To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełn± wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Twój pierwszy problem z nowym lancerem.

czarny - 11-05-2009, 00:18

del toro napisał/a:
A jak u was z tym "terkotaniem" z komory silnika przy zapalaniu, też słyszalne?


tak tak... silniczki krokowe czy inne potrzebne rzeczy :) mi sie to nawet podoba tym bardziej ze tak samo a moze nawet i glosniej terkocze w eclipse z rocznika 2007 (sam slyszalem) tak wiec dla mnie bomba :D :D:D terkocze tak samo jak sportowy :) pozdro dla nieterkoczacych :P zreszta przy zamknietych drzwiach i oknach w ogole tego nie slychac w srodku

jaca71 - 11-05-2009, 21:47

del toro napisał/a:
- gdy odpalam samochód i przekrecam kluczyk w stacyjce z pozycji ACC na ON z komory silnika dochodzi krótki 1sekundowy /nawet krótszy/ odgłos, takie "terkotanie" po czym silnik normalnie odpala,

Już napisane zostało że to normalne zachowanie. Już kto¶ nawet napisał że to ESP się testuje. Ale jeszcze nikt nie napisał że to ABS testuje pompę i zawory, może nawet nabija akumulator ci¶nienia ;)

krzychu - 11-05-2009, 22:13

jaca71 napisał/a:
może nawet nabija akumulator ci¶nienia ;)


Rozwiniesz?? Bo mi się wydaje że wspomaganie hamulców i ten akumulator ci¶nienia jest podci¶nieniowy od układu dolotowego silnika zdaje się....

jaca71 - 11-05-2009, 22:55

krzychu napisał/a:
jaca71 napisał/a:
może nawet nabija akumulator ci¶nienia ;)


Rozwiniesz?? Bo mi się wydaje że wspomaganie hamulców i ten akumulator ci¶nienia jest podci¶nieniowy od układu dolotowego silnika zdaje się....


I tu mnie masz ;) Zgadza się, czyżbym się zagalopował? To zostańmy przy przy samym układzie klepania klockami zwanym ABS ;)
Ale z drugiej strony jak nie ma podci¶nienia kolektora to jak one klepi±?

krzychu - 11-05-2009, 22:59

No ABS raczej nie potrzebuje wspomagania bo to by było chyba za bardzo ryzykowne. Wydaje mi się że ABS po prostu ma na tyle mocn± pompę że ze wspomagania nie korzysta. A nawet nie wiemy czy to ABS się testuje czy co¶ innego... Mi co¶ pisze w instrukcji że chyba tylko niekiedy taki test jest przeprowadzany (jak zajd± chyba jakie¶ warunki).
jaca71 - 12-05-2009, 10:51

Tak na chłopski rozum to ci¶nienie powinno powstawać tak jak zwykle powstaje w hamulcach bez ABS a ze wspomaganiem czyli z podci¶nienia kolektora ss±cego. jedyna modyfikacja to akumulator ci¶nienia, który zapobiega zapadaniu pedału hamulca po każdorazowym odpuszczeniu hamowania przez ABS. Idea powinna być taka sama niezależnie czy jest ABS czy go nie ma.

Jeszcze jedno mi przyszło do głowy że test ABS czy też ESP odbywa się na sucho - sprawdzane s± zaworki, czujniki itp. czy sprawne. Do tego ci¶nienie w układzie nie jest potrzebne.

krzychu - 12-05-2009, 11:37

Aż tak się na tym nie znam ale przecież ABS wypuszcza płyn z danego kanału jak zostanie zablokowane koło więc musi dobić swoj± pomp± (bo Ty na pedale nie masz pompy tylko prasę hydrauliczn±) bo jak by tak odpuszczał tylko to by Ci pedał w podłogę wpadł i by przestało hamować. Dlatego on ma swoj± pompę która może działać non stop i to drżenie pedału hamulca jest spowodowane upuszczeniem płynu z danego kanału i dopiciem płynu pomp± i ta w kółko. Wspomaganie chyba wtedy nie ma żadnego znaczenia a jak już to wspomaga sam pedał (żeby utrzymać ci¶nienie odpowiednie wci¶nięcia pedału) a nie wspomagać ABS.
jaca71 - 12-05-2009, 12:05

Swego czasu przegl±dałem schemat działania ABS -ale dawno to było. Jest tak jak piszesz czujnik z zablokowanego koła upuszcza mu ci¶nienie. Jedyne co poza czujnikami, zaworkami i elektronika było jeszcze dodatkowe to wła¶nie baloniasty, metalowy zbiornik z membran± - po jednej stronie membrany płyn, po drugiej gaz może nawet powietrze nie pamiętam. To wła¶nie ten zbiornik zwany akumulatorem ci¶nienia jest buforem, który rekompensuje upuszczanie ci¶nienia przez zawory. Wydaje mi się że ci¶nienie powstawało na tym schemacie klasycznie jak w hamulcach ze wspomaganiem. Mógł być to schemat ABS pierwszych generacji, jednokanałowych. Obecne generacje czterokanałowe mog± mieć pompy niezależne od wspomagania, nawet po jednej dla każdego koła. Ale wydaje mi sie to niepotrzebne. Zaraz poszukam i zobaczymy jak jest naprawdę.
krzychu - 12-05-2009, 12:18

Ale ten zbiornik nazwany akumulator jest tylko powietrzny (gromadzi się tam podci¶nienie) które mechanicznie wspomaga naci¶niecie pedała hamulca (nie ma nic wspólnego z płynem). Proste to jak metr sznurka w kieszeni. W każdym razie patent się sprawdza. Czyli masz zbiornik w którym jest membrama podczepiona do dĽwigni pedała hamulca i ten zbiornik jest podł±czony do układu dolotowego silnik (który generuje podci¶nienie) Dlatego np. niekiedy można zauważyć że jak zredukujemy (podskocz± obroty a przepustnica jest dalej zamknięta) a hamulec mamy wci¶nięty to można wyczuć że nam sam trochę bardziej się naci¶nie (bo wzro¶nie wspomaganie). Jak się mylę niech mnie kto¶ poprawi ale dla mnie od zawsze to tak działa. ABS jest moim zdaniem całkowicie odseparowany ingeruje tylko przy utracie przyczepno¶ci reguluj±c jak by niezależnie od siły wci¶nięcia hamulca ci¶nienie w kanałach swoj± pomp± i zaworkami.

A co hałasuje może te zaworki się po prostu zamykaj± i otwieraj±, pompa może ma jaki¶ self test itd ale nie s±dzę aby dochodziło do zaci¶nięcia się klocków.

jaca71 - 12-05-2009, 12:27

Może i tak. Ale znalazłem takie co¶:
ABS compact stanowi jedn± cało¶ć z główn± pomp± hamulcow± i podci¶nieniowym siłownikiem wspomagaj±cym. Najnowsze systemy antyblokuj±ce s± dwa razy mniejsze i lżejsze od pierwszych generacji. Dzięki uproszczeniu konstrukcji mechanizmu ABS stał się znacznie tańszy.

krzychu - 12-05-2009, 12:30

Znaczy ja wspomaganie mam z lewej (tam gdzie pedał) a pompę ABS po prawej więc u mnie compakt to nie jest. W każdym razie jest gło¶ny np. w punto działa ciszej.
jaca71 - 12-05-2009, 12:48

I ostatnie co znalazłem :

Cytat:
Aby w trakcie regulacji ci¶nienie nie zanikło w pompie hamulcowej lub mogło się stale obniżać poprzez akumulator, pompa elektryczna układu ABS podaje płyn hamulcowy z akumulatora ci¶nienia do pompy hamulcowej.

Proces ten można łatwo zauważyć po lekkim pulsowaniu pedału hamulca. W ten sposób kierowca otrzymuje informację zwrotn±, że ABS działa.


Pogrubiłem istotn± czę¶ć. Czyli, czy w akumulatorze jest płyn czy go nie ma?

filippoz - 12-05-2009, 16:27

Ja się na tych technicznych sprawach nie znam wiec tylko powiem że dzi¶ myj±c auto na bezdotykowej na BP podjechał kole¶ A4 na s±siednie stanowisko, podszedł do mnie i mówi: Zawsze mi się podobał ten przód od rekina.

aaa co do tej kierownicy i siły, fakt ale to przy u¶lizgiwaniu się koła.

jaca71 - 12-05-2009, 16:47

filippoz napisał/a:
Zawsze mi się podobał ten przód od rekina.

Eeee tam. Już zostało ustalone że to od glonojada jest przód. Od rekina to miał Galant ;)

filippoz - 12-05-2009, 17:26

Mi to wsio ryba, napisałem co usłyszałem ;)

teraz zabieram się za motocykl, też jaki¶ japoniec, nevermind hehe
;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group