To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Jak wino...

Owczar - 18-11-2011, 01:35

sveno napisał/a:
spalanie w mieście na krótkich odcinkach (do pracy mam 3km) poprostu przeraża i nie mówie tu o chwilowym tylko o średnim bo jest na poziomie 14-16l


No cóż.. Teraz wiesz jak to jest. W czystym cyklu miejskim po odpięciu tylnych sond mam póki co poprawę i spalanie 16,7 tylko po mieście ;) Zobaczę jak będzie dalej.
W tych temp na lpg przełącza mi się po chwili, a spalanie na zimnym jest ogromne. Muszę naprawić webasto bo w sumie i w dupę zimno :P

Rafal_Szczecin - 18-11-2011, 08:25

moj teraz na odcinkach 2,5km spala kolo 17-18 :) 400 m przed praca przelacza sie na gaz :mrgreen:
sveno - 18-11-2011, 19:05

dobra, dosyć już o tym spalaniu :)
Jak pisałem wcześniej w nowe zegary z VRa wstawiłem brakujące ikony ze starych zegarów, ale w pełnym słońcu padającym na zegary widać było te łatki-tak nie może być pomyślałem, rozmontowałem zegary i zeskanowałem tarczę i poddałem obróbce w Paintcadzie :) (celowo, bo chciałem dokładnie poprawić pixel po pixelu) oto efekt:


obraz w małej rozdzielczości na potrzeby forum, w rzeczywistości był zeskanowany w rozdzielczości 600dpi więc było co poprawiać, oczywiście poprawiłem na nich co nieco :) czyli: ikona długich świateł, rezerwa, część od automatu i kilka innych smaczków typu napisy GALANT i V6 :) teraz muszę znaleźć drukarnie gdzie drukują na pleksi 1mm lub cieńszej, bo folia odpada. Mam nadzieje, że wyjdzie tak jakbym tego chciał, jak nie, zawsze mogę wrócić do starej tarczy :) no i jeszcze jeden plus, jak to wypali, to stąd już krótka droga do przerabiania analogowych zegarów na HC-tania alternatywa.
Jak si podoba?

fj_mike - 18-11-2011, 19:09

sveno napisał/a:
Jak si podoba?

RB bym za to dostał :mrgreen:
Bardzo, bardzo fajne :wink:
Wrzuć sobie logo mitsumaniaków w tarcze :twisted:

k@rol - 18-11-2011, 19:53

trzymam kciuki za zegary, wygląda świetnie, poza tym to ładny gal :)
Owczar - 18-11-2011, 20:28

Efekt super, ale z wydrukiem może być problem. Oryginalne zegary HC mają podobno kilka warstw... Będą prześwity. Zresztą w zwykłych zegarach mocne podświetlenie powoduje prześwity...
sveno - 19-11-2011, 11:01

fj_mike, k@rol, thx :)
fj_mike napisał/a:
Wrzuć sobie logo mitsumaniaków w tarcze :twisted:
nie da rady, nie ma gdzie :)
Owczar napisał/a:
Będą prześwity. Zresztą w zwykłych zegarach mocne podświetlenie powoduje prześwity...
znaczy, że czarna tarcza zaczęła świecić w Twoich HClook?
Owczar - 19-11-2011, 12:16

Aż tak to nie :) tylko kontrast nie był aż tak wysoki...
m6riano - 20-11-2011, 08:28

sveno napisał/a:
Jak si podoba?

Kozaczyna..;-)

sveno - 23-11-2011, 23:06

nie wiedziałem, że będą aż takie problemy z wydrukowanie tej tarczy :( większość zakładów w Krakowie krzyczy sobie lekko mówiąc chore sumy, o ile koszt materiału czyli plexa 1mm jest bardziej niż ok bo 10zł o tyle wydruk już krzyczą za 50-70zł!!! Ok gdybym wiedział, że wydrukuje raz i będzie dobrze, ale znając życie na pewno tak nie będzie. 2 zakłady które przez telefon wyceniły całość na 30zł na miejscu odmówiły wykonania usługi bo... to nielegalne i oni do tego ręki nie przyłożą :shock: aż dziwne, że w Polsce w czasach kryzysu ktoś odmawia sobie zarobku bo to nielegalne :) a jak dzwonie po innych miastach np. Szczecin to tam nie mają problemu i ceny 2-3 razy niższe niż w Krk, za to przesyłkę poprzez PP wyceniają na 30-40zł :shock: za kawałek plexy o wymiarach 20x40cm paranoja, w przyszłym tygodniu uderzę na Wieliczkę, nie poddam się tak łatwo :)

Z kolejnych nowości: UKP zdenerwował (to baaaaardzo delikatnie powiedziane, bo aż się prosi o słowo za które bym dostał RB) mnie dzisiaj maksymalnie, stałą VSS już kiedyś skalibrowałem na 392 i błąd jest rzędu 0.1km na 200km pomiędzy tym co pokazuje UKP a liczy drogomierz. Wczoraj wypadła mi niespodziewana trasa 150km w jedną stronę, dzisiaj powrót. Wcześniej wykalibrowałem stałą wtrysku na 487 i błąd spalania wynosił około 2-3%. Dzisiaj wracam, zajeżdżam na tego samego Orlena, z wielkim bananem na mordzie bo UKP pokazuje średnie na poziomie 9.2l (zazwyczaj na tej trasie miałem spalanie rzędu 11l bo to góry i kiepskie drogi) zatankowałem i liczę spalanie a tu wynik 10.3l :shock: :shock: :shock: i tak nie jest źle jeżeli chodzi o samo spalanie, zwłaszcza, że nie karawaniłem i auto załadowane, ale zdenerwowałem się na UKP!!! Czemu przy 2 ostatnich tankowaniach miałem błąd 3% i delikatnie go korygowałem, a teraz nagle prawie 11%??? I tak stała wtrysku mam sporo wyższą niż np. Deejay (on ma 466) a teraz jakbym chciał skorygować moją to wychodzi około 530!!! Filtry? Niedawno wymieniałem. Normalnie ręce opadają. Czy wam po wykalibrowaniu bład spalania po każdym tankowaniu wychodzi na podobnym-stałym poziomie?

Owczar - 23-11-2011, 23:28

A ja mam teraz stałą równą 444 :D

Na duże rozrzuty w spalaniu może mieć wpływ źle ustawiony mnożnik. Jeśli w pewnym punkcie pracy korekty są na plus, a w innym są na minus to np jazda po mieście i jazda w trasie będzie generowała zupełnie inne wyniki.
Stała wtrysku dla LPG będzie zależna od regulacji gazu. Podejrzewam, że masz na bogato w jakimś zakresie i ECU skraca wtryski PB, ale za to czasy wtrysków gazu są dużo dłuższe. Stąd taka duża stała dla LPG.

Juiceman - 24-11-2011, 00:06

sveno napisał/a:
nie wiedziałem, że będą aż takie problemy z wydrukowanie tej tarczy :( większość zakładów w Krakowie krzyczy sobie lekko mówiąc chore sumy, o ile koszt materiału czyli plexa 1mm jest bardziej niż ok bo 10zł o tyle wydruk już krzyczą za 50-70zł!!!


A nie lepiej kupić zwykłą folię drukarki druknąć to na swojej drukarce ew. laserowej jeśli masz? i w najgorszym razie nakleić to na plexy jeśli nie znajdziesz odpowiednio grubej folii ?I takie mam pytanie czemu to jest nie legalne pierwsze słyszę.

sveno - 24-11-2011, 01:11

Owczar napisał/a:
A ja mam teraz stałą równą 444 :D
nie dobijaj mnie :) chociaż tak sobie teraz myślę, że wyższa stała wtrysku nie oznacza w praktyce większego spalania :) bo z tego co czytam na forum, to mój Gal jest jednym z bardziej ekonomicznych :mrgreen:
Juiceman napisał/a:
A nie lepiej kupić zwykłą folię drukarki druknąć to na swojej drukarce ew. laserowej jeśli masz?
a Ty myślisz, że jako student to co pierwsze zrobiłem? Pierwsze co to do punktu ksero i dawaj, problem w tym, że nigdzie nie mają foli w formacie A3 (na A4 nie wejdzie) znaczy sie są takie folie, ale są one cięte z rolki, nawet kilka drukarni w Krk ma je, ale drukują tylko w technologii UV i cenią się strasznie. Można podzielić na pół i próbować łączyć, ale nie będzie to estetyczne. Kolejny problem to taki, że drukowanie na plexi odbywa się na dużym ploterze stołowym, umożliwia to położenie 2-3 lub więcej warstw tuszu bez przesunięć, a na tych kilku warstwach zależy mi najbardziej.
Juiceman napisał/a:
czemu to jest nie legalne
też się grubo zdziwiłem, ale w dwóch zakładach powiedzieli mi dokładnie to samo: "ingerencja w zegary jest nielegalna, stwarza ryzyko oślepienia, w razie wypadku, jeżeli ktoś się dopatrzy to ma Pan dużo problemów a my (drukarnia) razem z Panem. To tak samo jak przerabianie świateł w samochodzie" w pierwszym zakładzie kłóciłem się, bo tak samo tarcze indiglo są nielegalne a masa ludzi je zakłada. W drugim chciałem się wycwanić i powiedziałem, że to na pracę inżynierską, że gokarta robimy, że nie będzie jezdził po drogach publicznych, że mu chcemy wstawić zegary, koleś obejrzał bitmapę i zapytał po co mi w gokarcie kontrolki od tempomatu, ABSu i otwartych drzwi? :) padłem :biggrin:
Owczar - 24-11-2011, 01:15

sveno napisał/a:
nie dobijaj mnie chociaż tak sobie teraz myślę, że wyższa stała wtrysku nie oznacza w praktyce większego spalania bo z tego co czytam na forum, to mój Gal jest jednym z bardziej ekonomicznych


Dokładnie. Stała zależy od mapy LPG. Kupuj kabelek staga i będziemy analizować mapy :D

No to szkoda, że takie problemy z tymi zegarami. Chętnie bym sobie przedrukował na EU :P

sveno - 24-11-2011, 01:42

Owczar napisał/a:
Kupuj kabelek staga i będziemy analizować mapy :D
Analizować tak, zmieniać nie. jest dobrze i nie chcę popsuć :)
Owczar napisał/a:
Chętnie bym sobie przedrukował na EU :P
i pewnie nie tylko Ty :) ale pomyśl, jeżeli to wypali, jakie to możliwości za sobą niesie: w zegarach jest kilka ikonek nieużywanych i kilka miejsc nad pustymi żarówkami przy odrobinie chęci możesz zrobić sobie kontrolkę np. od świateł mijania, od pracującego wentylatora, od odcięcia zapłonu, pracującej klimy, niskiego ciśnienia w kole, czujników cofania i czego Ci tylko do głowy przyjdzie, nie wspominając już o dowolnej manipulacji czcionkami i kolorkami (tylko nie mówcie o tym m6riano, bo zrobi sobie wszystkie kontrolki na niebiesko :) )
Na kontrolkę od odcięcia zapłonu już mam pomysł: wsiadasz do auta, zapominasz o magicznym przełączniku, przekręcasz kluczyk i na zegarach zapala Ci się na czerwono to:

:)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group