Carisma - Techniczne - [Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/
grappa01 - 13-06-2013, 09:36
Czy taki kabel KKL z kontrolerem FTDI FT231X też będzie działa z Euroscanem pod Carismą ?
link do kabla:
http://allegro.pl/najleps...3307759726.html
honor - 15-06-2013, 15:04
Ostatnio kupiłem taki: http://allegro.pl/vag-kkl...3230471551.html łączy się bez problemów z MSS i Pajero. Tylko trzeba zainstalować sterownik, który jest w folderze z Evoscanem, a nie ten podawany na początku w tym temacie.
grappa01 - 24-06-2013, 22:22
Witam,
chłopaki zakupiłem sobie kabelek kkl z ftdi ale niestety mam problem z połączeniem.
Auto:
Carisma 2003r. 1,9DiD
podłączałem kabel KKL bez zworek 1 i 4 bo jak czytałem w poprzednich postach w tym roczniku podobno nie potrzeba łączyć
zworki.
Mam takie oto komunikaty i screeny bezpośrednio z programu EVOScan:
http://imageshack.us/a/img69/5446/zohf.jpg
http://imageshack.us/a/img607/3599/1fgf.jpg
http://imageshack.us/a/img9/2923/fv7w.jpg
Zastanawiam się też czy czasem nie mam złych sterowników, tylko nie wiem skad sciagnac najbardziej odpowiednie. Czy moglibyście mnie nieco pokierować w konfiguracji w ustaleniu połączania pomiedzy kompem a kablem ?
volve - 24-06-2013, 22:34
Nie jestem pewny, ale silnika DiD nie odczytasz EvoScanem. Jak się nie mylę to silnik Renault...
grappa01 - 24-06-2013, 22:38
tak jest w nim silnik Renault, hmmm, ale to w ogóle pod DiD podłącze się kablem KKL przez ewentualnie jakiś inny program ?
robertdg - 25-06-2013, 07:57
Najporościej ScanTool
plecho1 - 25-06-2013, 09:32
Kabel który kupiłeś raczej się nie nadaje a na pewno nie z programem Evoscan. Być może uda Ci sie połączyć kablem Elm 327 i programem który podał robertdg. Ja Mondeo w dieslu tylko z rocznika 2004 podłączałem Elmem 327 i programem ScanXL.
Według tego, co znalazłem w internecie odnośnie Elma, to można nim podłączać diesle produkowane na Europę od rocznika 2004 w których w tych rocznikach powinno już być OBD2 lub EOBD. Czasem firmy produkujące auta już wcześniej wprowadzały taki standard komunikacji ale nie wszystkie auta go mają. Ty masz auto z 2003r. więc pewności nie ma czy wszystko będzie poprawnie działało. Już było kilka tematów na forum o podłączeniu Carismy DID i jednoznaczna odpowiedź nie padła, że komuś udało się podłączyć takie auto z pełnym sukcesem.
Moja osobista rada, to sprzedaj diesla i kup benzynkę
fr0ro - 25-06-2013, 16:57
vag kkl z programem ddt2000 czyta did'a, trzeba wybrac opcje laguna phaze 2.
kkmaslowski - 28-06-2013, 22:34
Proszę o zerknięcie na logi mojej Carismy 1.6 SOHC 90KM. W 1 logu (8min na luzie) jest jedna ok, 15s przerwa, zawiesił mi się Evoscan. W drugim logu (2tys. obrotów na postoju) jest to samo 2 razy. 3 log to jazda po mieście.
https://www.dropbox.com/s...28_20.08.03.csv
https://www.dropbox.com/s...28_20.17.29.csv
https://www.dropbox.com/s...28_20.23.31.csv
plecho1 - 28-06-2013, 23:05
Coś się dzieje z autem że chcesz aby się do tego odnieść?
Sonda raczej pracuje OK, korekty są w normie.
kkmaslowski - 29-06-2013, 09:01
plecho1 napisał/a: | Coś się dzieje z autem że chcesz aby się do tego odnieść?
Sonda raczej pracuje OK, korekty są w normie. |
Tak z ciekawości wrzuciłem. Trzęsie mi autem przy niskich obrotach oraz drży od 2.5 do 3 tys. obrotów. Nie patrz na prędkość, bo mam urwaną linkę.
Możesz zerknąć czy temperatura wygląda ok? Mam problem z przegrzewaniem.
Kolejna sprawa to klima, strasznie mi obciąża silnik, trzęsie się wszystko jak w ciągniku:-) i silnik się przegrzewa (dochodzi prawie do czerwonego). Ale z tego wrzucę logi jak się nie poprawi po uzupełnieniu czynnika. Dziwi mnie tez prąd ładowania, przy klimie spada mi do 12.0v,czyli akumulator się rozładowuje z nią.
------------------
Aktualizacja:
Wymieniłem czynnik w klimie. Jest ogromna różnica. Klima nie obciąża mi już tak silnika, praktycznie nie ma różnicy czy jadę z włączoną czy wyłączoną. Wcześniej wyłączałem ją jak chciałem kogoś wyprzedzić Polecam wszystkim wymianę czynnika. U mnie nie był wymieniany od minimum 6 lat lub więcej, aż dziw, że jeszcze działa. Polubiłem na nowo moją Carismę
Przy wymianie okazało się, że zamiast 700g czynnika miałem 420 (i tak sporo), natomiast oleju było 72g, gdzie powinno być tylko 20g, ponad 3 razy za dużo.
Sprężarka teraz chodzi zupełnie inaczej, wcześniej nawet na ECO chodziła cały czas, teraz słychać, że uruchamia się tylko w razie potrzeby.
Silnik przestał się trząść
plecho1 - 29-06-2013, 09:24
Załóż może nowy temat aby tu nie śmiecić bo Twoje problemy nie są związane z tym tematem.
Sprawdź czy włącza Ci się wentylator chłodnicy i do jakiej wartości zbija temperaturę. Sprawdź też czy otwiera Ci się termostat, czy chłodnica od strony silnika jest gorąca. Możliwe, że termostat się zaciął i się nie otwiera całkowicie i z tego powodu silnik łapie wysoka temperaturę. U mnie też wskazówka podchodzi teraz pod czerwone pole kiedy jadę w korku ale po pewnym czasie, jak włączy się wentylator lub jak zacznę jechać normalnie, wskazówka znów powraca do pionowej pozycji.
mice66 - 16-07-2013, 01:11
czy moglibyście luknąć na moje logi i powiedzieć co ewentualnie jest nie tak? ostatnio moja Cari zaczęła lekko wariować więc postanowiłem ją zresetować i nauczyć obrotów na nowo i oto logi z tego procesu.
http://wyslijto.pl/plik/s6e8i24cf1
volve - 16-07-2013, 06:30
Po pierwsze dostosuj swoje odczyty w EvoScanie do tego, co napisał w poście na 13 stronie aren.
Po drugie z tych logów widzę, że na początku masz bardzo duże wahania napęcia, a następnie stabilizuje się ono na poziomie 12V, co jest zdecydowanie za mało.
mice66 - 19-07-2013, 23:22
http://wyslijto.pl/plik/1ldyoa1239
zrobiłem wszystko co mogłem zrobić na postoju. Proszę zobaczcie czy wszystko jest ok
|
|
|