To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/

grappa01 - 13-06-2013, 09:36

Czy taki kabel KKL z kontrolerem FTDI FT231X też będzie działa z Euroscanem pod Carismą ?

link do kabla:
http://allegro.pl/najleps...3307759726.html

honor - 15-06-2013, 15:04

Ostatnio kupiłem taki: http://allegro.pl/vag-kkl...3230471551.html łączy się bez problemów z MSS i Pajero. Tylko trzeba zainstalować sterownik, który jest w folderze z Evoscanem, a nie ten podawany na początku w tym temacie.
grappa01 - 24-06-2013, 22:22

Witam,
chłopaki zakupiłem sobie kabelek kkl z ftdi ale niestety mam problem z połączeniem.

Auto:
Carisma 2003r. 1,9DiD

podłączałem kabel KKL bez zworek 1 i 4 bo jak czytałem w poprzednich postach w tym roczniku podobno nie potrzeba łączyć
zworki.

Mam takie oto komunikaty i screeny bezpośrednio z programu EVOScan:
http://imageshack.us/a/img69/5446/zohf.jpg
http://imageshack.us/a/img607/3599/1fgf.jpg
http://imageshack.us/a/img9/2923/fv7w.jpg


Zastanawiam się też czy czasem nie mam złych sterowników, tylko nie wiem skad sciagnac najbardziej odpowiednie. Czy moglibyście mnie nieco pokierować w konfiguracji w ustaleniu połączania pomiedzy kompem a kablem ?

volve - 24-06-2013, 22:34

Nie jestem pewny, ale silnika DiD nie odczytasz EvoScanem. Jak się nie mylę to silnik Renault...
grappa01 - 24-06-2013, 22:38

tak jest w nim silnik Renault, hmmm, ale to w ogóle pod DiD podłącze się kablem KKL przez ewentualnie jakiś inny program ?
robertdg - 25-06-2013, 07:57

Najporościej ScanTool
plecho1 - 25-06-2013, 09:32

Kabel który kupiłeś raczej się nie nadaje a na pewno nie z programem Evoscan. Być może uda Ci sie połączyć kablem Elm 327 i programem który podał robertdg. Ja Mondeo w dieslu tylko z rocznika 2004 podłączałem Elmem 327 i programem ScanXL.
Według tego, co znalazłem w internecie odnośnie Elma, to można nim podłączać diesle produkowane na Europę od rocznika 2004 w których w tych rocznikach powinno już być OBD2 lub EOBD. Czasem firmy produkujące auta już wcześniej wprowadzały taki standard komunikacji ale nie wszystkie auta go mają. Ty masz auto z 2003r. więc pewności nie ma czy wszystko będzie poprawnie działało. Już było kilka tematów na forum o podłączeniu Carismy DID i jednoznaczna odpowiedź nie padła, że komuś udało się podłączyć takie auto z pełnym sukcesem.
Moja osobista rada, to sprzedaj diesla i kup benzynkę :)

fr0ro - 25-06-2013, 16:57

vag kkl z programem ddt2000 czyta did'a, trzeba wybrac opcje laguna phaze 2.
kkmaslowski - 28-06-2013, 22:34

Proszę o zerknięcie na logi mojej Carismy 1.6 SOHC 90KM. W 1 logu (8min na luzie) jest jedna ok, 15s przerwa, zawiesił mi się Evoscan. W drugim logu (2tys. obrotów na postoju) jest to samo 2 razy. 3 log to jazda po mieście.

https://www.dropbox.com/s...28_20.08.03.csv
https://www.dropbox.com/s...28_20.17.29.csv
https://www.dropbox.com/s...28_20.23.31.csv

plecho1 - 28-06-2013, 23:05

Coś się dzieje z autem że chcesz aby się do tego odnieść?
Sonda raczej pracuje OK, korekty są w normie.

kkmaslowski - 29-06-2013, 09:01

plecho1 napisał/a:
Coś się dzieje z autem że chcesz aby się do tego odnieść?
Sonda raczej pracuje OK, korekty są w normie.

Tak z ciekawości wrzuciłem. Trzęsie mi autem przy niskich obrotach oraz drży od 2.5 do 3 tys. obrotów. Nie patrz na prędkość, bo mam urwaną linkę.
Możesz zerknąć czy temperatura wygląda ok? Mam problem z przegrzewaniem.
Kolejna sprawa to klima, strasznie mi obciąża silnik, trzęsie się wszystko jak w ciągniku:-) i silnik się przegrzewa (dochodzi prawie do czerwonego). Ale z tego wrzucę logi jak się nie poprawi po uzupełnieniu czynnika. Dziwi mnie tez prąd ładowania, przy klimie spada mi do 12.0v,czyli akumulator się rozładowuje z nią.

------------------
Aktualizacja:
Wymieniłem czynnik w klimie. Jest ogromna różnica. Klima nie obciąża mi już tak silnika, praktycznie nie ma różnicy czy jadę z włączoną czy wyłączoną. Wcześniej wyłączałem ją jak chciałem kogoś wyprzedzić :) Polecam wszystkim wymianę czynnika. U mnie nie był wymieniany od minimum 6 lat lub więcej, aż dziw, że jeszcze działa. Polubiłem na nowo moją Carismę :-)

Przy wymianie okazało się, że zamiast 700g czynnika miałem 420 (i tak sporo), natomiast oleju było 72g, gdzie powinno być tylko 20g, ponad 3 razy za dużo.

Sprężarka teraz chodzi zupełnie inaczej, wcześniej nawet na ECO chodziła cały czas, teraz słychać, że uruchamia się tylko w razie potrzeby.

Silnik przestał się trząść :D

plecho1 - 29-06-2013, 09:24

Załóż może nowy temat aby tu nie śmiecić bo Twoje problemy nie są związane z tym tematem.
Sprawdź czy włącza Ci się wentylator chłodnicy i do jakiej wartości zbija temperaturę. Sprawdź też czy otwiera Ci się termostat, czy chłodnica od strony silnika jest gorąca. Możliwe, że termostat się zaciął i się nie otwiera całkowicie i z tego powodu silnik łapie wysoka temperaturę. U mnie też wskazówka podchodzi teraz pod czerwone pole kiedy jadę w korku ale po pewnym czasie, jak włączy się wentylator lub jak zacznę jechać normalnie, wskazówka znów powraca do pionowej pozycji.

mice66 - 16-07-2013, 01:11

czy moglibyście luknąć na moje logi i powiedzieć co ewentualnie jest nie tak? ostatnio moja Cari zaczęła lekko wariować więc postanowiłem ją zresetować i nauczyć obrotów na nowo i oto logi z tego procesu.
http://wyslijto.pl/plik/s6e8i24cf1

volve - 16-07-2013, 06:30

Po pierwsze dostosuj swoje odczyty w EvoScanie do tego, co napisał w poście na 13 stronie aren.
Po drugie z tych logów widzę, że na początku masz bardzo duże wahania napęcia, a następnie stabilizuje się ono na poziomie 12V, co jest zdecydowanie za mało.

mice66 - 19-07-2013, 23:22

http://wyslijto.pl/plik/1ldyoa1239
zrobiłem wszystko co mogłem zrobić na postoju. Proszę zobaczcie czy wszystko jest ok



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group