Outlander II GEN Techniczne - OPONY do Outlandera II
jaswil - 08-03-2016, 09:04 Temat postu: kormoran suv summer Witam,
Czy ktoś zna te opony :
http://www.opony.com.pl/o...ummer/?mo=13655
warto czy lepiej dorzucić kilka stówek do uniroyali?
Pozdawiam
lexus - 08-03-2016, 15:35
ja bym kupi unirojale
krecisie - 08-03-2016, 17:18
ja wziałem w lipcu takie:
http://allegro.pl/4x-opon...5983280925.html
mają niezłe parametry toczenia, hamowania na mokrej nawierzchni, ciche i jestem b. zadowolony.
lexus - 09-03-2016, 13:24
No ale kolega pyta o 18cali
dab - 17-03-2016, 11:21
A ja obecnie kupuje jeden zestaw caloroczny opon M + S:
Goodyear Eagle LS2
225/55 R18 97H
Biorac pod uwage jak bardzo obecnie mamy sniezne zimy (przynajmniej tu gdzie mieszkam) to ta opcja wydaje sie bardzo sensowna.
alojso - 17-03-2016, 19:14
Czy na fabryczne alu R18 wejdą opony o szerokości 235?
rezon - 18-03-2016, 09:09
wejdą - pierwsze zimówki miałem w tym rozmiarze
michalch - 18-03-2016, 09:31
dab napisał/a: | A ja obecnie kupuje jeden zestaw caloroczny opon M + S:
Goodyear Eagle LS2
225/55 R18 97H
Biorac pod uwage jak bardzo obecnie mamy sniezne zimy (przynajmniej tu gdzie mieszkam) to ta opcja wydaje sie bardzo sensowna. |
Ja też kupiłem całoroczne Falken EuroAll Season AS200 225/55R18 98V i uważam, że jest to genialne rozwiązanie dla tego typu aut. Dzięki temu, że bieżnik jest częściowo zimowy, to radzą sobie bez najmniejszego problemu również na dziurawych i błotnistych, polnych/leśnych drogach, którymi często jeżdżę z racji zawodu. Poza tym w tym roku przetestowałem je również w naprawdę zimowych warunkach w górach i sprawiły się bez zarzutu.
alojso - 18-03-2016, 10:19
Nie uważam całorocznych za zło (szczególnie już w autach 4x4), ale wydaje mi się, że warto rozważyć ile planuje się zrobić przebiegu. Z mojego doświadczenia wynika, że opona przy względnie normalnej jeździe przeżyje ~ 60 000km (pewnie przeżyłaby i 100 000km, ale osobiście wolę nie jeździć poniżej 4mm bieżnika).
Więc jeśli ktoś planuje autem zrobić > 100 000 km, a na dodatek ma 2 komplety felg (np. po poprzednim właścicielu), to dwa komplety opon nie tylko bardziej się opłacają (przy tym przebiegu i tak trzeba będzie kupić drugi komplet całorocznych, a dla przykładu wspomniany Goodyear Eagle LS2 kosztować będzie 2200 zł, a letnie Uniroyal RAINEXPERT 3, gdzie praktycznie ciężko o coś lepszego, to koszt 1650 zł.), ale też są bezpieczniejsze (letnie zawsze będą lepsze latem od całorocznych, a zimowe będą lepsze zimą od całorocznych). Dodatkowo wymusza się też na użytkowniku regularne odkręcanie i wyważanie kół (1. w przypadku awarii na drodze jest większa szansa na odkręcenie, 2. bieżnik zużywa się równomiernie, łożyska nie dostają po tyłku itd.).
Jakimś tam argumentem za całorocznymi jest brak miejsca na przechowywanie drugiego kompletu.
Mam outlandera od lutego, czeka mnie zakup opon jednych i drugich. Gdybym miał założenie, że przejadę nim 50k km, to na pewno kupowałbym całoroczne (szczególnie, że w Szczecinie ostatnio mamy po góra 10 dni zimy w roku ). Ale ponieważ chcę nim zrobić ponad 100k, a mam dwa komplety felg, to wybór pada na dwa rodzaje opon, na początek Uniroyal RAINEXPERT 3
ozzzy - 24-03-2017, 08:41
emil_d napisał/a: | bonito napisał/a: | A propos letnich Continentali - ostatnio jeździłem (225x55x18) - zużywają się bardzo szybko (jakieś 2x szybciej niż oryginalne letnie), gdybym to wiedział kupiłbym na pewno coś innego.
bonito |
Ja mam nastukane 55k na (zimowe zużycie 18% + letnie Continentale) i letnie są do wymiany dlatego rozważam coś innego niż ten badziew. |
A jakie to są Continentale? Jaki model? Na moim OII mam letnie Cross Contact Continental UHP 225/55R18, mają 80.000km zrobione (z czego ~20% zrobiłem na innych zimówkach) i w tym roku mam 2 do wymiany, w przyszłym kolejne 2. 80k to chyba dużo zjeździły jak na 1 komplet. Gdzieś czytałęm że Falkeny ZE914 robią koło 50k, Uniroyal Rainexpert ponoć podobnie 50k. Ktoś może potwierdzić?
Bo co mi po tańszych, ale świetnych na papierze parametrowo: Falken/Kumho/Uniroyal jak po 50k są do wymiany?
Puzonik83 - 24-03-2017, 21:04
Ja mam bardzo złe doświadczenia z Falkenami. Strasznie szybko poleciały, byłby śliskie, twarde i niekomfortowe, troszke inny model ale juz nie kupię Falkena. Od nowosci w OII mialem Conti CrossContact, zrobilem na nich okolo 70tys, jeszcze jest okolo 1mm do minimum, ale już zmienilem na nowy komplet, bo bardzo już go nosiło po kałużach. Od kilku dni jeżdżę na Continental PremiumContact 6, i na razie bajka, trzymaja na mokrym super, bardzo dobrze odprowadzają wodę, i co dla mnie ważne są bardzo komfortowe, dużo mniej przenosza drgań do kabiny i na kierownicę niż poprzednie, komfort mam taki jak na zimowych Dunlopach w rozmiarze 215/70R16. Te letnie mam 225/55R18.
m4rud3r - 26-03-2017, 12:53
Czy próbował ktoś może montować do miśka opony w rozmiarze 235/60/18 ?
ozzzy - 11-04-2017, 22:07
Zdecydowałem się na Goodyear EFFICIENTGRIP SUV 225/55 R18 98 V.
- Są bardziej miękkie, jakby komfortowe niż Cross Contact Continental... więc pompuję 2.6bar i jest jak lubię.
- Bardzo głęboki bieżnik mają, a przynajmniej głębszy niż Hankooki do którch porównywałem.
- Etykieta UE:C B 67dB, lepiej w tym rozmiarze nie jest.
- Rzeczywiście cichutkie, znacznie cichsze niż te Conti
Worm1983ldz - 14-07-2017, 09:09
Witam wszystkich, mam pytanie czy takie opny/rozmiar wejdą bez problemów do Outlandera II?
235/85R16 BFGOODRICH ALLTERRAIN T/A KO2
paweldm - 16-07-2017, 21:34
Wybrałem jeszcze inne rozwiązanie. Przednia oś letnie lub zimowe w zależności od sezonu, tył wielosezonowe.
|
|
|