To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - Głośność we wnętrzu Oulandera II FL

Szef24 - 08-12-2015, 12:42

Tak czytam i czytam opinie na temat poziomu hałasu i o ile mogę zrozumieć jeszcze zdanie ludzi posiadających silnik 2.2 DID to przy 2.0 mam wrażenie że chyba słoń na ucho wam nadepnął.
Ogólnie outlander wyciszony jest tragicznie, nijak ma się nawet do aut o niemal że 10 lat starszych. Porównywanie go z 156, laguną I,III, Focusem II, Megane III, Doblo to totalne nie porozumienie. Ba nawet T4 2.5 TDI czy Sprinter sprawiają wrażenie lepiej wyciszonych od dźwięku silnika

Zaraz ktoś napisze że to wieksze auto więc wieksze opory dla wiatru, większe koła itp Niestety to nie w tym rzecz. Problem jest w tym że to auto jest wygłuszone dyktą. Renault już w duzo starszych model stosowało nawet wyciszenie przednich słupków drzwiowych ( od strony nadkola ) pianką. Tu niestety nic takiego nie znajdziemy. Blacha, dykta i włókno szklane z jakimś filcem.

Ze względu na powyższe outek raczy nas nie tylko szumem wiatru powyżej 100 km/h ale wręcz tragicznym dzwiękiem imitacji silnika na pompo wtryskach czyli sławetną zemstą VW. Jego dzwięk nawet przy pełnym rozgrzaniu przypomina połączenie młockarni ze snopowiązałką :( O zimnym nawet nie pisze bo budzi chyba wszystkich sąsiadów w promieniu 100 m

Ostatnimi czas zacząłem troszeczkę z tym walczyć. Efekty są niestety bo za akustycznymi także w postaci ujemnego salda na koncie bo maty nie są tanie ;)

Na razie pod wygłuszenie poszła maska ale w planach jest tez ściana grodziowa i nadkola przednie

STP SILVER mata butylowa + ALUMINIUM
http://allegro.pl/stp-sil...5807085375.html
GMS010 HOOD
http://allegro.pl/gms010-...5807085351.html



Na to poszła pianka GMS010 HOOD ( polecam czarną )

skoti35 - 09-12-2015, 08:48

Kiedyś wygłuszałem bagażnik,podłogę i drzwi w scenicu taką matą http://www.leroymerlin.pl...,p995,l454.html efekt jak najbardziej na plus.Wiadomo że jest to sposób budżetowy ale spełniał swoją role.Na to dać jakąś piankę cos jak ta http://allegro.pl/gms-022...5829180530.html i powinno być całkiem przyjemnie
macia - 09-12-2015, 21:53

A to wyciszenie maski, to co niby ma dawać? Ciszej na zewnątrz? Bo chyba nie wewnątrz auta?
sla - 10-12-2015, 19:31

Najczęściej tak jest, że hałas z zewnątrz słychać wewnątrz tzn.jak wyciszymy maskę, czyli zewnetrzne zródło hałasu, to jednak wewnątrz samochodu też będzie ciszej, no ale mogę się mylić.
macia - 10-12-2015, 22:06

Być może, dlatego pytam, czy ma to istotny wpływ w tym przypadku. Z moich obserwacji wynika, że hałas dobiega głównie z nadkoli i ściany grodziowej. Dlatego nie jestem przekonany co do skuteczności wyciszenia maski...
jurellas - 12-12-2015, 08:32

Rzeczywiście z ponad normatywnym hałasem wewnątrz wyrobów 4x4 Mitsubishi był problem. Przypomniało mi się jak mój zięc pracował w firmie car-audio w Tychach około 2005 roku.
Był tam temat wygłuszenia nowego L-200 z prywatnego importu,wygłuszenie polegało na zdemontowaniu absolutnie wszystkiego wewnątrz - został tylko kokpit z kierownicą i na wszystko 'szła' odpowiednia mata wygłuszająca,podłoga słupki drzwi dach ogólnie wszystkie zakamarki nawet od strony silnika.
W tym czasie oficjalny importer L 200 z Warszawy zlecał to firmie która również wygłuszała wszystkie egzemplarze tego modelu,może nie tak solidnie jak wspomniany powyżej samochód ale jednak.

regon - 12-12-2015, 09:49

jurellas napisał/a:
wygłuszenie polegało na zdemontowaniu absolutnie wszystkiego wewnątrz - został tylko kokpit z kierownicą i na wszystko 'szła' odpowiednia mata wygłuszająca,podłoga słupki drzwi dach ogólnie wszystkie zakamarki nawet od strony silnika

ja swojego outka w ten sposób wygłuszyłem, zmniejszył się hałas o 20%.

Szef24 - 15-01-2016, 20:42

No i wyciszyłem swojego klekota

Maska
STP SILVER mata butylowa + ALUMINIUM
GMS010 HOOD




Gródź
STP SILVER mata butylowa + ALUMINIUM
+ standardowe wygłuszenie


tunel środkowy
STP SILVER mata butylowa + ALUMINIUM
+ standardowe wygłuszenie



Efekt jest bardzo duzy. Myślę że poziom hałasu spadł o jakieś 30-40 % ale nadal trudno go nazwac cichym samochodem

Bizi78 - 15-01-2016, 21:09

Szef24, fotki nie śmigają :wink: .
tokyo - 18-01-2016, 02:06

Witam
Halas w outku bierze sie z nadkoli i podluznic/wspornikow gornych komory silnika, podlogi (calej lacznie z tylem), drzwi efekt puszki oraz zawirowan przy szybie. Samo wyciszenie sciany grodziowe niewiele daje poniewaz ma ona od srodka grube sztywne pochlaniajace tworzywo. Wiec lepiej skupic sie na pozostalech elementach
Duze zawirowania powietrza powstaja przy natarciu przy pierwszych podporach relingow.
Polecam przednie i srodkowe podpory zakleic tasma i porownac halas
Mi schodzi na outlandera okolo 14 metrow kwadratowych elementow wyciszajacych.
Mat bitumicznuch okolo 18 szt mieszane zwykle i alu. 2 flakony mas uszczelniajacych.

Szef24 - 25-01-2016, 16:31

Nie wiem czemu nie wyswietla

Wrzucam linki w tej samej kolejnosci


http://zapodaj.net/c3f1f330d3bc6.jpg.html

http://zapodaj.net/e40b26fa93be1.jpg.html

http://zapodaj.net/7ed2a3443aeab.jpg.html

http://zapodaj.net/85bf30a66cf17.jpg.html

http://zapodaj.net/5a653016b9141.jpg.html

Czy mogłbyś wyjaśnic co masz na myśli pisząc o podporach relingów ?? O który element ci chodzi ?? no i oczywiscie jak to wygłuszyć.

Co to jest "wspornikow gornych komory silnika"

Co do zastosowanego przeze mnie wygluszenia to wykonywałem je stopniowo więc mogę co nieco napisać o jego efektywności.
Na pierwszy ogien poszła maska Tu efekt może nie był piorunujący ale odglos silnika zmienił się jak by został przykryty kocem. Taki stłumiony, niższy

Wyciszenie grodzi dało największy efekt. Obecnie silnika na wolnych obrotach praktycnzie nie słychac pomimo jego pompowtrysków (pod warunkiem ze jest cieply )

Wygłuszenie tunelu ( czyli wydechu i wału ) również nieco poskutkowało ale nie był to już tak spektakularny efekt jak grodzi

SWEEPER - 26-01-2016, 12:39

Walka z tym wyciszeniem w moim przypadku, jak w postach powyżej
natomiast wpasowałem ( specjalną piankę-gumę ) pod uszczelkę ( okno kierowcy ) i zredukowałem szumy do zera - polecam na początek przygody z wyciszaniem - komfort jazdy mocno wzrasta.
Szyba w tym miejscu wchodzi do środka czasem troszkę wyciszał po zamknięciu szyby "strzał" z przycisku na otwieranie ( trzeba go szybkim ruchem wcisnąć ).

Szef24 - 26-01-2016, 21:14

Mozesz troche przyblizyc jaka pianke uzyles i jak to wkleiles ?? Moze jakies foto ??
SWEEPER - 26-01-2016, 23:26

foto podeślę
Od zewnętrznej strony uszczelka nie styka się z szybą i to wszystko. Możecie użyć uszczelki do drzwi czy okien. Opuszczacie szybę i podwijacie uszczelkę, wciskacie gąbkę lub piankę co tam macie. Po tej akcji następuje cisza i wtedy do akcji przechodzą pozostałe pierdoły.
Zabawa trwa. :mrgreen:

Szef24 - 30-01-2016, 18:27

W przyszłym tygodniu zabieram sie za podłogę w bagażniku i pod tylnymi siedzeniami. Zobaczymy co z tego wyjdzie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group