Forum ogólne - Polecacie auto z mocnym silnikiem do 30 tyś. zł.
swinks_UK - 28-02-2013, 22:25
A jak w Polsce stoją przedliftowe Merce C320 CDI? Bo u nas to tanie auta, z mocnym kopem i do tego mega oszczędne
karolgt - 28-02-2013, 22:29
w sumie to chyba nie padło podstawowe pytanie:
- co dla Olivia oznacza "mocne" bo skoro przeciętny silnik ma pewnie 75-90 koni, to teoretycznie 150 to już "mocny"
ja na razie mogę jeszcze polecić Mondeo ST. Tańsze od Focusa, 225 koni,
za ok 32-34 tys kolega ostatnio kupił takiego z 2006 roku.
Bardzo fajnie to jeździ i przyspiesza, chociaż szału nie robi...coś koło 7,5 do setki jeśli dobrze pamiętam.
wojzi - 01-03-2013, 03:24
Szukaj dalej MPS jak nie 6 to 3. Ewentualnie RX8.
A jak chcesz gazować to ponoć boxery nieźle się gazują to może, któreś Subaru.
cns80 - 01-03-2013, 10:04
Bartekkita napisał/a: | Peugeot spędzi mnóstwo czasu w serwisie a Lexus nie | Lubię te urban legends
ogon56 napisał/a: | MR2 fajne i rzadkie auto, aleeee... znajomy miał z 1994roku i sprzedał za grosze bo ceny rynkowej nikt nie chciał dać a poza tym samochód miał tendencję do gnicia i mechanika siadała także. | Co się kupiło i jak się dba tak się ma. To dość dobry samochód. Rozkład masy ma idealny. A poseł Dziewulski nadal swoją upala
Anonymous - 02-03-2013, 15:35
Bartekkita napisał/a: | I jeszcze jedna propozycja moim zdaniem naprawdę godna uwagi o, której wcześniej zapomniałem Alfa 159 i rocznik się zgadza i cena a i mocne i piękne i z duszą |
jeżeli mówisz o v6 to auta z tym silnikiem palą średnio 15L na trasie około 12 , a mocą wcale nie powala bo co to jest 260KM z 3,2 litra, plus to że nie jest wysilony, nie ma turbo, i do tego brzmi jak powinna brzmieć Vka za 3 dyszki może by coś udało się wyrwać z początku produkcji 05-06może 07 rok, ale nie należy nastawiać się na cuda.
natomiast dostać diesla 2,4 200-210KM do 30tys, bo tylko taki wchodziłby w grę, do tego w w miarę sensowym stanie jest po porostu nie możliwe, no chyba że nie przeszkadza nam to że połowa auta pochodzi z innej sztuki trzeba dorzucić jeszcze około 8-10 tys.
sampler - 02-03-2013, 19:58
Derpin a nie ma w 159 jakiejs mniejszej V6? No i jak jest z miejscem w srodku w stosunku do galanta bo slyszalem ze z tylu w radiowozie jest strasznie ciasno
Anonymous - 02-03-2013, 21:23
sampler, wszystkie odpowiedzi u mnie w temacie ,
ale tak na szybko, nie ma mniejszej v6, nie ma dobrej benzyny w alfie poza 1750TBi 200KM ale te auta są jeszcze za drogie, silnik 1.8 140 koni to jednostka z opla za słaba do tego auta, 2.2 jts jest zbyt awaryjna (między innymi wyciągający się łańcuch rozrządu), polecane bardzo są diesle 1.9jtdm 150 KM którego bezpiecznie można zrobić na ~190 KM, i 2,4jtdm 210KM którego bezpiecznie można zrobić na ~250KM minusy diesli to ich waga, ale ogólnie auto samo w sobie należy do otyłych, moja sztuka 1.9jtdm waży około 1600KG na sucho+70litrów paliwa. oba silniki diesla były jakiś czas temu w pierwszej 10 najmniej awaryjnych silników w rankingu tygodnika autoświat - biorąc pod uwagę jak bardzo autoświat jest zapatrzony na niemiecką technikę wynik jest świetny.
skrzynie biegów brać tylko manuale, automaty nie są polecane, wolne i zdarzają się usterki.
mój na bardzo bezpiecznym chipie na ~178KM idzie jak Rafała sport, średnie spalanie ~7.2, przy nielekkiej nodze.
co do miejsca z tyłu, jest ciasno w porównaniu do galanta, max 2 osoby dorosłe, 3 będą się już bardzo gnieść, z przodu całkiem wygodnie choć jesteśmy bardziej opatuleni przez kokpit, pasażer z przodu ma za to naprawdę sporo miejsca, bagażnik w sedanie malutki 400litrów, ale z boxem na narty, trzeba uważać bo nie we wszystkich sedanach rozkłada się kanapa, zawiasy klapy nie wnikają do bagażnika, w kombi mamy 450 litrów bagażnika do wysokości półki. Korozja póki co nie występuje, mogą być ew sporadyczne przypadki delikatnie skorodowanych dolnych rantów przednich błotników, niestety projektant się nie popisał i syf spod kół idealnie piaskuje ten element, co prawda jest zabezpieczony naklejką, ale nie pomaga to całkiem, z czasem ten element może wymagać przeszlifowania i zabezpieczenia jakimś barankiem,
tak to wygląda:
Olivia - 03-03-2013, 16:11
Dziękuje za zainteresowanie
Faktycznie AR 159 bardzo mi się podoba. Co do tylnej kanapy jest mi ona nie potrzebna. I tak tam nikt nie będzie siedział.
Najbardziej pod względem designu podoba się Ford Focus ST i Opel Astra OPC. Ale nic ciekawego za takie pieniądze nie ma.
Bardzo zależy mi na samochodzie w miarę świeżym. Nie chce już auta którym jeździło 3 czy 4 właścicieli. Wolę auto po pierwszym nabywcy.
mjsystem - 03-03-2013, 17:37
Olivia napisał/a: | Faktycznie AR 159 bardzo mi się podoba. |
Trzymaj zawsze zaskórniaki na naprawę zawieszenia. Ale co to te parę tysięcy złotych...
Anonymous - 03-03-2013, 19:41
mjsystem napisał/a: | Trzymaj zawsze zaskórniaki na naprawę zawieszenia. Ale co to te parę tysięcy złotych... |
hehehe, przykro mi ale się mylisz, w poprzednim modelu może tak, a tutaj:
aktualny przebieg ~230tys,
co 30-40 tys wymiana przednich górnych wahaczy, koszt TRW 230 - 270zł sztuka,
dole wahacze są jeszcze org, chociaż jeden już ma naderwaną tuleję, ale koszt TRW 630-670zł sztuka,
TRW robił elementy na pierwszy montaż więc dolne po wymianie powinny dojechać do tych 200tys,
tylne zawieszenie póki co w całości w org.
aha co ważne na naszych drogach auto lato i zimę jeździ na 17"
co ważne przy mocnym aucie, Alfa wg testów prowadzi się najlepiej w klasie:
https://www.youtube.com/watch?v=zON4bWsl2Ek
Olivia, zapraszam do mojego tematu tam odpowiadałem już na wiele pytań. ogólnie polecam tylko 30tys to troszkę za mały budżet na auto w dobrym stanie technicznym.
robertdg - 03-03-2013, 19:54
Derpin napisał/a: | co 30-40 tys wymiana przednich górnych wahaczy, koszt TRW 230 - 270zł sztuka, | Dramat trwałośc względem ceny części (Detal to niespełna 400zł) Derpin napisał/a: | dole wahacze są jeszcze org, chociaż jeden już ma naderwaną tuleję, ale koszt TRW 630-670zł sztuka, | Tulejke można wymienić, ale sworznia już nie, nadmień, że produkt lepszy od TRW kosztuje jakiegoś tysiaka za sztuke Derpin napisał/a: | TRW robił elementy na pierwszy montaż więc dolne po wymianie powinny dojechać do tych 200tys, | Pierwszy montaż a oferta zamienna potrafią sie znacznie różnić u jednego producenta.
Co do samego TRW ostatnio ludzie na to strasznie narzekają, szczególnie na elementy ze sworzniami kulistymi, bez znaczenia auto przeznaczenia. Widać że skazują nas na badziew byleby okres gwarancji minął i trzeba myśleć o następnym
Olivia napisał/a: | Najbardziej pod względem designu podoba się Ford Focus ST i Opel Astra OPC. Ale nic ciekawego za takie pieniądze nie ma.
Bardzo zależy mi na samochodzie w miarę świeżym. | Wybierz sobie coś co najbardziej udarza w Twój gust i będzie się mieścić w zasięgu finansowym biorąc pod uwagę koszty eksploatacji
Anonymous - 03-03-2013, 20:19
robertdg napisał/a: |
Dramat trwałośc względem ceny części (Detal to niespełna 400zł)
|
fakt, ale do przeżycia, ceny które podałem to również detal w sklepie z częściami do włochów. IC ma pod tym względem dużą przebitkę.
robertdg napisał/a: |
Tulejke można wymienić, ale sworznia już nie, nadmień, że produkt lepszy od TRW kosztuje jakiegoś tysiaka za sztuke
|
tak obie tuleje i cukierek można wymienić koszt takiej "regeneracji" wahacza to około 300zł za te elementy, przy czym nie wiadomo ile pociągnie potem ten sworzeń, więc jak auto robione dla siebie to raczej słaby interes.
jakiego producenta masz na myśli z tym lepszym od trw ? org w aso kosztuje tysiaka i ma wybite logo trw, nic droższego niż trw nie widziałem na rynku.
robertdg napisał/a: |
Wybierz sobie coś co najbardziej udarza w Twój gust i będzie się mieścić w zasięgu finansowym biorąc pod uwagę koszty eksploatacji |
zarówno opel jak i ford pod względem zawieszenia będą na pewno tańsze jak i bardziej trwałe, przy czym ford powinien się lepiej prowadzić.
robertdg - 03-03-2013, 21:18
Derpin napisał/a: | fakt, ale do przeżycia | pod warunkiem, że samochód zarobi na siebie, chociaż i to nie jest specjalnie właściwa wymówka, konstrukcja aluminiowa ze sworzniem na koncu, sławetne VAGi podobne wahacze a tańsze, jak dla mnie to drubo przesadzone koszty, prezencja markowa, do Astona czy RR daleka
Derpin napisał/a: | jakiego producenta masz na myśli z tym lepszym od trw ? org w aso kosztuje tysiaka i ma wybite logo trw, nic droższego niż trw nie widziałem na rynku.
| Moog, Vema, Magneti, zawsze mozna wypróbować na własnej skórze, dostep masz możesz sprawdzić.
Ja do Volva kupowałem oryginalne tuleje zawieszenia do przodu i co roku wymieniałem, krew mnie chciała zalać bo 2 tulejki na strone kosztowały 160zł, a ktoś to musi jeszcze wyciągnąć, przeprasowac, złozyć, wkurzyłem się i kupiłem szwedzkie zamienniki wahaczy za 6 stówek z groszami na obie strony, śmigają ponad 2.5 roku tymczasem bez zarzutu Także nie wszystko co ori czy też sygnowane ori musi być dobre, warto spróbować alternatywy.
Anonymous - 03-03-2013, 22:17
robertdg napisał/a: | sławetne VAGi podobne wahacze a tańsze, jak dla mnie to drubo przesadzone koszty, prezencja markowa, do Astona czy RR daleka |
vagów jest trochę więcej no i na rynku są też dłużej wiadomo z czasem części powinny potanieć.
robertdg napisał/a: | Moog, Vema, Magneti, |
szczerze to tylko Moog jak dla mnie jest tutaj silnym konkurentem dla trw, vema ma słabe opinie na alfoholikach, co do magnetii nie mam zdania.
a co do różnych zamienników poprzedni właściciel kupił kiedyś jakiś najtańszy zamiennik na górny przód, przejechał tysiac km i wahacz w śmieci może i trw w kwestii cena/jakość nie jest super konkurencyjna ale przynajmniej wiadomo że te 30/40 tys na nim przejedzie. dla normalnego usera to ze 2 lata jazdy, wątpię by w galancie przy wielowahaczu tyle wytrzymały te elementy, rafał rok w rok coś wymienia.... zresztą jak już kiedyś pisałem, główną kwestią wytrzymałości są nasze księżycowe drogi...
karolgt - 03-03-2013, 22:27
a do passata to niby zawieszenie jest tanie? albo chociaz tansze niz do wspomnianej 159?
|
|
|