Outlander III Ogólne - Outlander PHEV
Blazer - 22-04-2021, 22:11
Cytat: | Ale największą wadą jest brak mocy. Ale o tym się sam przekonasz po zakupie. |
Nie wiem co to znaczy. Ja tam nie widzę braku mocy w moim PHEV'ie. Wręcz odwrotnie pomimo słabych czasów na papierku moje odczucia są zdecydowanie lepsze.
Poza tym to nie jest auto sportowe. W zakresie 0-140 moim zdaniem jest to b.dynamiczne auto.
iwi - 23-04-2021, 00:13
spróbuj pojeździć po krętych górskich drogach. Po rozładowaniu akumulatorów silnik chce wyskoczyć z ramy żeby doładować akumulator, a przy jeździe około 20-30km na godzinę nie ma jak się odpalić drugi silnik a generator za słaby.
Blazer - 27-04-2021, 23:06
iwi napisał/a: | spróbuj pojeździć po krętych górskich drogach. Po rozładowaniu akumulatorów silnik chce wyskoczyć z ramy żeby doładować akumulator, a przy jeździe około 20-30km na godzinę nie ma jak się odpalić drugi silnik a generator za słaby. |
Tylko, że w Miśku nie ma drugiego silnika- są dwa elektryczne + spalinowy, więc nie wiem o jakim drugim mowa.
2 lata temu byłem w Zieleńcu, aczkolwiek ja starałem się nie doprowadzić do rozładowania akumulatorów i kombinowałem tak, żeby mieć przynajmniej na te 10km.
iwi - 28-04-2021, 14:00
Chodzi o to że przy małych prędkościach nie ma bezpośredniego napędu z silnika na koła - tylko przez generator
Blazer - 29-04-2021, 23:35
iwi napisał/a: | Chodzi o to że przy małych prędkościach nie ma bezpośredniego napędu z silnika na koła - tylko przez generator |
Nigdy nie analizowałem tego w ten sposób.
Choć jak się tak zastanawiam, to nawet przy niskich prędkościach np. 40-50km/h jeżeli potrzeba więcej mocy nie ma (chyba) problemu żeby silnik spalinowy napędzał koła, ważne żeby "obrotomierz" wszedł na pole "POWER".
Przy najbliższej okazji zweryfikuje to.
Rander - 30-04-2021, 12:02
Blazer napisał/a: |
(...)
Choć jak się tak zastanawiam, to nawet przy niskich prędkościach np. 40-50km/h jeżeli potrzeba więcej mocy nie ma (chyba) problemu żeby silnik spalinowy napędzał koła, ważne żeby "obrotomierz" wszedł na pole "POWER".
Przy najbliższej okazji zweryfikuje to. |
Nie ma takiej możliwości - ten typ silnika spalinowego nie jest aż tak elastyczny.
Gdyby PHEV miał skrzynię biegów, to byłoby to możliwe. Jednak zaletą (?) Miśka jest to, że nie ma skrzyni biegów, ma tylko sprzęgło spinające napęd na krótko.
Przynajmniej nie ma się co zepsuć
Marcino - 30-04-2021, 13:34
Rander napisał/a: | Blazer napisał/a: |
(...)
Choć jak się tak zastanawiam, to nawet przy niskich prędkościach np. 40-50km/h jeżeli potrzeba więcej mocy nie ma (chyba) problemu żeby silnik spalinowy napędzał koła, ważne żeby "obrotomierz" wszedł na pole "POWER".
Przy najbliższej okazji zweryfikuje to. |
Nie ma takiej możliwości - ten typ silnika spalinowego nie jest aż tak elastyczny.
Gdyby PHEV miał skrzynię biegów, to byłoby to możliwe. Jednak zaletą (?) Miśka jest to, że nie ma skrzyni biegów, ma tylko sprzęgło spinające napęd na krótko.
Przynajmniej nie ma się co zepsuć |
A tam nie ma czasem CVT - bez skrzyni by to nie chodziło
iwi - 30-04-2021, 14:35
nie ma skrzyni - nie ma CVT. Tylko sprzeglo ktore zalacza naped na kola po przekroczeniu minimalnej predkosci.
Zaleta - nie ma co sie zepsuc
Wada - brak mocy przy malych predkosciach i przy predkosciach ponad 130km/h
Marcino - 01-05-2021, 07:36
Więcej wad widze niż zalet.
Blazer - 02-05-2021, 22:00
Rander napisał/a: | Blazer napisał/a: |
(...)
Choć jak się tak zastanawiam, to nawet przy niskich prędkościach np. 40-50km/h jeżeli potrzeba więcej mocy nie ma (chyba) problemu żeby silnik spalinowy napędzał koła, ważne żeby "obrotomierz" wszedł na pole "POWER".
Przy najbliższej okazji zweryfikuje to. |
Nie ma takiej możliwości - ten typ silnika spalinowego nie jest aż tak elastyczny.
Gdyby PHEV miał skrzynię biegów, to byłoby to możliwe. Jednak zaletą (?) Miśka jest to, że nie ma skrzyni biegów, ma tylko sprzęgło spinające napęd na krótko.
Przynajmniej nie ma się co zepsuć |
Z czym nie ma takiej możliwości, z napędzaniem kół, czy z mocą?
Moim zdaniem silnik spalinowy nawet przy małych prędkościach będzie napędzał koła, bo po prostu nie dałby rady naładować akumulatorów. Przy rozładowanym akumulatorze i podjeździe pod górę zapotrzebowanie na energię jest większe niż produkcja z silnika. Może on wchodzić na wysokie obroty i wyć, ale nie dlatego że nie napędza kół, tylko dlatego, że je napędza i ładuje akumulator.
Fakt faktem na dłuższe wycieczki w tereny górzyste warto sobie zostawić zapas energii albo przed rozpoczęciem podjazdu przełączyć się w tryb "Save".
Niestety PHEV nie jest samochodem w stylu wsiądźi zapomnij.
Czy w sumie obecne full elektryki nie są podobne?
Jak dla mnie samochód jest odpowiedni, a czy dla kogoś innego? Cóż sam musi sprawdzić i ocenić. Pewne jest jedno, auto na pewno ma wady, ale i zalet też jest trochę. Pytanie co przeważa dla danego użytkownika (ja nie mieszkam w górach, a wyjazd raz do roku na narty jakoś przeboleje). Ważne że do moich zastosowań (czyli małe spalanie po miejscu i możliwość pojechania z rodziną w dłuższą trasę) się sprawdza i nie muszę mieć dwóch aut (miejskiego i "wyjazdowego").
smallaxepl - 03-05-2021, 08:45
[quote="Blazer"][quote="Rander"] Blazer napisał/a: |
(...)
Moim zdaniem silnik spalinowy nawet przy małych prędkościach będzie napędzał koła, bo po prostu nie dałby rady naładować akumulatorów |
Silnik nigdy nie będzie napędzał kół bezpośrednio poniżej ok 60km/h, po prostu mechanicznie jest zapięty zawsze odpowiednik 5 biegu, przy takich małych prędkościach obroty będą za niskie. W takim przypadku ICE działa tylko jako generator.
acent - 03-05-2021, 14:01
https://www.gknautomotive...d-transmission/
Tu jest elegancko opisana zasadza działania w PHEV. Dostępność obu napędów może być realizowana w całym zakresie prędkości.
smallaxepl - 03-05-2021, 16:22
acent napisał/a: | https://www.gknautomotive.com/en/insights/multimode-dedicated-hybrid-transmission/
Tu jest elegancko opisana zasadza działania w PHEV. Dostępność obu napędów może być realizowana w całym zakresie prędkości. |
Znam ten filmik, nie ma tam nigdzie informacji że silnik może się dołączyć w całym zakresie prędkości. Z doświadczenia wiem że poniżej 60 km/h to się nie załączy, co jest logiczne biorąc pod uwagę że jest tylko jedno przełożenie, jazda na piątce 50km/h nie ma sensu.
iwi - 03-05-2021, 22:52
Patrząc na obrazki na wskaźnikach to nigdy silnik nie odpalił napędu na koła przy małej prędkości - co zresztą potwierdzają dane - Skoro brak skrzyni biegów to nie może odpalić.
Nie jest też to 5 bieg jak pisze kolega tylko stałe połączenie silnika z kołami 1 do 1 czyli raczej bieg 4 do tego służy - bieg 5 to nadbieg.
Marcino - 04-05-2021, 12:23
iwi napisał/a: | Nie jest też to 5 bieg jak pisze kolega tylko stałe połączenie silnika z kołami 1 do 1 czyli raczej bieg 4 do tego służy - bieg 5 to nadbieg |
Tu nie chodzi o biegi. Nadbieg moze być 6ty lub siódmy nawet lub obydwa. Kwetia przełożeń.
Spalinowy ciagnie tylko przednia os a ogólnie działa jak generator.
|
|
|