[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx
robertdg - 12-02-2011, 23:06
sorok napisał/a: | czy jest obowiązek wymiany pompy? | Nie sorok napisał/a: | Czy w razie wymiany pompy muszę demontować cały rozrząd? | Tak
deejay - 12-02-2011, 23:12
Pompę zaleca sie wymieniac za kazdym razem , ale jak jej stan przy ogledzinach wskazuje na brak uwag to mozna sie pokusic sie na wymiane przy nastepnej wymianie paska Ale jak wiadomo złosliwość rzeczy martwych nikt nie przewidzi i moze sie okazac ze po wymianie paska , zacznie sie cos dziać lub pojawiać sie zaczną jakieś wycieki płynu
Aby wymienić pompę trzeba zdemontowac pasek rozrządu , fotka pogladowa ponizej ( pompa w górnym prawym rogu )
robertdg - 12-02-2011, 23:27
deejay napisał/a: | pompa w górnym prawym rogu | a nie lewym
coolluk - 13-02-2011, 00:12
sorok napisał/a: | nie wymieniłem pompy wody |
chodzi tu o kwestie zapobiegania potencjalnej awarii chyba ze dokladnie znasz historie serwisowa swojego auta, kiedys wymienic trzeba, ja zycze Tobie aby sie nie rozciekla i bylo OK ! co do koniecznosci demontazu rozrzadu nie wiem jak jest dla tego silnika
Jarcev - 13-02-2011, 15:56
coolluk napisał/a: | Jarcev napisał/a: | częsci bo 30% znizki w zakupach za około 900 zł to jednak troche pieniedzy |
Powiedz czy dasz rade zalatwic komplet rozrzad+uszczelnienia+paski do alternatora i na pompe wspomagania we wzglednej cenie ? Ile by to wyszlo tylko naprawde komplet hydronapinacz pasek balansowy itd. i na jakich czesciach ? |
we wtorek bede wiedział co i jak z rozrządem , reszte dopytam na czasie , tak jak mówie około 30% taniej wychodzi czyli tak jakbys brał hurtowo jesli chodzi o rozrząd to pasek jest na paweno Gates w tygodniu bede wiedział jakie inne jeszce są , rolki koyo popakowane w jakies pudełka ale teraz nazwy nie pamietam (sna , snra czy cos takiego ) napinacz nie mam pojecia z czego do wtorku )
coolluk - 13-02-2011, 20:28
Napisalem pasek balansowy - oczywiscie w 2,5 V6 nie występuje sorry.
fergul11 - 20-02-2011, 15:15
mam dziwne odczucia po wymianie rozrządu .
1-otóż silnik sprawia wrażenie że wpada w drgania powyżej 300tyś, przed wymiana tego nie było
2-na drugim i 3 biegu wkręca sie na obroty szybciej niż przed wymianą (jakby się sprzęgło ślizgało)ale sie nie ślizga !!!
ogólne wrażenie jest takie że auto stało się twardsze ,jakieś sztywniejsze no ale silnik nie ma przełożenia na zawieszenie
jest inne niż przed wymianą rozrządu
robertdg - 20-02-2011, 16:33
fergul11 napisał/a: | 1-otóż silnik sprawia wrażenie że wpada w drgania powyżej 300tyś, przed wymiana tego nie było | powyżej 300 tyś obr/min jestem pod wrażeniem
Ten kto Ci składał rozrząd, to go źle złożył
fergul11 - 20-02-2011, 17:44
oj tam , oj tam literówka taka, przejęzyczenie.
robertdg napisał/a: | Ten kto Ci składał rozrząd, to go źle złożył |
a oświeć mnie co źle złożył bo odstawię mu do poprawki ,a nie chcę żeby mnie czarował i opowiadał bajki o krasnoludkach i zielonej żabci .
Do 3.5 tyś idzie na dwójce , osiąga 60km/h i strach przycisnąć więcej bo serducho wyje .
przed wymianą na dwójce można było pogonić do 80km/h i żadnych drgań ani wycia .
dostał wszystko nowe
rolki 3 szt , pompę wody, napinacz hydr, wszystkie paski 2+2 (osprzętowe też ),uszcz gniazd świec , uszcz pokrywy zaworów ,płyn i oliwę o filtrach nie wspomnę
robertdg podziel się wiedzą ,plisss
robertdg - 20-02-2011, 18:40
Żle ustawiony rozrząd, znaki to nie wszystko.
carbon11 - 20-02-2011, 20:10
fergul11, ciężko Ci będzie cokolwiek udowodnić mechanikowi
Objawy jakie opisałeś wskazują że za późno domyka zawory choć stawianie diagnozy na
odległość też jest na wyrost
robertdg napisał/a: | znaki to nie wszystko. |
Dokładnie wystarczy dokładnie znać cykl pracy silnika
co dobry mechanik powinien mieć w jednym palcu.
sampler - 20-02-2011, 20:14
jak to silnik 2.0 to zle ustawil walek balansowy. Ustawil na znak i zadowolony ze dobrze. Bylo juz setki razy na forum.
fergul11 - 20-02-2011, 20:25
carbon11 napisał/a: | ciężko Ci będzie cokolwiek udowodnić mechanikowi |
ja mu nie chce robic kolo piora , jestem zbyt pokojowa istota
wiem ze facio skladal wszystko prawie w nocy bo za kilka godzin mial lot i moglo mu sie cos omsknac ,kazdy jest czlowiekiem ,wroci to poprawi ,mam tylko nadzieje ze sam wpadnie na to co jest nie tak, a podsune mu jeszcze wiedze z forum .
Jednak tworzymy tu jakas mala spolecznosc (w irl) i znam wiele osob serwisujacych swoje autka wiec zawsze moge go polecic lub nie .
wyczytalem w tym temacie post bartka na 16tej stronie i kombinuje czy odnosi sie on do mojej dolegliwosci ?
robertdg - 20-02-2011, 20:34
fergul11, akurat rysunek do GDI, ale zasada ustawienia balanu ta sama
Poczytaj dodatkowo:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=29401
Na przyszłość, szukajka pozwala rozwiązac większosć problemów
coolluk - 20-02-2011, 20:39
Panowie mam takie pytanie czy jesli wymieniam teraz rozrzad na czesciach
pasek rozrzadu sun
napinacz Mitsubishi
rolki koyo
pompa GMB
to nastepna wymiana za 60 000 czy za 80 000 w koncu to markowe czesci
Co o tym myślicie ?
|
|
|