To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Klimatyzacja/Wydajność/Konserwacja

henry200890 - 21-07-2013, 11:00

Witam ;)
Mam Galanta 2.5 V6 '02. Od pewnego czasu coś mi terkocze w okolicach rolki napinającej pasek od klimy i alternatora. Przy wymianie paska zaplanowałem wymianę tej rolki - szumi strasznie. Kilka dni temu zajeżdżam pod pracę i.... czuję się jak w dieselu mercedesa 300 z lat 90-tych, a nie mojej benzynce. Zaczęło stukać niemiłosiernie - byłem przekonany, że posypała się owa rolka. Zabrałem się do wymiany i okazało się, że na sprężarce od klimy jest taki pierścień metalowy i to on stuka ;/ konieczna wymiana całej sprężarki, czy można samą tą dokręcaną nakładkę? W ogóle po co to jest? :o Co można z tym zrobić, żeby nie stukało do momentu wymiany na nowy ?
Dziękować za pomoc ;) )

robertdg - 22-07-2013, 08:48

Możliwe, że rozsypało się łozysko koła pasowego spręzarki i koło pasowe uderza o tarczke sprżegłową.
fj_mike - 22-07-2013, 18:29

henry200890, jak wyłączysz kilmę w czasie występowania tego hałasu, znajdziesz winnego czyli
robertdg napisał/a:
Możliwe, że rozsypało się łozysko koła pasowego spręzarki

henry200890 - 27-07-2013, 08:29

Posypało się chyba wszystko co związane ze sprężarką ;/ bo nawet sprzęgiełko się skończyło :( Tak więc: poszukiwany/poszukiwana kompletna sprężarka do poliftowego 2.5 oraz ta rolka napinająca pasek wieloklinowy.
Autem niestety muszę jeździć cały czas, a to już stuka niemiłosiernie, więc chyba do momentu wymiany sprężarki ściągnę ten pasek. Trzeba będzie przemęczyć się trochę bez wspomagania :(

Tomii - 02-08-2013, 16:23

Witam

Od początku jak mam gala występuje taki problem: silnik krokowy nie zawsze podbija obroty przy załączaniu się kompresora klimatyzacji, najczęściej problem ten występuje po dłuższej jeździe, kilkukrotnym w między czasie zgaszeniu i odpalaniu ciepłego silnika. I teraz pytanie, skąd ECU/krokowy wie że ma podnieść obroty ? jest jakiś czujnik na sprężarce który daje sygnał do ECU ?

Pawlacz - 07-08-2013, 20:25

Właśnie zakończyłem walkę z magiczną rurką klimtaronika. Właściwie gdyby nie to forum bym nawet na to nie wpadł, że można coś naprawić tak szybko, łatwo i bez żadnych kosztów :D Dla potomnych wklejam zdjęcie rurki:



Po przeczytaniu tego wątku odkryłem jednak inną rzecz, która mnie niepokoi. Wilgotna podłoga pod dywanikiem pasażera. Sprawdziłem rurkę pod maską. Kapie z niej woda, więc nie jest przytkana. Gdzie szukać przyczyny? Pozdro


[ Dodano: 07-08-2013, 20:29 ]
Z góry sorka za off top ale jak wy wklejacie zdjęcia bezpośrednio na forum? Myślałem, że nie mam problemów z obsługą komputera a jednak. Przeczytałem faq i nie idzie :shock:

fj_mike - 07-08-2013, 20:30

Pawlacz napisał/a:
Po przeczytaniu tego wątku odkryłem jednak inną rzecz, która mnie niepokoi. Wilgotna podłoga pod dywanikiem pasażera. Sprawdziłem rurkę pod maską. Kapie z niej woda, więc nie jest przytkana. Gdzie szukać przyczyny? Pozdro

Przejście tego właśnie ścieku przez gródź. Korozja rozszczelnia połączenie.

Pawlacz - 07-08-2013, 20:34

Dzięki za szybką odpowiedź. Jakie jest dojście? Spod samochodu, coś trzeba demontować?
fj_mike - 07-08-2013, 20:57

Pawlacz napisał/a:
Dzięki za szybką odpowiedź. Jakie jest dojście? Spod samochodu, coś trzeba demontować?

Poluzuj parownik (trzy śruby, ten pod deską), daj radę dojść do przejścia grodziowego z uszczelnieniem (ja użyłem dekarskiego). Jak nie dasz rady to pozostaje demontaż parownika i spuszczenie czynnika.

Krzyzak - 08-08-2013, 08:30

Pawlacz napisał/a:
Wilgotna podłoga pod dywanikiem pasażera.
w dziale Nasze Miśki poszukaj tematu Kofi - on walczył z tym a wcześniej ja - tylko że Kofi wkleił zdjęcia
koroduje czerpnia powietrza w podszybiu

tresorex - 08-08-2013, 09:05

Pawlacz napisał/a:
Właśnie zakończyłem walkę z magiczną rurką klimtaronika. Właściwie gdyby nie to forum bym nawet na to nie wpadł, że można coś naprawić tak szybko, łatwo i bez żadnych kosztów :D Dla potomnych wklejam zdjęcie rurki:


Ta rurka nie była podpięta? Kto ją tak ułożył?

Pawlacz - 08-08-2013, 09:57

Ta rurka wisiała sobie luźno, sama musiała się zsunąć. Zacisnąłem opaską do kabli, powinno być ok. A klimatronik od początku dziwnie mi pracował. Na początku dmuchał ciepłym powietrzem a po ok 15 - 20 minutach walił zimnem tak, że zawsze przechodziłem na manual. Teraz jest git :biggrin:
Matik608 - 08-08-2013, 23:45

Witam.
Mam problem z klimą, mianowicie, klima nabita, ciśnienie ok, po odpaleniu auta ciśnienie w układzie ok, a w te upały klima ledwo co chłodzi, w sumie jak by jej nie było, rurki cienkie gorące, rurki grube letnie czyli chłodzi tyle co nic, byłem u trzech mechaników od klimy, jeden mówi zmień kompresor drugi chłodnice trzeci osuszacz, tylko nie widzi mi cie strzelać za każdym razem nabijać klime, dodam że po właczeniu klimy wszystko się włącz czyli wentylatory chodzą na max itp... spotkał sie ktoś z szanownych forumowiczów z takim problemem?
Dziękuję za odpowiedź.

Owczar - 09-08-2013, 11:11

Pytanie jakie są wskazania niskiego i wysokiego ciśnienia? Serwis na tej podstawie powinien ocenić sprawność sprężarki i działania zaworu rozprężnego. Te wartości przekładają się bezpośrednio na temp parownika.
Matik608 - 09-08-2013, 15:21

Owczar, na niskim 2, wysokim 12, nie znam sie na tym ale to niby dobrze, w osuszaczu sie mydli czyli tez ok...
Czynnika nabite 700...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group