[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej
KamilR10 - 12-01-2011, 23:47
Pytam się ponieważ w poprzednim Galancie miałem nie przyjemną sytuację odnośnie zmiany oleju. Miałem półsyntetyk później wlałem mu valvoline 5w40 syntetyk i za 200 km padła mi pompa oleju, nie wiem czy dokładnie to była tego przyczyna, ale tak się stało.
Auto to Galant 2.5 V6
tosztotomasz - 13-01-2011, 00:02
Ile jeździsz na obecnym oleju? Jeśli nie ubywa go znacząco i wygląda dobrze, to pokusiłbym się na początek o zalanie dobrego 5W30, którejś z topowych marek jak Fuchs, Amsoil, Motul.
KamilR10 - 13-01-2011, 00:06
Pytam z wyprzedzeniem, ponieważ auto dopiero będę może miał w przyszłym tygodniu:) ale za olejem już się teraz rozglądam
m6riano - 13-01-2011, 07:15
tosztotomasz napisał/a: | Ile jeździsz na obecnym oleju? Jeśli nie ubywa go znacząco i wygląda dobrze, to pokusiłbym się na początek o zalanie dobrego 5W30, którejś z topowych marek jak Fuchs, Amsoil, Motul. |
np:
http://allegro.pl/gdansk-...1402349655.html
a jednak ktoś sprowadza
http://allegro.pl/amsoil-...1405052327.html
ps. co powiecie o tym:
http://allegro.pl/amsoil-...1405051672.html
do mojego gala?(przebieg 334kkm)
ps.(jak wstane dziś...) zadzwonie tam i wypytam co i jak.
tosztotomasz - 13-01-2011, 08:06
Tak, ostatnio pojawił się ten amsoil na allegro. Prawdopodobnie sprowadzany z Anglii lub Holandii, wnioskując po 5 litrowym opakowaniu. Sprowadzany z US jest tylko w galonach i kwartach.
AMO 10W40 jest świetnym olejem parametrami rozkładającym na łopatki wiele 5W40. Jeśli masz wskazania do stosowania 10W nie znajdziesz lepszego oleju w tej klasie lepkości. Jak pisałem wcześniej, właśnie czekam na 2 galony AMO do L200 kumpla, zalałem go również do Rovera 75 ojca i jest mocno zaskoczony jakością pracy (tam producent zaleca 10W40 więc auto od nowości na semi chodziło)
m6riano - 13-01-2011, 08:14
Tak jak pisałem wcześniej cały czas jeżdże na 10w40, przebieg 334kkm, ogólnie chodzi bez zarzutu ale oleju już trochę bierze, powiedzmy setke na tydzień/1000km.
różnica między moim maxlajfem(23,5) a amso(40) jest dość spora no ale to chyba zupełnie inna klasa oleju prawda?
tosztotomasz - 13-01-2011, 08:26
m6riano napisał/a: | różnica między moim maxlajfem(23,5) a amso(40) jest dość spora no ale to chyba zupełnie inna klasa oleju prawda |
Mówisz o cenie? Zdecydowanie inna klasa oleju. Popatrz sobie na jego parametry
Myślę, że AMO będzie bezpiecznym rozwiązaniem dla Twojego motoru.
m6riano - 13-01-2011, 08:33
http://allegro.pl/amsoil-...1405051672.html
facet ściąga bezpośrednio ze stanów lub z uk niektóre partie.
też mówił że jeśli lałem do tej pory semi 10w40 to ten nie powinien nic pogorszyć, więc przemyśle, tym bardziej że już nawet wynegocjowałem rabacik...;-) wyszłoby ok 200zł za 5 tych qwartowych buteleczek.
tosztotomasz - 13-01-2011, 08:53
Ze swojej strony mogę Ci jeszcze zaproponować kontakt z Croom, co on ma w temacie do powiedzenia. Jeśli byłbyś zainteresowany, możliwe że mógłby zaproponować jeszcze filtr Amsoila albo Donaldsona zapewniający deklarowany prze producenta interwał wymiany (do 25000 mil)
m6riano - 13-01-2011, 08:56
Jeśli ma ten olej w niższej cenie niż w tej co podałem to czemu nie?
ps. a ile taki filterek?
tosztotomasz - 13-01-2011, 09:07
Tego już Ci nie powiem, trzeba najpierw sprawdzić, który jest do Twojego motoru.
m6riano - 13-01-2011, 09:18
np:
http://allegro.pl/k-n-fil...1392379238.html
marcinzam - 13-01-2011, 09:22
m6riano, ten amsoil 10w40 który chcesz kupić jest lepszy niż amsoil 5w40 http://www.amsoil.com/storefront/afl.aspx
m6riano - 13-01-2011, 09:27
nie bardzo rozumiem na jakiej podstawie tak sądzisz....nie znam sie na tych parametrach.
tosztotomasz - 13-01-2011, 09:31
Nie tyle lepszy co inny. AFL jest olejem skonstruowanym głównie z myślą o nowoczesnych konstrukcjach europejskich i azjatyckich wyposażonych w filtry cząstek stałych. Siłą rzeczy będzie bardziej eco niż tradycyjny olej. Nie można ich porównywać, przeznaczone są do zupełnie różnych aplikacji.
|
|
|