szukanie tygodniami części z dziwnymi cenami(na te wszystkie 6a13TT w Polsce jeżdżące ile już silników ma zmienionych? co drugi czy co trzeci), jak byśmy byli na wyspach oczywiście sprawa by wyglądała inaczej, a 6a13 u nas na pęczki i w normalnej cenie, a tak naprawdę to czym się różnią?? dół silnika jest podobno ten sam?? głowica ma 2 wałki ta sama ilość zaworów, kanały ma wieksze?? nie wiem. moze zamiast pisać ze lepiej zając się czymś innym(niech każdy sam zdecyduje co chce budować/tworzyć) to lepiej pomóc/podpowiedzieć co jest inne, co można przerobić udoskonalić. na VR6 tez kiedyś narzekali, ze sie gotują, ze olej bierze, ze nie trzyma parametrów, a teraz wkładają do wszystkiego, kwestia wyobraźni. ale tak tu na forum bywa ze chłopaki sie napiszą jaki to olej ostatnio wlali do auta i kupili nowe dywaniki. a jak się ktoś pyta gdzie można znaleźć schemat, podpytać o wiązkę to już nikt nic nie wie albo czasu nie ma, i robienie wielkiej tajemnicy np z modowaniem ECU, nikt nie pomyśli ze wspólnymi siłami coś tam można podziałać i coś konstruktywnego można stworzyć.
swinks_UK - 30-10-2012, 22:36

fiole1 napisał/a:

moim zdaniem takie głupie gadanie,

Obawiam się, ze głupie gadanie kiedy indziej ma miejsce :wink:
Zgadzamy się wszyscy, że grzebanie w aucie i "zrobienie/wzmocnienie" go daje duzą frajdę.
Pytam się, gdzie kończy się rozsądek, a gdzie zaczyna obłęd?
Czy wrzucajac kilka tysięcy waluty na coś co będzie "zapitalać" w okolicach 2.5s do setki i przynosić banana na twarzy, czy te same pieniadze wydane na wół pancerny w którym podniesiemy moc o te kilka/kilkanaście koni?
Piszę tu o moich realiach w UK, myślę, że bez większego trudu można znaleść podobny polski przykład.
W obu przypadkach trzeba się narobić nad projektem.
To w kwestii porównaczej.

No i trochę wiedzy z zakresu budowy silników przydałoby się coniektórym liznąć, by wiedzieć, że każdy silnik ma swój limit możliwości wynikajacy z samej budowy tego silnika. Niestety wolnossak 6a13 jest bardzo blisko tego limitu.
Mówiac brutalnie, to silnik z tzw. "nierozwojowych". No chyba, ze zaczniemy wrzucać turbiny, kompresory itd.
Ale, skoro mamy gotowca 6a13tt, to po co wywalać otwarte drzwi?

Marcino - 31-10-2012, 07:27

swinks_UK napisał/a:
Ale, skoro mamy gotowca 6a13tt, to po co wywalać otwarte drzwi?

Tak jest gotowiec jeśli chodzi o silnik... ale niestety nasze zwykłe "budy" sie do takich silników nie nadają P&P...

MKV - 01-11-2012, 19:59

Marcino napisał/a:
swinks_UK napisał/a:
Ale, skoro mamy gotowca 6a13tt, to po co wywalać otwarte drzwi?

Tak jest gotowiec jeśli chodzi o silnik... ale niestety nasze zwykłe "budy" sie do takich silników nie nadają P&P...


Nie będzie napędu na 4 łapy to na pewno, ale poza tym w czym jeszcze jest problem - skrzynia biegów ?

Misiek :) - 01-11-2012, 20:01

wzmocnienia i przetłoczenia w nadwoziu
danino88 - 04-11-2012, 02:08

Cytat:
wzmocnienia i przetłoczenia w nadwoziu


aha ;) możesz napisać dokładniej gdzie są te wzmocnienia i przetłoczenia ??

Misiek :) - 04-11-2012, 02:21

danino88 napisał/a:
aha ;) możesz napisać dokładniej gdzie są te wzmocnienia i przetłoczenia ??

Nabasu (Maciek z serwisu MM) tłumaczył mi coś o jakichś przetłoczeniach. Ponieważ przełożył legnuma oraz szykuje się do przekładki vr4 to uznałem to za wiarygodne źródło informacji

Marcino - 05-11-2012, 11:09

MKV napisał/a:
Marcino napisał/a:
swinks_UK napisał/a:
Ale, skoro mamy gotowca 6a13tt, to po co wywalać otwarte drzwi?

Tak jest gotowiec jeśli chodzi o silnik... ale niestety nasze zwykłe "budy" sie do takich silników nie nadają P&P...


Nie będzie napędu na 4 łapy to na pewno, ale poza tym w czym jeszcze jest problem - skrzynia biegów ?



Jak by 6A13TT skrecił na cirka 240KM to na jedną ośkę by dało rady jezdzić. Skrzynia powinny wytrzymać..:)

nabassu - 02-12-2012, 23:56

Automat ponoc klęknie. Manuala mozna by wzmocnic. Moze moze... :)
p.s. VR4 od kundla rozni sie karoserja. Drzwi chyba po 2 lifcie dopiero sa takie same. Podloga wzmocniona, miejsce na wał, mocowanie sanek od VR4.

MKV - 03-12-2012, 00:38

nabassu napisał/a:
Automat ponoc klęknie. Manuala mozna by wzmocnic. Moze moze... :)
p.s. VR4 od kundla rozni sie karoserja. Drzwi chyba po 2 lifcie dopiero sa takie same. Podloga wzmocniona, miejsce na wał, mocowanie sanek od VR4.


Jeśli się przekłada do wersji po ostatnim lifcie to podobno nie jest aż tak strasznie?

nabassu - 03-12-2012, 01:15

Po 2 lifcie mozna wkladac komplecik kundelka, czyli 4x4 z sankami.
Samo serducho mozna i do colta :) Tylko skrzynia...

MKV - 03-12-2012, 06:22

nabassu napisał/a:
Po 2 lifcie mozna wkladac komplecik kundelka, czyli 4x4 z sankami.
Samo serducho mozna i do colta :) Tylko skrzynia...


No własnie z tego co słyszałem tylko wydech trzeba przesunąć i można robic 4x4 twin turbo :D

Juiceman - 03-12-2012, 11:48

nabassu napisał/a:
Samo serducho mozna i do colta :) Tylko skrzynia...


Na ET był kolcik CJ'ka z 2.5v6 ponoć p&p tylko łape silnika od FTO trzeba włożyć :wink:

swinks_UK - 03-12-2012, 13:16

nabassu napisał/a:
Manuala mozna by wzmocnic. Moze moze... :)

Jakie "może"? Nic nie trzeba. Znam co najmniej 4 różne tzw. VR2 jeżdżace bezawaryjnie z mocą 260 - 300 kucy.
Jedynie trzeba mieć sanki po 2gim lifcie, by tylne turbo się ładnie wpasowało.

MKV - 03-12-2012, 17:09

swinks_UK napisał/a:
nabassu napisał/a:
Manuala mozna by wzmocnic. Moze moze... :)

Jakie "może"? Nic nie trzeba. Znam co najmniej 4 różne tzw. VR2 jeżdżace bezawaryjnie z mocą 260 - 300 kucy.
Jedynie trzeba mieć sanki po 2gim lifcie, by tylne turbo się ładnie wpasowało.


Czyli mój białas spełnia wszystkie wymagania do swapowania :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group