To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III GEN Techniczne - wymiana kół - czujniki TPMS

Picek7 - 11-12-2017, 22:00

55 zł i po kłopocie. Czujniki zaprogramowane w samochodzie w salonie Mitsubishi.
token13 - 13-11-2019, 20:12
Temat postu: TPMS - znowu to samo
Witam wszystkich znow spotkała mnie ta sama sytuacja co zeszłej jesieni .
Cały sezon letni przejezdziłem normalnie ani razu nie włączyła się kontrolka tpms a parę dni temu gdy spadła temperatura znów dają o sobie znać czujniki tpms ,( pojawia się na wyswietlaczu komunikat ) czy ktoś też miał taka sytuację ? jestem chwile przed wymianą na zimówki

arokub - 13-11-2019, 21:12

token13, ciśnienie było pewnie na granicy pobudzenia czujników, spadła temperatura to i ciśnienie w kołach. Wg mnie zero powodów do obaw, normalna sytuacja. Ile spadło ciśnienie przez sezon, 0.2, 0.3? Jak opony będą starsze to taka sytuacja może występować częściej.
Brodzins - 14-11-2019, 21:37

arokub napisał/a:
token13, ciśnienie było pewnie na granicy pobudzenia czujników, spadła temperatura to i ciśnienie w kołach. Wg mnie zero powodów do obaw, normalna sytuacja. Ile spadło ciśnienie przez sezon, 0.2, 0.3? Jak opony będą starsze to taka sytuacja może występować częściej.

Tutaj zgodzę się kolegą. U mnie w sezonie chłodnym tak się dzieje.
Wyjeżdżam rano około 5:00, 2 stopnie na plusie...
Widzę Low Tire Pressure... Po 5 km znika... Nie wiem, chyba opona się dogrzewa od zimnego asfaltu i ciśnienie wzrasta :)
A w zimie to już codzienne rano tak mam... Chyba że się zbiorę w sobie i wieczorem jak już jest zimno na polu coś tam dobije powietrza do kół.

jacekk - 15-11-2019, 14:46

Sprawdzam/pompuję koła do określonego ciśnienia, resetuję TPMS i nigdy mi nie wywaliło ostrzeżenia nawet gdy pompowałem koła prz około zero a odpalałem rano przy -15. Dopompowanie oraz reset trzeba robić na zimnych kołach bo oczywiście opony się nagrzewają podczas jazdy a ciśnienie jest wtedy większe.
Taką sytuację, że pojawił się warning to miałem raz z nowym samochodem gdy nie wiadomo czy, kto i kiedy ustawił ciśnienie referencyjne.

Brodzins - 15-11-2019, 18:33

jacekk napisał/a:
Sprawdzam/pompuję koła do określonego ciśnienia, resetuję TPMS i nigdy mi nie wywaliło ostrzeżenia nawet gdy pompowałem koła prz około zero a odpalałem rano przy -15. Dopompowanie oraz reset trzeba robić na zimnych kołach bo oczywiście opony się nagrzewają podczas jazdy a ciśnienie jest wtedy większe.
Taką sytuację, że pojawił się warning to miałem raz z nowym samochodem gdy nie wiadomo czy, kto i kiedy ustawił ciśnienie referencyjne.

Robilem jak mówisz... Nie idzie się z tym dogadać...

jacekk - 25-11-2019, 10:59

No. Dzisiaj rano zimno i ... mi wyrzuciło otrzeżenie, ale ciśnienie miałem po około 2 zamiast 2.5 atm (do tylu pompuję). Więc prawidłowo, że się wyświetliło. Nie pamiętam kiedy sprawdzałem ciśnienie, pewnie dawno temu a zimy jeszczenie było i kół nie zmieiłem
Tombo55 - 01-12-2019, 17:14

Czy drugi komplet czujników można zaprogramować tylko w ASO czy w serwisie oponiarskim też ? Czy robi się to uniwersalnym sprzętem ? Chodzi mi o taką opcję, żebym mógł sam później wybierać 1 czy 2 komplet kół.
jacekk - 02-12-2019, 12:01

Jeśli chodzi o opcję byś mógł wybierać 1-2 to nie musi być ASO ale musi być wyposażony w MUTIII.
Druga opcja to zaprogramowanie czujników przez klonowanie istniejących, ale wtedy oba zestawy będą miały tak jakby ten sam komplet czujników.

Brodzins - 02-12-2019, 12:22

Tombo55 napisał/a:
Czy drugi komplet czujników można zaprogramować tylko w ASO czy w serwisie oponiarskim też ? Czy robi się to uniwersalnym sprzętem ? Chodzi mi o taką opcję, żebym mógł sam później wybierać 1 czy 2 komplet kół.


Taki uniwersalny komp nie dał rady u mnie.
Magik w Krakowie, który handluje felgami itp oraz zajmuje się dogrywaniem czujników poległ.

Plus taki że nie chciał ani złotówki, więc pojechałem do ASO.
10 minut im to zajęło.

Tak, można się przepinać między dwoma zestawami kół.

Dev100 - 03-12-2019, 10:51

Cześć Panowie i Panie.

Wkrótce odbieram Outlandera. Dopiero zaznajamiam się z tematem.
Auto z salonu wyjeżdża na letnich oponach. W ASO nic sensownego nie wytargowałem i dużo chcieli za zimowe opony, więc zamierzam je kupić na własną rękę. W kołach są czujniki o których mowa w temacie. Na razie daruję sobie pełen zestaw felgi+opony i kupię tylko opony zimowe. Stąd moje pytanie:

- Czy jak zmienię opony na felgach (felgi i czujniki zostają te same) z czujnikami to czujniki muszę jakoś kalibrować? Czy normalnie zostaną ustawienia z zestawu letniego? Ewentualnie zrobię to sam w menu czy jest konieczna wizyta w serwisie ?

Bo rozumiem, że jakbym zakładał cały nowy zestaw to trzeba by było wgrać 2 komplet o czym piszecie w temacie.

Drugie pytanie, bo nie widzę na forum o OUT 3 gen tematu zimówek. Jakie polecacie? Klasa średnia. 2.0 15OKM 4x4

jacekk - 03-12-2019, 11:42

Nic ekstra nie trzeba robić.
Opony HANKOOK Winter i*cept evo2 SUV W320A 225/55 R18 102 V XL

Dev100 - 03-12-2019, 12:51

jacekk napisał/a:
Nic ekstra nie trzeba robić.
Opony HANKOOK Winter i*cept evo2 SUV W320A 225/55 R18 102 V XL


Dzięki Kolego. We wcześniejszych autach nie miałem czujników i wolałem się upewnić. Bo kontrolki wyskakujące bez sensu zawsze mnie irytują.

Brodzins - 03-12-2019, 13:04

jacekk napisał/a:
Nic ekstra nie trzeba robić.
Opony HANKOOK Winter i*cept evo2 SUV W320A 225/55 R18 102 V XL


Z oponami jest trochę tak, że każdy swoje chwali :)

Ja np teraz dojeżdżam zimówki Barum Polaris - poprzednie 2 zimy super były, teraz już widzę że lekko spękane są ... i nie trzymają tak cudownie.

Po tym sezonie kosz, bo już ogranicznika dotknę na wiosnę pewnie.

jacekk - 03-12-2019, 13:30

Pewnie tak, ale nic tańszego w tej klasie się nie znajdzie. Swoje przetestowałem wdrapując się na Passo Selva przy prószącym od 2 dni śniegu. Łańcuchy zostały w bagażniku. Dodatkowa zaleta jest taka, że są asymetryczne a nie jak większość zimówek kierunkowe.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group