To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] Outlander I 2,0 - olej silnikowy

W@sio - 12-09-2016, 21:56

Czuję, że i ja powinienem zabrać głos w wątku, otóż kupiłem auto serwisowane w AutoGT, gdzie lato Castrola EDGE 10W60... i powiem wam, że nagar jaki zostawi jest ciężki do usunięcia nawet płukankami. od ponad dwóch lat leję Motula 300V, początkowo 15W50 (polecany przez macia i kolegę jeżdżącego EVO VIII), obecnie 5W40... wystarczy zajrzeć do pełnej specyfikacji oleju by przekonać się nad wyższością droższych olejów. Żeby było śmieszniej Motul 15W50 i 5W40 mają niemal identyczną lepkość w każdym zakresie temperatur, oraz gęstość niewiele różniącą się :) oczywiście, w obu przypadkach to pełen syntetyk
Bizi78 - 12-09-2016, 23:50

W@sio napisał/a:
otóż kupiłem auto serwisowane w AutoGT, gdzie lato Castrola EDGE 10W60... i powiem wam, że nagar jaki zostawi jest ciężki do usunięcia nawet płukankami.

Dla potwierdzenia, u mnie też był lany edge 10W60 w ASO i tak wyglądał silnik po tym badziewiu :evil: .

qlka2 - 13-09-2016, 07:09

Żeby nie było że ten olej chwalę czy coś.
Chodzi o to na co to zmienić żeby nie musieć kupować akurat tego.
Najchętniej kupiłbym ten sam co do Toyoty leję i do Mazdy też chcę wlać ale obawiam się że będzie nieodpowiedni do Miśka. Chodzi o Valvoline Synpower FE 5w30.
Chcę po prostu o coś bezpiecznego co nie namiesza po tym 10w60.
Jeden "specjalista" od Mitsu zaczął mnie straszyć że panewki mogą dostać po dupie i takie tam tyle że przewertowałem forum i nie widzę żadnego tematu żeby ktoś miał jakiś problem z panewkami w 4G63.

Polećcie coś zamiast tego Castrola bo absolutnie tej firmy nie chwalę. Jest po prostu z "braku laku". Silnik go nie bierze i na razie problemów nie stwarzał. Może jeszcze istotna informacja - samochód nie jeździ dużo i często na krótkie trasy. Nacjętniej interesowało by mnie coś a Valvo bo jakoś do tej marki jestem przyzwyczajony od paru lat.

Co do tego syntetyka bazuję na tym że pisze na opakowaniu "Fully Synthetic" a nie jak w przypadku niektórych "Synthetic technology" czy inne bzdury tego typu.

Bzyk_R1 - 13-09-2016, 18:57

Kurde jak patrze na to zdjęcie co pod korkiem jest to aż ciarki na plecach.
U mnie wygląda to tak

Zalane Liqui Moly 5w40 top tec 4100

qlka2 - 14-09-2016, 11:05

Reasumując moje wypociny.
Jak zamiast tego 10w60 Castrola wleję Valvoline Synpower 5w40 to nic nie "wybuchnie" ?
Czy mogą być jakieś negatywne skutki?

Piękny Maryjan - 14-09-2016, 18:20

Nic nie wybuchnie, robiłem na nim dwie wymiany i wszystko było OK. Ostatnią wymianę (jakieś 3 tys. km temu) zrobiłem na SynPower Xtreme ENV C2 5W30, no i również wszystko jest w porządku.
Zawsze możesz wlać oryginał od MM :wink: .

woojas25 - 14-09-2016, 21:39

ja juz od 60 tys leje valvoline vr1 5w50 i chodzi dobrze , ja jak go kupiłem od makarona , to on lał totala 5w40 ,teeraz mam 200 tys , z tego 70 tys na lpg
qlka2 - 14-09-2016, 22:45

Skąd oni w ogóle taki olej wymyślili?
Nawet w instrukcji czegoś takiego nie podają.
Szwagier ma Civic'a VII z silnikiem 1,4 i też mu od początku lali 10w60.
Po co? Nie mam zielonego pojęcia. Instrukcja z Hondy również nie podaje takiego oleju.
Mam tylko nadzieję że po przejściu na porządny olej 5w40 nie będzie przykrych konsekwencji.

staszq2 - 15-09-2016, 22:57

elektryk napisał/a:
Gdzie można znaleźć tę informację że to olej HC?

5 lat temu z nudów dotarłem do wyroku sądowego z USA gdzie Castrol wygrał sprawę związaną z tym, że nie jest syntezowany a "hydro" a podawał że jest w pełni syntetycznym, co jest dziwne no ale to USA i od tej pory mydlą oczy ludziom, artykułu czy też samego wyroku Ci teraz nie odnajdę bo nie pamiętam gdzie go szukać

qlka2 - 16-09-2016, 11:37

Kupiłem Synpowera 5w40.
Co będzie? Zobaczymy.
Zastanawiam się tylko czy przed wymianą lać jakąś płukankę (Mam jakiegoś Valvoline, zalega mi w garażu bo kiedyś gratis do oleju dali) czy nie kombinować tylko zalać nowy olej?

Fragu - 16-09-2016, 11:40

Ja bym wlał płukankę :wink:
apollo99 - 16-09-2016, 20:34

Straszna moda się zrobiła na te płukania, ja często zmieniam producentów oleju(testuje który lepszy) i nigdy nie lałem żadnych płukanek i nic się nie stało z silnikiem
staszq2 - 17-09-2016, 21:41

Cytat:
Straszna moda się zrobiła na te płukania

Ja wiem czy moda, skoro 20, 30, 40 lat temu płukanki silnika robiono tak samo jak w dzisiejszych czasach. Tylu zwolenników co i przeciwników

apollo99 - 17-09-2016, 22:00

Ja nie jestem przeciwnikiem płukania ,bo gdybym miał nowy samochód to może i bym to stosował, a starym aucie już i tak jest tego syfu tyle ,szczególnie jak poprzedni właściciel robił duże przebiegi między przeglądami, że płukania nie pomoże ,a olej sam w sobie ma dobre właściwości myjące
qlka2 - 17-09-2016, 23:31

Mi to po prostu zalega w garażu więc pytam czy to zużyć przy okazji.
Zaglądałem dzisiaj pod korek ale aż takiej masakry jak dwa zdjęcia wyżej nie ma choć nie ukrywam że mogłoby być czyściej.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group