To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

DziadekMirek - 20-05-2011, 20:04

KaWu napisał/a:
DziadekMirek napisał/a:
Ale faktem jest, ze na gazie jest pewien ubytek mocy. odpada kilka konikow.


A co jak ktoś zrobił pomiar na hamowni i na gazie ma kilka koników więcej niż na Pb :?: To są fakty :lol:

Jutro zapytam jak to jest "swojego"gazownika.
polaff, jesli tylko masz chec to polacam ten Auto-Flash w Lubiczu. No i to forum - skarbnica wiedzy o LPG. Znajdziesz tam tez opinie o tym warsztacie oraz fotki ich prac.

polaff - 20-05-2011, 21:46

KaWu napisał/a:
DziadekMirek napisał/a:
Ale faktem jest, ze na gazie jest pewien ubytek mocy. odpada kilka konikow.


A co jak ktoś zrobił pomiar na hamowni i na gazie ma kilka koników więcej niż na Pb :?: To są fakty :lol:


a czuć różnicę podczas jazdy?

[ Dodano: 20-05-2011, 21:49 ]
DziadekMirek napisał/a:
KaWu napisał/a:
DziadekMirek napisał/a:
Ale faktem jest, ze na gazie jest pewien ubytek mocy. odpada kilka konikow.


A co jak ktoś zrobił pomiar na hamowni i na gazie ma kilka koników więcej niż na Pb :?: To są fakty :lol:

Jutro zapytam jak to jest "swojego"gazownika.
polaff, jesli tylko masz chec to polacam ten Auto-Flash w Lubiczu. No i to forum - skarbnica wiedzy o LPG. Znajdziesz tam tez opinie o tym warsztacie oraz fotki ich prac.


dzięki za podpowiedź, nie sądzisz, że może narazie lepiej jeździć do gościa który to zakładał, to firma, która ma jedną z najlepszych opinii u nas.

QwiateQ - 20-05-2011, 23:00

KaWu napisał/a:
kilka koników więcej niż na Pb


To jest całkiem możliwe.
OIDP mieszanka propan-butan w zależności od tego czy to zimowa czy lenia ma około 108-114 Octanów co niesie za sobą większą moc, jednakże uwzględniając fakt że zostaje odparowany traci je do około 89-93 (trzeba potwierdzić). Dlatego też zazwyczaj zauważalny jest spadek mocy lub zrównanie KM jeśli podnieść dawkę do spalania. Ci spostrzegawczy zauważyli już że III i VI generacja podaje gaz nie w pełni odparowany dlatego samochód "idzie lepiej" niż I i II gen., natomiast V generacja czyli LPI podaje ciekłą dawkę gazu. Teraz będzie skrótem. Gaz odparowuje w komorze cylindra, zabiera ciepło które normalnie zabiera benzyna wstrzelona w cylinder, odparowując zwiększa ciśnienie spalania = więcej KM. Aby nie naginać z parametrami zmniejsza dawkę gazu. Takim oto sposobem mamy więcej koni i mniejsze spalanie LPG. Tu wchodzi również problem spalania stukowego i strojenia silnika, zaawansowanej elektroniki i oszustwa ECU Pb ale nie o tym miało być.

Uznanie dla tej/tego, kto wie dlaczego poprawnie zakładając LPI, kolektor odsyła się do producenta instalacji LPI.

DziadekMirek - 21-05-2011, 16:08

polaff Slyszalem ze gazownik z Lubicza poprawial juz instalki montowane min u Rygielskiego w Toruniu (renomowana firma, znana marka przecież w kuj-pom, a mojemu kuzynowi w mazdzie 6 ciagle śmierdział gaz bo byla nieszczelnosc, nikt nie umial jej znaleźć) oraz z ul Chrobrego (rog Polnej). Jak juz stracisz cierpliwosc to tylko kurs na Lubicz.
Sam dzis odebralem swoje auto i....nie czulem różnicy miedzy etylina a LPG. Do tego na wtryskiwaczach zalozono mi takie male gumeczki i w ogole ich nie slychac.
I jeszcze cos, na benzynie odcinalo mi paliwo przy 6,5 tys obrotow, na LPG przekroczyłem dzis 7 tys i dopiero odcielo. gazownik pytal mnie czy to poprawić. Alez nie! To mi sie podoba, tak ma zostac !
Jutro zrobie zdjecia i wkleje tutaj, zebys mogl porownac.

mar111cin - 21-05-2011, 16:17

wtryskiwacze klepią jak są brudne ;)

a to ciekawe że na benzynie masz odcinke przy 6,5 tys a na lpg 0,5tys wyżej xD To nie jest normalne... coś nie domaga w aucie, obstawiałbym pompe.

Anonymous - 21-05-2011, 17:42

mar111cin napisał/a:
wtryskiwacze klepią jak są brudne ;)

Gazownik wczoraj powiedział mi, że to zależy od wtryskiwaczy. Jedne są ciche, drugie głośne.

mar111cin - 21-05-2011, 17:54

pochwal się co wyszło z reduktorem itp ?
Anonymous - 21-05-2011, 18:16

Na LPG się nie znam więc mogę coś pokręcić...
Z reduktorem wszystko OK. Nie ma jednoznacznych informacji co do mocy max. reduktora - 150/155/180KM/150kW. Jest sporych rozmiarów i nie "wygląda" na słabego. Ma dość wysokie ciśnienie pracy (?), podobno normalnie jest to 1,2-1,5; on ma 1,8. Może kiedyś warto będzie go wymienić, jednakże na razie pracuje OK, odczyty są OK.
Co do samej instalacji to wszystko ładnie jest pochowane, jednakże skrytykowany został brak naklejki z informacją co to właściwie jest za instalacja. Diagnozował instalację właściciel, który sam był ciekaw, bo kilkanaście dni temu sprzedał swojego EA5W i kupił nowego Lancera 1.8 Sportback. Był ździwiony niską ceną instalacji (2000PLN).
Dziwne były ustawienia. Zauważyłem, że zmienił:
- obroty na biegu jałowym z 900 na 600
- tryb "półsekwencja" na "sekwencja"
- jeszcze jedna rzecz, której nie zdążyłem przeczytać ;)
Do tego oczywiście wymiana obu filtrów gazu.

Po wymianie filtrów i kalibracji instalacji zostałem wysłany na sprawdzenie czy jest moc. Jest moc. ;) Już Galant nie dusi się na gazie ponad 5000rpm.

polaff - 21-05-2011, 20:13

DziadekMirek napisał/a:
polaff Slyszalem ze gazownik z Lubicza poprawial juz instalki montowane min u Rygielskiego w Toruniu (renomowana firma, znana marka przecież w kuj-pom, a mojemu kuzynowi w mazdzie 6 ciagle śmierdział gaz bo byla nieszczelnosc, nikt nie umial jej znaleźć) oraz z ul Chrobrego (rog Polnej). Jak juz stracisz cierpliwosc to tylko kurs na Lubicz.
Sam dzis odebralem swoje auto i....nie czulem różnicy miedzy etylina a LPG. Do tego na wtryskiwaczach zalozono mi takie male gumeczki i w ogole ich nie slychac.
I jeszcze cos, na benzynie odcinalo mi paliwo przy 6,5 tys obrotow, na LPG przekroczyłem dzis 7 tys i dopiero odcielo. gazownik pytal mnie czy to poprawić. Alez nie! To mi sie podoba, tak ma zostac !
Jutro zrobie zdjecia i wkleje tutaj, zebys mogl porownac.


w poniedziałek jestem umówiony na konfig instalacji zobaczymy co to zmieni, jesli nie pomoże będę myślał o lubiczu.

Wczoraj trasa: bydgoszcz toruń (dk 10) w toruniu 1,5h w korkach następnie włocławek przez lipno i non stop klima pedał gazu bez oszczędzania spalania wyszło 11 litrów. Moim zdanie trochę ubogo... Wolę by palił nawet 13 i się garnął.

DziadekMirek - 21-05-2011, 20:45

Cytat:
a to ciekawe że na benzynie masz odcinke przy 6,5 tys a na lpg 0,5tys wyżej xD To nie jest normalne... coś nie domaga w aucie, obstawiałbym pompe.


marcin, nie stresuj mnie.
Juz na spocie uslyszalem ze cos slabo sie auto odpycha, ze moze to wina sprzegla. teraz jeszcze pompa paliwa? Nie wiem za bardzo gdzie jechac do mechanika w toruniu. Ostatnio nie mam nerwow jak widze tych druciarzy i patalachow bez szkoly.

Kuzi, zapomnialem sie spytac wczesniej; jak zdrowko? w porzadku?
Felgi od ciebie 2 prostowalem, uwalone byly jakims smarem (co ty z nimi robiles?)

przepraszam za off-topic

Anonymous - 21-05-2011, 23:57

DziadekMirek, zdrowie OK, oby jak najdłużej
co do felg - jeździłem na tych kołach może z 3 dni po kupnie samochodu... później zmieniłem koła na zimowe, więc ten smar to nie mój ;)

wracając do tematu... dziś zaczęły się problemy - wyskakuje błąd 11 - sonda lambda... :? :? :?

mar111cin - 22-05-2011, 01:42

Dziadkumirku ale to na prawdę jest nienormalne.. obstawialbym problem z układem zasilania Pb, czyli najszybciej pompa od benzynki... '
kuzi dokładnie czego to błąd, będzie jaśniej... bo to raczej niezbyt normalne żeby był błąd-> nawet na lpg nie ma prawa nic świecić.

m6riano - 22-05-2011, 09:29

U mnie bardzo często zapala sie CE..ale po lekkiej przegazówce zaraz znika..;-)
Tomek - 22-05-2011, 11:03

m6riano napisał/a:
U mnie bardzo często zapala sie CE..ale po lekkiej przegazówce zaraz znika..;-)


na LPG, czy na PB też??

m6riano - 22-05-2011, 11:57

Ja na Pb prawie nie jeżdże...;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group