To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Jeśli nie Lancer to co czyli jakie inne autka rozważaliście?

superges - 24-10-2016, 18:32

Nie pisalem nic wczesniej bo jeszcze wszystko zalatwialem i sie zastanawialem ale teraz wydaje mi sie, ze wszystko jest na dobrej drodze i tak oto za tydzien-dwa przesiadam sie do BMW 325d. Dzis uzyskalem info, ze samochod zostal juz wyprodukowany i jest w drodze do salonu w Polsce :-)

224km (dwie turbiny) - 6.1s do setki. Bardzo solidne wyposazenie- jesli kogos interesuje to moge zamiescic pelna liste ale z grubsza: czarny, wersja sport line, sportowe skorzane fotele w jasnej skorze (zawsze marzylem o takiej:)), harman kardon (kilkanascie glosnikow- mrrrr jak to gra) itd.

Mialem kupic 518d ale nie zdazylem wrzucic do produkcji :mrgreen:

Tylko lancera mi szkoda bo cholernie lubie to niezawodne auto i mysle jaki dac sobie argument, zeby go nie sprzedawac:-)

tyku - 24-10-2016, 18:53

superges napisał/a:
za tydzien-dwa przesiadam sie do BMW 325d.
Jaka cena :?:
I czemu diesla wybrałeś :?: :wink:

superges - 24-10-2016, 18:57

Po ostrym zrabatowaniu ptroche ponad 180k.

Dlaczego diesel? Bo benzyna sporo pali :) testowalem bmw 4 w mocnej benzynieno ii... Ciezko mniej niz 10l zrobic hehe.

tyku - 24-10-2016, 20:07

superges napisał/a:
Dlaczego diesel? Bo benzyna sporo pali :)
Dziwne podejście do życia. :wink:
superges napisał/a:
Po ostrym zrabatowaniu ptroche ponad 180k.
Jak się na samochód wydaje prawie dwieście tys., to chyba nie ma znaczenia, że będzie palił 10 L. :roll:
Zawsze mnie intrygowało takie myślenie. :roll:
Sam myślałem o takim wyborze, ale w benzynie. Klekota nie zniosę nawet z 6 turbinami. :P
Powodzenia i czekamy na relację i porównanie do lancerka. :mrgreen:

Marcino - 24-10-2016, 22:49

Golotheman napisał/a:
Ale załóżmy, ze firmy testują te silniki tak jak powszechnie jest to opisywane - ale to są przyspieszone testy. Silnik chodzi non stop na hali i w ten sposób symuluje się warunki porównywalne z przejechaniem 150tys km. A w terenie mróz, drgania, wilgoć, upał, itp. To już nie są czasy, że robiło się naddatek 0,8-1,1 jak w Toyocie parę lat temu. I wtedy wszystko działało 15+ lat. Teraz naddatki w projektowaniu wynoszą 0,1 i mniej i zamiast dołożyć pieniądze do lepszych materiałów, pakuje się kasę w wszelkiego rodzaju systemy uszczuplające typu KAIZEN, TPM, WCM itp

Nie do końca się zgodzę patrząc z punktu widzenia skrzyni biegów, i to do wymagajacego pojazdu jakim jest cieżarówka.Robimy skrzynie od małych Pickap-ów do najwiekszych ciężarówek. I testy endurance skrzynia musi przejść. Czesto bazujac na danych z najmocniej expoatowanych cieżarówek przeliczam na godziny spedzone na stanowisku testowym, to musi działać... do tego nowe materiały na łożyska, specjalne oleje, obróbka. Nasza skrzynie PROCISION - czyli DSG do cizarówki 12 ton (850Nm) powstawało z 10 lat od koncepcji.

Tak samo było z Superchargerem do VW czy Audi, teraz bierze Volvo i NIssan. A już trwają pracę na sprężarką napedzaną elektrycznie z odzyskiem enerigii..:)

RalfPi - 25-10-2016, 18:54

Lubię komenatrze jak powyżej! Twoje zdrowie Marcino - dobrze piszesz.
Nie ma żadnych przyspieszonych testów - coś działa, albo nie działa.
Oczywiście - wpadki się zdarzają - są różne zespoły, różni inżynierowie.
A Safety Factory to takich skrzyń i silników podejrzewam, że są naprawdę duże..
Kiedyś np. wrzuciłem w Lancerze 2'kę przy +- 115km/h :P Jak rozmawiałem z mechanikiem, to powiedział, że trzeba na tacę dać, że tłoki nie pocałowały krzywek i maski :)

Co do tematu - fajna i "niedroga" ta BMK'a. Szerokości na drodzę życzę.
Co do spalania, to można i w BMW 328i zejść do pewnie i 6l w "trasie" - w realnej trasie (tzn. niemiecki Autobahn) wyjdzie pewnie około 8l przy prędkości 140, a w Dieslu pewnie około 6l.
Czy różnica jest aż taka duża? No i ważna sprawa czy diesel na trasę czy do miasta.

Co do nowych samochód - wyszla teraz KIA OPTIMA z normalnym(!) silnikiem - bodajże 240KM.
Brakuje mi w japońskich i koreańskich samochodach właśnie limuzyn z porządnym kopytem i normalną ceną - np. taki I40 - fajny samochód, ale silnik 136KM... gdzie w prostej trójce niemalże zaczynasz od silnika 184KM, który łapie setkę w 7.2s.

PS Dziś rozmawiałem z jednym chłopakiem co miał niemalże 30 letnią BMW 5... mówi, że do Focusa 2 nie ma porównania.. oczywiście - 5'ka lepsza :)

sla - 25-10-2016, 22:14

RalfPi napisał/a:
PS Dziś rozmawiałem z jednym chłopakiem co miał niemalże 30 letnią BMW 5... mówi, że do Focusa 2 nie ma porównania.. oczywiście - 5'ka lepsza :)

To ja już bym wolał Focusa II, 30 letnie BMW jeżeli nie jest autem kolekcjonerskim to już kompletny złom.

RalfPi - 26-10-2016, 06:34

Nic z nim nie robił przez parę lat.
Jedyny problem, to 0.5l oleju na 2000km - silnik rzędowa 6'tka.
W Focusie poszedł po miesiącu jakaś rurka od turbo i musiał to uszczelnić- niby drobiazg, a jednak coś się zepsuło - powiedział, że za rok wraca do Marki.

PS Ja też tak myślałem, że używki to mega złomy - dla młodego pewnie jest ok - im człowiek starszy tym bardziej ceni sobie bezpieczeństwo - więc omijamy "naturalnie" pełnoletnie używki.
Co nie znaczy, że są "złomami"!
Jeździ? Jeździ!
Przegląd przechodzi? Przechodzi.
Więc w czym problem?

piomic - 26-10-2016, 10:55

superges napisał/a:
lancera mi szkoda bo cholernie lubie to niezawodne auto i mysle jaki dac sobie argument, zeby go nie sprzedawac:-)
Nie wiem czy u Ciebie da się to zastosować ale ja stwierdziłem, że skoro córka idzie na kurs to za chwilę trzeba będzie czegoś dla niej szukać i Lancer został. Jak już zdała to jakoś tak wyszło że został dla mnie. :mrgreen:
superges - 23-11-2016, 11:49

piomic napisał/a:
superges napisał/a:
lancera mi szkoda bo cholernie lubie to niezawodne auto i mysle jaki dac sobie argument, zeby go nie sprzedawac:-)
Nie wiem czy u Ciebie da się to zastosować ale ja stwierdziłem, że skoro córka idzie na kurs to za chwilę trzeba będzie czegoś dla niej szukać i Lancer został. Jak już zdała to jakoś tak wyszło że został dla mnie. :mrgreen:


Nie mam dzieci więc argument u mnie odpada :)

Dziś odbieram bmke, zdam relacje jak się śmiga :)

[ Dodano: 24-11-2016, 08:19 ]
Autko odebrane :mrgreen:

Samochód prowadzi się bajecznie. 224km robi swoje. Mimo, że auto jest teraz na dotarciu i ten pierwszy 1000km będę jeździł delikatnie to wyrywa do przodu aż miło.

Cisza w środku jest niewiarygodna, harman kardon tak gra, że nie chce się wychodzić z samochodu. Na prawdę ciężko mi na razie znaleźć wady. Spalanie w drodze powrotnej z salonu ( 60km ) wyszło wg komputera 5.3.

kotakot - 13-12-2016, 12:02

Ja bym chętnie ponownie rozważył lancera ale niestety nie jest to możliwe...Gdybym miał trochę więcej kasy pewnie kupiłbym mazdę 6 a że nie mam to pojeżdżę swoim autkiem jeszcze parę lat i potem się zobaczy ;) Dla mnie poza parametrami technicznymi liczy się kraj pochodzenia (jestem przywiązany do marek japońskich) i wygląd (ostatnio wyczytałem, że samochodem roku w Japonii został Subaru Impreza http://moto.pl/MotoPL/51,88389,21105718.html?i=18
Dla mnie odpada ze względu właśnie na wygląd - szczególnie przód mi się nie podoba...)

piomic - 27-12-2016, 16:14

kotakot napisał/a:
pewnie kupiłbym mazdę 6
Ja prawie kupiłem. Po próbnej wstępnie dogadałem cenę i wyposażenie, wyszedłem z salonu, wsiadłem do Lancera i... no kurde szóstka przy nim to się prowadzi jak stary maluch, już tam nie wróciłem.
Onimaru - 04-01-2017, 14:33

piomic napisał/a:
kotakot napisał/a:
pewnie kupiłbym mazdę 6
Ja prawie kupiłem. Po próbnej wstępnie dogadałem cenę i wyposażenie, wyszedłem z salonu, wsiadłem do Lancera i... no kurde szóstka przy nim to się prowadzi jak stary maluch, już tam nie wróciłem.


Lancer, w porównaniu do "szóstki", ma wyciszenie, fotele i ogólnie komfort jak stary maluch.

lukas1 - 12-01-2017, 13:13

ha i nadchodzi juz moja kolej.

N wiosne bede sprzedawal swojego Miska, od nowosci byl uzytkowany w Danii, wiec i drogi i paliwo od nowoswci lepsze. Co potwierdzial ostatnio kontrola w ASO Gdynia.
Ogolem serwisowany co roku, co 2 lata techniczny przeglad w Danii i tylko 131 tys km od 2009 czyli zarejestrowania :-)

Z powodu ze mieszkam kraju zabijajacym podatkami, nie polece za wysoko.
Rozwazam wszystkie od 2015 roku

-Honda Civic Tourer 1.8
-Toyota auris touring sports hybrid 1.8

jak te 2 wypadaja w poriwnaniu do Lancera- sa wieksze?

lub finanse zalezne

-Mazda 6 kombi 2.0 benzy manual
-Mazda CX 5 2.0 benzy manual AWD

lobuzek - 12-01-2017, 19:58

Akurat ostatnio byłem w Hondzie i jeździłem Tourerem.
Przód - mocno pochylony słupek A, więc dla mnie (190 cm) problem żeby nie walnąć się w głowę przy wsiadaniu. Gdy zasiądę - jest ok. Samochód z przodu bardziej "slim" niż Lancer, szczególnie w okolicy kolan, ale fotele bardzo wygodne i można jechać dłuższe trasy.
Tył - na kolana chyba trochę więcej niż Lancer (czyli naprawdę dużo), na głowę super, no bo w kombi płaski dach ciągnie się do końca nadwozia. Dobry profil i wysokość kanapy, nie jedzie się w kucki. Ogólnie jeden z wygodniejszych samochodów z tyłu jakimi jechałem.
Bagażnik - nie ma co mówić. Po prostu piwnica. Składane siedzenia wg patentu Magic Seats (mam takie w Jazzie) w połączeniu ze zbiornikiem paliwa przeniesionym pod przednie fotele czynią cuda. Ilość miejsca ogromna.
Silnik i zawieszenie - klasa. Jest sztywno, ale nie za bardzo. Jedzie jak po szynach, ewidentnie samochód nastawiony na precyzję prowadzenia niż rozpieszczanie komfortem. Silnik świetny, strasznie chce jechać, a i nie liczy sobie zbyt dużo.
Moim zdaniem bije na głowę Aurisa, który w środku wydaje mi się kiepski, a i w czasie jazdy nie powala. Po prostu przeciętniak przy znakomitej Hondzie. Podkreślam jednak, że piszę subiektywnie, bo jestem fanem Hond (w końcu mam Jazza jako drugie auto :D ) i nie przepadam za Toyotami.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group