To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx

robertdg - 12-02-2011, 23:06

sorok napisał/a:
czy jest obowiązek wymiany pompy?
Nie
sorok napisał/a:
Czy w razie wymiany pompy muszę demontować cały rozrząd?
Tak
deejay - 12-02-2011, 23:12

Pompę zaleca sie wymieniac za kazdym razem , ale jak jej stan przy ogledzinach wskazuje na brak uwag to mozna sie pokusic sie na wymiane przy nastepnej wymianie paska :wink: Ale jak wiadomo złosliwość rzeczy martwych nikt nie przewidzi i moze sie okazac ze po wymianie paska , zacznie sie cos dziać lub pojawiać sie zaczną jakieś wycieki płynu :)

Aby wymienić pompę trzeba zdemontowac pasek rozrządu , fotka pogladowa ponizej ( pompa w górnym prawym rogu ) :wink:


robertdg - 12-02-2011, 23:27

deejay napisał/a:
pompa w górnym prawym rogu
a nie lewym :?:
coolluk - 13-02-2011, 00:12

sorok napisał/a:
nie wymieniłem pompy wody


chodzi tu o kwestie zapobiegania potencjalnej awarii chyba ze dokladnie znasz historie serwisowa swojego auta, kiedys wymienic trzeba, ja zycze Tobie aby sie nie rozciekla i bylo OK ! co do koniecznosci demontazu rozrzadu nie wiem jak jest dla tego silnika

Jarcev - 13-02-2011, 15:56

coolluk napisał/a:
Jarcev napisał/a:
częsci bo 30% znizki w zakupach za około 900 zł to jednak troche pieniedzy


Powiedz czy dasz rade zalatwic komplet rozrzad+uszczelnienia+paski do alternatora i na pompe wspomagania we wzglednej cenie ? Ile by to wyszlo tylko naprawde komplet hydronapinacz pasek balansowy itd. i na jakich czesciach ?


we wtorek bede wiedział co i jak z rozrządem , reszte dopytam na czasie , tak jak mówie około 30% taniej wychodzi czyli tak jakbys brał hurtowo ;) jesli chodzi o rozrząd to pasek jest na paweno Gates w tygodniu bede wiedział jakie inne jeszce są , rolki koyo popakowane w jakies pudełka ale teraz nazwy nie pamietam (sna , snra czy cos takiego :p ) napinacz nie mam pojecia z czego do wtorku )

coolluk - 13-02-2011, 20:28

Napisalem pasek balansowy - oczywiscie w 2,5 V6 nie występuje sorry.
fergul11 - 20-02-2011, 15:15

mam dziwne odczucia po wymianie rozrządu .
1-otóż silnik sprawia wrażenie że wpada w drgania powyżej 300tyś, przed wymiana tego nie było
2-na drugim i 3 biegu wkręca sie na obroty szybciej niż przed wymianą (jakby się sprzęgło ślizgało)ale sie nie ślizga !!!
ogólne wrażenie jest takie że auto stało się twardsze ,jakieś sztywniejsze :roll: no ale silnik nie ma przełożenia na zawieszenie :lol:
jest inne niż przed wymianą rozrządu

robertdg - 20-02-2011, 16:33

fergul11 napisał/a:
1-otóż silnik sprawia wrażenie że wpada w drgania powyżej 300tyś, przed wymiana tego nie było
powyżej 300 tyś obr/min :?: jestem pod wrażeniem ;-)

Ten kto Ci składał rozrząd, to go źle złożył

fergul11 - 20-02-2011, 17:44

oj tam , oj tam :lol: literówka taka, przejęzyczenie.
robertdg napisał/a:
Ten kto Ci składał rozrząd, to go źle złożył

a oświeć mnie co źle złożył bo odstawię mu do poprawki ,a nie chcę żeby mnie czarował i opowiadał bajki o krasnoludkach i zielonej żabci .

Do 3.5 tyś idzie na dwójce , osiąga 60km/h i strach przycisnąć więcej bo serducho wyje .
przed wymianą na dwójce można było pogonić do 80km/h i żadnych drgań ani wycia .
dostał wszystko nowe
rolki 3 szt , pompę wody, napinacz hydr, wszystkie paski 2+2 (osprzętowe też ),uszcz gniazd świec , uszcz pokrywy zaworów ,płyn i oliwę o filtrach nie wspomnę :mrgreen:
robertdg podziel się wiedzą ,plisss :wink:

robertdg - 20-02-2011, 18:40

Żle ustawiony rozrząd, znaki to nie wszystko.
carbon11 - 20-02-2011, 20:10

fergul11, ciężko Ci będzie cokolwiek udowodnić mechanikowi :(

Objawy jakie opisałeś wskazują że za późno domyka zawory choć stawianie diagnozy na
odległość też jest na wyrost :(

robertdg napisał/a:
znaki to nie wszystko.


Dokładnie wystarczy dokładnie znać cykl pracy silnika :)
co dobry mechanik powinien mieć w jednym palcu.

sampler - 20-02-2011, 20:14

jak to silnik 2.0 to zle ustawil walek balansowy. Ustawil na znak i zadowolony ze dobrze. Bylo juz setki razy na forum.
fergul11 - 20-02-2011, 20:25

carbon11 napisał/a:
ciężko Ci będzie cokolwiek udowodnić mechanikowi

ja mu nie chce robic kolo piora , jestem zbyt pokojowa istota :mrgreen:
wiem ze facio skladal wszystko prawie w nocy bo za kilka godzin mial lot i moglo mu sie cos omsknac ,kazdy jest czlowiekiem ,wroci to poprawi ,mam tylko nadzieje ze sam wpadnie na to co jest nie tak, a podsune mu jeszcze wiedze z forum .
Jednak tworzymy tu jakas mala spolecznosc (w irl) i znam wiele osob serwisujacych swoje autka wiec zawsze moge go polecic lub nie .

wyczytalem w tym temacie post bartka na 16tej stronie i kombinuje czy odnosi sie on do mojej dolegliwosci ?

robertdg - 20-02-2011, 20:34

fergul11, akurat rysunek do GDI, ale zasada ustawienia balanu ta sama



Poczytaj dodatkowo:

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=29401

Na przyszłość, szukajka pozwala rozwiązac większosć problemów ;-)

coolluk - 20-02-2011, 20:39

Panowie mam takie pytanie czy jesli wymieniam teraz rozrzad na czesciach

pasek rozrzadu sun
napinacz Mitsubishi
rolki koyo
pompa GMB

to nastepna wymiana za 60 000 czy za 80 000 w koncu to markowe czesci
Co o tym myślicie ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group