To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] ABS zębatka, cykanie przekażnika pompy ABS

Kande4r - 17-08-2015, 16:55
Temat postu: [EAxA] Problem z ABS, cykanie, stuki przy hamowaniu.
Witam, mam denerwujący problem, z którym od jakiegoś czasu nie mogę sobie poradzić. Chodzi o ABS. Przy działającym systemie ABS ciągle coś cyka, gdzieś czytałem na forum, że może to być przekaźnik ABS. Przy hamowaniu nawet najdrobniejszym słychać stuki i lekkie odbijanie pedała hamulca. Jest to strasznie denerwujące. Poza tym raz ABS był a raz go nie było i zapalała się lampka od ABS. Ostatnio wymieniłem całą zwrotnicę, ponieważ byłem u fachowca, który podłączył auto od komputera i wyszło, że prawy czujnik ABS jest zepsuty. Teraz niestety jest tak, że po przejechaniu ok. 20km ABS przestaje działać i zaświeca się lampka. Po zapaleniu lampki ABS cykanie ustaje. Raz miałem tak że po gwałtownym hamowaniu ABS znów zaczął działać a lampka zgasła. Natomiast cykanie powróciło. Dodam że podczas działającego ABS hamulec jest niestabilny. Raz jest całkowicie twardy, raz trzeba mocno wcisnąć pedał hamulca by wyhamować. Czytałem po różnych forum i nie wiem czy mam kupować przekaźnik ABS od innego galanta i podmienić? Ma ktoś jakiś pomysł? Proszę o pomoc. Ja natomiast ide dalej szukać odpowiedzi na forum. Pozdrawiam.
Hubeeert - 17-08-2015, 16:57

Kande4r napisał/a:
Przy hamowaniu nawet najdrobniejszym słychać stuki i lekkie odbijanie pedała hamulca.

Obejrzyj koronki ABS na wszystkich kołach, któraś może być uszkodzona. Lub któryś z czujników wyzionął ducha ale tu musisz podpiąc się pod tester obsługujący ABS.

Kande4r - 17-08-2015, 17:09

Co rozumiesz przez słowo uszkodzona? Wyłamana? Ostatnio przy wymianie piasty z przodu przejechałem po koronce papierem ściernym? Ale w sumie problem występował już przed tym. A co z cykaniem?

Poprawka, papierem ściernym przejechałem po końcówce abs, tej metalowej od strony piasty, przegubu. Koronka abs z tyłu może być lekko starta.

Shockwave - 17-08-2015, 17:38

Koronki od abs lubią byc rozsadzone przez korozje lub uszkodzic sie podczas walenia mlotem w zwrotnice ;) , obejrzyj czy na jej obwodzie nie ma jakiś pęknięć, wtedy odległość miedzy zębami sie zwiększa i abs głupieje
http://forum.mitsumaniaki...c.php?p=1165984
na 2 stronie tego tematu sa zdjęcia

Kande4r - 17-08-2015, 18:34

Bardzo ciekawy temat, do tej pory na niego nie trafiłem, sprawdzę to jak najszybciej.

Wyczytałem jeszcze coś takiego: "Jeżeli posiadasz abs to pewnie przekaźnik załączający pompe hamulcową.U mnie tez se cyka i strasznie mnie to wkurza,że tak głośno." Myślicie, że to od tego?

Witek vel Mysza - 20-08-2015, 06:05

Ten przekaźnik się włącza jak mu system każe. A skoro ABS dostaje błędne sygnały z koronek na wejściu, to i na elementy wykonawcze wysyła bzdury.
Maślak - 09-02-2016, 19:43

Cześć
Mam pękniętą zębatke abs w Galancie VIII 2.5 v6. Orientuje się ktoś jakie ona ma wymiary i ile zębów? Czy też może nie opłaca się tego zmieniać i należy wymienić cały przegub?

Marcino - 10-02-2016, 08:36

43 zęby, średnica chyba 66mm, Dostępna na alegro.
Wciskasz ja na przegub najlepiej na jakiś klej do złącz zeby nie wypadła.

http://allegro.pl/koronka...5836618722.html

Krzyzak - 10-02-2016, 11:54

Marcino napisał/a:
Wciskasz ja na przegub
Marcin - niee. Lepiej podgrzać opalarką, wejdzie bez problemu (na oczyszczony z rdzy lub nowy przegub) i nie będzie problemu że znów coś pęknie od młotka czy prasy.
Maślak - 10-02-2016, 20:34

Dzięki koledzy :)
krzysztofpak75 - 11-04-2016, 06:14

Witam koledzy.

Mógłby ktoś napisać jak krok po kroku wymienić te zębatki?tzn co odkręcić aby się do nich dostać.Będę bardzo wdzięczny.

Krzyzak - 11-04-2016, 08:50

Trzeba wyjąć półoś. W tym celu spuścić olej ze skrzyni, odkręcić półoś, rozpiąć górny sworzeń zwrotnicy, wyjąć półoś z piasty, wypiąć półoś ze skrzyni i można działać nie wyciągając jej z auta (bo na widelcu będzie zablokowana.
Teraz starą zębatkę zbijasz młotkiem i dłutem, czyścisz miejsce, gdzie zębatka była, nową zębatkę rozgrzewasz np. opalarką i nakładasz na miejsce.
Skręcasz w odwrotnej kolejności (półoś do skrzyni wbijasz najlepiej gumowym młotkiem), nalewasz olej.

komarsnk - 11-04-2016, 11:24

Krzyzak napisał/a:
W tym celu spuścić olej ze skrzyni

To naprawdę jest potrzebne? Miałem wymieniane osłony na przegubach wewnętrznych i olej nie był spuszczany.

Krzyzak - 11-04-2016, 15:50

kolega wyżej chyba nie ma automata
z manualnej się wyleje z pół litra, może trochę mniej

gdy ja coś robię to też profilaktycznie spuszczam ze 2 litry (mam 2 automaty)

komarsnk - 11-04-2016, 19:59

Krzyzak napisał/a:
kolega wyżej chyba nie ma automata

:mrgreen:
Stałem i patrzyłem jak gość robi i gwarantuję, że nic nie spuszczał ze skrzyni :)
Nie wyciągał kielicha ze skrzyni tylko wyjął z niego (nomen omen) krzyżak :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group