To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe - Lancer CYxA

mjsystem - 02-04-2014, 08:44

Bizi78 napisał/a:
rochę nie na temat ale może mod się nie obrazi, tym bardziej że jest w trasie

Już nie. 8)
Cytat:

ja mam tarcze z przodu zwykłe gładkie ATE i do tego klocki EBC GreenStuff - i zestaw ten sprawuje się bardzo dobrze od ok 7tys km tak więc polecam.

Tak. Spisują się.
Wracając do podsumowania kilku ostatnich stron.
Nie do końca jest to wina producenta klocków czy tarcz. nie do końca jest to wina mechanika.
tyku napisał/a:
jak wszyscy wiemy lancer powinien mieć zdecydowanie większe tarcze.

To jest przyczyna zdecydowanie główna!
I w związku z powyższym :arrow: należy kupować klocki a przede wszystkim tarcze te "lepsze", jak poczytacie to kilka osób ma już złe czy dobre doświadczenia.
Po drugie wymagana jest regularna konserwacja polegająca na czyszczeniu i smarowaniu całego zestawu (przód i tył). Pamiętajcie, że jeździcie z systemem ASC, co dodatkowo wyhamowuje każde koło indywidualnie.
Warto zajrzeć, czy tarcze zużywane są równomiernie, czy w pierścieniu tarcz nie występują ogniska korozji, co jest oznaką czasu na "konserwę".

Elaith - 24-04-2014, 11:27

Witam,

Przymierzam się do wymiany klocków hamulcowych (rozważam również zmianę tarcz) na przedniej osi.
Przy poprzedniej wymianie (ok 55kkm) zrezygnowałem z zakupu zestawu Sp Performance + Hawk HPS i założyłem TRW wraz z tarczami BluePrint. W moim odczuciu to był jednak błąd. Teraz na liczniku jest 83kkm i temat powraca.
Opinii na temat Sp Performance i HPS było już całkiem sporo. Moje pytanie brzmi, czy ktoś z Was miał doświadczenie z tarczami DBA Street T2 najlepiej w połączeniu z Hawk HPS bądź też Hawk Performance Ceramic (ponoć osiągi podobne do HPS ale nieco bardziej ciche i mniej nagrzewają tarczę) i jak DBA wypadaja na tle Sp Performane?

Pozdrawiam

Greku1410 - 24-04-2014, 12:00

Też myślałem o tych ale w końcu padło na Boscha i jestem półki co bardzo zadowolony zestaw 2x tarcze + klocki za mniej niż jedna tarcza SP Performance a hamulec żyleta. Radziłbym się na poważnie zastanowić czy warto za tarcze z klockami dać prawie 1500PLN gdyż możesz mieć za ok 500PLN moim zdaniem dobre (choć jak wiadomo na lancera troszkę za słabe, ale wystarczające)
Elaith - 24-04-2014, 12:37

Nie zależy mi, żeby wydać worek pieniędzy i cieszyć się ładnym napisem lub wygladem. Rzecz jednak w tym, że TRW + BluePrint również miały być wystarczajace. Okazały się o wiele za słabe.
Fragu - 24-04-2014, 13:35

Panowie, nikt z Was nie myślał o swapie zacisków na dwutłoczkowe z outka (jesli rozstaw jarzma 130mm) lub z poliftowego VR4 (jesli jarzmo 160mm) i zalozenie tarcz 294mm :?: :wink:
mjsystem - 24-04-2014, 14:47

Fragu napisał/a:
Panowie, nikt z Was nie myślał o swapie zacisków na dwutłoczkowe z outka (jesli rozstaw jarzma 130mm) lub z poliftowego VR4 (jesli jarzmo 160mm) i zalozenie tarcz 294mm

Nie przy 16" felgach :wink:

krzychu - 24-04-2014, 16:33

mjsystem napisał/a:

Nie przy 16" felgach :wink:


Spokojnie przy felgach 16'... Przecież Outlander na takich wyjeżdżał...

mjsystem - 24-04-2014, 18:27

krzychu napisał/a:
Spokojnie przy felgach 16'... Przecież Outlander na takich wyjeżdżał...

Te zaciski są o ile się nie mylę w RA. Dlatego wydawalo mi się, że od 17" wzwyż. :wink:

Fragu - 24-04-2014, 18:41

16" w zupełności wystarcza :wink: Macie piasty na 5 dziur więc co tu kombinować jak ktoś gnie tarcze w kilka miesięcy :D
krzychu - 24-04-2014, 18:59

Fragu - ale to i tak przecież trzeba przymierzyć bo się może okazać, że jakieś osadzenia nie pasuje itd? Bo może się okazać, że trzeba też piastę wymienić? Ale to tylko strzelam. Dziwi mnie, że jeszcze nikt tego nie sprawdził ani w Lancerze CS ani w CY....

Można by też poszukać po katalogu części czy piasta i jarzma są te same zdaje się w GTS-ie 2,4 i RA jak w zwykłym itd...

Fragu - 24-04-2014, 19:05

Właśnie dlatego o tym piszę...bo się zdziwiłem, że sporo ludzi narzeka na hamulce, a nikt tego jeszcze nie zrobił. Obstawiam, że pasuje P&P :D
krzychu - 24-04-2014, 19:13

Ja mam problem bo mam na zimę 15 cali.

Ale jakbym miał nowego Lancera to dawno bym wietrzył allegro żeby kupić od razu z jarzmami i zużytymi tarczami i klockami (coby zmierzyć jak to pasuje, a nie kupować w ciemno nówki)...

Jeden sprawdzi to będzie dla potomności.

Ogólnie jeszcze proponuję zaglądnąć do ASX-ia bo tem zdaje się ma tarcze o większym polu pracy klocka niż w OII, ale to mogą być też błędy w katalogach....

diabliz - 28-04-2014, 07:47
Temat postu: Skrzypienie z przodu (hamulce)
Witam

Ostatnio zmieniłem klocki hamulcowe przód na Textara (w sumie niepotrzebnie bo stare oryginalne miały 6 mm) i zauważyłem że auto skrzypi przy wolnym zatrzymywaniu się. Skrzypienie pojedyncze dochodzące z przodu, głównie słychać na wzniesieniach lub spadkach - jakby coś się naprężało. Macie jakieś pomysły co to może być? Klocki hamulcowe za twarde, brak smarowania zacisków czy może coś innego? W czasie jazdy jak przyhamowuje jest ok - cisza. Mogę nagrać ten dźwięk jak wam pomoże. Skrzypienie trochę irytuje i najlepiej bym się go pozbył :) W ASO widziałem przegląd letni, może w cenie zerknęliby na to...

tyku - 28-04-2014, 12:22

diabliz napisał/a:
i zauważyłem że auto skrzypi przy wolnym zatrzymywaniu się.

Trzeba zastosować : Pasta Montażowa ATE Plastilube 35ml lub Podkładki Antywibracyjne EBC 152x51mm.

diabliz - 28-04-2014, 14:01

tyku napisał/a:
diabliz napisał/a:
i zauważyłem że auto skrzypi przy wolnym zatrzymywaniu się.

Trzeba zastosować : Pasta Montażowa ATE Plastilube 35ml lub Podkładki Antywibracyjne EBC 152x51mm.


Podkładki antywibracyjne mam zamontowane z oryginalnych klocków, ewentualnie można spróbować z tą pastą. Macie podobne skrzypienia w swoich autach?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group