To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Jakie Świece zapłonowe?

JaGrab3 - 26-08-2013, 10:08

U Ciebie, ale zauważ, że znakomita większość użytkowników nie zajmuje sie mechaniką.
Do kolektora dochodzi ci jeszcze uszczelka....zwykle.
ps. 40-45 na zwykłych świecach to już miazga jest, pewnie przerwa zwiększa się o 20%.... co przy gazie daje ci na mur beton wypadanie zapłonów, a może i uwalenie cewki....

Skond te cewki padają?? Właśnie przez nie zmienianie świec....bo obciążenie układu rośnie do takich wartości, że cewka pada, w najlepszym wypadki mamy wypadanie zapłonów.
W moim przypadku, mam 6 cewek - dziękuje bardzo wole kupić platynki za 200 niż cewki zmieniać.

Hugo - 26-08-2013, 11:38

JaGrab3 napisał/a:
40-45 na zwykłych świecach to już miazga jest, pewnie przerwa zwiększa się o 20%.... co przy gazie daje ci na mur beton wypadanie
Ale Krzyzak na gazie tylko ziemniaki gotuje :mrgreen: Większość użytkowników 2,5 V6 jeździ zapewne na LPG, więc wtedy podany przebieg 40-45 000 km na zwykłych świecach dzielimy przez 2.
JaGrab3 - 26-08-2013, 11:48

40kkm bez gazu to i tak jest zabójstwo dla cewek, nawet jeżeli nie odczuwasz tego, to i tak układ odczuwa, a potem portfel....
No chyba że co 15, max 20 kkm łądnie wykręcimy świece wyczyścimy i skorygujemy przerwę, wtedy obleci więcej...no chyba, że izolator juz poleci, albo ekektrody już będą tak wyżarte, że nie za bardzo będzie gdzie tą przerwę ustawiać....

Hugo - 26-08-2013, 11:51

Czyli podsumowując spokojnie można wrzucić do 2,5 zwykłe świece, np. Denso K20TT, tylko najlepiej je po 20 000 km wymienić, tak? Innych przeciwwskazań nie ma?
JaGrab3 - 26-08-2013, 13:13

dokładnie. Oczywiście o ile pasuje ciepłota.
Krzyzak - 26-08-2013, 13:50

JaGrab3 napisał/a:
40kkm bez gazu to i tak jest zabójstwo dla cewek
faktem jest, że padła mi cewka w sedanie, ale faktem jest też, że padła mi cewka w kombi gdzie są nowe kable NGK, nowa oryginalna kopułka i palec oraz nowe świece Denso irydowe

ja powiem tak - te silniki niczym specjalnym się nie wyróżniają a wprowadzenie tam świec na 90-100 tkm podyktowane było tylko względem wygody przy wymianie (rozrząd co 90 i świece co 90)
w Colcie miałem świece po 50 tysi i wymieniałem z przyzwoitości - nic im nie było po tym przebiegu

Hugo - 26-08-2013, 14:03

Krzyzak napisał/a:
wprowadzenie tam świec na 90-100 tkm podyktowane było tylko względem wygody przy wymianie (rozrząd co 90 i świece co 90)
Też tak myślę. To nawet ma sens.
JaGrab3 - 26-08-2013, 15:46

Dokładnie tak uzasadniłem użycie platynek w silnikach V. Wydłużenie okresu pomiędzy wymianami.
Pamiętajcie jednak, że w przypadku niektórych samchodów, przeciążenie układu zapłonowego kończy się tragicznie dla cewek (np. przekręcenie rozrusznika bez zapiętych świec), dlatego przez sam fakt, że platynka dłużej trzyma parametry, oszczędzamy na ew. późniejszych wymianach cewek.
Dodam, że nie jest to rzadka przypadłość w przypadku galanta, bo wystarczy poszukać na forum ile osób już cewki zmieniało.....

Krzyzak - 26-08-2013, 16:38

JaGrab3 napisał/a:
wystarczy poszukać na forum ile osób już cewki zmieniało.
he he - ale wszystkie poza mną zmieniały cewki jeżdżąc wcześniej na świecach platynowych
narazie tylko ja od kilku miechów mam zwykłe świece...

JaGrab3 - 26-08-2013, 19:30

W EA2X na platynach, no co ty...
Poza tym jeżeli chodzi o v6 to 90kkm na irydzie w gazie to też jest raczej przegięcie...

Krzyżak, ważną rzeczą, która jest bagatelizowana jest też odpowiednie zmniejszenie przerwy, dla użytkowania w LPG. To + wyjarane świece = padnięta cewka.

Tomek - 26-08-2013, 20:21

Cytat:

W EA2X na platynach, no co ty...
Poza tym jeżeli chodzi o v6 to 90kkm na irydzie w gazie to też jest raczej przegięcie...


przesmigalem 55 na irydzie z gazem, zrobie jeszcze 15-25 i zmiana

Łysy88 - 26-08-2013, 20:35

Ja mam zwykłe NGK i pod kątem LPG zmniejszyłem przerwe chyba na 0,7 mm. Przez 20 tkm był spokój. Fakt że gal rwał jak go kupiłem. Zmieniłem jedną cewkę, przewody, świece i niby było ok. Teraz znowu rwanie powróciło. Myślę że kwestia świec i cewki. Cewkę kupiłem nową na allegro za jakies 135 zł. Oczywiście cewka z fajką.
Krzyzak - 26-08-2013, 20:36

JaGrab3 napisał/a:
W EA2X na platynach, no co ty
nie R4 - mam na myśli V6
akurat u mnie oba aparaty w V6 padły... kombi w grudniu a sedan jakieś 3 tyg. temu...
nowa cewka Magnetron i uratowane

JaGrab3 - 26-08-2013, 21:23

galant v ma osobne cewki na każdy gar?
Tomek - 26-08-2013, 21:26

JaGrab3 napisał/a:
galant v ma osobne cewki na każdy gar?


tak, ma
ale nie ea5a/w



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group