To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/

grappa01 - 07-06-2013, 22:53

Chłopaki w jaki sposób wy spinacie te piny 1 i 4 i czym ? Może ma ktoś jakas fotke ?
Anonymous - 07-06-2013, 23:01

czymkolwiek co przewodzi prąd. Spinacz papierowy się nadaje, kawałek druta cieńkiego,
grappa01 - 07-06-2013, 23:06

jeszcze zapytam, dobrze rozumiem ze spinam 1 i 4 jak na tym zdjęciu http://www.turboninjas.com/pics/Camry-OBD2-1.jpg (chodzi mi o prawidłowe oznaczenie na rysunku) ?
Anonymous - 07-06-2013, 23:35

tak jest,zgadza się
grappa01 - 07-06-2013, 23:47

Tylko wlasnie spinajac 1 i 4 pin, to bede musiał zrobic kabelek, zworke w kolnierzyku, bo sam drucik chyba moglby dac zwarcie, spinajac po drodze jeszcze 2 i 3 pin po wcisnieciu wtyczki ?
plecho1 - 08-06-2013, 07:25

Możesz też zrobić tak, jak jest na stronie 13 tego tematu lub prościej weź kawałek kabelka o trochę większej długości jak odległość między pinami 1 i 4. Przy końcach przebij izolację jakąś igłą i nabij przez te otwory na piny 1 i 4.
Jeśli chodzi o ten temat, to najlepiej przeczytać początek bo jest tam wiele podstawowych informacji a przez powielanie takich pytań tylko niepotrzebnie się rozrasta.

grappa01 - 08-06-2013, 08:03

dzięki chłopaki, fakt było napisane, chociaż post to się rozkrećił że stron do czytania narobiło się bardzo dużo. Fajnie by było gdyby autor pierwszego postu zrobił takie ogólne podsumowanie, począwszy od technicznego podłączania pod odczyt oprogramowanie.
Czytałem w postach wyżej że mostkowanie stosujemy głównie na carismach ponizej 2001 roku (jesli dobrze zrozumialem) ? Czy to oznacza ze roczniki 2000-2004 nie ma potrzeby mostkowania ? Od czego to zależy ? I o statnie pytanie czy to samo mostkowanie stosujemy w przypadku podłączanie kabelka ELMa ?

plecho1 - 08-06-2013, 10:28

Elm działa z tymi w których nie trzeba już mostkować pinów. Mostkować trzeba w carismach z czerwonymi znaczkami przed drugim liftem, jak auto ma znaczki srebrne, to mostkować już nie trzeba i dodatkowo w Evoscanie można już sprawdzać błędy.
grappa01 - 09-06-2013, 09:32

chłopaki odczytałem kilka parametrów z carismy 2003rok, 1.9 did i zastanawia mnie jeden parametr bo nie wiem co to znaczy:
T/C SOL. DUTY 76%
czy ktoś sie z tym spotkał ?

plecho1 - 09-06-2013, 10:47

Może to Ci pomorze http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2558550.html
volve - 09-06-2013, 10:50

plecho1 napisał/a:
Elm działa z tymi w których nie trzeba już mostkować pinów. Mostkować trzeba w carismach z czerwonymi znaczkami przed drugim liftem, jak auto ma znaczki srebrne, to mostkować już nie trzeba i dodatkowo w Evoscanie można już sprawdzać błędy.


Nie do końca...po pierwszym lifcie była zmiana w kompach i już nie trzeba było mostkować pinów do podłączenia się pod kompa. Co prawda nadal nie można odczytać błędów na EvoScanie(można je wymrugać), ale podłączyć można się bez mostkowania(zrobiłem sobie przełącznik w kabelku, więc sprawdzałem obie wersje ;) ).

plecho1 - 09-06-2013, 14:10

Dzięki za wyjaśnienie :) aż tak nie wnikałem w temat mimo to zmostkowanie i tak się przyda właśnie w razie ewentualnych błędów.
fr0ro - 09-06-2013, 17:27

volve napisał/a:
... Co prawda nadal nie można odczytać błędów na EvoScanie(można je wymrugać), ale podłączyć można się bez mostkowania(zrobiłem sobie przełącznik w kabelku, więc sprawdzałem obie wersje ;) ).


W DIDach jest to samo?

plecho1 - 09-06-2013, 17:51

Tylko w benzynie, francuski diesel rządzi się swoimi prawami.
fr0ro - 10-06-2013, 12:33

A orientuje się ktoś czy oprócz ddt2000 jest jakiś program do skanowania DIDa VAGiem :?:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group