Nasze Miśki - Galant sreberko, runda 2. Teraz kombi z 2,5v6 A/T
Owczar - 04-11-2015, 16:21
Jeśli ma włączoną adaptacje to popros o jej wyłączenie. To tylko rozjezdza mapy na dłuższą metę. Chyba ze połowę trasy jedziesz na PB a drugą na lpg
Dario1986 - 04-11-2015, 20:24
Panowie nie chce chwalić dnia przed zachodem słońca ale dokonałem nastepujących czynności które przyniosły skutek którego oczekiwałem.
Przejechałem na zapalonym checku ok 2km do rozgrzania silnika. Wróciłem pod dom, odłączyłem klemę na pół minuty. Odpaliłem fure i wszystko co elektryczne po za światłami mijania zostało wyłączone. LPG off. Wrzuciłem N i poczekałem z 5 minut. D i startujemy- przejechałem 7km trasa łazienkowska bez korków na PB, stając na 2ch światłach, obroty równiutko. Przy Rondzie Jazdy Polskiej przerzutka na LPG i powrot w stronę domu mniej więcej podobnym tempem. Checka brak, wolne obroty ok. Zgasiłem fure. Po 5 minutach odpalenie i przejechałem na LPG z 60 km po Warszawie, i checka brak, auto zbiera sie jak na PB (takie mam odczucie), obroty równiutko, bez szarpania. Start 0-100km/H wszystko na LPG bez zrzucania. Póki co jestem zadowolony, zobaczymy jak długo sie , to utrzyma, ale prawdopodobnie jest tak jak napisał kolega mati_z mam podłączone LPG pod obd2 i uczy sie na podstawie mapy benzynowej która trzeba wcześniej stworzyć chociaż i tak to wyjaśnię z gazownikiem i poproszę o przeniesienie modułu.
Owczar - 05-11-2015, 09:31
Jeśli masz włączoną adaptacje po obd to bez specjalnej procedury nie podepniesz się interfejsem obd2 do auta. A za chwilę mapy znowu się rozjada.
Dario1986 - 05-11-2015, 10:45
Owczar napisał/a: | Jeśli masz włączoną adaptacje po obd to bez specjalnej procedury nie podepniesz się interfejsem obd2 do auta. A za chwilę mapy znowu się rozjada. |
ok, czyli z nimi uzgadniam żeby wyłączyć autoadaptacje, zrobić mapę LPG, przenieść moduł w inne miejsce. za 2 tyg bedę u nich więc mam nadzieje ze do tego czasu się nie rozjedzie
dzięki Owczar, za pomoc i instrukcje:)
telewizoor - 05-11-2015, 12:17
Czy to prawda że źle wystrojona instalacja lpg bardzo szybko niszczy katalizator?
Dario1986 - 05-11-2015, 12:37
Pewnie zależy od kata i jak długo jeździ się na złej mieszance. Ja póki co na LPG zrobiłem mniej niż 600km, więc niewiele mogę powiedzieć w tym temacie..We wcześniejszym Galancie było ok wystrojone LPG i check przez 4,5 roku użytkowania zapalił się 2 razy (czujnik położenia wałka rozrządu)---a nawiązując do KATa Pól roku temu kolega kupił od nas z firmy polisingowego focusa z 2011 roku, 1,6 PB, 150tkm ori przebieg, serwis ASO, pali się check, diagnoza- wypalony katalizator.
Owczar - 05-11-2015, 13:14
Tak, źle wystrojona instalacja może uszkodzić zawory, gniazda zaworowe i katalizator.
Dario1986 - 13-11-2015, 09:59
wg kwitów które dostałem do webasto powinien byc pilot T80, czy jest szansa że będzie działał inny? np t90 / t91 ... czy to że pilot ma oznaczenie vw/ skoda/audi ma jakieś znaczenie czy po prostu były insygnowane logiem producenta auta przy montażu w ASO?
póki co moduł gsm odpada.
Owczar - 13-11-2015, 18:20
Czemu GSM odpada?
Dario1986 - 17-11-2015, 08:39
brak zdolności montersko-elektronicznych oraz brak miejsca gdzie mógłbym to już ewentualnie zamontować... póki co gdy wiem ze będę startował gdzieś na 100% korzystam z zegara w środku , zdarzyło się 2x przez miesiąc bardziej dla testów...
póki co prawdopodobnie czeka mnie wymiana świec i kabli.
wyskakujący check wskazał na wypadanie zapłonu na 6 cylindrze. Poczyniłem również pewne obserwacje że wyskakuje on w trasie, jadąc np 120, zwalniam przed zakrętem zjeżdżając z S-ki do ok 60-70km.h i wtedy wywala check...
jestem po pierwszym serwisie lpg po 1000km. Mapsensora póki co nie przenosiłem, trzeba się umawiać na takie zabiegi a ja przez telefon o tym nie wspomniałem, docięli mi natomiast szufladę w bagażniku i już nie odstaje. Wyłączono autokalibracje po OBD, i generalnie przez 100km check nie wyskoczył aż do momentu opisanego powyżej.
Owczar - 17-11-2015, 09:44
Takie wypadanie tez może być winą lpg. Sprawdź czy na PB wypada...
Dario1986 - 17-11-2015, 09:54
Ok, właśnie dostałem info że dziś Elm 327 przyszedł, więc już nie będę musiał kasować błędu przez podnoszenie klemy, więc będzie łatwiej
Dario1986 - 30-12-2015, 08:16
i problem rozwiązany...błąd (wypadanie zapłonu na 6 cylindrze) wyskakiwał przez niedokręconą świecę, ale i tak wleciały nowe platynowe NGK- stare podobno były jeszcze w całkiem dobrym stanie ale jak juz był zrzucony kolektor to żal nie wymienić kopułka i palec OK.
Po za tym wleciał nowy akumulator, będąc u rodziny w dolnośląskim przed świętami zostawiłem furę na ok 1h na włączonych światłach... umarł.
Pierwsze 5tkm za mną...
Dario1986 - 04-02-2016, 08:30
Ohh, w Galutku nic się nie dzieje, po za tym co wiedziałem ze mnie będzie czekać, tylko nie wiadomo kiedy.
Wymiana plecionki. Nagle v6 postanowiło być skrzeczącym V8 krótka plecionka dostała dziury, długa by dostała niebawem... wymienione obydwie.
I jeździmy dalej...
Na weekendzie byłem w Łodzi i kupiłem felunie na lato
Borbety które miałem tez w przedlifcie, na których odjechał nowy właściciel. Jednak mi się podobają i postanowiłem kupić po raz drugi.
Opony na nich total śmietnik i na lato wleca nowe. mam jedynie dylemat czy na 7J wsadzić 225/45/17, czy tak jak miałem poprzednio 215/45/17.
foto poglądowe, moje czekają na konkretne mycie + może jakaś powłoka kwarcowa/ceramiczna?
Dario1986 - 12-09-2016, 14:50
jako że z autem nic się nie dzieje po za tym ze ktoś mi obtarł zderzak i są nowe wgniotki na drzwiach... żeby temat nie umarł to chociaż foto wkleję
w najbliższym czasie znów wymiana oleju i filtrów, już trzecia, bo od listopada Galardinio przejechał prawie 24tys km.
|
|
|