To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Jakie Świece zapłonowe?

DziadekMirek - 11-05-2013, 17:01

dzis wyszlo ze swiece mam oryginalne, fabryczne i wygladaja naprawde swietnie, nie ma potrzeby wymiany. ucieszylem sie jak dziecko.
i_Lolek - 25-07-2013, 13:41

Witam.
chce wymienic swiece, ale po zdjeciu plastikowej pokrywy mam taki widok -
jak sie te cewki zdejmuje i od czego zaczac ?
nigdy czegos takiego nie mialem.
silnik jest Hyundaia ale prawie identyczny jak ten Mitsubishi 2.0 16v

Tomek - 25-07-2013, 13:56

i_Lolek, a co w tym widoku dziwnego?
chodzi o to, że nie ma klasycznego aparatu zapłonowego ?

tutaj masz 2 układu Cewka+fajka+kabelek
odkręć te cewki (klucz nr 10) i pociągnij je do góry (energicznie)
kabelki/kable też energicznie do góry i twoim oczom ukażą się świece

zwróć uwagę jak to jest spięte (środkowe cylindry razem, i zewnętrzne razem)
jak zepniesz 1z2 i 3z4, to odpalisz, ale będzie kiepsko chodzić
tyle w temacie

i_Lolek - 26-07-2013, 00:09

Dzieki.
jutro sie za to zabiore.

czy te cewki trzeba czyms podwazyc ? czy szarpnac do gory ?

Tomek - 26-07-2013, 09:09

i_Lolek napisał/a:
czy szarpnac do gory ?


wystarczy do góry

tak samo fajkę od cewki i kabel os cewki wyciągasz ręką bez użycia narzędzi, powinno samo wejść z niewielkim oporem

JaGrab3 - 26-07-2013, 10:03

Warto poruszac na boki, bo fajka zasysa się na świecy i możesz wyjąć samą cewkę a fajka zostanie na świecy. Z czuciem, bez szarpania.
Krzyzak - 26-07-2013, 11:16

już 7 tysięcy na zwykłych świecach w V6 - żadnych minusów nie zauważyłem
i_Lolek - 27-07-2013, 00:27

Dzieki wam panowie za rady, jeszcze sie do tego nie zabralem bo nie mialem czasu, ale na pewno wezme wasze sugestie pod uwage.
nie dziwcie sie mojej ostroznosci, jest tak dla tego, bo nie jezdze dookola komina.
jestem teraz prawie 2000km od chaty. a juz jeden moj samochod tu stoi w pokrzywach.

pzdr.

wonsz - 24-08-2013, 11:09

Wymieniłem świece na k20tt i przewody na ngk, przy okazji wymienili mi filtr paliwa. Silnik zaczął równo pracować. Szkoda tylko że teraz przy odpalaniu mi 2x dłużej kręci, do tego dziś mi zgasł nawet po odpaleniu, tak po 4-5 sekundach. Gdzie szukać przyczyny?
arturj123 - 24-08-2013, 14:38

Czy aby na pewno świece K20TT są przeznaczone dla Galanta V6? Może tu jest problem
wonsz - 24-08-2013, 15:47

Tak, Krzyzak na nich jeździ i nie narzeka.
JaGrab3 - 25-08-2013, 20:07

pewnie coś namieszli przy paliwie, i pewnie ci ciśnienia nie trzyma, i przez to trzeba długi kręcić. Zaciśnij klamerkę (albo jakiś zacisk) na powrocie, zaraz za listwą, zobacz czy nie jest lepiej....
Krzyzak - 26-08-2013, 09:33

jeżdżę już 8 tysi na K20TT - żadnej różnicy nie odczułem
ostatnio jedną wyciągałem i wygląda pięknie - dużo ładniej i solidniej od "platynek"

JaGrab3 - 26-08-2013, 09:51

Panowie, różnica pomiędzy świecami zwykłymi i platynkami, oczywiście oprócz grubości szpilki, jest odczuwalna w przebiegu. Po prostu platyna czy tam iryd są znacznie mniej podatne na erozję i dłużej trzymają przerwę, co przekłąda się na prawidłową pracę silnika. Co więcej dzięki większej odporności można zrobić cieńsze elektrody, które zwiększają energię iskry.
Jest to o tyle ważne, żę zwiększa nam się przebieg i nie trzeba co 20 tysi zrzucać kolektora....
Innych różnic raczej nie ma.

Krzyzak - 26-08-2013, 09:58

nie co 20 :) - zwykle świece na 40-45 tys. spokojnie wystarczą
to u mnie jakieś 2-3 lata jeżdżenia a i zdjęcie kolektora to 30 minut



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group