[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA
tomekrvf - 22-06-2012, 23:10
RYBOSTWOR napisał/a: | W 4B10 są "szklanki zaworowe" (płytki) |
Popychacze szklankowe a nie płytki. To są dwie różne rzeczy.
karol20 napisał/a: | wydaje się że słowa mechanika o spowalnianiu procesu zapadania się zaworów są prawdziwe . |
Niestety nie sprawdza się to w przypadku Lancera.
karol20 napisał/a: | Ale KASA się zgadza i to jest najważniejsze . |
Popieram Ważne że nie czekasz aż coś się stanie np. będą podparte zawory, bo od tego już tylko krok do tragedii.
RalfPi - 23-06-2012, 01:10
Hej, czytam uważnie i mam pytanie. Czy w moim, przystosowanym, silniku, tez powinienem zrobić kontrolę luzów po 40 kkm? Bo już przejeździłem jakieś 42 Pozdrowienia!
Trik - 23-06-2012, 01:30
RYBOSTWOR napisał/a: | 4B11 1998cm3 ale to turbo do evo | ten to jest bez turbo, a do EVO włożony jest 4B11T , RYBOSTWOR napisał/a: | BWC 1986cm3 turbo diesel | ten to TDI z VW, jest jeszcze 4B12 2359cm3 i 4N13 1798cm3 nowy turbo diesel od MMC.
tomekrvf - 23-06-2012, 09:18
RalfPi, nie powinno nic sie wydarzyć z luzami ale możesz zrobić eksperyment i sprawdzić luzy. Dzięki temu będzie widać różnicę w wersji przystosowanej do LPG i nie.
RalfPi - 23-06-2012, 09:23
Chyba zgłoszę się do gazownika mojego w przyszłym tygodniu.
Dzięki tomekrvf.
RYBOSTWOR - 23-06-2012, 10:30
tomekrvf napisał/a: | RYBOSTWOR napisał/a: | W 4B10 są "szklanki zaworowe" (płytki) |
Popychacze szklankowe a nie płytki. To są dwie różne rzeczy.
|
Panie napisałem w nawiasie, niektórzy szklanki nazywają płytkami, ale masz racje fachowa terminologia to: popychacz szklankowy-ale dla całego zespołu wraz z hydraulicznym kompensatorem luzu.
Bez hydrauliki jest to zwyczajnie "szklanka zaworowa"
A do kolegi TRIK, ITEM CODE silnika z turbo jest 4B11 a nie jak napisałeś 4B11T-przynajmniej jest tak napisane we wszystkich service manualach do jakich mam dostęp, również taki ITEM jest w service parts.
4B12 niedostępny na polskim rynku w oficjalnym kanale dystrybucji, 4N13 nie był dostępny od 2008 roku. Info na Wiki jest czasem nieścisłe.
karol20 - 23-06-2012, 12:04
1. tomekrvf czy może zdarzyć się sytuacja że pomimo regularnych regulacji luzów dojdzie do wypalenia gniazd zaworowych z powodów jazdy na LPG ?
2. RalfPi kontrola luzów to jakieś 120 zł . Gdyby okazało się że u Ciebie jest wszystko OK mieli byśmy namacalny dowód na to że faktycznie MITSU montowało inne głowice do egzemplarzy pod LPG . Do tej pory byłem sceptykiem w tej kwestii . Twój pomiar może zmienić moje zdanie w tej sprawie
RalfPi - 23-06-2012, 14:01
Ok Chłopaki, to dam znać - pojadę do Pana Sławka (pierw zadzwonię i zapytam ile to kosztuje). Rozmawiałem dziś z Teściem i mówił, że dziwi się, że w ogóle sprawdza się luzy.. To jest związane z eksploatacją na gazie, czy generalnie należy sprawdzać i regulować luzy zaworowe?
Trik - 23-06-2012, 18:16
RYBOSTWOR napisał/a: | do kolegi TRIK, ITEM CODE silnika z turbo jest 4B11 a nie jak napisałeś 4B11T |
http://www.nengun.com/mitsubishi/evo-x-cz4a pierwsza lepsza strona i nie wiki. Typoszereg jest ten sam. Zamiast pisać Turbo dają tylko T. Przynajmniej od razu wiadomo że to do Evo lub RA. W dalsze szczegóły nie wnikam. Różnica w mocy i dodatkach też z czegoś wynika i musi być jakoś odznaczana. Znalażłem jeszcze takie oznaczenie spec. 4B11-0-22, 4B11-0-00, 4B11-1-01 T/C, 4B11-1-00 T/C, 4B11-1-21 T/C. Te z literami T/C są właśnie od turbawek.
tomekrvf - 24-06-2012, 01:01
RYBOSTWOR napisał/a: | Bez hydrauliki jest to zwyczajnie "szklanka zaworowa" |
Bez hydrauliki jest to zwyczajnie popychacz szklankowy bez hydraulicznego kompensatora luzu zaworowego. Popychacz szklankowy będzie zawsze popychaczem szklankowym, niezależnie od tego czy jest z HLA, czy płytka jest na nim czy też pod nim albo że regulacja przebiega poprzez wymianę popychacza.
RalfPi - 25-06-2012, 16:55
tomekrvf napisał/a: | RalfPi, nie powinno nic sie wydarzyć z luzami ale możesz zrobić eksperyment i sprawdzić luzy. Dzięki temu będzie widać różnicę w wersji przystosowanej do LPG i nie. |
No i "lipton" - dzwoniłem do Pana Sławka i mnie przekierował do innego warsztatu - powiedział, że "w Lancerze nie sprawdzimy tych luzów".. i mnie do serwisu Hondy przekierował - jak się dodzwonię to dam znać co "tam w zaworkach piszczy"
Lucas123w - 25-06-2012, 18:36
Tak na pocieszenie artykuł o gazie i fotka nr 8
Link
tomekrvf - 27-06-2012, 00:06
RalfPi napisał/a: | powiedział, że "w Lancerze nie sprawdzimy tych luzów" |
To zapytaj czy sprawdzi w Pandzie 1.2. Jak tam daje radę to i w Lancerze też da radę. Samo sprawdzenie nie jest problemem.
RalfPi - 27-06-2012, 07:08
tomekrvf napisał/a: | RalfPi napisał/a: | powiedział, że "w Lancerze nie sprawdzimy tych luzów" |
To zapytaj czy sprawdzi w Pandzie 1.2. Jak tam daje radę to i w Lancerze też da radę. Samo sprawdzenie nie jest problemem. |
No właśnie się zdziwiłem... A do tego serwisu Hondy nie mogę się dodzwonić:(
A sam mogę jakoś sprawdzić te luzy?
ko5a - 27-06-2012, 12:15
na temat sprawdzania luzów pisał wcześniej:
plecho1 napisał/a: | Wystarczy zdjąć pokrywę zaworów i odpowiedni szczelinomierz wsunąć pomiędzy krzywkę wałka rozrządu a szklankę. Krzywka w tym momencie nie powinna wciskać zaworu a powinna być skierowana ostrą częścią do góry. Nie wiem jakie powinny być szczeliny w waszych silnikach, ale pewnie ktoś się zaraz o tym wypowie. Luz zaworowy pewnie ma jakąś tolerancję i jeśli będzie się mieścił w jej granicach, to regulacja nie będzie jeszcze potrzebna. |
|
|
|