To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Grandis Ogólne - grandisowcy-mobilizacja

kcn - 16-01-2015, 08:03

mkm napisał/a:
kcn, nie "przywiera" do kwasowej :wink:


"Przywrzeć przywierać- przycisnąć się do kogoś lub czegoś" - źródło: sjp. pwn.pl

w domyśle chodziło o przyciąganie magnesu do stali.

robertdg - 16-01-2015, 22:36

Austenity z reguły sie nie przyciągaja z magnesem
kcn - 17-01-2015, 07:10

robertdg napisał/a:
Austenity z reguły sie nie przyciągaja z magnesem


No właśnie, to tylko potwierdza póki co moją tezę, że tłumik w Grandku nie jest NIESTETY z kwasówki.

Choć wydaje się być z dobrej stali bo trzyma się nieźle (oprócz pęknięcia na spawie)

robertdg - 17-01-2015, 08:54

Ale austenit to przeciez paramagnetyk, może ale nie musi przyciagac się z magnesem, nawet jezeli to robi to w takim stopniu że nalezałoby miec narzędzie pomiarowe do tego, mozesz wyjaśnić Swój punkt bo ja zwyczajnie chyba zaczne miec watpliwości ;-)
kcn - 17-01-2015, 09:11

robertdg napisał/a:
Ale austenit to przeciez paramagnetyk, może ale nie musi przyciagac się z magnesem, nawę t jezeli to robi to w takim stopniu że nalezałoby miec narzędzie pomiarowe do tego, mozesz wyjaśnić
Swój punkt bo ja zwyczajnie chyba zaczne miec watpliwości ;-)


Mój punkt widzenia opiera się tylko na moich kontaktach z kilkoma rodzajami stali nierdzewnej, po prostu żadna nie przyciągała magnesu. No może jedna ale w takim stopniu że mało wyczuwalne to było.

Tutaj magnes łapie bardzo mocno i normalnie zostało po spawane migomatem jak normalną stal.

Stąd moje wwątpliwości do gatunku stali użytej w grandku.

Być może to jest aakurat taka kwasowka, która mocno pprzyciąga magnes i spawanie się normalnie, dlatego nie twierdzę stanowczo tylko mam wątpliwości. ]

robertdg - 17-01-2015, 18:58

Zatem wszystko w porządku, miałes do czynienia z nierdzewką a nie kwasówką, ewentualnie z kwasówką po obróbce która przeszła w faze martenzytu, dużo zalezy od składu chemicznego.
A to że zostało pospawane migomatem to już nie problem - już samo spawanie kwasówki wpływa na wlasciwości magnetyczne

kcn - 17-01-2015, 22:13

Czyli reasumując tłumik w grandisie wykonany jest z jakiego stopu stali?
mkm - 18-01-2015, 00:05

Wg. mnie to nierdzewka i to bardzo dobra jakościowo, ale składu chemicznego Ci nie podam.
Jeżeli chodzi o materiał tylnego tłumika to są przynajmniej 3 (licząc wieszaki).

kcn - 18-01-2015, 07:48

Najlepiej to jeździć i obserwować, jak będzie zdrowy tłumik bez rdzy, to nie bedzie miało znaczenia z czego jest bo nie bedzie wymieniany hehe

(A tak nawiasem mówiąc zawsze myślałem że nierdzewka= kwasowka) ale zostawmy to :)

robertdg - 18-01-2015, 13:01

Jak wyżej napisałem może być zarówno nierdzewka jak i kwasówka, wszystko zalezy od własności ferromagnetycznych/dodatków stopowych/technologii obróbki/etc
Co do trwałości to zweryfikuje to reszta budowy poza zewnętrznym plaszczem oraz tryb użytkowania, to nie jest tak, ze skoro jest z materiału klasy INOX to jest niezniszczalne.

skull - 16-07-2015, 15:59

mam taką prośbę do Was Grandisowcy :wink: czy możecie zerknąć u siebie na antenę radiową w tylnej bocznej szybie czy wszystkie nitki u Was są całe bez przerw ? bo mi coś słabo radio ściąga zauważyłem,że dwie nitki mają przerwę,ale taką równiutką w tych samych odstępach,że jestem głupi czy tak jest fabrycznie czy u mnie akurat tak równo przetarły się ,będę wdzięczny :)
kcn - 17-07-2015, 08:34

skull napisał/a:
mam taką prośbę do Was Grandisowcy :wink: czy możecie zerknąć u siebie na antenę radiową w tylnej bocznej szybie czy wszystkie nitki u Was są całe bez przerw ? bo mi coś słabo radio ściąga zauważyłem,że dwie nitki mają przerwę,ale taką równiutką w tych samych odstępach,że jestem głupi czy tak jest fabrycznie czy u mnie akurat tak równo przetarły się ,będę wdzięczny :)


u mnie również są w 2 i 3 lini od góry. Także to fabrycznie tak jest.

ps. Wybiera się ktoś z grandisowców na zlot do pogorzelicy ? Ja może bym wpadł z soboty na niedzielę a nocleg w samochodzie ofkors :)

skull - 17-07-2015, 22:19

dzięki kcn za info :) byłem na zlocie w Krakowie i mój Grandis był jedyny :) a w tym roku nie pasuje mi wyjazd :?
Leszek NH - 03-10-2015, 02:30

kcn napisał/a:
A tak w ogóle to co ile powinno sie robić regulacje zaworów, przypuszczam że u mnie nie byla robiona jeszcze.



slyszalem ze co 10tys ale nie moge potwierdzic na 100%

Bizi78 - 03-10-2015, 07:19

Leszek NH napisał/a:
slyszalem ze co 10tys ale nie moge potwierdzic na 100%

Możesz sobie sprawdzić na stronie mitsu :wink: :
http://www.mitsubishi.pl/lista_przegladow



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group