To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - Volf 2.5T AWD 210KM 320NM

romek atomek - 20-05-2017, 08:19

no i dokonało się ..

260 mil = 418,5 km na 37,5l gazu i jeszcze jest rezerwa w zbiorniku - licząc już jakby jej NIE było 8,96l gazu na 100km

trasa - kraków biała podlaska - jechałem szybciej - zabrakło gazu przed białą, jakieś 30-40km - musiałem zatankować - ale już jechałem delikatnie.. następnie cała droga z powrotem.

zapis trasy powrotnej :

link do zżutu z torque pro

film - dojazd do domu

za moment upload filmu już z pod domu ..

już jest : filmik z pod domu

na filmiku specjalnie pokazałem kontrolki BRC od gazu - czerwona i zielona świecą się ciągłym światłem - czyli rezerwa, kiedy zielona miga = gazu już nie ma i jedzie na paliwie.

czas jak widzicie pokrywa się z czasem wyliczanym dla tej trasy przez Gogle Maps - to dobratrasa do robienia "oszczędności" Volfprzy 85km/h ma 1,5 tys opbrotów.. 78km/h to już 2 tys obrotów ( automat ) .. kluczowe też było przyspieszanie - praktycznie na poziomie skody 1,4- tu starałem się to robić delikatnie.. wyszeł koszt przejechania 100km- 18,36pln ( wczoraj gaz 2,05) przy cenie wczorajszej/ dzisiejszejbenzyny 4,52 = jakby wziął 4,08l PB95 ;)

! HAPPY !

mkm - 20-05-2017, 23:05

No to się zaczęło liczenie oszczędności :D
romek atomek - 21-05-2017, 09:49

mkm napisał/a:
No to się zaczęło liczenie oszczędności :D
nie - nie dam rady tak już jeździć .to był pierwszy i ostatni raz .. . obwodnica kielecka - 110km/h na tempomacie .. wiele już bym nie poprawił ..
Owczar - 21-05-2017, 10:39

Kiedyś postanowiłem jechać nie wyprzedzając na trasie między Kielcami, a Radomiem... i zobaczyłem taki wynik:



Ale normalnie dodaję 1 z przodu i wszystko się zgadza :D

romek atomek - 22-05-2017, 08:20

17 wow.. co to za silnik ? - pojemności powinny palić .. ja nigdy nie miałem auta w LPG, jedynie czytałem i ich wyższych temeraturach pracy na gazie właśnie .. o wypalaniu gniazd zaworowych - w ogóle strach .. gdyby nie ten służbowy volf .. dalej byłbym anty
Owczar - 22-05-2017, 08:50

4.3 3UZ-FE. Przy normalnej jeździe oczywiście tyle nie pali. Ale generalnie to proporcjonalnie do prędkości przelootowej. Z racji że jeżdżę głównie po autostradach, to dzielę prędkość na tempomacie przez 10 i mam średnie spalanie.

Galant v6 przy takiej jeździe nie palił mniej. Butla 33 litry nie starczala mi na odcinek 200km.

ledziu - 24-05-2017, 09:43

Owczar napisał/a:

4.3 3UZ-FE. Przy normalnej jeździe oczywiście tyle nie pali. Ale generalnie to proporcjonalnie do prędkości przelootowej. Z racji że jeżdżę głównie po autostradach, to dzielę prędkość na tempomacie przez 10 i mam średnie spalanie.

Ale dzielisz przez 10 i wychodzi spalanie lpg czy pb... pytam bo używałem/używam 3uz-y no i żaden z nich nie łyknął mi 17l pb przy 170km/h :D
Mój rekord to około 18l pb ale w de i non stop 230++.

p.s.

Mówię o GS a Ty pewnie o LS

Owczar - 24-05-2017, 11:10

Spalanie LPG.

Pb jest mniej o jakieś 25-30 procent.

W Niemczech gdzie się dało 200 na tempomacie i zwalnianie na ograniczeniach i wyszło 15 ma lpg tankowanyn tam.

Gdybym jechał non stop 170 i nie musiał non stop hamować pewnie wyszło by mniej. Ale wiadomo jak to wygląda.

romek atomek2 - 08-02-2018, 13:22

update po 53 tys km ..

plusy : o tym nie będę pisał bo to co urzekło na początku - zostało .. ale sobie jak każdy prawdziwy polak ponarzekam.


skrzynia biegów : totalny muł .. biegów 5 + nadbieg, którego wrzucić się samemu nie da ..
lag około 1 sekunda .. BUT w podłogę... czekasz sekundę na jakąkolwiek reakcję ( wolvo LICZY ) .. ale jak się rozmyślisz pzed tą sekundą i odpuścisz do zera - to nic nie czujesz - jakby sprawy nie było .. brak trybu sport czy czegokolwiek .. + tryb ZIMA - gładziej zmienia biegi - bardzo pomaga na śniegu ... w międzyczasie wpadły mi informacje że np Volvo w tej skrzyni 1,2 bieg wydłużyło by ? - poprawić bezpieczeństwo .. ale znów jak już jedziemy te nasze 120km/h i damy kickdown - zbiera się jak wściekłe.. bo przecież mamy 210hp i 320Nm a to w turbo benzynie to nie są jakieś koszmarnie złe parametry biorąc pod uwagę rocznik auta ..

zwrotność : to jest koszmar i masakra - plusem jest ręczny, który aż się prosi żeby łapy używać i sobie te tyłek podciągać zwłaszcza jak przypruszy ;)


ESP kontrola trakcji - nie do wyłączenia : niby jest ten system ON i OFF - ale OFF powoduje jedynie to, że możesz kapcia spalić ALE po lotnisku już bokami nie polatasz - bo tył jest cały czas kontrolowany ! i czujesz jak Ci lewe tyle i prawe tylne hamują by auto utrzymać w miarę w prostej linii lotu ...

Widoczność do tyłu :
są auta którymi parkując do tyłu do ściany, masz jakieś takie naturalne poczucie gdzie ono się kończy .. to w Volvo dodaj sobie jeszcze metr xD - ja wywaliłem w murek w nocy aż reflektor tylny pękł - 450 pln allegro używka bo ? poliftowy lexus style xDD dla czego wywaliłem ? bo obok mnie stało mondeo - i kiedy myślałem OK dość - to patrzę a przód mondeo mam na wysokości bocznego lusterka - tym się sugerując ? postanowiłem cofnąć jeszcze = bez sensu.

audio : bardzo bardzo dobre - ale brak mp3 odtwarzania, brak wejścia jack czy może blutooth..

miejsce tyłu : służy do powieszenia marynarki i położenia trby z laptopem pomimo wielkiego wyglądu - kiedy zasiadam za sterownikiem ( 186cm wzrost ) i nie leżę jakoś - dorosła osba z tyłu ma problem ..


Hamulce : nieporozumienie - koszmarnie wątłe tarcze do gabarytów auta, w zasadzie jeżdżąc dynamicznie jak na 210hp pod butem - nowe ATE posiwiały momentalnie .. poszła mi chyba piasta / łożysko ? bo mi z tyłu jedną tarczę wygięło i mocno bije jak w starym pociągu PKP . po sprawdzeniu 0,6 stopnia - czyli do wymiany ..


czy coś się zepsuło samo : NIEa
tu nie liczę eksploatacji spowodowanej np nieumyślnym nocnym niezauważeniem progu zwalniającego przy znacznej prędkości , czy niewyróbce na malutkim rondzie ( nie skręca ) i wesołym walnięciem w krawężnik ..

czy stanąłem w trasie : NIE
czy przesiądę się do nowej SKODY kombi Octavii 110KM Diesel jak to u nas we flocie : NIE MA TAKIEJ OPCJI ..

najważniejszy mój update, po którym prędkość na długich winklach spadła drastycznie, to przeczytanie w dowodzie ( zmiana adresu firmy ) - że to nie AWD a FWD .. a wszędzie na ubezpieczeniach było napisane AWD . no już tak nie będę "fisiował" ..

czy rozważam kolejne Volvo ? - zdecydowanie tak, i marzy mi się s60 polestar. Auto służbowe ma być sedanem, a z tyłu na siedzeniach ma się zmieścić .. garnitur / koszule i .. laptop ;) .

Bartekkita - 09-02-2018, 00:02

romek atomek2, fajny wywód. Większość rzeczy o których piszesz wynika z tego, że to auto jest konstrukcyjnie z 02.
Owczar - 09-02-2018, 09:47

Poważnie nie zauważyłeś wcześniej że to FWD, a nie AWD?
romek atomek2 - 09-02-2018, 15:08

Owczar napisał/a:
Poważnie nie zauważyłeś wcześniej że to FWD, a nie AWD?


pół firmy się ze mnie śmiało .. zdarzało mi się zimą wyjechać z takiego oblodzenia pod górkę że nawet nie miałem wątpliwości .. wchodziłem w szybkie zakręty wiedząc że innym przód poleci - a mnie jeszcze tył dopchnie .. pod spodem nigdy mnie nie było .. masakra i wstyd na potęgę..

Volf jest długi - jak się pinin na spiętym napędzie zachowuje na śliskim wiem, długa fira awd ? pojęcia nie mam .. systemy w volvo kontrują wszelkie boczne próby ślizgu .. wstyd xD na maxa .. ale przyznać się wypada ..

Bartekkita napisał/a:
romek atomek2, fajny wywód. Większość rzeczy o których piszesz wynika z tego, że to auto jest konstrukcyjnie z 02.


a zaczynam przeglądać ogłoszenia we włoszech dot Volvo 960 jeszcze starszego ;) który jak pooglądałem parę vlogów - byłby mi odpowiadał bardzo .. ludzie są w nich zakochani .

Olivia - 09-02-2018, 22:37

Cytat:
ale przyznać się wypada ..


Przyznać Tobie trzeba że masz dużą odwagę aby to napisać.
Jednym z pierwszych moich (pomyłek) aut był Kadett GSi. Niby oryginał. Cała przednia gródź silnika przerdzewiała tak że mechanik się śmiał mówiąc abym za mocno nie przyspieszała by silnik nie wpadł mi do kabiny. Poprzedni właściciel przycebulił podczas zmiany gałki skrzyni biegów. A tam schemat z czterema biegami do przodu i jeden rakietny. Auto zaraz po zakupie się zepsuło, m in. skrzynia biegów. Dopiero wtedy dowiedziałam się że ta skrzynia ma pięć biegów :oops:
Cóż, człowiek całe życie się uczy :wink:

romek atomek2 - 10-02-2018, 11:21

Olivia napisał/a:
Cytat:
ale przyznać się wypada ..


Przyznać Tobie trzeba że masz dużą odwagę aby to napisać.
Jednym z pierwszych moich (pomyłek) aut był Kadett GSi. Niby oryginał. Cała przednia gródź silnika przerdzewiała tak że mechanik się śmiał mówiąc abym za mocno nie przyspieszała by silnik nie wpadł mi do kabiny. Poprzedni właściciel przycebulił podczas zmiany gałki skrzyni biegów. A tam schemat z czterema biegami do przodu i jeden rakietny. Auto zaraz po zakupie się zepsuło, m in. skrzynia biegów. Dopiero wtedy dowiedziałam się że ta skrzynia ma pięć biegów :oops:
Cóż, człowiek całe życie się uczy :wink:


piątki pogratulować / ja tak rwałem kilka razy skrzynię z tych samych rudych powodów w Zastava 1100p ( bardzo fajny silnik ) ..


kolejny minusik dla Volvo : tylna klapa aluminiowa - zapomnij o montażu anteny CB na magnes ..zanim to doczytałem, myślałem że tyle szpachli tam jest że nigdzie nie trzyma, a przecież z sirio performer 5000 ( Długość anteny 1960 mm ) - na dachu jeździł nie będę .. musiałem zamontować coś czego nie lubię - stały montaż anteny... i odtąd myjnie automatyczne są dla mnie niedostępne. ( choć służbowe auto + karta = darmowe ). Ale z antenami CB jest tak, że albo jest sam sex + "możesz powtórzyć bo nie doleciało" - albo latamy z wielkim batem .. - ale polecam / 200+ nie spada ;)

Owczar - 10-02-2018, 11:31

Dla mnie to nie minus, przynajmniej jest lekka.

Z CB dawno się wyleczylem. Na ograniczeniach zawsze zwalniam - teren zabudowany nie bez powodu ma te ograniczenia. Tam gdzie są 70tki przy skrzyżowaniach i sygnalizacjach na drogach krajowych też nikt nie stawia ich bez przyczyny. Zatem tylko na drogach ekspresowych i autostradach pozwalam sobie latać szybciej i na krajowych poza ograniczeniami. Od 4 lat nie używam CB. Skupiam się na jeździe, przyjemności słuchania muzyki, a nie słuchania tych głupot na CB. Janosika też nie używam.. Komfort psychiczny naprawdę ogromny :)

Co ciekawe, odkąd nie używam CB to nie miałem ani jednej kontroli.
Doszedlem do tego etapu, gdzie moimi ograniczeniami nie jest moc samochodu i policja, a zdrowy rozsądek.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group