[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Sprężyny w Galancie EA
milo - 19-02-2016, 15:47
Ewcia80 napisał/a: | Poniewaz mam zamontowana oslone pod silnikiem |
Też mam
Ewcia80 napisał/a: | czy obnizane sprezyny sa twardsze od standardowych? |
Tak są twardsze
Ewcia80 napisał/a: | Czy sa bardziej odporne na uginanie?C |
Są bardziej progresywne
Ewcia80 napisał/a: | jak zaloze sprezyny - 30mm to wtedy finalnie auto bardziej moze siadac na dolach itp.czy raczej z racji twardszych obnizanych sprezyn nie ma sie czego bac? |
Po pierwsze sa zdecydowanie krótsze i prześwit auta jest mniejszy są bardziej twardsze ale wszystko w miare rozsądku
Miedzy serią a obniżanym jak dla mnie jest o wiele lepiej wzgledem sztywności -twardości i prowadzenia ,jest tylko jeden minus auto jest nizej zawieszone nie wszędzie się wjedzie
Ewcia80 - 27-03-2016, 22:29
HEJKA.Caly czas zastanawiam sie czy moje sprezyny przednie sa juz zuzyte czy nie.Chodzi o to,że gdy jedzie w aucie 4 osoby oraz droga mam takie garby ala hopki to juz od 50km/h czasami przod tak nisko siada,że az obciera oslone pod silnikiem.Oslona ta jest co prawda nizej od zderzaka,ale jest jakies mininum 10 cm nad ziemia.Zauwazylam ze obciera tylko prawa strone od pasazera.Dodatkowo troche latwiej da sie ugiac strona pasazera.Amortyzatory mam roczne Monroe.Mozliwe,że juz ta sprezyna od pasazera jest slabsz niz od kierowcy?Czy ktos miala taki przypadek na standardowym zawieszeiu,że na hopkach czasem mu szorowala oslona pod sienikiem?
sampler - 16-06-2016, 10:19
Dzisiaj będę zakładał nowe Kayaby Ultra SR na przód i przeglądając manuala natknąłem się na taki dylemat:
Otóż jak prawidłowo montuje się sprężyny. Wg manuala konće sprężyn strona lewa/prawa są w identycznym położeniu (jeden na zewnątrz drugi do wewnątrz). W rzeczywistości jest z tym różnie ale najczęściej są tak ustawiane żeby końce były jednak jednakowo. Widziałem też montaż w "odbiciu lustrzanym" (obydwa końce na zewnątrz)
Hugo - 16-06-2016, 10:31
sampler, nie da się założyć inaczej jak na zdjęciu, bo amortyzatory mają kołek od wewnętrznej strony, który wchodzi w wycięcie na widelcu amortyzatora.
sampler - 16-06-2016, 10:36
Domyślam się że jest jakaś blokada ale widziałem na allegro że sprzedają całe kolumny ze sprężynami w różnych pozycjach i to mnie zastanawiało
Hugo - 16-06-2016, 12:40
Widocznie na różnych amortyzatorach różnie jest zamocowana dolna miseczka amortyzatora.
milo - 16-06-2016, 15:00
Cytat: |
Widocznie na różnych amortyzatorach różnie jest zamocowana dolna miseczka amortyzatora |
Bo dolna miseczka jest tylko na wcisk i można sobie przestawiać w odpowiedniej pozycji
Hugo - 16-06-2016, 15:17
milo napisał/a: | Bo dolna miseczka jest tylko na wcisk i można sobie przestawiać w odpowiedniej pozycji | Co takiego? Przecież ona jest na stałe przyspawana/zgrzana do amortyzatora. Czy się mylę?
milo - 16-06-2016, 15:58
Hugo napisał/a: | Co takiego? Przecież ona jest na stałe przyspawana/zgrzana do amortyzatora. Czy się mylę? |
Chwila prawdy
Hugo - 16-06-2016, 20:04
Jakiej firmy to amorek? Napewno nieoryginalny.
sampler - 16-06-2016, 20:36
w oryginałach i Ultra SR miseczki są zgrzane. Lewa strona dzisiaj złożona jest identycznie jak w manualu. Porządny ściągacz do sprężyn do jednak podstawa:)
Hugo - 16-06-2016, 22:03
sampler napisał/a: | w oryginałach i Ultra SR miseczki są zgrzane | Dokładnie. W jakichś badziewiach pewnie są zdejmowane. sampler napisał/a: | Porządny ściągacz do sprężyn do jednak podstawa:) | Do montażu tak, to demontażu nie
milo - 17-06-2016, 15:05
Hugo napisał/a: | Jakiej firmy to amorek? Napewno nieoryginalny. |
Na amortyzatorze jest napis MITSUBISHI
sampler - 18-06-2016, 20:49
Dzisiaj założyłem prawą stronę. Jest przesunięcie o 180 stopni względem manuala. Zarówno orginał jak i USR mają końcówkę sprężyny z przodu na zewnątrz.
Sprawdziłem także miseczkę w oryginalnym amorku Mitsu. Po strzale z młotka schodzi także może się obracać
Hugo - 19-06-2016, 08:37
sampler, czyli można sobie obracać miseczki jak się chce? Jak one się blokują? Jest tam jakaś regulacja wysokości? Muszę to sprawdzić na jakimś starym amorku... Może da się regulować kąty kół przednich przez zmianę ściśnięcia sprężyny.
|
|
|