Outlander II GEN Techniczne - OPONY do Outlandera II
jurellas - 17-07-2017, 09:22
Producent podaje rozmiar opon na lewym słupku na naklejce,logicznie rzecz ujmując przy wymianie opon na szersze trzeba dobrac w oznaczeniu wysokośc zeby była jak na oryginalnych oponach,oczywiscie odbije się na wyższym spalaniu paliwa - bo opory szersze. Jeśli założymy wyższe samochód jest mułowaty ale można osiągnąc wyższą prędkośc,co do spalania to trudno powiedziec. Jednak napewno będą fałszywe wskazania prędkościomierza,ponieważ wszystko jest wyskalowane na oryginalnym rozmiarze opon. Już to kiedyś przerabiałem w innym samochodzie. Miał bym też zastrzeżenia do różnej rzeźby opon na dwóch osiach czy to nie będzie miało negatywnego wpływu w momencie zasprzęglenia 4X4 bo nad wszystkim czuwa elektronika. Kiedyś miałem problem przy różnych oponach przód -tył w samochodzie 4x4 przy ręcznym załączaniu elektromagnetycznie tyłu,jak się już udało po którejś próbie załączyc to za chińskiego boga nie dało rady rozłączyc. W miśkach mamy inny sposób zasprzęglania tyłu,więc cholera wie jak to się ma do różnych opon na dwóch osiach. Jest natomiast jedna logiczna zasada że samochody 4x4 muszą miec takie same opony jeśli chodzi o bieżnik jak i wysokośc.
paweldm - 17-07-2017, 09:36
Rodzaj opon nie wpływa na ręczne załączanie-rozłączanie napędu 4x4. Chyba miałeś jakis problem z napędem.
Przy sterowaniu elektroniką napędu, zastosowanie takich samych opon jak i różnych na osiach działanie napędu jest takie same. Napęd jest przekazywany na oś która się nie ślizga.
jurellas - 17-07-2017, 09:45
Zapomniałem dodac że po wymianie opon na jednakowe nie było żadnego problemu z napędem 4x4. Ale to dotyczyło innego 4x4 niż nasze outki gdzie była inna zasada działania.Aha,problem był zawsze na asfalcie natomiast poza twardymi drogami już nie.
Pablo79 - 23-07-2017, 20:26
Chcę założyć opony Micheline CrossClimate do Outlander III.
Mam fabryczne alufelgi 16 cali.
Gumy powinny mieć rozmiar 215/70 R16, a dostępne są chyba tylko 215/65 R16.
Czy te pięć milimetrów różnicy będzie mi przeszkadzać?
m4rud3r - 25-07-2017, 21:02
To jest 21,5mm różnicy na średnicy, a nie 5 mm. Będzie przekłamywał licznik - będziesz jechał wolniej niż będzie wskazywał licznik. Moim zdaniem spora różnica (auto pójdzie 1cm w dół)
Pablo79 - 27-07-2017, 11:41
Ok,
Dzięki za odpowiedź Mrud3r.
Już znalazłem odpowiednie.
parian - 08-03-2021, 20:31
Czy ktoś z was jeździ może na Bridgestone dueler h/p, ew. Turanza T001? Jeśli tak to jakie wrażenia?
m4rud3r - 08-03-2021, 20:42
Miałem Duelery, dość głośne, na suchym ok, na mokrym trochę gorzej było. Przy napędzie na przednią oś jak było wilgotno dość łatwo gubiły trakcje. Ale były dla mnie lepsze od obecnych Toyo R37
WiValdiBB - 09-03-2021, 14:25
m4rud3r napisał/a: | Miałem Duelery, dość głośne, na suchym ok, na mokrym trochę gorzej było. Przy napędzie na przednią oś jak było wilgotno dość łatwo gubiły trakcje. Ale były dla mnie lepsze od obecnych Toyo R37 |
Ja zalozyłem Continenatl Crosscontact UHP, te bioniczne, niebo a ziemia, Duelery byly sliskie pierwsza zima i kupielm felgi 16 oraz zimówki Yokohamy Geolandary
Po zmianie , nie chce mi sie zimowych zakladac dopoki nie ma duzo kopnego sniegu, Continenatle są o wiele cichsze, nawet na 2WD na mokrym trzymają gdzie Bridgestony sie slizgaly, polecam z całego serca, na pewno będziesz zadowolony
Jkaby ktoś byl zainteresowany to mam komplet do odsprzedania w dobrej cenie, stary DOt ale praktycznie nowe zakonserwowane, magazynowane w ciemnym chłodnym pmieszczeniu
parian - 09-03-2021, 20:00
Dzięki za info,
WiValdiBB, napisz na priv coś więcej o tych oponach na priv, potrzebuję 225/55r18
Shadow123 - 23-03-2021, 08:44
Dzień dobry.
Panowie, wrzucę jeszcze tu, może więcej osób czyta i ktoś się wypowie...
Będę potrzebował kupić nowe opony letnie w fabrycznym rozmiarze 225/55r18.
Myślę o którychś z tych:
https://wulkanista.pl/goodyear-efficientgrip-suv-225-55-r18-98v/
https://wulkanista.pl/dunlop-sport-maxx-rt-2-225-55-r18-102v-xl/
https://wulkanista.pl/pirelli-scorpion-verde-225-55-r18-98v/
https://wulkanista.pl/continental-premiumcontact-6-225-55-r18-98v/
https://wulkanista.pl/bridgestone-turanza-t001-225-55-r18-98v-jeep/
https://wulkanista.pl/nokian-line-suv-225-55-r18-98v/
https://wulkanista.pl/michelin-primacy-3-225-55-r18-98v/
https://www.oponeo.pl/dan...-98-v#336295755
Co byście polecili z powyższych? Może coś innego?
Jazda głównie asfalt (trasa i miasto) oraz lekki teren (teren podmiejski). Przebiegi ok. 25-30 kkm rocznie.
Dzięki za wszelkie rady / sugestie i pozdrawiam
|
|
|