To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - C(h)arisma'tyczne 3 diamenty

Ziemba. - 24-06-2017, 14:58

Od wymiany sprzęgła nic nie pisałem o naprawach w aucie, ale nadrabiam:
- sworznie, prawy miał luz lewy dla świętego spokoju,
- pasek osprzętu
- gumy i łączniki stabilizatora przód
- drążki i końcówki kierownicze (lewy drążek zaczął stukać)
- zbieżność


- i na urodzinki ostatnio trzasnęła mi przednia szyba od kamienia, ale w takim miejscu, że nie było widać, ponieważ był tylko odprysk, a pęknięcia od odprysku pojawiły się 2h później.


Nowa z paskiem


Szyba jest piękniutka bez rysek i czegokolwiek (wiem, żaden ze mnie Einstein). Jeszcze osiada (postoi sobie w garażu ze dwa dni).

Ziemba. - 06-11-2017, 00:07

Nie ma czym się chwalić, ale jak miałem 177777 to nie cyknąłem, to teraz cyknąłem

mkm - 04-12-2017, 02:52

Ziemba., załóż konto na jakimś hostingu, bo się zdjęcia posypały.
Ziemba. - 06-12-2017, 20:11

Poprawione. Wróciłem do fotosika, zobaczymy czy za jakiś czas zdjęcia znowu nie znikną.
Ziemba. - 15-02-2018, 17:08

No to cyk.
Zmienione świece NGK BRKE coś tam (dedykowane) te produkowane we Francji po 30 tyś zaczęły przerywać poniżej 2k obr. Wymieniłem na Denso K20TT tak mówił katalog, ważne, że made in Japan.


Wypłukałem także układ wspomagania. Planowałem po 200tyś, ale jakoś mnie naszło wcześniej, więc poszło. Najpierw wyjąłem zbiorniczek, wypłukałem go ekstrakcyjną i wysuszyłem, a później płukanie na odpalonym silniku z odpiętym powrotem do zbiorniczka i wlewaniem cały czas świeżego płynu. Zalany Mobil ATF 2 Zamiennik Dexrona z instrukcji.
Troszkę brudu było.

mkm - 16-02-2018, 02:17

Jakie wrażenia po płukaniu?
Ciszej? Lżej?
Warto się pomęczyć czy bardziej "sztuka dla sztuki"?

Ziemba. - 20-02-2018, 19:08

Minimalnie, ale lepiej. Zawsze to spokojniejsza głowa, bo czysto i wiesz co masz. Jakby nie patrzeć to jest olej.
Ziemba. - 20-02-2018, 19:15

Niestety po wymianie świec też troszkę przerywa poniżej 2 tyś.

Nie wygląda to na zbyt ubogą mieszankę?

Ziemba. - 04-03-2018, 20:40

I myk kolejne 10tyś km. Misia zbliża się do magicznej granicy nie sprzedawalności (niedługo 200 000 wybije).


Filtr powietrza dobierany w sklepie z katalogu, a jednak minimalnie nie pasował ciut za szeroki i za długi.

Ziemba. - 04-04-2018, 19:13

No wreszcie jest.


Akurat jak pomyślałem o sprzedaży Miśki to karta przyszła.
Przyda się akurat amorki przód puściły.

ergo - 06-04-2018, 14:21

Kolor świec masz nieprawidłowy. Fajnie by było podłączyć do kompa i sprawdzić odczyty z sondy lambda, ale stawiam, że nie masz OBDII. Trzeba by było wbić się do kabli sondy przed katalizatorem i sprawdzić jakie napięcie Ci daje. A najlepiej to oscyloskopem. A jak Ci się nie chce bawić w takie badania to profilaktycznie zastanowić się nad wymianą sondy, bo one też mają swoje okresy przydatności :)
Ziemba. - 09-04-2018, 10:46

ergo napisał/a:
ale stawiam, że nie masz OBDII


W przedlifcie jeszcze nie.

ergo napisał/a:
wbić się do kabli sondy przed katalizatorem i sprawdzić jakie napięcie Ci daje


Jakie powinny być wartości na Ciepłym zimnym itd?

ergo - 10-04-2018, 13:54

Sonda regulacyjna czyli przed katem powinna oscylowac pomiedzy 0 V a 1 V plynnie w formie sinusoidy. Jezeli wystepuje u Ciebie sonda za katalizatorem to jej wskazania powinny zawierac sie po środku 0V a 1V, odczyty jej zmieniaja sie stopniowo i rzadziej. Bez oscyloskopu to bedzie misja wiec kombinuje, zebys po prostu ja wymienil :) masz instalację gazową?
Ziemba. - 10-04-2018, 23:08

Przenośny oscyloskop to nie problem.

Nie mam LPG.

Ziemba. - 15-12-2019, 22:03

Carismę mam cały czas nie zmieniłem jej póki co. Jakoś ciężko się z nią rozstać :P
Powoli zaczyna mnie denerwować jedna pierdoła - brak sterowania obrotami.

Odpaliłem auto i jak zawsze wyjeżdżałem z domu. Po 7km przy dojeżdżaniu do ronda Miśka straciła wolne obroty.
Wyczyściłem przepustnicę, dorobiłem uszczelkę, sprawdziłem krokowy rezystancja się zgadza. Ustawiłem śrubę fixedSas na 1,25 obrotu ustawiłem TPS według instrukcji na forum. Ustawianie śruby Sas daje niewielkie efekty.
Na zimnym obroty spadają za nisko oscylują w okolicach 500obr/min i auto potrafi zgasnąć. Na rozgrzanym jest lepiej, trzyma taki jak powinna, ale przy włączeniu jakiegokolwiek obciążenia jak światła, radio, klima obroty spadają.
Wymieniłem też czujnik temperatury (ten w głowicy od ECU) sugerując się tym, że krokowy jest ok, ze względu na prawidłowe wartości rezystancji oraz to, że po wyjęciu krokowego, wyczyszczeniu go i zamontowaniu obroty wzrosły do 2,5k po czym po 2 - 3 minutach opadły do 700-800obr/min, ale dalej na zimnym są za małe i gaśnie, oraz nie podnosi ich przy obciążeniu.

Próbować go jednak wymieniać? Szukać to chyba muszę używki, bo na nowe się nie natknąłem? Czy może jeszcze jest coś co należałoby sprawdzić??



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group