To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe - Lancer CYxA

Riva - 26-03-2014, 13:07

Witam.
Panowie macie rację że jest to w pewnym sensie odciąganie i tak nieubłaganego momentu wymiany.
Jednak można sporo zaoszczędzić nie pomniejszając samej efektywnosci zwłaszcza hamulców tylnich.
Tarcze z tyłu są pełne przy przebiegu 30 tys nie posiadają rantu , klocki hamulcowe
pracują tylko w w srodkowej czesci tarczy. Mam nadzieję że po wyrównaniu i delikatnym
wyrównaniu pow. ciernej klocków papierem sciernym wszystko ładnie zacznie pracować.
Pozdrawiam.
P.s. mysle że to nie wina mechanika . Tak się dzieje jeżeli samochód długo stoi i tarcze zardzewieją. Powstała rdza powoduje powstanie spieków i niszczy pow. tarczy.
Klocki w moim przypadku praktycznie nie tknięte.

krzychu - 26-03-2014, 13:13

Riva - rozbierzesz, obejrzysz klocki. Jeśli nie będą się za bardzo różnić grubością to przeszlifować porządnie papierem poprzecznie, tarcze przetoczyć i zmontować wszystko czyszcząc i smarując specjalnymi pastami do hamulców...
michaello - 26-03-2014, 13:34

Riva napisał/a:
klocki hamulcowe
pracują tylko w w srodkowej czesci tarczy. Mam nadzieję że po wyrównaniu i delikatnym
wyrównaniu pow. ciernej klocków papierem sciernym wszystko ładnie zacznie pracować.


Niestety musze cie zmartwic, w niecaly rok od wymiany tarcz i klockow tez biora tylko srodkiem, zreszta przeszedlem sie dzisiaj po parkingu i w 3 lancerach ten sam efekt! Za 2 tygodnie jade na wymiane oleju to zlece czyszczenie ukladu hamulcowego.

Riva - 26-03-2014, 13:57

A jednak problem ogólnopolski PANOWIE.
Przeglądałem inne fora i też podobne problemy występują np. w samochodach VW .
Co może być przyczyną.
Przy nawet intensywniejszym hamowaniu korektor siły hamowania i tak wyrówna rozkład
sił na przód i tył.

krzychu - 26-03-2014, 14:16

korektor dokłada jak masz załadowany tył. Przy codziennym hamowaniu tył prawie nie hamuje (auto by nadmiernie "nurkowało przodem"). Warto czasem po prostu zapodać buta w hamulec do końca wtedy tył coś tam się ruszy.
tomaszekk7 - 26-03-2014, 15:04

Adam napisał:

A ten cały cyrk, że tak to nazwę spowodowany jest niepoprawną pracą zacisku a za to odpowiedzialny jest mechanik, który wymieniał klocki ;)
Niestety dla większości "mechaników" wymiana klocków polega na wyjęciu starych i wsadzeniu nowych klocków. A potem dzieje się właśnie to co opisał kolega RIVA ;)


U mnie tarcza jest prosta tylko jak już wspomniałem zużycie jest częściowe. Klocki z tyłu pojazdu nie wymieniałem nigdy auto jeździ na oryginalnych tarczach i klockach. Wszystkie czynności wykonuje sam nie jeżdżę do mechanika. Wygląda na to , że trzeba co jakiś czas ściągnąć jarzmo i wyczyścić dokładnie.
Jeśli chodzi o wymianę płynu hamulcowego to wykonuję co dwa lata przepłukując cały układ nowym płynem i dokładnie odpowietrzając.

Bizi78 - 26-03-2014, 15:41

tomaszekk7, do cytowania wypowiedzi jest przycisk (Cytowanie selektywne) w prawy rogu postu koło ikonki ignoruj :wink: .
Zaznacz myszką co chcesz zacytować, naciśnij cytowanie selektywne i wszystko :D .
Trochę nie na temat ale może mod się nie obrazi, tym bardziej że jest w trasie :mrgreen: .

Riva - 27-03-2014, 12:43

Witam.
Tarcze przetoczone , zaciski przeczyszczone, klocki wyrównane na szkle z papierem sciernym- wszystko złożone do kupy i fajnie działa.
W kieszeni lekką ręka zostało min. 300zł.
Koszt przetoczenia tarcz to 30 zł.
Pozdrawiam.

tyku - 27-03-2014, 13:13

Riva napisał/a:
wszystko złożone do kupy i fajnie działa
- Cieszę się, że wszystko działa jak powinno. Szkoda tylko, że nie wrzuciłeś fotorelacji na forum.
Dzisiaj wymieniałem koła na letnie i z ciekawości porobiłem zdjęcia moich tarcz po roku użytkowania SP Performance Drilled Slotted + Hawk Performance HPS.





Greku1410 - 28-03-2014, 11:53

a jak Ci się te tarcze sprawują, jest lepsze hamowanie w porównaniu do oryginalnych czy nie?
tyku - 28-03-2014, 14:29

Jest naprawdę dużo lepiej niż na seryjnych, ale jak wszyscy wiemy lancer powinien mieć zdecydowanie większe tarcze. :(
DjQuest - 01-04-2014, 08:01

Co sądzicie o takim zestawieniu na przednią oś do sedana 1,5

Klocki hamulcowe BREMBO
Kod produktu: P54030

Tarcze hamulcowe ZIMMERMANN
Seria: SPORT-BREMSSCHEIBE COAT Z
Kod produktu: 380.2170.52

Cenowo wydaje się atrakcyjnie :) Jak będzie w praktyce, może ktoś miał taką kombinacje ?

Greku1410 - 01-04-2014, 17:14

ZIMMERMANNy miałem w golfie i się pokrzywiły - nie polecam tej marki
mkm - 01-04-2014, 19:49

Greku1410 napisał/a:
ZIMMERMANNy miałem w golfie i się pokrzywiły - nie polecam tej marki

Nie polecaj jak pogniesz w Lancerze. :wink:

lukasz3112 - 01-04-2014, 20:20

ja mam tarcze z przodu zwykłe gładkie ATE i do tego klocki EBC GreenStuff - i zestaw ten sprawuje się bardzo dobrze od ok 7tys km tak więc polecam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group