To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Perłowa Śliwka

chudy771 - 28-03-2015, 21:47

eremita napisał/a:
sveno napisał/a:
chudy771 napisał/a:
a manual nie ma szans z kick downem tiptronica przy wyprzedzaniu.
założę się, że jest dokładnie odwrotnie :)


Chociaż wole tiptronika to w 100% się zgadzam z sveno w manualnej skrzyni gal jest żwawszy a do tego mniej pali.


Miałem na myśli czas w jakim automat zrzuci bieg i zacznie ciągnąć, a w którym ja w manualu zdążę wcisnąć sprzęgło i co najwyżej wypiąć bieg

eremita - 28-03-2015, 22:00

chudy771 napisał/a:
Miałem na myśli czas w jakim automat zrzuci bieg i zacznie ciągnąć, a w którym ja w manualu zdążę wcisnąć sprzęgło i co najwyżej wypiąć bieg


Pomijając fakt szybszy czy nie to lubię ten moment jak wciskam on redukuje i zaczyna ciągnąć :mrgreen:

WreX - 28-03-2015, 23:40

eremita napisał/a:
i zaczyna ciągnąć


Ciągnie aż łzy lecą :mrgreen:

Fragu - 29-03-2015, 19:52

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
sveno - 29-03-2015, 20:23

chudy771 napisał/a:
Miałem na myśli czas w jakim automat zrzuci bieg i zacznie ciągnąć, a w którym ja w manualu zdążę wcisnąć sprzęgło i co najwyżej wypiąć bieg
taaaaaa bo ten Invecs II (czy jak się to tam nazywa) to DSG w trybie sport. Ja odniosłem inne wrażenie: w czasie od momentu wciśnięcia gazu w podłogę do momentu "ciągnięcia" na niższym biegu spokojnie mógłbym odpalić papierosa...
krzemieniami....
uprzednio wysiadając z auta...
i kupując paczkę w kiosku....
na drugim końcu Polski... :)

ok, już nie będę :)

deejay - 29-03-2015, 20:39

sveno napisał/a:
chudy771 napisał/a:
Miałem na myśli czas w jakim automat zrzuci bieg i zacznie ciągnąć, a w którym ja w manualu zdążę wcisnąć sprzęgło i co najwyżej wypiąć bieg
taaaaaa bo ten Invecs II (czy jak się to tam nazywa) to DSG w trybie sport. Ja odniosłem inne wrażenie: w czasie od momentu wciśnięcia gazu w podłogę do momentu "ciągnięcia" na niższym biegu spokojnie mógłbym odpalić papierosa...
krzemieniami....
uprzednio wysiadając z auta...
i kupując paczkę w kiosku....
na drugim końcu Polski... :)

ok, już nie będę :)


Popatrzmy na to ze strony technicznej . Bo tak bezawaryjnej skrzyni biegów to już żaden producent nie zaoferuje w ofercie jak kiedyś. DSG to dla mnie jedno wielkie ..... . Wole jak mi trochę "pomyśli" niż szukać lawety w przypadku DSG :wink:

sveno - 29-03-2015, 20:57

deejay napisał/a:
Wole jak mi trochę "pomyśli" niż szukać lawety w przypadku DSG :wink:
ok, ale kolega wyżej nie wychwalał jej za bezawaryjność, ale za szybkość, o to mi chodziło w tym porównaniu.
Dla mnie ten automat jest nawet trochę niebezpieczny, zresztą jak większość starych automatów.

deejay - 29-03-2015, 21:02

sveno napisał/a:
la mnie ten automat jest nawet trochę niebezpieczny, zresztą jak większość starych automatów.


Sveno nie wiem jaką masz technikę jazdy , ale ta skrzynia mnie nigdy nie postawiła w sytuacji gdzie miałem gacie pełne .

Hugo - 29-03-2015, 21:11

sveno napisał/a:
taaaaaa bo ten Invecs II (czy jak się to tam nazywa) to DSG w trybie sport. Ja odniosłem inne wrażenie: w czasie od momentu wciśnięcia gazu w podłogę do momentu "ciągnięcia" na niższym biegu spokojnie mógłbym odpalić papierosa...

krzemieniami....

uprzednio wysiadając z auta...

i kupując paczkę w kiosku....

na drugim końcu Polski...
To coś było nie tak z tą skrzynią, zresztą rozpadła się po paru km... Moim Galem jak jadę z jednostajną prędkością i depnę momentalnie na gaz to redukuje i ciągnie NATYCHMIAST! Dokładnie wczoraj tak zrobiłem, a koleś co jechał za mną i się czaił do wyprzedzenia mnie mógł w tym momencie jedynie nacisnąć sprzęgło. Jak wciskam gaz "mułowato" to faktycznie ma jakieś zawahanie, ale jak ostro to jest ostro :wink:
deejay napisał/a:
Wole jak mi trochę "pomyśli" niż szukać lawety w przypadku DSG
Też wolę wiedzieć, że się ułamek sekundy zawaha niż pomyśleć skąd tu lawetę zamówić :mrgreen:
eremita - 29-03-2015, 21:15

WreX napisał/a:
eremita napisał/a:
i zaczyna ciągnąć


Ciągnie aż łzy lecą :mrgreen:


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

sveno - 29-03-2015, 21:32

Hugo napisał/a:
To coś było nie tak z tą skrzynią,
raczej nie, to nie pierwszy Galant z automatem jakim jeździłem.
Hugo napisał/a:
zresztą rozpadła się po paru km..
Co skrzynia? Jej zabrakło oleju bo padła prawdopodobnie chłodnica. Pewnie jak ją zaleje do stanu to dalej będzie banglać.
Fragu - 29-03-2015, 22:14

Hmm, ja tam jestem zadowolony...kickdown działa jak start dieslem ze sporym momentem i działa bardzo szybko jak na tego typu skrzynię biegów. Mój dobry kolega, pracuje w ASO nisana i suzuki...i po kilku jazdach bez zawachania stwierdził, że ta skrzynia bije na głowę każdą z masowych aut powyższych marek. Do tego jako wielki przeciwnik automatów stwierdził, że samochodem z taką skrzynią ewentualnie mógłby jeździć.

Tak jak pisze deejay, nigdy nie miałem problemu ze skrzynią typu "ja mu gaz na szybkie wyprzedzanie, a ona się gubi"...jak chcę ostro to kickdown, jak się nie pali to zrzutka na 3b wystarcza...a służy mi już od ponad 60tys km :)

A co do DSG, mój teściu ma vw jette 2011 z dsg, 110 tys km i skrzynka już pięknie przeciąga każdy bieg przy zmianie na wyższy...do tego potrafi szarpnąć....i tu raczej tttm, bo kolega szukał auta i jeździł testówką golfa 7 i wyraźnie zauważył, że przy bardzo ostrym deptaniu lub przy bardzo delikatnej parkingowej jeździe potrafiła szarpnąć.

na koniec tylko dodam, że sam szukałem Galanta z manualem :wink:

WreX - 30-03-2015, 13:07

ale sveno, nie wytłumaczysz ma swój świat i swoje manuale :D Co nie zmienia faktu, że jak na AT to mamy całkiem niezły, czepiać się można zawsze i wszystkiego ale czy jest sens? tak jak manual to AT ma swoje wady i zalety, kwestia priorytetów i gustu, dla mnie czasem nasze AT są za wolne ale jednak wygoda jest taka, że manual moze ssać :D

Tak jeszcze rozwinę, najniebezpieczniejsza prędkość dla AT z mitsubishi z tiptronickiem wg mnie to między 40-60, bo tam czasem braknie z 1km żeby zrzucił z 3-4 na 1 i zamiast na 1 zrzuca na 2, a w naprawdę podbramkowych sytuacjach ta 2 może nie wystarczyć tym bardziej, że na początkowym zakresie obrotów na 2 zbiera się jak żółw...

sveno - 30-03-2015, 21:49

WreX napisał/a:
ale sveno, nie wytłumaczysz ma swój świat i swoje manuale
no tak, a dla równowagi dodam, że Ty i cała reszta automatowców wyżej nie różnicie się ode mnie, też nie przetłumaczysz, że automat ssie :)

ale jak ciągniemy temat dalej to jeszcze dorzucę 3 grosze.
deejay napisał/a:
Sveno nie wiem jaką masz technikę jazdy , ale ta skrzynia mnie nigdy nie postawiła w sytuacji gdzie miałem gacie pełne .
no to wyobraź sobie sytuację: jedziesz sobie trochę dynamiczniej niż "spokojnie"i nagle tył zaczyna uciekać z zakrętu, jedyny sensowny ratunek to kontra i gaz w podłogę, w M/T o ile jedziesz na odpowiednim biegu i silnik ma około 3krpm problemu nie ma, a w automacie? Głupia skrzynia zrzuci bieg, co sam przyznałeś trochę trwa, niech to będzie tylko sekunda, sekunda w której nie masz momentu na kołach przednich, a w tym czasie wykonasz efektowny obrót.

WreX napisał/a:
kwestia priorytetów i gustu,
dokładnie.
WreX napisał/a:
czepiać się można zawsze i wszystkiego ale czy jest sens?
jak ktoś mi pisze, że:
chudy771 napisał/a:
Miałem na myśli czas w jakim automat zrzuci bieg i zacznie ciągnąć, a w którym ja w manualu zdążę wcisnąć sprzęgło i co najwyżej wypiąć bieg
no to przepraszam, ale muszę. A/T jest wygodne to fakt (ale tylko w mieście, na autostradzie jak zapniesz 5-tke i jedziesz tak 200-300km to różnicy nie ma) ale na tym zalety tej skrzyni się kończą. Auto więcej pali, jest bardziej mułowate itp. itd.
dmi - 30-03-2015, 21:58

WreX napisał/a:

Tak jeszcze rozwinę, najniebezpieczniejsza prędkość dla AT z mitsubishi z tiptronickiem wg mnie to między 40-60, bo tam czasem braknie z 1km żeby zrzucił z 3-4 na 1 i zamiast na 1 zrzuca na 2, a w naprawdę podbramkowych sytuacjach ta 2 może nie wystarczyć tym bardziej, że na początkowym zakresie obrotów na 2 zbiera się jak żółw...



Dla mnie skrzynia jest super( fakt manualem nie jechałem) ale z tym się zgodzę w 100%, parę razy miałem taką sytuację, tak samo przy wyższych prędkościach jak mi nie zbiła z 4 na 2 bieg tylko na 3, spowodowane to oczywiście przez prędkość 110-120km/h.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group