To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - SWAP hamulców z Outlandera II/Lancer X Ralliart do Lancera X

Jalal_79 - 31-08-2015, 08:26

Witam,

Czy po zainstalowaniu zestawu od Outlandera, założę na zimę felgę 16"?

Pzdr

krzychu - 31-08-2015, 08:33

Tak bez problemu. Outlander w standardzie wyjeżdża na 16'. Nawet chyba nie ma problemu z ET felgi.
grzesiopol - 31-08-2015, 13:08

Zgadza się, minimum to 16 cali, o ile pamiętam to standardowe stalówki do Lancera mają 16 cali. Przynajmniej ja takie mam
Jalal_79 - 07-09-2015, 14:38

Ok, super, umówiony jestem u mechanika Huuberta na poniedziałek na wersję Outlander II z kompletem Dokuji RS - przód/tył. Obiecane odrywanie siatkówki z oka :) . Dam znać jak wyszło.
grzesiopol - 14-09-2015, 18:46

No i jak siatkówki w oczach. :?:
Jalal_79 - 15-09-2015, 05:53

grzesiopol napisał/a:
No i jak siatkówki w oczach. :?:


Siatkówka ok. Dno oka również sprawne. Ale wracając do tematu.
Rewelacja. Takie powinny być hamulce w serii. Pedał jest fajnie twardszy, lepsze odhamowanie i przede wszystkim nie wpada pedał w podłogę. Bardziej czuję hamulce. Mam przykaz ułożyć przez 200km i potem naciskać agresywniej. Polecam bo wygląd i robota i skuteczność full-profi. Fotki jaki stan zastałem przy odbiorze.

http://zapodaj.net/2596a1cf322d6.jpg.html

http://zapodaj.net/d7bd6fbb967fb.jpg.html

Pozdrawiam.

Hubeeert - 15-09-2015, 10:24

Raz, że cieszę się z zadowolenia Klienta ;)
Dwa, że stare hamulce wymagały wymiany bo tarcze z przodu były już na granicy nominału a nawet lekko cieńsze. Trzy, że nacinany/nawiercany zestaw nawet przy seryjnym rozmiarze dawał dużo skuteczniejsze hamowanie więc teraz powinno być :twisted:

Ciekaw jestem co będzie po tych 200 km? ;)

grzesiopol - 15-09-2015, 10:41

A ja się cieszę, że jako pierwszy (chyba pierwszy) odważyłem się opisać co i jak przez co inni użytkownicy zdecydowali się na polepszenie swoich miśków. Jeżeli się orientuje to ktoś już robil ten swap (nie wiem czy na MM) więc nie piszę że ja pierwszy zrobiłem swap - to tak jakby ktoś mi zarzucił, że przypisuje sobie chwałę za coś co już było zrobione. :mrgreen:

Jak widzicie niedowiarki da się ulepszyć coś co zrobiła fabryka - więc do roboty.

Nadmieniam, że warto taki swap zrobić wtedy gdy i tak musimy robić remont hamulców wraz z wymianą tarcz, wtedy koszt takiego swapa jest mniejszy bo i tak tarcze i klocki musimy kupić, płacimy dodatkowo tylko za zaciski i przewód hamulcowy. Płynu nie liczę bo i tak trzeba co jakiś czas go wymieniać.

Pozdrawiam tych co się odważyli na ten krok. :wink: :mrgreen:

Hubeeert - 15-09-2015, 10:54

grzesiopol Twój opis jest bardzo precyzyjny i nie pozostawia wątpliwości ;)
Ze swojej strony mogę dodać, że
grzesiopol napisał/a:

5. przewody hamulcowe lewy - 4650A529 i prawy - 4650A530 (nowe)

Dostępne w ofercie firmy Blue Print - ma je np Hipol
grzesiopol napisał/a:
6. podkładki do przewodów szt. 4 - MA111832 (nowe)
IC
grzesiopol napisał/a:
7. blaszki do klocków hamulcowych - 4605A540 (używane lub nowe dostępne chyba tylko w ASO) - nie wiem czy muszą być ale raczej powinny skoro ktoś to zamontował - u mnie były przy klockach w zakupionej zwrotnicy
IC
grzesiopol napisał/a:
8. zestaw naprawczy zacisków szt. 2 - MB857840
IC
grzesiopol - 17-11-2015, 14:00

INFORMACJA

Na dzień dzisiejszy wszystko działa bez zarzutu, hamulce przetestowane w każdych warunkach. Naprawdę warto było zainwestować i zmienić. :supz: :supz: :supz: :supz: :supz: :supz: :rr:

Jalal_79 - 17-11-2015, 19:36

grzesiopol napisał/a:
INFORMACJA

Na dzień dzisiejszy wszystko działa bez zarzutu, hamulce przetestowane w każdych warunkach. Naprawdę warto było zainwestować i zmienić. :supz: :supz: :supz: :supz: :supz: :supz: :rr:


Potwierdzam działa. Naprawdę warto. Podziękowania dla Huberrrtaaaa.

brylekVFR - 22-11-2015, 10:58

Ja że swojej strony pragnę rozwiać wszelakie wątpliwości co felg 16", pasują idealnie ale już mniejsze nie wejdą.
Yorii - 30-05-2016, 23:17

krzychu napisał/a:
A co do różnic w tarczach to jest jedna zasadnicza 24 vs 26mm (8% więcej?) więc nie chodzi o oddawania ciepła, a o pojemność. Wpływ chłodzenia tarczy podczas awaryjnego hamowania moim zdaniem jest żadna, ważna jest pojemność cieplna tarczy i ewentualnie skuteczność przekazania ciepłą do piasty i felgi (tak piasta i felga bierze udział w oddawaniu ciepła i dlaczego smaruję styki z tarczą smarem ceramicznym wysokotemperaturowym). Tak samo szersza tarcza to może szersze kanaliki chłodzące?

Wiem że przytaczam stare wypowiedzi ale w tej kwestii uczono mnie czego innego. W hamulcach tj w tarczach mega istotne jest oddawanie ciepła i nie jest pomijalne. I to pojemność cieplna + oddawanie do otoczenia składa się na efekty. To co piszesz o przekazywaniu do piasty itd także jak najbardziej.
Nie chce tu mędrkować itd bo to bezsensu jakby co są książki metalurgiczne i mechaniczne.
Btw tarcza wirując działa jak pompa odśrodkowa (ta wentylowana). Jak chcecie sprawdzić przymocujcie tarcze na jakiejś piaście i rozbujajcie i zobaczycie jak z niej pięknie wieje.
No i jeszcze słowa św. pamięci Mirka "przy zakładaniu tarcz wentylowanych regenerowanych należy bezwzględnie wyciorem drucianym oczyścić kanały wentylacyjne by poprawić oddawanie ciepła"
Nie chce mi się już więcej pisać bo tu można eseje tworzyć . Jeżeli ktoś chce podyskutować o tym to wolałbym spotkać się na TeamSpeak. Mogę wtedy przekazać to co pamiętam jeszcze ze studiów, Mieliśmy badania na laboratoriach akurat tarcz sporządzaliśmy krzywe chłodzenia itd cuda na kiju.

tyku - 30-05-2016, 23:34

Dlatego, tak super sprawdzają się tarcze nawiercane i nacinane. :wink:
Arczi89 - 11-06-2016, 17:44

Jestem w trakcie prac nad swapem i pochwalę się wykonanymi już pracami ;)


Dawca:


Przed czyszczeniem:


Po czyszczeniu:


Zestaw naprawczy jarzma:


Tłoczki:


Zacisk:



Jak narazie idzie super :)

Koszty:
- Zwrotnice 2szt z przesyłką 225zł/szt = 450zł
- Piaskowanie 10zł/szt = 20zł
- Lakierowanie proszkowe 30zł/szt = 60zł
- Podkładki pod przewody 7,5zł/szt = 29zł
- Przewody hamulcowe 65zł /szt = 130zł
- Zestawy naprawcze 2szt 24zł/szt = 48zł
- Płyn hamulcowy 1L ATE DOT4 SL6 ESP= 31zł
- Smar do tłoczków 7zł

SUMA: 768zł

Tarcze i klocki na razie zakładam z outlandera bo są OK :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group