[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy
mar111cin - 10-07-2011, 01:15
1) na ekranie spalania chwilowego i średniego, patrzysz na jakim paliwie jest aktualnie ustawione czy P czy G i musisz mieć to które chcesz zmienić,, przytrzymujesz przycisk numer 3 i dalej już Cię poprowadzi.
2)przebiegu auta nie ma i raczej do niczego to nie jest potrzebne
3)można, przytrzymasz przycisk numer1 i pojawia Ci się "menu serwisowe" kolejne pyknięcia przyciskiem nr 1 przechodzą do innych ekranów, a pozostałe dwa przyciski zmieniają ich wartości.
4) to by trzeba pogadać z dziećmi facebooka i naszej klasy może mają jakiś patent znaków na tą okazje xD chociaż ilość znaków na powitanie jest tak ograniczona, że wątpie aby się udało.
brodzky - 10-07-2011, 02:16
mar111cin napisał/a: |
2)przebiegu auta nie ma i raczej do niczego to nie jest potrzebne |
Przyda się by wrzucić to w zegary zamiast kręciołków
mar111cin napisał/a: | 4) to by trzeba pogadać z dziećmi facebooka i naszej klasy może mają jakiś patent znaków na tą okazje xD chociaż ilość znaków na powitanie jest tak ograniczona, że wątpie aby się udało. |
Wybacz ale nie kąsam z tymi dziećmi. Ekran powitalny graficzny jeden na drugi można chyba podmienić. Ile może zajmować znaczek i napis Mitsubishi? Niewiele więcej od Telwis jeśli nie dokładnie tyle samo czyli 122*4 bajtów max.
deejay - 10-07-2011, 20:27
Po przejechaniu ponad 4 tys km na UKP , po wielu próbach kalibracji , wielu tankowaniach , kombinowania i ustawiania aby wyniki były idelane , udało się wszystko doprowadzic do perfekcji
Granica błedu na LPG 0,2 L/100km względem tankowania , wiec można to uznac za błąd pomiaru i warunki zewnetrzene np temp. otoczenia , która jest dosyć ważna przy gazie . Jesli chodzi o Pb jest to ok 0,1 L/100km , przez cały czas tankowane po korek i do przejechania 100 km
Wszystkie dane dotyczą Galanta EA5W A/T Tiptronic 2002' , czyli po drugim lifcie z mocą 160 km i z czteroma sondami lambda Ogumienie 17" 215/45R17
A tak przedstawiaja sie dane z UKP , jesli ktos w dalszym ciągu walczy z kalibracją tu posiada małą ściągę
mar111cin - 10-07-2011, 21:21
z czym ustawiałeś VSS ? względem prędkościomierza, drogomierza czy gpsu ?
deejay - 10-07-2011, 21:31
mar111cin napisał/a: | z czym ustawiałeś VSS ? |
pokazuje tyle samo co licznik
mar111cin - 10-07-2011, 21:37
ale prędkości czy drogi ?;)
i tak zauważyłem, że mając prawie taki sam VSS masz o wiele większe stałe wtrysku, a jak widać one określają przepustowość w l/h to wychodzi na to, że masz bardzo krótkie czasy wtrysku xD dziwne. Wiesz jak Ci się korekty długoterminowe mniej więcej ustawiają ?
deejay - 10-07-2011, 21:44
jesli chodzi o predkosc pokazuje identycznie , a jesli chodzi o odległosci na 100 km roznica wzgledem licznika ok 1.4 km
mar111cin - 10-07-2011, 22:13
no ja też zacząłem od 400, bo widziałem że tak licznik pokazuje tyle samo, ale potem zacząłem schodzić w dół, aby drogomierze się zgadzały, zostawiłem na 395
tylko zastanawia mnie dość spora różnica na stałych wtrysku, bo ja na gazie ustawiłem 490 i już raczej błędu nie powinno być. a w porównaniu do Ciebie to jest bardzo mało. Więc wnioski są jasne - moje wtryskiwacze mają dłuższy czas otwarcia od Twoich, zastanawiam się skąd taka duża rozbieżność xD Wiesz jakie masz czasy otwarcia wtryskiwaczy np. chociaz na wolnych obrotach ?
deejay - 10-07-2011, 22:21
mar111cin napisał/a: | Wiesz jakie masz czasy otwarcia wtryskiwaczy np. chociaz na wolnych obrotach ? |
niestety nie wiem .
tws - 11-07-2011, 00:18
Marcinie wszystko zależy od średnicy dysz i ciśnienia na reduktorze. Generalnie czasy wtrysków gazowych powinny być zbliżone do benzynowych, a pod dużym obciążeniem powinny być niemal takie same.
mar111cin - 11-07-2011, 01:09
no i właśnie z tego powodu powinniśmy mieć wszyscy bardzo zbliżone parametry, a rozbieżność jest duża xD
deejay - 11-07-2011, 09:06
mar111cin napisał/a: | no i właśnie z tego powodu powinniśmy mieć wszyscy bardzo zbliżone parametry, a rozbieżność jest duża xD |
a jakie wyniki u ciebie wykazuje UKP , jestes pewień ze twoje obliczenia zgadzaja sie z UKP jesli chodzi o spalanie
mar111cin - 11-07-2011, 11:22
aż za bardzo pewien
bo w mieście faktycznie pokazuje mi średnią 17-19l xD, na trasie 10-11l.
ostatnio pokazywał że spaliłem 36l lpg i zatankowałem dokładnie 36,05 l czyli wskazania z dużą dokładnością już są.
zastanawiam się teraz, licznik dzienny kasuje się po odłączeniu akumulatora?
bo byłem zmuszony zostawić auto u mechanika :/ a jednemu młodemu aż sie oczy zaświeciły jak zobaczył że to 2.5V6... sam skasowałem licznik jazdy dziennej, specjalnie żeby zobaczyć czy sobie przypadkiem nie pojeżdżą, ale muszą oni odpiąć akumulator i nie wiem czy go nie skasują...
tws - 11-07-2011, 12:08
trip się kasuje po odpięciu acu, ale wszystkie parametry z ekranu prędkości i spalania pamięta (przejechany dystans, spalanie, ile litrów w zbiorniku itd.)
brodzky - 13-07-2011, 13:24
Ktoś kojarzy może który kabelek to dioda rodzaju paliwa we wskaźniku STAG? Znalazłem, że niebieski kabelek to elektrozawór i tam bym się chętnie podłączył ale trzebaby ciągnąć kabelek gdzieś daleko (chyba przez przegrodę). Nie znalazłem natomiast pasującej do moich kabelków rozpiski kabelków do wskaźnika/przełącznika. Niby mam biało-zielony ale reszta kolorów mi nie pasuje.
Tak to wygląda:
I pytanko drugie:
tutaj jest rozpiska komputerów. Jak mam przedlift i A/T to któy schemat jest mój? Z dwóch rządków przewodów wnioskuję, że przedlift ale z drugiej strony A/T więc może wygląda jak przedlift a numerki przewodów jak w polift (również A/T)?
|
|
|