Outlander I GEN Techniczne - Outlander 2.0T miga check engine i nierowno pracuje
W@sio - 07-11-2016, 21:46
Tak czy inaczej Panowie, jeśli to hamerykanskie 2,4 to z tego co pamietam, to modul przepustnicy jest taki jak w 4g63T w outku... Ale moge sie mylic...
Dlub Jarek, bedzie wiedza dla potomnych
grzesiopol - 07-11-2016, 21:51
Hmm ale w złączu B-115 jest tylko 3 piny
Bizi78 - 07-11-2016, 22:01
W 2.4 i 2.0T siedzą różne przepustnice, tak wynika z mitsu ASA.
grzesiopol - 07-11-2016, 22:04
Pioter Czujnik pedału gazu nr ASA MR578861 to ten sam dla 2,4 i 2,0 Turbo a przepustnica MN153310 była w latach 2003-2004.06 ta sama dla wszystkich 4G63 a nr 1450A020 od 2004 tylko dla 4g63T, w 2,4 było nr MN135985 przepustnicy
[ Dodano: 07-11-2016, 22:20 ]
Jaro1974 napisał/a: | Pytanie moje jeszcze jedno: co odpowiada za wyłączenie tzn. ssania? | i tu moze być pies pogrzebany bo w 2,0T i 2,4 było wszystko sterowane przez przepustnice
2,0 i 2,0T dla lat 2003 - 2004.06 nr MN153310 pewnie sterowane przez nr MD628166 SERVO KIT,THROTTLE BODY IDLE SPEED CONTROL, czyli chyba silniczek krokowy
2,0T od 2004 nr 1450A020
2,4 nr MN135985
Sssanie musi być regulowane prze ECU silnika po odczytaniu parametrów z czujników m.in temperatury, przepływk i oczywiście połozenia przepustnicy. Hmmm zagwostka.
Jaro1974 - 07-11-2016, 22:20
Pajęczynka nie odniosła póki co skutku. Wziąłem go teraz podpiąłem pod prostownik. Jutro zabieram się do sprawdzenia wszystkich elementów które współpracują z ECU. Coś muszę w końcu znaleźć.
W@sio - 07-11-2016, 22:23
Chodziło mi raczej o elektroniczne sterowanie tym ustrojstwem Grzesiu
grzesiopol - 07-11-2016, 22:27
Sterowanie przepustnicy odbywa się przez ECU biorą pod uwagę odczyty z innych czujników tj, połozenia pedału gazu, czujnika temperatury, przepływki i innych.
[ Dodano: 07-11-2016, 22:29 ]
Musiałbyć Jarek sprawdzic jeszcze dodatkowo kontakty na tych czujnikach a może rzeczywiście przez przypadek coś znajdziesz.
[ Dodano: 07-11-2016, 22:38 ]
Na zdrowy chłopski rozum, to jezeli u ciebie te elementy chodziły bez problemu to problem tkwi w przepływie informacji w tym samochodzie od czujnika położenia pedału do przepustnicy z pominięciem tych elementów (plus pominiecie ECU) czyli przewody i złączki plus ewentualnie czujniki.
Trzeba zadac pytanie co może powodować spadek obrotów lub ograniczyć ich wzrost, może to czynić m.in. czujnik temperatury który utrzymuje wartość dla wysokich temperatur, może wtedy ograniczać wzrost obrotów co by nie zniszczyć silnika.
Jaro1974 - 07-11-2016, 22:44
No właśnie o tym tak cały czas dumam. Nurtuje mnie ten skok obrotów w trakcie gdy schodzi z obrotów w miarę wzrostu temperatury. Fakt że nawet w trakcie pracy silnika na ssaniu nie ma reakcji na pedał gazu. Ale mój wniosek na chwilę obecną jest taki że coś usilnie utrzymuje przepustnicę w takim położeniu jakie teraz się utrzymuje, zmiana czyli naciśnięcie pedału gazu powoduje że przepustnica delikatnie w pewnym momencie drgnie ale wartość na woltomierzu jest niezmienna. Dodatkowo zmienia się modulacja dźwięku wydobywającego się z niej. Owe drgnięcie przepustnicy wiążę z tym że potencjometr w tym momencie znajduje się w odpowiednim miejscu dla kąta otwarcia przepustnicy. Coś powoduje że sygnał na przepustnicę jest jednakowy ale potencjometr próbuje to zmienić. Jednakże jest skutecznie blokowany przez jakąś moim zdaniem bzdurę. Podejrzewam jeszcze że coś jest nie tak na pinach 5 i 6 (opis w manualu na stronie 13B-188). No i oczywiście urządzenia współpracujące mające wpływ na działanie silnika.
plecho1 - 07-11-2016, 22:45
Grzesiu, aż tak to chyba nie działa zresztą po podpięciu pod kompa było by widać niewłaściwą temperaturę silnika.
grzesiopol - 07-11-2016, 22:59
Nawet bez podpięcia bo wskażnik by pokazał No chyba, że jest problem z instalacją, i rozbieżne parametry.
Jarek jeszcze raz woltomierz/omomierz i tak jak w książce jest napisane sprawdzenie wartości, pamiętaj, że niektóre parametry mierzone na OFF a niektóre na ON zapłonu ale bez rozruchu silnika.
Jaro1974 - 07-11-2016, 23:04
No będzie jechane. Na razie póki co 1 : 0 dla outka
A teraz przytoczę słowa usłyszane dziś w słuchawce:
"Temat jest bardziej pasjonujący niż ostatni mecz Legii"
grzesiopol - 07-11-2016, 23:16
Ten Outek nie ma tempomatu?
Jaro1974 - 07-11-2016, 23:25
Nie ma tempomatu
grzesiopol - 07-11-2016, 23:36
Jarek na początek proponuje jeszcze raz potraktować wszystkie wtyczki jakimś dobrym kontaktem, zwłaszcza te połączenia przy czujniku pedału bo to miejsce jak widzę jest narażone na zalania podczas opadów i mycia pojazdu. W starych samochodach były rynienki a w nowszych jest płasko i wszytko wpływa do środka.
A pytałem o tempomat bo mógłbyś zobaczyć czy samochód reaguje na tempomat tj na zwiększenie prędkości z pominięciem pedału gazu.
Jaro1974 - 07-11-2016, 23:40
Wszystkie złączki oraz miejsce podłączenia przewodów masowych zostało potraktowane elektrosolem. Jutro będę się chciał dostać do czujników wszelakich. A jeszcze spróbuję mu skalibrować przepustnicę.
[ Dodano: 07-11-2016, 23:46 ]
Na dziś starczy dywagacji.
To be continued
|
|
|