To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Na światłach mijania przez cały rok

Jackie - 21-02-2007, 09:30

Krzyzak napisał/a:
No widzisz - wlasnie to chcialem uslyszec - ktos nie przestrzegal przepisow. Wiec gdyby to robil, to swiatla bylyby niepotrzebne. No znow woda na moj mlyn...

No ni jak na Twój młyn....Taka sytuacja miała miejsce i URATOWAŁY mnie światła. To jest RZECZYWISTOŚĆ a nie pobożne życzenia. Nie wykluczysz łamania przepisów u kierowców a tym samym musisz myśleć co MOŻE pomóc w sytuacji trudnej (wynikającej być może z głupoty kierowcy, ta jednak jest dość powszechnym zjawiskiem) - światła MOGĄ pomóc. Nie słyszałem, żeby komuś zaszkodziły.
Pozdrawiam

Krzyzak - 21-02-2007, 09:38

mm3m napisał/a:
(Warszawska to naprawde trakt smierci).

Marcin - zacytowalem kawalek, ale tym razem niemal 100% zgadzam sie z Twoim postem.
Z ta droga to fakt - jak pojezdzilem kilka tygodni po zachodzie Europy a potem wrocilem do Polski, to pierwszy raz jadac 7-ka mialem wrazenie, ze zaraz zgine. Tyle debilizmu jeszcze nie widzialem, albo - przez przyzwyczajenie - nie dostrzegalem (typu wyprzedzanie na 4-tego, trabienie na ludzi dobrze jadacych, wygrazanie piesciami a po 200 metrach skret w prawo - ile debil nadrobil??? - 0.5 sekundy???).

Akbi - spoko :)

Anonymous - 21-02-2007, 10:06

Krzyzak napisał/a:
No widzisz - wlasnie to chcialem uslyszec - ktos nie przestrzegal przepisow. Wiec gdyby to robil, to swiatla bylyby niepotrzebne. No znow woda na moj mlyn...


Krzyżaku, w jakiej ty rzeczywistości zyjesz?
ja proponuję idąc za ciosem zlikwidować kontrole drogowe. Jeśli wszyscy będą jeździli zgodnie z przepisami to one potrzebne nie będą. Zlikwidowac badanie stanu technicznego pojazdu, bo nikt wszak nie będzie jeździł autem niesprawnynm (w myśl ustawy). Ile sie zaoszczędzi na alkomatach - bo przecież nikt nagrzany za kółkiem nie siądzie...
Ja wolę jednak zapalać światła bo nie uśmiecha mi się umierać (mimo, że ze śwaidomością, ze to nie ja nie przestrzegałem przepisów :-) )

Pzdrw.

Krzyzak - 21-02-2007, 10:10

Robert Bryl napisał/a:
Ja wolę jednak zapalać światła bo nie uśmiecha mi się umierać (mimo, że ze śwaidomością, ze to nie ja nie przestrzegałem przepisów :-) )
Pzdrw.

coz - roznica taka, ze umrzesz z wlaczonymi swiatlami...

Jackie - 21-02-2007, 10:15

Krzyzak napisał/a:
coz - roznica taka, ze umrzesz z wlaczonymi swiatlami...

Z fasonem znaczy się :D :)

karolgt - 21-02-2007, 10:57

mm3m napisał/a:
Od ilu lat pracujesz w policji?


to pytanie do mnie?

jesli tak to odpowiem ze nie pracuje w policji.

Marcino - 21-02-2007, 15:08

Uchwalili ustawe
i bedziemu musiec jedzić czy nam sie to podoba czy nie...
tera moje pytanie.... czy mozna bedzie stosowac jak to bylo chyba dotychczas światła do jazdy dziennej? Miałem takie w maluchu... czy to nadala bedzie obowiązywac i jakie bedą tego kryteria? Czy to koniecznie musza być swiatła mijania..
Pozdrawiam

Krzyzak - 21-02-2007, 15:17

Marcin:
1. Sejm uchwalil - jeszcze Senat i prezydent, cala dyskusja sie od tego wywiazala, wiec jeszcze nie jest przesadzone
2. poczytaj kodeks - tam jest napisane jakie to moga byc swiatla

Marcin-Krak - 26-02-2007, 19:37

Krzyzak napisał/a:
2. poczytaj kodeks - tam jest napisane jakie to moga byc swiatla


Tylko, że w kodeksie jak na razie nie ma sytuacji uwzględniającej to , co nas czeka - więc mogą znowu coś wymyślić :wink:

Wczoraj na naszym spocie wojmi1 i szczeslaw toczyli dyskusję jak ta decyzja wpłynie na zwiększenie spalania. W dzisiejszym "Motorze" numer 9 - jest odpowiedź na ten problem. Nie bardzo mam jak wrzucić ten artykuł - może ktoś da radę (str.38) :badgrin:
Ale tak pokrótce: 2 żarówki o mocy 55 W, przynajmniej 4 postojowe - około 30 W, inne oświetlenie około 10W - w przybliżeniu wychodzi 150 W (wspomnianym kolegom wyszło 2 razy więcej :wink: ) Zakładają w artykule minimalną sprawnosć alternatora w granicach 75 % - czyli pobiera z wału silnika około 200 W - to daje około 0,3KM.

Z ich obliczeń wyszło na koniec że wzrost paliwa wyniesie około 0,075 litra na 100 km.

Więcej szczegółów w Motorze :wink:

szczeslaw - 26-02-2007, 21:21

Marcin-Krak napisał/a:
wspomnianym kolegom wyszło 2 razy więcej

Bo nie mając dokładniejszych danych, założyliśmy sprawnośc alternatora na poziomie 50%. Stąd wyszło nam 300W, ale już na wale. Trzeba było słuchać uważniej ;)
Marcin-Krak napisał/a:
Z ich obliczeń wyszło na koniec że wzrost paliwa wyniesie około 0,075 litra na 100 km.

Czyli tak jak mówiłem - w normalnej eksploatacji niezauważalne. A gdzie tam jeszcze do 0.7l, o których mówił Wojmi? :)

Marcin-Krak - 26-02-2007, 22:58

Cytat:
Bo nie mając dokładniejszych danych, założyliśmy sprawnośc alternatora na poziomie 50%. Stąd wyszło nam 300W, ale już na wale. Trzeba było słuchać uważniej ;)


Przepraszam - następnym razem będę wszystko notował :wink:
szczeslaw napisał/a:
Czyli tak jak mówiłem - w normalnej eksploatacji niezauważalne. A gdzie tam jeszcze do 0.7l, o których mówił Wojmi? :)

A to potwierdzałem :wink: , ale wojmiemu to myszy pewnie benzynę podpijają

Anonymous - 26-02-2007, 23:12

Moim zdaniem jest jedno zasadnicze przeciwskazanie do używania świateł w ciągu dnia - światła stopu. W bardzo wielu samochodach stopy i światła to jest jedna żarówka dwuwłóknowa. O wiele łatwiej jest zauważyć że lampa się zapałiła niż że świeciła intensywniej.

I jeszcze podrzucę kolejny "świetny" pomysł naszym cymbałom sejmowym. Samochody posiadające jasny lakier są zdecydowanie lepiej widoczne niż te ciemne więc może niech zgłoszą kolejna ustawe dotyczaca obowiazkowego przemalowania wszystkich samochodw na żółty kolor( oczywiście na koszt kierowców tak jak to ma miejsce tym razem)

Reasumując :
- według badań naukowych używanie świateł podczas dnia zmniejsza ilość wypadków o około 2% co mieści się w granicy błędu statystycznego
- utrzymanie samochodu jeżdżącego cały czas na światłach więcej kosztuje ( paliwo + żarówki)
- kolejny przepis to kolejna możliwość dostania mandatu - szczególnie łatwo jeśli ma się samochód któremu światła nie gasną po wyłączeniu zapłonu
- stopy o których pisałem u góry
- subiektywnie : równie dobrze widzę samochody doświetlone jak i te z wyłączonymi światłami

piotruś - 27-02-2007, 13:22

Może ktoś podpowie w tym temacie bo nie mam kodeksu drogowego i nie wiem jakie warunki muszą spełniać -światła do jazdy dziennej. :?:
Marcin-Krak - 27-02-2007, 13:32

piotruś napisał/a:
Może ktoś podpowie w tym temacie bo nie mam kodeksu drogowego i nie wiem jakie warunki muszą spełniać -światła do jazdy dziennej. :?:


http://www.kodeksdrogowy.pl/ :mrgreen:

piotruś - 27-02-2007, 14:12

ok. ja już to po łebku czytałem ,bardzo ciekawe artykoły ,ale ........nie wiem jak się to ma do kloszy i lustra lampy .tam jest opisane moc od 8wdo 20w powiem tak ; mój eclise wers.hameryka 1G. mógłby mieć bez podnoszenia lamp oświetlenie dzienne w orginalnych lampach przednich kierunkach (w tej wersji) a kierunki przełożyć w miejsce swiateł obrysowych z przodu .mysle że to by miało sens i swoj urok w czasie dnia .co wy na to ?...... :|


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group